Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658.

Bild:
<< vorherige Seite

Vorrede
die Sünde allein die Vrsach solches vielen Vbels? Warumb schaffen wir
dann solche nicht ab? Sublata causa tollitur morbus, sagen die Medici,
darauf folget die Antwort: Jch kans nicht lassen/ es ist mir vnmüglich anders
zu thun/ als wie ich gewont bin/ wann ich auch sterben solte/ wie solte ich anders
thun als diese/ was würden jene darzu sagen/ solten meynen daß ich ein Geck
wäre/ vnd einen guten Mann auß mir machen ließ/ das kan nicht gehen/ ist
gegen reputation vnd jetziger Mode der Welt-weise zu leben/ wie es andern
gehet mags mir auch gehen/ wo so viel hinkommen/ da mag ich auch hinkom-
men; Nun/ dann wann es nicht anders sein kan/ glück zu auf den breiten Weg/
höre aber auch was der weyse Mann sagt: Welcher sündiget/ der fällt dem
Artzt in die Hände; hörstu das wol/ was die Vrsach deiner Kranckheit sey?
Vnd gienge noch hin wann du Samaritanischen Aertzten in die Hände fie-
lest/ welehe auß Barmhertzigkeit dir deine Wunden verbinden solten; wir li-
gen aber leyder in dieser bösen Welt an einem solchen Ort kranck/ da keine
Samariter/ sondern nur Prister vnd Leviten vorbey gehen/ vnd vns im Elen-
de ligen lassen/ welches wir billich beobachten/ vnd vns selber so liederlich in
Kranckheiten nicht stürtzen solten: Wann es aber geschehen/ so sol man die-
sen Raht folgen/ welchen vns der weise Mann giebet/ da er sagt: Mein Kind
sündige nicht/ so du aber sündigest/ so gedencke/ daß du dem Artzt in die Hän-
de fallen wirst/ darumb bitte Gott/ daß Er dir deine Sünde vergeben wolle/
vnd nimm dir vor hinfüro nicht mehr zu sündigen/ alsdann gebrauche auch die
Artzney/ welche Gott darzu erschaffen/ so wirstu gesund; da sichestu mein ar-
mer Krancker was du thun solst/ das du bald gesund werdest; Arm sage ich/
dann freylich ist dieser arm/ wann er kranck vnd schmertzhafft/ wie viel Güter
er gleich besitze/ was hilfft ihm sein grosses Gut/ wann er solches nicht genis-
sen kan? Ja möcht mancher sagen: Jch bin arm vnd kranck/ darzu habe ich
nichts zu leben/ oder dem Artzte (daß er mir helffe) zu geben/ darumb seynd
meine Schmertzen grösser/ als dessen welcher noch Geld vnd Gut hat davon
zu leben/ vnd dem Medico zu geben. Ach nein mein lieber Freund/ du bist
nicht vmb ein Haar ärmer als jener reiche/ vnd kanst immer so bald gesund
werden als jener/ wann du nur selber wilt/ dann du kanst ja bäten daß dir Gott
deine Sünde verzeihe/ kanst du es nicht/ so lerne es/ vnd gebrauch alsdann
dasjenige/ daß du haben kanst in gutem Glauben vnd hülfflicher Zuversicht
zu Gott/ so kanst du immer so bald gesund werden als der allerreichste/ Gott

kan

Vorrede
die Suͤnde allein die Vrſach ſolches vielen Vbels? Warumb ſchaffen wir
dann ſolche nicht ab? Sublata cauſa tollitur morbus, ſagen die Medici,
darauf folget die Antwort: Jch kans nicht laſſen/ es iſt mir vnmuͤglich anders
zu thun/ als wie ich gewont bin/ wann ich auch ſterbẽ ſolte/ wie ſolte ich anders
thun als dieſe/ was wuͤrden jene darzu ſagen/ ſolten meynen daß ich ein Geck
waͤre/ vnd einen guten Mann auß mir machen ließ/ das kan nicht gehen/ iſt
gegen reputation vnd jetziger Mode der Welt-weiſe zu leben/ wie es andern
gehet mags mir auch gehen/ wo ſo viel hinkommen/ da mag ich auch hinkom-
men; Nun/ dann wann es nicht anders ſein kan/ gluͤck zu auf den breiten Weg/
hoͤre aber auch was der weyſe Mann ſagt: Welcher ſuͤndiget/ der faͤllt dem
Artzt in die Haͤnde; hoͤrſtu das wol/ was die Vrſach deiner Kranckheit ſey?
Vnd gienge noch hin wann du Samaritaniſchen Aertzten in die Haͤnde fie-
leſt/ welehe auß Barmhertzigkeit dir deine Wunden verbinden ſolten; wir li-
gen aber leyder in dieſer boͤſen Welt an einem ſolchen Ort kranck/ da keine
Samariter/ ſondern nur Priſter vnd Leviten vorbey gehen/ vnd vns im Elen-
de ligen laſſen/ welches wir billich beobachten/ vnd vns ſelber ſo liederlich in
Kranckheiten nicht ſtuͤrtzen ſolten: Wann es aber geſchehen/ ſo ſol man die-
ſen Raht folgen/ welchen vns der weiſe Mann giebet/ da er ſagt: Mein Kind
ſuͤndige nicht/ ſo du aber ſuͤndigeſt/ ſo gedencke/ daß du dem Aꝛtzt in die Haͤn-
de fallen wirſt/ darumb bitte Gott/ daß Er dir deine Suͤnde vergeben wolle/
vnd nim̃ dir vor hinfuͤro nicht mehr zu ſuͤndigen/ alsdann gebrauche auch die
Artzney/ welche Gott darzu erſchaffen/ ſo wirſtu geſund; da ſicheſtu mein ar-
mer Krancker was du thun ſolſt/ das du bald geſund werdeſt; Arm ſage ich/
dann freylich iſt dieſer arm/ wann er kranck vnd ſchmertzhafft/ wie viel Guͤter
er gleich beſitze/ was hilfft ihm ſein groſſes Gut/ wann er ſolches nicht geniſ-
ſen kan? Ja moͤcht mancher ſagen: Jch bin arm vnd kranck/ darzu habe ich
nichts zu leben/ oder dem Artzte (daß er mir helffe) zu geben/ darumb ſeynd
meine Schmertzen groͤſſer/ als deſſen welcher noch Geld vnd Gut hat davon
zu leben/ vnd dem Medico zu geben. Ach nein mein lieber Freund/ du biſt
nicht vmb ein Haar aͤrmer als jener reiche/ vnd kanſt immer ſo bald geſund
werden als jener/ wann du nur ſelber wilt/ dann du kanſt ja baͤten daß dir Gott
deine Suͤnde verzeihe/ kanſt du es nicht/ ſo lerne es/ vnd gebrauch alsdann
dasjenige/ daß du haben kanſt in gutem Glauben vnd huͤlfflicher Zuverſicht
zu Gott/ ſo kanſt du immer ſo bald geſund werden als der allerreichſte/ Gott

kan
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0123" n="95"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Vorrede</hi></fw><lb/>
die Su&#x0364;nde allein die Vr&#x017F;ach &#x017F;olches vielen Vbels? Warumb &#x017F;chaffen wir<lb/>
dann &#x017F;olche nicht ab? <hi rendition="#aq">Sublata cau&#x017F;a tollitur morbus,</hi> &#x017F;agen die <hi rendition="#aq">Medici,</hi><lb/>
darauf folget die Antwort: Jch kans nicht la&#x017F;&#x017F;en/ es i&#x017F;t mir vnmu&#x0364;glich anders<lb/>
zu thun/ als wie ich gewont bin/ wann ich auch &#x017F;terb&#x1EBD; &#x017F;olte/ wie &#x017F;olte ich anders<lb/>
thun als die&#x017F;e/ was wu&#x0364;rden jene darzu &#x017F;agen/ &#x017F;olten meynen daß ich ein Geck<lb/>
wa&#x0364;re/ vnd einen guten Mann auß mir machen ließ/ das kan nicht gehen/ i&#x017F;t<lb/>
gegen <hi rendition="#aq">reputation</hi> vnd jetziger <hi rendition="#aq">Mode</hi> der Welt-wei&#x017F;e zu leben/ wie es andern<lb/>
gehet mags mir auch gehen/ wo &#x017F;o viel hinkommen/ da mag ich auch hinkom-<lb/>
men; Nun/ dann wann es nicht anders &#x017F;ein kan/ glu&#x0364;ck zu auf den breiten Weg/<lb/>
ho&#x0364;re aber auch was der wey&#x017F;e Mann &#x017F;agt: Welcher &#x017F;u&#x0364;ndiget/ der fa&#x0364;llt dem<lb/>
Artzt in die Ha&#x0364;nde; ho&#x0364;r&#x017F;tu das wol/ was die Vr&#x017F;ach deiner Kranckheit &#x017F;ey?<lb/>
Vnd gienge noch hin wann du Samaritani&#x017F;chen Aertzten in die Ha&#x0364;nde fie-<lb/>
le&#x017F;t/ welehe auß Barmhertzigkeit dir deine Wunden verbinden &#x017F;olten; wir li-<lb/>
gen aber leyder in die&#x017F;er bo&#x0364;&#x017F;en Welt an einem &#x017F;olchen Ort kranck/ da keine<lb/>
Samariter/ &#x017F;ondern nur Pri&#x017F;ter vnd Leviten vorbey gehen/ vnd vns im Elen-<lb/>
de ligen la&#x017F;&#x017F;en/ welches wir billich beobachten/ vnd vns &#x017F;elber &#x017F;o liederlich in<lb/>
Kranckheiten nicht &#x017F;tu&#x0364;rtzen &#x017F;olten: Wann es aber ge&#x017F;chehen/ &#x017F;o &#x017F;ol man die-<lb/>
&#x017F;en Raht folgen/ welchen vns der wei&#x017F;e Mann giebet/ da er &#x017F;agt: Mein Kind<lb/>
&#x017F;u&#x0364;ndige nicht/ &#x017F;o du aber &#x017F;u&#x0364;ndige&#x017F;t/ &#x017F;o gedencke/ daß du dem A&#xA75B;tzt in die Ha&#x0364;n-<lb/>
de fallen wir&#x017F;t/ darumb bitte Gott/ daß Er dir deine Su&#x0364;nde vergeben wolle/<lb/>
vnd nim&#x0303; dir vor hinfu&#x0364;ro nicht mehr zu &#x017F;u&#x0364;ndigen/ alsdann gebrauche auch die<lb/>
Artzney/ welche Gott darzu er&#x017F;chaffen/ &#x017F;o wir&#x017F;tu ge&#x017F;und; da &#x017F;iche&#x017F;tu mein ar-<lb/>
mer Krancker was du thun &#x017F;ol&#x017F;t/ das du bald ge&#x017F;und werde&#x017F;t; Arm &#x017F;age ich/<lb/>
dann freylich i&#x017F;t die&#x017F;er arm/ wann er kranck vnd &#x017F;chmertzhafft/ wie viel Gu&#x0364;ter<lb/>
er gleich be&#x017F;itze/ was hilfft ihm &#x017F;ein gro&#x017F;&#x017F;es Gut/ wann er &#x017F;olches nicht geni&#x017F;-<lb/>
&#x017F;en kan? Ja mo&#x0364;cht mancher &#x017F;agen: Jch bin arm vnd kranck/ darzu habe ich<lb/>
nichts zu leben/ oder dem Artzte (daß er mir helffe) zu geben/ darumb &#x017F;eynd<lb/>
meine Schmertzen gro&#x0364;&#x017F;&#x017F;er/ als de&#x017F;&#x017F;en welcher noch Geld vnd Gut hat davon<lb/>
zu leben/ vnd dem <hi rendition="#aq">Medico</hi> zu geben. Ach nein mein lieber Freund/ du bi&#x017F;t<lb/>
nicht vmb ein Haar a&#x0364;rmer als jener reiche/ vnd kan&#x017F;t immer &#x017F;o bald ge&#x017F;und<lb/>
werden als jener/ wann du nur &#x017F;elber wilt/ dann du kan&#x017F;t ja ba&#x0364;ten daß dir Gott<lb/>
deine Su&#x0364;nde verzeihe/ kan&#x017F;t du es nicht/ &#x017F;o lerne es/ vnd gebrauch alsdann<lb/>
dasjenige/ daß du haben kan&#x017F;t in gutem Glauben vnd hu&#x0364;lfflicher Zuver&#x017F;icht<lb/>
zu Gott/ &#x017F;o kan&#x017F;t du immer &#x017F;o bald ge&#x017F;und werden als der allerreich&#x017F;te/ Gott<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">kan</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[95/0123] Vorrede die Suͤnde allein die Vrſach ſolches vielen Vbels? Warumb ſchaffen wir dann ſolche nicht ab? Sublata cauſa tollitur morbus, ſagen die Medici, darauf folget die Antwort: Jch kans nicht laſſen/ es iſt mir vnmuͤglich anders zu thun/ als wie ich gewont bin/ wann ich auch ſterbẽ ſolte/ wie ſolte ich anders thun als dieſe/ was wuͤrden jene darzu ſagen/ ſolten meynen daß ich ein Geck waͤre/ vnd einen guten Mann auß mir machen ließ/ das kan nicht gehen/ iſt gegen reputation vnd jetziger Mode der Welt-weiſe zu leben/ wie es andern gehet mags mir auch gehen/ wo ſo viel hinkommen/ da mag ich auch hinkom- men; Nun/ dann wann es nicht anders ſein kan/ gluͤck zu auf den breiten Weg/ hoͤre aber auch was der weyſe Mann ſagt: Welcher ſuͤndiget/ der faͤllt dem Artzt in die Haͤnde; hoͤrſtu das wol/ was die Vrſach deiner Kranckheit ſey? Vnd gienge noch hin wann du Samaritaniſchen Aertzten in die Haͤnde fie- leſt/ welehe auß Barmhertzigkeit dir deine Wunden verbinden ſolten; wir li- gen aber leyder in dieſer boͤſen Welt an einem ſolchen Ort kranck/ da keine Samariter/ ſondern nur Priſter vnd Leviten vorbey gehen/ vnd vns im Elen- de ligen laſſen/ welches wir billich beobachten/ vnd vns ſelber ſo liederlich in Kranckheiten nicht ſtuͤrtzen ſolten: Wann es aber geſchehen/ ſo ſol man die- ſen Raht folgen/ welchen vns der weiſe Mann giebet/ da er ſagt: Mein Kind ſuͤndige nicht/ ſo du aber ſuͤndigeſt/ ſo gedencke/ daß du dem Aꝛtzt in die Haͤn- de fallen wirſt/ darumb bitte Gott/ daß Er dir deine Suͤnde vergeben wolle/ vnd nim̃ dir vor hinfuͤro nicht mehr zu ſuͤndigen/ alsdann gebrauche auch die Artzney/ welche Gott darzu erſchaffen/ ſo wirſtu geſund; da ſicheſtu mein ar- mer Krancker was du thun ſolſt/ das du bald geſund werdeſt; Arm ſage ich/ dann freylich iſt dieſer arm/ wann er kranck vnd ſchmertzhafft/ wie viel Guͤter er gleich beſitze/ was hilfft ihm ſein groſſes Gut/ wann er ſolches nicht geniſ- ſen kan? Ja moͤcht mancher ſagen: Jch bin arm vnd kranck/ darzu habe ich nichts zu leben/ oder dem Artzte (daß er mir helffe) zu geben/ darumb ſeynd meine Schmertzen groͤſſer/ als deſſen welcher noch Geld vnd Gut hat davon zu leben/ vnd dem Medico zu geben. Ach nein mein lieber Freund/ du biſt nicht vmb ein Haar aͤrmer als jener reiche/ vnd kanſt immer ſo bald geſund werden als jener/ wann du nur ſelber wilt/ dann du kanſt ja baͤten daß dir Gott deine Suͤnde verzeihe/ kanſt du es nicht/ ſo lerne es/ vnd gebrauch alsdann dasjenige/ daß du haben kanſt in gutem Glauben vnd huͤlfflicher Zuverſicht zu Gott/ ſo kanſt du immer ſo bald geſund werden als der allerreichſte/ Gott kan

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_opera01_1658
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_opera01_1658/123
Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658, S. 95. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_opera01_1658/123>, abgerufen am 23.04.2024.