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Beuthelius, Johann: Christliches Leben vnd Seliges Sterben. Wittenberg, 1603.

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HERRn/ wie es auch summariter also beschleust die Heilige
Schrifft. Das Buch der Weisheit am 16. Cap. schliesstalso;
Du hast gewalt vber leben vnnd Todt. Daher wit singen:
Todt/ Sünd/ Teuffel/ leben vnd gnad/ alles in Henden er
hat. David im 31. Psalm: Dixi, Dominus meus es cu, in
manibus tuis sortes meae.
Jch sprach/ Du bist mein Gott/
meine zeit stehet in deinen Henden. Jm 27 Psalm: Der
HERR ist meines lebens krafft. Daraus klar/ wie die H.
Schrifft in allewege dahin weiset/ das vnser keiner jhm selber
lebe/ Sondern wir haben vnser leben vom HErren/ vnd wir
leben auch nicht vns selber/ sondern dem HErrn.

Welches sind die Menschen/ so nicht dem HErrn/
sondern jhnen selbst leben? R.

Hoc opus, hic labor est. Hie gilts auffsehens vnd ler-
nens. Alle Menschen haben zwar jhr leben von Gott/ ratio-
ne creationis,
was die erschaffung belangen thut/ die Vn-
christen eben so wol als die Christen. Habent, inquam, o-
mnes, sed non agnoscunt omnes.
Sie habens zwar alle
von Gott/ aber sie erkennens nicht alle/ Vnd die/ so es nicht
recht erkennen/ von denen sagt hie der Apostel/ die leben jhnen
selber/ Derer wollen wir eins theils erwehnen.

I.

Viel Leute sind/ die mit der Epicurischen Rotte sagen:
Ohn gefer sind wir geboren/ das ist/ wir werden geboren ohn
Sap. 2.Gottes Versehung vnnd Rahr. Pythagoras mit seiner
Schul haben gelert/ das die Menschen jhr leben also bekom-
men/ do die Seelen aus einem Leib in den andern fahren.
Welche meinung Epiphanius widerlegt/ vnd sie impiam &
nefandam
nennet. Andere meinen/ Gott achte jetzt vnser le-
ben nicht mehr/ sitze vnd spiele im Himmel mit den H. Engeln/
lasse es die Menschen auff Erden machen wie sie wollen vnd
können/ es stehe jhr leben vnd thun in jhren eigen Henden.
Diese erkennen Gott nicht für den Schöpffer vnd Erhal-
ter des lebens. Drumb so leben sie auch nicht dem HERRn/
sondern jnen selber. Diese können auch das vnglück vnd elend

dieses

HERRn/ wie es auch ſummariter alſo beſchleuſt die Heilige
Schrifft. Das Buch der Weisheit am 16. Cap. ſchlieſſtalſo;
Du haſt gewalt vber leben vnnd Todt. Daher wit ſingen:
Todt/ Suͤnd/ Teuffel/ leben vnd gnad/ alles in Henden er
hat. David im 31. Pſalm: Dixi, Dominus meus es cu, in
manibus tuis ſortes meæ.
Jch ſprach/ Du biſt mein Gott/
meine zeit ſtehet in deinen Henden. Jm 27 Pſalm: Der
HERR iſt meines lebens krafft. Daraus klar/ wie die H.
Schrifft in allewege dahin weiſet/ das vnſer keiner jhm ſelber
lebe/ Sondern wir haben vnſer leben vom HErren/ vnd wir
leben auch nicht vns ſelber/ ſondern dem HErrn.

Welches ſind die Menſchen/ ſo nicht dem HErrn/
ſondern jhnen ſelbſt leben? R.

Hoc opus, hic labor eſt. Hie gilts auffſehens vnd ler-
nens. Alle Menſchen haben zwar jhr leben von Gott/ ratio-
ne creationis,
was die erſchaffung belangen thut/ die Vn-
chriſten eben ſo wol als die Chriſten. Habent, inquam, o-
mnes, ſed non agnoſcunt omnes.
Sie habens zwar alle
von Gott/ aber ſie erkennens nicht alle/ Vnd die/ ſo es nicht
recht erkennen/ von denen ſagt hie der Apoſtel/ die leben jhnen
ſelber/ Derer wollen wir eins theils erwehnen.

I.

Viel Leute ſind/ die mit der Epicuriſchen Rotte ſagen:
Ohn gefer ſind wir geboren/ das iſt/ wir werden geboren ohn
Sap. 2.Gottes Verſehung vnnd Rahr. Pythagoras mit ſeiner
Schul haben gelert/ das die Menſchen jhr leben alſo bekom-
men/ do die Seelen aus einem Leib in den andern fahren.
Welche meinung Epiphanius widerlegt/ vnd ſie impiam &
nefandam
nennet. Andere meinen/ Gott achte jetzt vnſer le-
ben nicht mehr/ ſitze vñ ſpiele im Himmel mit den H. Engeln/
laſſe es die Menſchen auff Erden machen wie ſie wollen vnd
koͤnnen/ es ſtehe jhr leben vnd thun in jhren eigen Henden.
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ter des lebens. Drumb ſo leben ſie auch nicht dem HERRn/
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Zitationshilfe: Beuthelius, Johann: Christliches Leben vnd Seliges Sterben. Wittenberg, 1603, S. [18]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/542550/18>, abgerufen am 19.04.2024.