Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636.

Bild:
<< vorherige Seite

Dritter Theil der Erquickstunden.
welchs jhnen auch richtig in die Hand gangen vnd waar worden: Vnd mag
ich mit Waarheit sagen/ daß ich vnter viel hundert Juden vnd Jüdin nicht
einen oder eine angetroffen/ so nicht ein sonderlich monstro sisch Zeichen an
jhnen gehabt: Dann entweder seynt sie gar blaich/ oder zu gelb/ oder aber zu
schwartz/ haben meinstes theils grosse Ochsenköpff/ weite Waffel vnd Go-
schen/ schröckliche Schmäcker/ Boltzente Augen/ Augbraun wie Säwbör-
ster/ lange vnd grösse Esels Ohren/ krumme Füß vnd Händ so jhnen über die
Knie nab hangen/ grosse vnformliche Wartzen/ manchem stehet ein Aug o-
der Ohr höher als das ander/ oder seynt sonsten an jhren Gliedmassen nicht
symmetrice proportioniert: Als ich auff eine Zeit der gleichen bey einer
Gastung proponirt/ hielt mir ein guter Freund das obstat, fürgebend/
er mir eine Jüdin weisen wolte/ der schönheit nach ohne tadel vnd mangel/
ja ich würde sie ehe einer Göttin als einem Menschen vergleichen/ were
auch nur ein meil wegs von dem Ort da wir beysammen sassen: Jch antwor-
tete/ diß Wunder müste ich sehen/ vnd vnter 1000 in acht nemen/ spatzier-
ten deß andern tags an das Oct/ da lag die Jüdin am Fieber/ sahe über die
massen jämmerlich auß/ wie dann das Fieber schöne Leut am häßlichsten
zurichtet. Wir sahen sie im Bett in der Stuben lang an/ endlich fragte ich
meinen Geferten/ ob er noch nichts an jhr zu tadeln merckte/ ja sagt er/ sie hat
zwey vngleiche Nasenlöcher/ dann das eine kaum so groß anzusehen war als
ein Erbes/ das ander aber/ daß sie es wol mit dem Daumen räumen können:
Bleibt also dabey/ daß die Göttliche trohung erfüllet. Gesetzt aber/ man fin-
de dem eusserlichen ansehen nach/ an manchen Juden gantz keinen mangel/
so werden sich doch sehr viel fehler der Natur an jhnen/ wann man jhre Glied-
massen der rechten proportion nach betrachtet/ finden.

Die LI. Auffgab.
Von der Proportion deß Menschlichen Leibs/ auß
dem
Authore.

Der Samtsche Philosophus pythagoras, hat auß wichtigen Vrsa-
chen gesagt: Der Mensch sey eine rechte maß aller andern dingen. Erstlich
weil er zum Ebenbild Gottes als die vollkommenst/ vnter allen Creaturen
erschaffen. Daher zum andern/ der Philosophorum Regel gilt: Das

jenige

Dritter Theil der Erquickſtunden.
welchs jhnen auch richtig in die Hand gangẽ vnd waar worden: Vnd mag
ich mit Waarheit ſagen/ daß ich vnter viel hundert Juden vnd Juͤdin nicht
einen oder eine angetroffen/ ſo nicht ein ſonderlich monſtro ſiſch Zeichen an
jhnen gehabt: Dann entweder ſeynt ſie gar blaich/ oder zu gelb/ oder aber zu
ſchwartz/ haben meinſtes theils groſſe Ochſenkoͤpff/ weite Waffel vnd Go-
ſchen/ ſchroͤckliche Schmaͤcker/ Boltzente Augen/ Augbraun wie Saͤwboͤr-
ſter/ lange vnd groͤſſe Eſels Ohren/ krum̃e Fuͤß vnd Haͤnd ſo jhnen uͤber die
Knie nab hangen/ groſſe vnformliche Wartzen/ manchem ſtehet ein Aug o-
der Ohr hoͤher als das ander/ oder ſeynt ſonſten an jhren Gliedmaſſen nicht
ſymmetricè proportioniert: Als ich auff eine Zeit der gleichen bey einer
Gaſtung proponirt/ hielt mir ein guter Freund das obſtat, fuͤrgebend/
er mir eine Juͤdin weiſen wolte/ der ſchoͤnheit nach ohne tadel vnd mangel/
ja ich wuͤrde ſie ehe einer Goͤttin als einem Menſchen vergleichen/ were
auch nur ein meil wegs von dem Ort da wir beyſammen ſaſſen: Jch antwor-
tete/ diß Wunder muͤſte ich ſehen/ vnd vnter 1000 in acht nemen/ ſpatzier-
ten deß andern tags an das Oct/ da lag die Juͤdin am Fieber/ ſahe über die
maſſen jaͤmmerlich auß/ wie dann das Fieber ſchoͤne Leut am haͤßlichſten
zurichtet. Wir ſahen ſie im Bett in der Stuben lang an/ endlich fragte ich
meinen Geferten/ ob er noch nichts an jhr zu tadeln merckte/ ja ſagt er/ ſie hat
zwey vngleiche Naſenloͤcher/ dann das eine kaum ſo groß anzuſehen war als
ein Erbes/ das ander aber/ daß ſie es wol mit dem Daumen raͤumen koͤnnen:
Bleibt alſo dabey/ daß die Goͤttliche trohung erfuͤllet. Geſetzt aber/ man fin-
de dem euſſerlichen anſehen nach/ an manchen Juden gantz keinen mangel/
ſo werden ſich doch ſehr viel fehler der Natur an jhnen/ wañ man jhre Glied-
maſſen der rechten proportion nach betrachtet/ finden.

Die LI. Auffgab.
Von der Proportion deß Menſchlichen Leibs/ auß
dem
Authore.

Der Samtſche Philoſophus pythagoras, hat auß wichtigen Vrſa-
chen geſagt: Der Menſch ſey eine rechte maß aller andern dingen. Erſtlich
weil er zum Ebenbild Gottes als die vollkommenſt/ vnter allen Creaturen
erſchaffen. Daher zum andern/ der Philoſophorum Regel gilt: Das

jenige
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0230" n="216"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Dritter Theil der Erquick&#x017F;tunden.</hi></fw><lb/>
welchs jhnen auch richtig in die Hand gange&#x0303; vnd waar worden: Vnd mag<lb/>
ich mit Waarheit &#x017F;agen/ daß ich vnter viel hundert Juden vnd Ju&#x0364;din nicht<lb/>
einen oder eine angetroffen/ &#x017F;o nicht ein &#x017F;onderlich <hi rendition="#aq">mon&#x017F;tro</hi> &#x017F;i&#x017F;ch Zeichen an<lb/>
jhnen gehabt: Dann entweder &#x017F;eynt &#x017F;ie gar blaich/ oder zu gelb/ oder aber zu<lb/>
&#x017F;chwartz/ haben mein&#x017F;tes theils gro&#x017F;&#x017F;e Och&#x017F;enko&#x0364;pff/ weite Waffel vnd Go-<lb/>
&#x017F;chen/ &#x017F;chro&#x0364;ckliche Schma&#x0364;cker/ Boltzente Augen/ Augbraun wie Sa&#x0364;wbo&#x0364;r-<lb/>
&#x017F;ter/ lange vnd gro&#x0364;&#x017F;&#x017F;e E&#x017F;els Ohren/ krum&#x0303;e Fu&#x0364;ß vnd Ha&#x0364;nd &#x017F;o jhnen u&#x0364;ber die<lb/>
Knie nab hangen/ gro&#x017F;&#x017F;e vnformliche Wartzen/ manchem &#x017F;tehet ein Aug o-<lb/>
der Ohr ho&#x0364;her als das ander/ oder &#x017F;eynt &#x017F;on&#x017F;ten an jhren Gliedma&#x017F;&#x017F;en nicht<lb/><hi rendition="#aq">&#x017F;ymmetricè proportio</hi>niert: Als ich auff eine Zeit der gleichen bey einer<lb/>
Ga&#x017F;tung proponirt/ hielt mir ein guter Freund das <hi rendition="#aq">ob&#x017F;tat,</hi> fu&#x0364;rgebend/<lb/>
er mir eine Ju&#x0364;din wei&#x017F;en wolte/ der &#x017F;cho&#x0364;nheit nach ohne tadel vnd mangel/<lb/>
ja ich wu&#x0364;rde &#x017F;ie ehe einer Go&#x0364;ttin als einem Men&#x017F;chen vergleichen/ were<lb/>
auch nur ein meil wegs von dem Ort da wir bey&#x017F;ammen &#x017F;a&#x017F;&#x017F;en: Jch antwor-<lb/>
tete/ diß Wunder mu&#x0364;&#x017F;te ich &#x017F;ehen/ vnd vnter 1000 in acht nemen/ &#x017F;patzier-<lb/>
ten deß andern tags an das Oct/ da lag die Ju&#x0364;din am Fieber/ &#x017F;ahe über die<lb/>
ma&#x017F;&#x017F;en ja&#x0364;mmerlich auß/ wie dann das Fieber &#x017F;cho&#x0364;ne Leut am ha&#x0364;ßlich&#x017F;ten<lb/>
zurichtet. Wir &#x017F;ahen &#x017F;ie im Bett in der Stuben lang an/ endlich fragte ich<lb/>
meinen Geferten/ ob er noch nichts an jhr zu tadeln merckte/ ja &#x017F;agt er/ &#x017F;ie hat<lb/>
zwey vngleiche Na&#x017F;enlo&#x0364;cher/ dann das eine kaum &#x017F;o groß anzu&#x017F;ehen war als<lb/>
ein Erbes/ das ander aber/ daß &#x017F;ie es wol mit dem Daumen ra&#x0364;umen ko&#x0364;nnen:<lb/>
Bleibt al&#x017F;o dabey/ daß die Go&#x0364;ttliche trohung erfu&#x0364;llet. Ge&#x017F;etzt aber/ man fin-<lb/>
de dem eu&#x017F;&#x017F;erlichen an&#x017F;ehen nach/ an manchen Juden gantz keinen mangel/<lb/>
&#x017F;o werden &#x017F;ich doch &#x017F;ehr viel fehler der Natur an jhnen/ wan&#x0303; man jhre Glied-<lb/>
ma&#x017F;&#x017F;en der rechten <hi rendition="#aq">proportion</hi> nach betrachtet/ finden.</p>
      </div><lb/>
      <div n="1">
        <head> <hi rendition="#b">Die <hi rendition="#aq"><hi rendition="#g">LI.</hi></hi> Auffgab.</hi><lb/> <hi rendition="#fr">Von der Proportion deß Men&#x017F;chlichen Leibs/ auß<lb/>
dem</hi> <hi rendition="#aq">Authore.</hi> </head><lb/>
        <p>Der Samt&#x017F;che <hi rendition="#aq">Philo&#x017F;ophus pythagoras,</hi> hat auß wichtigen Vr&#x017F;a-<lb/>
chen ge&#x017F;agt: Der Men&#x017F;ch &#x017F;ey eine rechte maß aller andern dingen. Er&#x017F;tlich<lb/>
weil er zum Ebenbild Gottes als die vollkommen&#x017F;t/ vnter allen Creaturen<lb/>
er&#x017F;chaffen. Daher zum andern/ der <hi rendition="#aq">Philo&#x017F;ophorum</hi> Regel gilt: Das<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">jenige</fw><lb/></p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[216/0230] Dritter Theil der Erquickſtunden. welchs jhnen auch richtig in die Hand gangẽ vnd waar worden: Vnd mag ich mit Waarheit ſagen/ daß ich vnter viel hundert Juden vnd Juͤdin nicht einen oder eine angetroffen/ ſo nicht ein ſonderlich monſtro ſiſch Zeichen an jhnen gehabt: Dann entweder ſeynt ſie gar blaich/ oder zu gelb/ oder aber zu ſchwartz/ haben meinſtes theils groſſe Ochſenkoͤpff/ weite Waffel vnd Go- ſchen/ ſchroͤckliche Schmaͤcker/ Boltzente Augen/ Augbraun wie Saͤwboͤr- ſter/ lange vnd groͤſſe Eſels Ohren/ krum̃e Fuͤß vnd Haͤnd ſo jhnen uͤber die Knie nab hangen/ groſſe vnformliche Wartzen/ manchem ſtehet ein Aug o- der Ohr hoͤher als das ander/ oder ſeynt ſonſten an jhren Gliedmaſſen nicht ſymmetricè proportioniert: Als ich auff eine Zeit der gleichen bey einer Gaſtung proponirt/ hielt mir ein guter Freund das obſtat, fuͤrgebend/ er mir eine Juͤdin weiſen wolte/ der ſchoͤnheit nach ohne tadel vnd mangel/ ja ich wuͤrde ſie ehe einer Goͤttin als einem Menſchen vergleichen/ were auch nur ein meil wegs von dem Ort da wir beyſammen ſaſſen: Jch antwor- tete/ diß Wunder muͤſte ich ſehen/ vnd vnter 1000 in acht nemen/ ſpatzier- ten deß andern tags an das Oct/ da lag die Juͤdin am Fieber/ ſahe über die maſſen jaͤmmerlich auß/ wie dann das Fieber ſchoͤne Leut am haͤßlichſten zurichtet. Wir ſahen ſie im Bett in der Stuben lang an/ endlich fragte ich meinen Geferten/ ob er noch nichts an jhr zu tadeln merckte/ ja ſagt er/ ſie hat zwey vngleiche Naſenloͤcher/ dann das eine kaum ſo groß anzuſehen war als ein Erbes/ das ander aber/ daß ſie es wol mit dem Daumen raͤumen koͤnnen: Bleibt alſo dabey/ daß die Goͤttliche trohung erfuͤllet. Geſetzt aber/ man fin- de dem euſſerlichen anſehen nach/ an manchen Juden gantz keinen mangel/ ſo werden ſich doch ſehr viel fehler der Natur an jhnen/ wañ man jhre Glied- maſſen der rechten proportion nach betrachtet/ finden. Die LI. Auffgab. Von der Proportion deß Menſchlichen Leibs/ auß dem Authore. Der Samtſche Philoſophus pythagoras, hat auß wichtigen Vrſa- chen geſagt: Der Menſch ſey eine rechte maß aller andern dingen. Erſtlich weil er zum Ebenbild Gottes als die vollkommenſt/ vnter allen Creaturen erſchaffen. Daher zum andern/ der Philoſophorum Regel gilt: Das jenige

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/schwenter_deliciae_1636
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/schwenter_deliciae_1636/230
Zitationshilfe: Schwenter, Daniel: Deliciae physico-mathematicae oder mathematische und philosophische Erquickstunden. Nürnberg, 1636, S. 216. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/schwenter_deliciae_1636/230>, abgerufen am 29.03.2024.