Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Staden, Hans: Warhaftige Historia und beschreibung eyner Landtschafft der Wilden/ Nacketen/ Grimmigen Menschfresser Leuthen [...]. Marpurg [Marburg], 1557.

Bild:
<< vorherige Seite

mir gelauffen/ vnd sagten: Hie ist nu eyn Frantzoß kommen/
nun wollen wir sehen ob du auch eyn Frantzoß seiest oder nit/
dessen erfrewete ich mich/ vnd gedachte/ er ist ye eyn Christ/ er
wird wol zum besten reden.

Da leyteten sie mich so nacket hienein bei jnen/ vnd es war
eyn junger geselle/ die Wilden hiessen jnen Karwattuware/
vnd sprach mir Frantzösisch zu/ vnd ich kundte jnen nicht
wol verstehn/ so stunden die Wilden leut vmb vns her/ vnd
höreten vns zu. Wie ich jm nun nicht antworten kundt/ sagte
er zu den Wilden/ auff jre spraach: Totet vnd esset jnen/ den
bößwicht/ Er ist eyn rechter Portugaleser/ ewer vnnd mein
feindt/ Vnd das verstund ich wol/ Bat jnen derhalben vmb
Gottes willen/ das er jnen doch sagte/ das sie mich nit ässen.
Da sagte er: Sie wöllen dich essen. Da wurd ich ingedenck
des spruchs Jeremie cap. xxij. der da saget: Vermaledeiet sei
der mensch so sich auff menschen verlasset. Vnd mit dem sel-
bigen gieng ich wider von jnen mit grossem hertzen wehe/ vnd
hatte vff den schultern eyn stück leine tuchs gebunden/ wel-
ches sie mir gaben (wo sie es auch bekommen hatten. Das reyß
ich ab/ vnd die Sonn hatte mich sehr verbrant/ vnd warff es
dem Frantzosen vor seine füß/ vnd sagte bei mir selbst/ sol ich
dann ja sterben / warumb solte ich dann eynem andern mein
fleysch lenger vor hegen. Da leyteten sie mich widerumb in
die hütten/ da sie mich verwareten. Da gieng ich in mein netz
leigen. Gott dem ist bekant das ellend so ich hatte/ vnd hub
so schreiend an zusingen/ den verß Nun bitten wir den heyli-
gen geyst/ vmb den rechten glauben aller meyst/ Das er vns
behüte an vnserm ende/ wann wir heym fahren auß diesem
ellende/ Kyrioleys. Da sagten sie: Er ist eyn rechter Por-
tugaleser/ Yetzt schreiet er/ jme grawet vor dem tode.

Der vorgenante Frantzoß war zwen tag daselbs in den

mir gelauffen/ vnd ſagten: Hie iſt nu eyn Frantzoß kommen/
nun wollen wir ſehen ob du auch eyn Frantzoß ſeieſt oder nit/
deſſen erfrewete ich mich/ vnd gedachte/ er iſt ye eyn Chꝛiſt/ er
wird wol zum beſten reden.

Da leyteten ſie mich ſo nacket hienein bei jnen/ vnd es war
eyn junger geſelle/ die Wilden hieſſen jnen Karwattuware/
vnd ſprach mir Frantzoͤſiſch zů/ vnd ich kundte jnen nicht
wol verſtehn/ ſo ſtunden die Wilden leut vmb vns her/ vnd
hoͤꝛeten vns zů. Wie ich jm nun nicht antworten kundt/ ſagte
er zů den Wilden/ auff jre ſpꝛaach: Totet vnd eſſet jnen/ den
boͤßwicht/ Er ist eyn rechter Poꝛtugaleſer/ ewer vnnd mein
feindt/ Vnd das verſtund ich wol/ Bat jnen derhalben vmb
Gottes willen/ das er jnen doch ſagte/ das sie mich nit aͤſſen.
Da ſagte er: Sie woͤllen dich eſſen. Da wurd ich ingedenck
des ſpꝛuchs Jeremie cap. xxij. der da ſaget: Vermaledeiet ſei
der menſch ſo ſich auff menſchen verlaſſet. Vnd mit dem ſel-
bigen gieng ich wider von jnen mit groſſem hertzen wehe/ vñ
hatte vff den ſchultern eyn ſtuͤck leine tůchs gebunden/ wel-
ches ſie mir gaben (wo ſie es auch bekom̃en hatten. Das reyß
ich ab/ vnd die Sonn hatte mich ſehꝛ verbꝛant/ vnd warff es
dem Frantzoſen voꝛ ſeine fuͤß/ vnd ſagte bei mir ſelbst/ ſol ich
dann ja ſterben / warumb ſolte ich dann eynem andern mein
fleyſch lenger voꝛ hegen. Da leyteten ſie mich widerumb in
die huͤtten/ da ſie mich verwareten. Da gieng ich in mein netz
leigen. Gott dem iſt bekant das ellend ſo ich hatte/ vnd hůb
ſo ſchꝛeiend an zuſingen/ den verß Nun bitten wir den heyli-
gen geyſt/ vmb den rechten glauben aller meyſt/ Das er vns
behuͤte an vnſerm ende/ wann wir heym fahꝛen auß dieſem
ellende/ Kyrioleys. Da ſagten ſie: Er iſt eyn rechter Poꝛ-
tugaleſer/ Yetzt ſchꝛeiet er/ jme grawet voꝛ dem tode.

Der voꝛgenante Frantzoß war zwen tag daſelbs in den

<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0068"/>
mir gelauffen/ vnd &#x017F;agten: Hie i&#x017F;t nu eyn Frantzoß kommen/<lb/>
nun wollen wir &#x017F;ehen ob du auch eyn Frantzoß &#x017F;eie&#x017F;t oder nit/<lb/>
de&#x017F;&#x017F;en erfrewete ich mich/ vnd gedachte/ er i&#x017F;t ye eyn Ch&#xA75B;i&#x017F;t/ er<lb/>
wird wol zum be&#x017F;ten reden.</p>
        <p>Da leyteten &#x017F;ie mich &#x017F;o nacket hienein bei jnen/ vnd es war<lb/>
eyn junger ge&#x017F;elle/ die Wilden hie&#x017F;&#x017F;en jnen Karwattuware/<lb/>
vnd &#x017F;prach mir Frantzo&#x0364;&#x017F;i&#x017F;ch z&#x016F;/ vnd ich kundte jnen nicht<lb/>
wol ver&#x017F;tehn/ &#x017F;o &#x017F;tunden die Wilden leut vmb vns her/ vnd<lb/>
ho&#x0364;&#xA75B;eten vns z&#x016F;. Wie ich jm nun nicht antworten kundt/ &#x017F;agte<lb/>
er z&#x016F; den Wilden/ auff jre &#x017F;p&#xA75B;aach: Totet vnd e&#x017F;&#x017F;et jnen/ den<lb/>
bo&#x0364;ßwicht/ Er ist eyn rechter Po&#xA75B;tugale&#x017F;er/ ewer vnnd mein<lb/>
feindt/ Vnd das ver&#x017F;tund ich wol/ Bat jnen derhalben vmb<lb/>
Gottes willen/ das er jnen doch &#x017F;agte/ das sie mich nit a&#x0364;&#x017F;&#x017F;en.<lb/>
Da &#x017F;agte er: Sie wo&#x0364;llen dich e&#x017F;&#x017F;en. Da wurd ich ingedenck<lb/>
des &#x017F;p&#xA75B;uchs Jeremie cap. xxij. der da &#x017F;aget: Vermaledeiet &#x017F;ei<lb/>
der men&#x017F;ch &#x017F;o &#x017F;ich auff men&#x017F;chen verla&#x017F;&#x017F;et. Vnd mit dem &#x017F;el-<lb/>
bigen gieng ich wider von jnen mit gro&#x017F;&#x017F;em hertzen wehe/ vñ<lb/>
hatte vff den &#x017F;chultern eyn &#x017F;tu&#x0364;ck leine t&#x016F;chs gebunden/ wel-<lb/>
ches &#x017F;ie mir gaben (wo &#x017F;ie es auch bekom&#x0303;en hatten. Das reyß<lb/>
ich ab/ vnd die Sonn hatte mich &#x017F;eh&#xA75B; verb&#xA75B;ant/ vnd warff es<lb/>
dem Frantzo&#x017F;en vo&#xA75B; &#x017F;eine fu&#x0364;ß/ vnd &#x017F;agte bei mir &#x017F;elbst/ &#x017F;ol ich<lb/>
dann ja &#x017F;terben / warumb &#x017F;olte ich dann eynem andern mein<lb/>
fley&#x017F;ch lenger vo&#xA75B; hegen. Da leyteten &#x017F;ie mich widerumb in<lb/>
die hu&#x0364;tten/ da &#x017F;ie mich verwareten. Da gieng ich in mein netz<lb/>
leigen. Gott dem i&#x017F;t bekant das ellend &#x017F;o ich hatte/ vnd h&#x016F;b<lb/>
&#x017F;o &#x017F;ch&#xA75B;eiend an zu&#x017F;ingen/ den verß Nun bitten wir den heyli-<lb/>
gen gey&#x017F;t/ vmb den rechten glauben aller mey&#x017F;t/ Das er vns<lb/>
behu&#x0364;te an vn&#x017F;erm ende/ wann wir heym fah&#xA75B;en auß die&#x017F;em<lb/>
ellende/ Kyrioleys. Da &#x017F;agten &#x017F;ie: Er i&#x017F;t eyn rechter Po&#xA75B;-<lb/>
tugale&#x017F;er/ Yetzt &#x017F;ch&#xA75B;eiet er/ jme grawet vo&#xA75B; dem tode.</p>
        <p>Der vo&#xA75B;genante Frantzoß war zwen tag da&#x017F;elbs in den
</p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[0068] mir gelauffen/ vnd ſagten: Hie iſt nu eyn Frantzoß kommen/ nun wollen wir ſehen ob du auch eyn Frantzoß ſeieſt oder nit/ deſſen erfrewete ich mich/ vnd gedachte/ er iſt ye eyn Chꝛiſt/ er wird wol zum beſten reden. Da leyteten ſie mich ſo nacket hienein bei jnen/ vnd es war eyn junger geſelle/ die Wilden hieſſen jnen Karwattuware/ vnd ſprach mir Frantzoͤſiſch zů/ vnd ich kundte jnen nicht wol verſtehn/ ſo ſtunden die Wilden leut vmb vns her/ vnd hoͤꝛeten vns zů. Wie ich jm nun nicht antworten kundt/ ſagte er zů den Wilden/ auff jre ſpꝛaach: Totet vnd eſſet jnen/ den boͤßwicht/ Er ist eyn rechter Poꝛtugaleſer/ ewer vnnd mein feindt/ Vnd das verſtund ich wol/ Bat jnen derhalben vmb Gottes willen/ das er jnen doch ſagte/ das sie mich nit aͤſſen. Da ſagte er: Sie woͤllen dich eſſen. Da wurd ich ingedenck des ſpꝛuchs Jeremie cap. xxij. der da ſaget: Vermaledeiet ſei der menſch ſo ſich auff menſchen verlaſſet. Vnd mit dem ſel- bigen gieng ich wider von jnen mit groſſem hertzen wehe/ vñ hatte vff den ſchultern eyn ſtuͤck leine tůchs gebunden/ wel- ches ſie mir gaben (wo ſie es auch bekom̃en hatten. Das reyß ich ab/ vnd die Sonn hatte mich ſehꝛ verbꝛant/ vnd warff es dem Frantzoſen voꝛ ſeine fuͤß/ vnd ſagte bei mir ſelbst/ ſol ich dann ja ſterben / warumb ſolte ich dann eynem andern mein fleyſch lenger voꝛ hegen. Da leyteten ſie mich widerumb in die huͤtten/ da ſie mich verwareten. Da gieng ich in mein netz leigen. Gott dem iſt bekant das ellend ſo ich hatte/ vnd hůb ſo ſchꝛeiend an zuſingen/ den verß Nun bitten wir den heyli- gen geyſt/ vmb den rechten glauben aller meyſt/ Das er vns behuͤte an vnſerm ende/ wann wir heym fahꝛen auß dieſem ellende/ Kyrioleys. Da ſagten ſie: Er iſt eyn rechter Poꝛ- tugaleſer/ Yetzt ſchꝛeiet er/ jme grawet voꝛ dem tode. Der voꝛgenante Frantzoß war zwen tag daſelbs in den

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …

Projekt Gutenberg-DE: Bereitstellung der Texttranskription. (2013-06-28T07:11:29Z) Bitte beachten Sie, dass die aktuelle Transkription (und Textauszeichnung) mittlerweile nicht mehr dem Stand zum Zeitpunkt der Übernahme des Werkes in das DTA entsprechen muss.
Frank Wiegand: Bearbeitung der digitalen Edition (2012-09-04T07:11:29Z)
Frederike Neuber: Überarbeitung der digitalen Edition (2014-01-10T14:11:29Z)
Biblioteca Digital de Obras Raras e Especiais da Universidade de São Paulo: Biblioteca Digital de Obras Raras e Especiais da Universidade de São Paulo (2013-06-28T07:11:29Z)

Weitere Informationen:

Anmerkungen zur Transkription:

  • Langes s (ſ) wird als rundes s (s) wiedergegeben.
  • Rundes r (ꝛ) wird als normales r (r) wiedergegeben bzw. in der Kombination ꝛc. als et (etc.) aufgelöst.
  • Silbentrennung: aufgelöst
  • Zeilenumbrüche markiert: nein



Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/staden_landschafft_1557
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/staden_landschafft_1557/68
Zitationshilfe: Staden, Hans: Warhaftige Historia und beschreibung eyner Landtschafft der Wilden/ Nacketen/ Grimmigen Menschfresser Leuthen [...]. Marpurg [Marburg], 1557, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/staden_landschafft_1557/68>, abgerufen am 19.04.2024.