Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Gottfried, Johann Ludwig: Newe Welt Vnd Americanische Historien. Frankfurt (Main), 1631.

Bild:
<< vorherige Seite

Von Natur vnd Eygenschafft der Newen Welt.
auff dem Wasser Thamesi gebrauchet/ doch etwas länger: Vnd werden auß Baumrinden künstlich ge-
macht/ vnd an den Fugen mit Bech vberzogen: Deßgleichen so nehmen sie auch von gewissen Baumen die
Rinden/ machen solche Gefäß/ wie vnsere Kessel/ darauß/ vnd kochen in denselbigen jre Speise/ wie solches
etliche Engelländer im Jahr 1618. gesehen vnd erfahren haben.

Allhier kan ich mit stillschweigen nicht vber gehen die wunderliche Creatur/ welche ich Anno 1610.Meerwun-
der oder
Syren.

selber hab gesehen. Dann als ich einmal deß Morgens sehr frühe an dem Vfer nahe bey dem Meerha-
fen Sanct Johannis stunde/ kam ein Meerwunder mit grosser Geschwindigkeit dahero geschwummen:
Es war aber sehr schön/ sahe gleich einer Jungfrawen an Angesicht/ Augen/ Nase/ Ohren/ Kien/
Mundt/ Hals vnd Stirn/ hatte auch Haar/ welche blawlecht außsahen/ vnnd jhm vber die Schultern
heraber hiengen: Vnd wie mich dauchte/ so waren es rechte Haar/ dann ich solches Meerwunder mit
meinem Diener/ so noch lebet/ lang vnnd wol hab angesehen: Als es aber noch eines langen Spiesses
[Abbildung] weit von vns war/ erschracke ich so sehr/ daß ich zu ruck wiche. Welches als es solche Creatur sa-
he/ Fuhre es hinunder in das Wasser vnnd kame baldt wider herfür/ begabe sich auch an den Orth/
da ich zu Landt war ankommen: Da hab ich es von weitem noch ein wenig angesehen/ vnd hat mich be-
duncket/ es sehe von oben herab biß auff den Nabel einem Menschen gleich/ aber von dem Nabel an biß
vnden auß einem Fisch: wie es aber auff der andern Seyten oder von hinden vom Hals biß an den Na-
bel außsehe/ hab ich nicht gesehen. Eben dieses Wunderthier ist kurtz darauff kommen zu dem Schiff/
darinnen war Wilhelm Hacobridge/ zu der Zeit mein Diener/ jetzunder aber Capitän in den Mor-
genländischen Jndien: Vnnd als er gar an das Schiff ist kommen/ hat es sich mit aller gewalt vnderstan-
den in das Schiff hinein zu steigen/ darüber dann die jenige/ so im Schiff waren/ sehr bestürtzet wor-
den/ vnnd haben mit Bengeln auff solches Meerwunder zugeschlagen/ daß es wider in das Wasser hin-
ein sich hat begeben: Es ist auch dieses Meerwunder noch zu zweyen andern Schiffen kommen/
darüber dann die Schiffleute also seyn erschrocken/ daß sie sich auß dem Schiffe zu Land begeben ha-
ben. Weil nun viel von den Meerwundern vnnd Syrenen/ vnderschiedlich wirdt geschrieben/ hab ich
dieses allhier auch anzeigen vnnd melden wöllen/ als der ich es selbsten sampt vielen andern habe gesehen.
Ob aber eben dieses Wunderthier allhie ein Syren oder etwas anders sey gewesen/ wil ich andere darüber
disputieren lassen.

Von
R

Von Natur vnd Eygenſchafft der Newen Welt.
auff dem Waſſer Thameſi gebrauchet/ doch etwas laͤnger: Vnd werden auß Baumrinden kuͤnſtlich ge-
macht/ vnd an den Fugen mit Bech vberzogen: Deßgleichen ſo nehmen ſie auch von gewiſſen Baumen die
Rinden/ machen ſolche Gefaͤß/ wie vnſere Keſſel/ darauß/ vnd kochen in denſelbigen jre Speiſe/ wie ſolches
etliche Engellaͤnder im Jahr 1618. geſehen vnd erfahren haben.

Allhier kan ich mit ſtillſchweigen nicht vber gehen die wunderliche Creatur/ welche ich Anno 1610.Meerwũ-
der oder
Syren.

ſelber hab geſehen. Dann als ich einmal deß Morgens ſehr fruͤhe an dem Vfer nahe bey dem Meerha-
fen Sanct Johannis ſtunde/ kam ein Meerwunder mit groſſer Geſchwindigkeit dahero geſchwummen:
Es war aber ſehr ſchoͤn/ ſahe gleich einer Jungfrawen an Angeſicht/ Augen/ Naſe/ Ohren/ Kien/
Mundt/ Hals vnd Stirn/ hatte auch Haar/ welche blawlecht außſahen/ vnnd jhm vber die Schultern
heraber hiengen: Vnd wie mich dauchte/ ſo waren es rechte Haar/ dann ich ſolches Meerwunder mit
meinem Diener/ ſo noch lebet/ lang vnnd wol hab angeſehen: Als es aber noch eines langen Spieſſes
[Abbildung] weit von vns war/ erſchracke ich ſo ſehr/ daß ich zu ruck wiche. Welches als es ſolche Creatur ſa-
he/ Fuhre es hinunder in das Waſſer vnnd kame baldt wider herfuͤr/ begabe ſich auch an den Orth/
da ich zu Landt war ankommen: Da hab ich es von weitem noch ein wenig angeſehen/ vnd hat mich be-
duncket/ es ſehe von oben herab biß auff den Nabel einem Menſchen gleich/ aber von dem Nabel an biß
vnden auß einem Fiſch: wie es aber auff der andern Seyten oder von hinden vom Hals biß an den Na-
bel außſehe/ hab ich nicht geſehen. Eben dieſes Wunderthier iſt kurtz darauff kommen zu dem Schiff/
darinnen war Wilhelm Hacobridge/ zu der Zeit mein Diener/ jetzunder aber Capitaͤn in den Mor-
genlaͤndiſchen Jndien: Vnnd als er gar an das Schiff iſt kommen/ hat es ſich mit aller gewalt vnderſtan-
den in das Schiff hinein zu ſteigen/ daruͤber dann die jenige/ ſo im Schiff waren/ ſehr beſtuͤrtzet wor-
den/ vnnd haben mit Bengeln auff ſolches Meerwunder zugeſchlagen/ daß es wider in das Waſſer hin-
ein ſich hat begeben: Es iſt auch dieſes Meerwunder noch zu zweyen andern Schiffen kommen/
daruͤber dann die Schiffleute alſo ſeyn erſchrocken/ daß ſie ſich auß dem Schiffe zu Land begeben ha-
ben. Weil nun viel von den Meerwundern vnnd Syrenen/ vnderſchiedlich wirdt geſchrieben/ hab ich
dieſes allhier auch anzeigen vnnd melden woͤllen/ als der ich es ſelbſten ſampt vielen andern habe geſehen.
Ob aber eben dieſes Wunderthier allhie ein Syren oder etwas anders ſey geweſen/ wil ich andere daruͤber
diſputieren laſſen.

Von
R
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <div n="3">
            <p><pb facs="#f0218" n="193"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Von Natur vnd Eygen&#x017F;chafft der Newen Welt.</hi></fw><lb/>
auff dem Wa&#x017F;&#x017F;er <hi rendition="#aq">Thame&#x017F;i</hi> gebrauchet/ doch etwas la&#x0364;nger: Vnd werden auß Baumrinden ku&#x0364;n&#x017F;tlich ge-<lb/>
macht/ vnd an den Fugen mit Bech vberzogen: Deßgleichen &#x017F;o nehmen &#x017F;ie auch von gewi&#x017F;&#x017F;en Baumen die<lb/>
Rinden/ machen &#x017F;olche Gefa&#x0364;ß/ wie vn&#x017F;ere Ke&#x017F;&#x017F;el/ darauß/ vnd kochen in den&#x017F;elbigen jre Spei&#x017F;e/ wie &#x017F;olches<lb/>
etliche Engella&#x0364;nder im Jahr 1618. ge&#x017F;ehen vnd erfahren haben.</p><lb/>
            <p>Allhier kan ich mit &#x017F;till&#x017F;chweigen nicht vber gehen die wunderliche Creatur/ welche ich Anno 1610.<note place="right">Meerwu&#x0303;-<lb/>
der oder<lb/>
Syren.</note><lb/>
&#x017F;elber hab ge&#x017F;ehen. Dann als ich einmal deß Morgens &#x017F;ehr fru&#x0364;he an dem Vfer nahe bey dem Meerha-<lb/>
fen Sanct Johannis &#x017F;tunde/ kam ein Meerwunder mit gro&#x017F;&#x017F;er Ge&#x017F;chwindigkeit dahero ge&#x017F;chwummen:<lb/>
Es war aber &#x017F;ehr &#x017F;cho&#x0364;n/ &#x017F;ahe gleich einer Jungfrawen an Ange&#x017F;icht/ Augen/ Na&#x017F;e/ Ohren/ Kien/<lb/>
Mundt/ Hals vnd Stirn/ hatte auch Haar/ welche blawlecht auß&#x017F;ahen/ vnnd jhm vber die Schultern<lb/>
heraber hiengen: Vnd wie mich dauchte/ &#x017F;o waren es rechte Haar/ dann ich &#x017F;olches Meerwunder mit<lb/>
meinem Diener/ &#x017F;o noch lebet/ lang vnnd wol hab ange&#x017F;ehen: Als es aber noch eines langen Spie&#x017F;&#x017F;es<lb/><figure/> weit von vns war/ er&#x017F;chracke ich &#x017F;o &#x017F;ehr/ daß ich zu ruck wiche. Welches als es &#x017F;olche Creatur &#x017F;a-<lb/>
he/ Fuhre es hinunder in das Wa&#x017F;&#x017F;er vnnd kame baldt wider herfu&#x0364;r/ begabe &#x017F;ich auch an den Orth/<lb/>
da ich zu Landt war ankommen: Da hab ich es von weitem noch ein wenig ange&#x017F;ehen/ vnd hat mich be-<lb/>
duncket/ es &#x017F;ehe von oben herab biß auff den Nabel einem Men&#x017F;chen gleich/ aber von dem Nabel an biß<lb/>
vnden auß einem Fi&#x017F;ch: wie es aber auff der andern Seyten oder von hinden vom Hals biß an den Na-<lb/>
bel auß&#x017F;ehe/ hab ich nicht ge&#x017F;ehen. Eben die&#x017F;es Wunderthier i&#x017F;t kurtz darauff kommen zu dem Schiff/<lb/>
darinnen war Wilhelm Hacobridge/ zu der Zeit mein Diener/ jetzunder aber Capita&#x0364;n in den Mor-<lb/>
genla&#x0364;ndi&#x017F;chen Jndien: Vnnd als er gar an das Schiff i&#x017F;t kommen/ hat es &#x017F;ich mit aller gewalt vnder&#x017F;tan-<lb/>
den in das Schiff hinein zu &#x017F;teigen/ daru&#x0364;ber dann die jenige/ &#x017F;o im Schiff waren/ &#x017F;ehr be&#x017F;tu&#x0364;rtzet wor-<lb/>
den/ vnnd haben mit Bengeln auff &#x017F;olches Meerwunder zuge&#x017F;chlagen/ daß es wider in das Wa&#x017F;&#x017F;er hin-<lb/>
ein &#x017F;ich hat begeben: Es i&#x017F;t auch die&#x017F;es Meerwunder noch zu zweyen andern Schiffen kommen/<lb/>
daru&#x0364;ber dann die Schiffleute al&#x017F;o &#x017F;eyn er&#x017F;chrocken/ daß &#x017F;ie &#x017F;ich auß dem Schiffe zu Land begeben ha-<lb/>
ben. Weil nun viel von den Meerwundern vnnd Syrenen/ vnder&#x017F;chiedlich wirdt ge&#x017F;chrieben/ hab ich<lb/>
die&#x017F;es allhier auch anzeigen vnnd melden wo&#x0364;llen/ als der ich es &#x017F;elb&#x017F;ten &#x017F;ampt vielen andern habe ge&#x017F;ehen.<lb/>
Ob aber eben die&#x017F;es Wunderthier allhie ein <hi rendition="#aq">Syren</hi> oder etwas anders &#x017F;ey gewe&#x017F;en/ wil ich andere daru&#x0364;ber<lb/><hi rendition="#aq">di&#x017F;putieren</hi> la&#x017F;&#x017F;en.</p>
          </div><lb/>
          <fw place="bottom" type="sig">R</fw>
          <fw place="bottom" type="catch"> <hi rendition="#b">Von</hi> </fw><lb/>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[193/0218] Von Natur vnd Eygenſchafft der Newen Welt. auff dem Waſſer Thameſi gebrauchet/ doch etwas laͤnger: Vnd werden auß Baumrinden kuͤnſtlich ge- macht/ vnd an den Fugen mit Bech vberzogen: Deßgleichen ſo nehmen ſie auch von gewiſſen Baumen die Rinden/ machen ſolche Gefaͤß/ wie vnſere Keſſel/ darauß/ vnd kochen in denſelbigen jre Speiſe/ wie ſolches etliche Engellaͤnder im Jahr 1618. geſehen vnd erfahren haben. Allhier kan ich mit ſtillſchweigen nicht vber gehen die wunderliche Creatur/ welche ich Anno 1610. ſelber hab geſehen. Dann als ich einmal deß Morgens ſehr fruͤhe an dem Vfer nahe bey dem Meerha- fen Sanct Johannis ſtunde/ kam ein Meerwunder mit groſſer Geſchwindigkeit dahero geſchwummen: Es war aber ſehr ſchoͤn/ ſahe gleich einer Jungfrawen an Angeſicht/ Augen/ Naſe/ Ohren/ Kien/ Mundt/ Hals vnd Stirn/ hatte auch Haar/ welche blawlecht außſahen/ vnnd jhm vber die Schultern heraber hiengen: Vnd wie mich dauchte/ ſo waren es rechte Haar/ dann ich ſolches Meerwunder mit meinem Diener/ ſo noch lebet/ lang vnnd wol hab angeſehen: Als es aber noch eines langen Spieſſes [Abbildung] weit von vns war/ erſchracke ich ſo ſehr/ daß ich zu ruck wiche. Welches als es ſolche Creatur ſa- he/ Fuhre es hinunder in das Waſſer vnnd kame baldt wider herfuͤr/ begabe ſich auch an den Orth/ da ich zu Landt war ankommen: Da hab ich es von weitem noch ein wenig angeſehen/ vnd hat mich be- duncket/ es ſehe von oben herab biß auff den Nabel einem Menſchen gleich/ aber von dem Nabel an biß vnden auß einem Fiſch: wie es aber auff der andern Seyten oder von hinden vom Hals biß an den Na- bel außſehe/ hab ich nicht geſehen. Eben dieſes Wunderthier iſt kurtz darauff kommen zu dem Schiff/ darinnen war Wilhelm Hacobridge/ zu der Zeit mein Diener/ jetzunder aber Capitaͤn in den Mor- genlaͤndiſchen Jndien: Vnnd als er gar an das Schiff iſt kommen/ hat es ſich mit aller gewalt vnderſtan- den in das Schiff hinein zu ſteigen/ daruͤber dann die jenige/ ſo im Schiff waren/ ſehr beſtuͤrtzet wor- den/ vnnd haben mit Bengeln auff ſolches Meerwunder zugeſchlagen/ daß es wider in das Waſſer hin- ein ſich hat begeben: Es iſt auch dieſes Meerwunder noch zu zweyen andern Schiffen kommen/ daruͤber dann die Schiffleute alſo ſeyn erſchrocken/ daß ſie ſich auß dem Schiffe zu Land begeben ha- ben. Weil nun viel von den Meerwundern vnnd Syrenen/ vnderſchiedlich wirdt geſchrieben/ hab ich dieſes allhier auch anzeigen vnnd melden woͤllen/ als der ich es ſelbſten ſampt vielen andern habe geſehen. Ob aber eben dieſes Wunderthier allhie ein Syren oder etwas anders ſey geweſen/ wil ich andere daruͤber diſputieren laſſen. Meerwũ- der oder Syren. Von R

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/gottfried_historia_1631
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/gottfried_historia_1631/218
Zitationshilfe: Gottfried, Johann Ludwig: Newe Welt Vnd Americanische Historien. Frankfurt (Main), 1631, S. 193. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/gottfried_historia_1631/218>, abgerufen am 25.04.2024.