Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Rollenhagen, Gabriel: Vier Bücher Wunderbarlicher biß daher vnerhörter/ vnd vngleublicher Jndianischer reysen. Magdeburg, 1603.

Bild:
<< vorherige Seite
Das Erste Buch.
Das Erste Capittel/ von der Schif-
fart zu der Jnsel Bacchi.

JCH Schiffete einsmals aus von des Hercu-
lis
Seulen/ vnd kam mit gutem Wind biß in
das weite wüste Meer.

Die vrsach aber/ meiner vorgenommenen reyse/
vnd mein vorsatz/ war/ dz ich aus lauter vorwitz/ vnd
jnnerlichen lust/ newe dinge zu erfahren vnd wissen
wolte/ wo doch das Meer ein ende hette/ vnd was
doch jmmermehr jenseid des Meers für Leute woh-
neten. Zu dessen behueff/ nam jch Profiant, Küchen
vnd andere Gerete/ auch Wassers gnug zu Mir/ da-
zu funfftzig gefehrten/ die mit mir in einem Alter
vnd eines Sinnes waren. Jch machte mich auch
mit aller zu behörigen Rüstung vnd Notturfft wol
vnd vberflüssig gefast/ vnd bedinget endlich vmb
ein groß Geld/ den allerbesten Steurman/ der zu be-
kommen war/ vnd nam jhn zu mir ins Schiff.

Das Schiff aber/ war von einer zimlichen mit-
telmessigen grösse/ aber nichts desto weiniger starck
gnug zu einer grossen vnnd gefehrlichen Seefahrt.
Wie wir aber Tag vnd Nacht mit gutem Winde

schifften/
Das Erſte Buch.
Das Erſte Capittel/ von der Schif-
fart zu der Jnſel Bacchi.

JCH Schiffete einsmals aus võ des Hercu-
lis
Seulen/ vnd kam mit gutem Wind biß in
das weite wuͤſte Meer.

Die vrſach aber/ meiner vorgenommenen reyſe/
vñ mein vorſatz/ war/ dz ich aus lauter vorwitz/ vnd
jnnerlichen luſt/ newe dinge zu erfahren vnd wiſſen
wolte/ wo doch das Meer ein ende hette/ vnd was
doch jmmermehr jenſeid des Meers fuͤr Leute woh-
neten. Zu deſſen behueff/ nam jch Profiant, Kuͤchen
vñ andere Gerete/ auch Waſſers gnug zu Mir/ da-
zu funfftzig gefehrten/ die mit mir in einem Alter
vnd eines Sinnes waren. Jch machte mich auch
mit aller zu behoͤrigen Ruͤſtung vnd Notturfft wol
vnd vberfluͤſsig gefaſt/ vnd bedinget endlich vmb
ein groß Geld/ den allerbeſten Steurman/ der zu be-
kommen war/ vnd nam jhn zu mir ins Schiff.

Das Schiff aber/ war von einer zimlichen mit-
telmeſsigen groͤſſe/ aber nichts deſto weiniger ſtarck
gnug zu einer groſſen vnnd gefehrlichen Seefahrt.
Wie wir aber Tag vnd Nacht mit gutem Winde

ſchifften/
<TEI>
  <text>
    <body>
      <pb facs="#f0076" n="66"/>
      <div n="1">
        <head> <hi rendition="#b #fr">Das Er&#x017F;te Buch.</hi> </head><lb/>
        <div n="2">
          <head> <hi rendition="#b">Das Er&#x017F;te Capittel/ von der Schif-<lb/>
fart zu der Jn&#x017F;el Bacchi.</hi> </head><lb/>
          <p><hi rendition="#in">J</hi>CH Schiffete einsmals aus vo&#x0303; des <hi rendition="#aq">Hercu-<lb/>
lis</hi> Seulen/ vnd kam mit gutem Wind biß in<lb/>
das weite wu&#x0364;&#x017F;te Meer.</p><lb/>
          <p>Die vr&#x017F;ach aber/ meiner vorgenommenen rey&#x017F;e/<lb/>
vn&#x0303; mein vor&#x017F;atz/ war/ dz ich aus lauter vorwitz/ vnd<lb/>
jnnerlichen lu&#x017F;t/ newe dinge zu erfahren vnd wi&#x017F;&#x017F;en<lb/>
wolte/ wo doch das Meer ein ende hette/ vnd was<lb/>
doch jmmermehr jen&#x017F;eid des Meers fu&#x0364;r Leute woh-<lb/>
neten. Zu de&#x017F;&#x017F;en behueff/ nam jch <hi rendition="#aq">Profiant,</hi> Ku&#x0364;chen<lb/>
vn&#x0303; andere Gerete/ auch Wa&#x017F;&#x017F;ers gnug zu Mir/ da-<lb/>
zu funfftzig gefehrten/ die mit mir in einem Alter<lb/>
vnd eines Sinnes waren. Jch machte mich auch<lb/>
mit aller zu beho&#x0364;rigen Ru&#x0364;&#x017F;tung vnd Notturfft wol<lb/>
vnd vberflu&#x0364;&#x017F;sig gefa&#x017F;t/ vnd bedinget endlich vmb<lb/>
ein groß Geld/ den allerbe&#x017F;ten Steurman/ der zu be-<lb/>
kommen war/ vnd nam jhn zu mir ins Schiff.</p><lb/>
          <p>Das Schiff aber/ war von einer zimlichen mit-<lb/>
telme&#x017F;sigen gro&#x0364;&#x017F;&#x017F;e/ aber nichts de&#x017F;to weiniger &#x017F;tarck<lb/>
gnug zu einer gro&#x017F;&#x017F;en vnnd gefehrlichen Seefahrt.<lb/>
Wie wir aber Tag vnd Nacht mit gutem Winde<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">&#x017F;chifften/</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[66/0076] Das Erſte Buch. Das Erſte Capittel/ von der Schif- fart zu der Jnſel Bacchi. JCH Schiffete einsmals aus võ des Hercu- lis Seulen/ vnd kam mit gutem Wind biß in das weite wuͤſte Meer. Die vrſach aber/ meiner vorgenommenen reyſe/ vñ mein vorſatz/ war/ dz ich aus lauter vorwitz/ vnd jnnerlichen luſt/ newe dinge zu erfahren vnd wiſſen wolte/ wo doch das Meer ein ende hette/ vnd was doch jmmermehr jenſeid des Meers fuͤr Leute woh- neten. Zu deſſen behueff/ nam jch Profiant, Kuͤchen vñ andere Gerete/ auch Waſſers gnug zu Mir/ da- zu funfftzig gefehrten/ die mit mir in einem Alter vnd eines Sinnes waren. Jch machte mich auch mit aller zu behoͤrigen Ruͤſtung vnd Notturfft wol vnd vberfluͤſsig gefaſt/ vnd bedinget endlich vmb ein groß Geld/ den allerbeſten Steurman/ der zu be- kommen war/ vnd nam jhn zu mir ins Schiff. Das Schiff aber/ war von einer zimlichen mit- telmeſsigen groͤſſe/ aber nichts deſto weiniger ſtarck gnug zu einer groſſen vnnd gefehrlichen Seefahrt. Wie wir aber Tag vnd Nacht mit gutem Winde ſchifften/

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/rollenhagen_reysen_1603
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/rollenhagen_reysen_1603/76
Zitationshilfe: Rollenhagen, Gabriel: Vier Bücher Wunderbarlicher biß daher vnerhörter/ vnd vngleublicher Jndianischer reysen. Magdeburg, 1603, S. 66. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/rollenhagen_reysen_1603/76>, abgerufen am 29.03.2024.