Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Albertinus, Aegidius: Der Landtstörtzer: Gusman von Alfarche oder Picaro genannt. Bd. 1. München, 1615.

Bild:
<< vorherige Seite

Der Landtstörtzer.
lich ein Meil wegs von Seuilia ligt/ daselbst
setzte ich mich auff der Strassen nider/ fing an
mein Leben zu betrachten/ vnd begerte wider
zu ruck zu gehen/ allweil ich mich mit einer
grossen vnbedachtsambkeit vnd wenig Gelts
auff ein solche lange Reiß hatte begeben. Jch
hatte weder zu Mittag noch zu Nacht gessen/
derwegen sing mich an zu hungern/ vnnd ich
empfandt den vnderschidt/ der da ist zwischen
einem satten vnd hungerigen Menschen: Alle
mühe vnd arbeit passieren/ wann man darne-
ben zu essen hat/ wo aber nichts zu fressen ver-
handen/ da gehets vnwirsch zu. Jch hette gern
zu Nacht gessen/ fand aber nichts anders/ als
ein frisch Brundenwasser/ ich wuste je nit/ was
ich thun oder anfahen solte: Jch befand mich
in forcht vnd hoffnung/ ergab mich doch letzt-
lichen Gottes Händen/ vnnd verrichtete ein
kurtzes Gebett/ ging wider hinauß/ setzte mich
bey einem Brunnen nider/ vnd entschlief auß
lauter Melancoley vnd Trawrigkeit/ erwach-
te deß Morgens früh/ vnd ging den nechsten
weg fort/ vnnd gedachte an die vbel formirte
vnd bestelte respublicas, in denen die Füß das

Ambt

Der Landtſtoͤrtzer.
lich ein Meil wegs von Seuilia ligt/ daſelbſt
ſetzte ich mich auff der Straſſen nider/ fing an
mein Leben zu betrachten/ vnd begerte wider
zu ruck zu gehen/ allweil ich mich mit einer
groſſen vnbedachtſambkeit vnd wenig Gelts
auff ein ſolche lange Reiß hatte begeben. Jch
hatte weder zu Mittag noch zu Nacht geſſen/
derwegen ſing mich an zu hungern/ vnnd ich
empfandt den vnderſchidt/ der da iſt zwiſchen
einem ſatten vnd hungerigen Menſchen: Alle
muͤhe vnd arbeit paſſieren/ wann man darne-
ben zu eſſen hat/ wo aber nichts zu freſſen ver-
handen/ da gehets vnwirſch zu. Jch hette gern
zu Nacht geſſen/ fand aber nichts anders/ als
ein friſch Bruñenwaſſer/ ich wuſte je nit/ was
ich thun oder anfahen ſolte: Jch befand mich
in forcht vnd hoffnung/ ergab mich doch letzt-
lichen Gottes Haͤnden/ vnnd verꝛichtete ein
kurtzes Gebett/ ging wider hinauß/ ſetzte mich
bey einem Brunnen nider/ vnd entſchlief auß
lauter Melancoley vnd Trawꝛigkeit/ erwach-
te deß Morgens fruͤh/ vnd ging den nechſten
weg fort/ vnnd gedachte an die vbel formirte
vnd beſtelte reſpublicas, in denen die Fuͤß das

Ambt
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0048" n="26"/><fw place="top" type="header">Der Landt&#x017F;to&#x0364;rtzer.</fw><lb/>
lich ein Meil wegs von Seuilia ligt/ da&#x017F;elb&#x017F;t<lb/>
&#x017F;etzte ich mich auff der Stra&#x017F;&#x017F;en nider/ fing an<lb/>
mein Leben zu betrachten/ vnd begerte wider<lb/>
zu ruck zu gehen/ allweil ich mich mit einer<lb/>
gro&#x017F;&#x017F;en vnbedacht&#x017F;ambkeit vnd wenig Gelts<lb/>
auff ein &#x017F;olche lange Reiß hatte begeben. Jch<lb/>
hatte weder zu Mittag noch zu Nacht ge&#x017F;&#x017F;en/<lb/>
derwegen &#x017F;ing mich an zu hungern/ vnnd ich<lb/>
empfandt den vnder&#x017F;chidt/ der da i&#x017F;t zwi&#x017F;chen<lb/>
einem &#x017F;atten vnd hungerigen Men&#x017F;chen: Alle<lb/>
mu&#x0364;he vnd arbeit pa&#x017F;&#x017F;ieren/ wann man darne-<lb/>
ben zu e&#x017F;&#x017F;en hat/ wo aber nichts zu fre&#x017F;&#x017F;en ver-<lb/>
handen/ da gehets vnwir&#x017F;ch zu. Jch hette gern<lb/>
zu Nacht ge&#x017F;&#x017F;en/ fand aber nichts anders/ als<lb/>
ein fri&#x017F;ch Brun&#x0303;enwa&#x017F;&#x017F;er/ ich wu&#x017F;te je nit/ was<lb/>
ich thun oder anfahen &#x017F;olte: Jch befand mich<lb/>
in forcht vnd hoffnung/ ergab mich doch letzt-<lb/>
lichen Gottes Ha&#x0364;nden/ vnnd ver&#xA75B;ichtete ein<lb/>
kurtzes Gebett/ ging wider hinauß/ &#x017F;etzte mich<lb/>
bey einem Brunnen nider/ vnd ent&#x017F;chlief auß<lb/>
lauter Melancoley vnd Traw&#xA75B;igkeit/ erwach-<lb/>
te deß Morgens fru&#x0364;h/ vnd ging den nech&#x017F;ten<lb/>
weg fort/ vnnd gedachte an die vbel formirte<lb/>
vnd be&#x017F;telte <hi rendition="#aq">re&#x017F;publicas,</hi> in denen die Fu&#x0364;ß das<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">Ambt</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[26/0048] Der Landtſtoͤrtzer. lich ein Meil wegs von Seuilia ligt/ daſelbſt ſetzte ich mich auff der Straſſen nider/ fing an mein Leben zu betrachten/ vnd begerte wider zu ruck zu gehen/ allweil ich mich mit einer groſſen vnbedachtſambkeit vnd wenig Gelts auff ein ſolche lange Reiß hatte begeben. Jch hatte weder zu Mittag noch zu Nacht geſſen/ derwegen ſing mich an zu hungern/ vnnd ich empfandt den vnderſchidt/ der da iſt zwiſchen einem ſatten vnd hungerigen Menſchen: Alle muͤhe vnd arbeit paſſieren/ wann man darne- ben zu eſſen hat/ wo aber nichts zu freſſen ver- handen/ da gehets vnwirſch zu. Jch hette gern zu Nacht geſſen/ fand aber nichts anders/ als ein friſch Bruñenwaſſer/ ich wuſte je nit/ was ich thun oder anfahen ſolte: Jch befand mich in forcht vnd hoffnung/ ergab mich doch letzt- lichen Gottes Haͤnden/ vnnd verꝛichtete ein kurtzes Gebett/ ging wider hinauß/ ſetzte mich bey einem Brunnen nider/ vnd entſchlief auß lauter Melancoley vnd Trawꝛigkeit/ erwach- te deß Morgens fruͤh/ vnd ging den nechſten weg fort/ vnnd gedachte an die vbel formirte vnd beſtelte reſpublicas, in denen die Fuͤß das Ambt

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615/48
Zitationshilfe: Albertinus, Aegidius: Der Landtstörtzer: Gusman von Alfarche oder Picaro genannt. Bd. 1. München, 1615, S. 26. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615/48>, abgerufen am 28.03.2024.