Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Staden, Hans: Warhaftige Historia und beschreibung eyner Landtschafft der Wilden/ Nacketen/ Grimmigen Menschfresser Leuthen [...]. Marpurg [Marburg], 1557.

Bild:
<< vorherige Seite

mensch gewesen/ sie möchten auch kranck werden. Also wusten
sie nicht was sie thun wolten. Doch kompt eyner auß der
hütten da ich inne war/ vnd rieff den weibern das sie eyn fewr
bey den todten machten/ vnd er schneyd jme den kopff abe/
Dann er hatte eyn auge/ vnd scheyn heßlich von der kranck-
heyt so er gehabt/ das er den kopff hinweg warff / vnd dem
cörper sengete er die haut ab vber dem fewr. Darnach zer-
schneyd er jn/ vnd teylete mit den andern gleich/ wie jre ge-
wonheyt ist/ vnd assen jnen biß auff den kopff vnd därme/
da hatten sie eynen eckel an/ dweil er kranck gewesen war.

Darnach gieng ich hin vnd wider durch die hütten/ in der
eynen brieten sie die füß / in der andern die hend/ in der dritten
stücke vom leibe. Da sagte ich jnen/ wie das der Cario den
sie da brieten vnd essen wolten/ hette mich alle zeit belogen/
vnd gesagt / Jch hette ewerer freund etliche/ dieweil ich bei
den Portugalesern gewesen were / erschossen/ vnd es were er-
logen/ dann er hette mich nie gesehen. Nun wisset jr wol/
das er ist etliche jar vnter euch gewesen/ vnd nie kranck wor-
den/ yetzt aber der lügen halben so er auff mich gelogen hat/
ist mein Gott zornig worden/ vnd jnen gekrencket / vnd euch
in den sinn geben/ das jr jnen getödtet habt vnnd jnen essen
solt. Also wirt mein Gott mit allen schelcken thun/ so mir
leydt gethon haben vnd thun werden. Für solchen worten
erschracken jr vil/ das dancke ich dem allmechtigen Gott/
das er in allen so gewaltig vnd genedig sich mir erzeygte.

Bitte dero halben den Leser das er wöl[-]
le achtung haben auff mein schreiben/ Dann ich thu diese
mühe nit der gestalt/ das ich lust hette etwas newes zuschrei-
ben/ sondern alleyne die erzeygte wolthat Gottes an den tag
zubringen.

menſch geweſen/ ſie moͤchten auch kranck werdẽ. Also wuſten
ſie nicht was ſie thun wolten. Doch kompt eyner auß der
huͤtten da ich inne war/ vnd rieff den weibern das ſie eyn fewꝛ
bey den todten machten/ vnd er ſchneyd jme den kopff abe/
Dann er hatte eyn auge/ vnd ſcheyn heßlich von der kranck-
heyt ſo er gehabt/ das er den kopff hinweg warff / vnd dem
coͤꝛper ſengete er die haut ab vber dem fewꝛ. Darnach zer-
ſchneyd er jn/ vnd teylete mit den andern gleich/ wie jre ge-
wonheyt iſt/ vnd aſſen jnen biß auff den kopff vnd daͤrme/
da hatten ſie eynen eckel an/ dweil er kranck geweſen war.

Darnach gieng ich hin vnd wider durch die huͤtten/ in der
eynen bꝛieten ſie die fuͤß / in der andern die hend/ in der dꝛitten
stuͤcke vom leibe. Da ſagte ich jnen/ wie das der Cario den
ſie da bꝛieten vnd eſſen wolten/ hette mich alle zeit belogen/
vnd geſagt / Jch hette ewerer freund etliche/ dieweil ich bei
den Poꝛtugaleſern geweſen were / erschoſſen/ vnd es were er-
logen/ dann er hette mich nie geſehen. Nun wiſſet jr wol/
das er iſt etliche jar vnter euch geweſen/ vnd nie kranck woꝛ-
den/ yetzt aber der luͤgen halben ſo er auff mich gelogen hat/
iſt mein Gott zoꝛnig woꝛden/ vnd jnen gekrencket / vnd euch
in den ſinn geben/ das jr jnen getoͤdtet habt vnnd jnen eſſen
ſolt. Also wirt mein Gott mit allen ſchelcken thun/ ſo mir
leydt gethon haben vnd thun werden. Für solchen woꝛten
erſchꝛacken jr vil/ das dancke ich dem allmechtigen Gott/
das er in allen ſo gewaltig vnd genedig ſich mir erzeygte.

Bitte dero halben den Leser das er wöl[-]
le achtung haben auff mein ſchꝛeiben/ Dann ich thu dieſe
muͤhe nit der geſtalt/ das ich luſt hette etwas newes zuſchꝛei-
ben/ ſondern alleyne die erzeygte wolthat Gottes an den tag
zubꝛingen.

<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0096"/>
men&#x017F;ch gewe&#x017F;en/ &#x017F;ie mo&#x0364;chten auch kranck werde&#x0303;. Also wu&#x017F;ten<lb/>
&#x017F;ie nicht was &#x017F;ie thun wolten. Doch kompt eyner auß der<lb/>
hu&#x0364;tten da ich inne war/ vnd rieff den weibern das &#x017F;ie eyn few&#xA75B;<lb/>
bey den todten machten/ vnd er &#x017F;chneyd jme den kopff abe/<lb/>
Dann er hatte eyn auge/ vnd &#x017F;cheyn heßlich von der kranck-<lb/>
heyt &#x017F;o er gehabt/ das er den kopff hinweg warff / vnd dem<lb/>
co&#x0364;&#xA75B;per &#x017F;engete er die haut ab vber dem few&#xA75B;. Darnach zer-<lb/>
&#x017F;chneyd er jn/ vnd teylete mit den andern gleich/ wie jre ge-<lb/>
wonheyt i&#x017F;t/ vnd a&#x017F;&#x017F;en jnen biß auff den kopff vnd da&#x0364;rme/<lb/>
da hatten &#x017F;ie eynen eckel an/ dweil er kranck gewe&#x017F;en war.</p>
        <p>Darnach gieng ich hin vnd wider durch die hu&#x0364;tten/ in der<lb/>
eynen b&#xA75B;ieten &#x017F;ie die fu&#x0364;ß / in der andern die hend/ in der d&#xA75B;itten<lb/>
stu&#x0364;cke vom leibe. Da &#x017F;agte ich jnen/ wie das der Cario den<lb/>
&#x017F;ie da b&#xA75B;ieten vnd e&#x017F;&#x017F;en wolten/ hette mich alle zeit belogen/<lb/>
vnd ge&#x017F;agt / Jch hette ewerer freund etliche/ dieweil ich bei<lb/>
den Po&#xA75B;tugale&#x017F;ern gewe&#x017F;en were / erscho&#x017F;&#x017F;en/ vnd es were er-<lb/>
logen/ dann er hette mich nie ge&#x017F;ehen. Nun wi&#x017F;&#x017F;et jr wol/<lb/>
das er i&#x017F;t etliche jar vnter euch gewe&#x017F;en/ vnd nie kranck wo&#xA75B;-<lb/>
den/ yetzt aber der lu&#x0364;gen halben &#x017F;o er auff mich gelogen hat/<lb/>
i&#x017F;t mein Gott zo&#xA75B;nig wo&#xA75B;den/ vnd jnen gekrencket / vnd euch<lb/>
in den &#x017F;inn geben/ das jr jnen geto&#x0364;dtet habt vnnd jnen e&#x017F;&#x017F;en<lb/>
&#x017F;olt. Also wirt mein Gott mit allen &#x017F;chelcken thun/ &#x017F;o mir<lb/>
leydt gethon haben vnd thun werden. Für solchen wo&#xA75B;ten<lb/>
er&#x017F;ch&#xA75B;acken jr vil/ das dancke ich dem allmechtigen Gott/<lb/>
das er in allen &#x017F;o gewaltig vnd genedig &#x017F;ich mir erzeygte.</p>
        <p><hi rendition="#fr">Bitte dero halben den Leser das er wöl</hi><supplied>-</supplied><lb/>
le achtung haben auff mein &#x017F;ch&#xA75B;eiben/ Dann ich thu die&#x017F;e<lb/>
mu&#x0364;he nit der ge&#x017F;talt/ das ich lu&#x017F;t hette etwas newes zu&#x017F;ch&#xA75B;ei-<lb/>
ben/ &#x017F;ondern alleyne die erzeygte wolthat Gottes an den tag<lb/>
zub&#xA75B;ingen.</p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[0096] menſch geweſen/ ſie moͤchten auch kranck werdẽ. Also wuſten ſie nicht was ſie thun wolten. Doch kompt eyner auß der huͤtten da ich inne war/ vnd rieff den weibern das ſie eyn fewꝛ bey den todten machten/ vnd er ſchneyd jme den kopff abe/ Dann er hatte eyn auge/ vnd ſcheyn heßlich von der kranck- heyt ſo er gehabt/ das er den kopff hinweg warff / vnd dem coͤꝛper ſengete er die haut ab vber dem fewꝛ. Darnach zer- ſchneyd er jn/ vnd teylete mit den andern gleich/ wie jre ge- wonheyt iſt/ vnd aſſen jnen biß auff den kopff vnd daͤrme/ da hatten ſie eynen eckel an/ dweil er kranck geweſen war. Darnach gieng ich hin vnd wider durch die huͤtten/ in der eynen bꝛieten ſie die fuͤß / in der andern die hend/ in der dꝛitten stuͤcke vom leibe. Da ſagte ich jnen/ wie das der Cario den ſie da bꝛieten vnd eſſen wolten/ hette mich alle zeit belogen/ vnd geſagt / Jch hette ewerer freund etliche/ dieweil ich bei den Poꝛtugaleſern geweſen were / erschoſſen/ vnd es were er- logen/ dann er hette mich nie geſehen. Nun wiſſet jr wol/ das er iſt etliche jar vnter euch geweſen/ vnd nie kranck woꝛ- den/ yetzt aber der luͤgen halben ſo er auff mich gelogen hat/ iſt mein Gott zoꝛnig woꝛden/ vnd jnen gekrencket / vnd euch in den ſinn geben/ das jr jnen getoͤdtet habt vnnd jnen eſſen ſolt. Also wirt mein Gott mit allen ſchelcken thun/ ſo mir leydt gethon haben vnd thun werden. Für solchen woꝛten erſchꝛacken jr vil/ das dancke ich dem allmechtigen Gott/ das er in allen ſo gewaltig vnd genedig ſich mir erzeygte. Bitte dero halben den Leser das er wöl- le achtung haben auff mein ſchꝛeiben/ Dann ich thu dieſe muͤhe nit der geſtalt/ das ich luſt hette etwas newes zuſchꝛei- ben/ ſondern alleyne die erzeygte wolthat Gottes an den tag zubꝛingen.

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …

Projekt Gutenberg-DE: Bereitstellung der Texttranskription. (2013-06-28T07:11:29Z) Bitte beachten Sie, dass die aktuelle Transkription (und Textauszeichnung) mittlerweile nicht mehr dem Stand zum Zeitpunkt der Übernahme des Werkes in das DTA entsprechen muss.
Frank Wiegand: Bearbeitung der digitalen Edition (2012-09-04T07:11:29Z)
Frederike Neuber: Überarbeitung der digitalen Edition (2014-01-10T14:11:29Z)
Biblioteca Digital de Obras Raras e Especiais da Universidade de São Paulo: Biblioteca Digital de Obras Raras e Especiais da Universidade de São Paulo (2013-06-28T07:11:29Z)

Weitere Informationen:

Anmerkungen zur Transkription:

  • Langes s (ſ) wird als rundes s (s) wiedergegeben.
  • Rundes r (ꝛ) wird als normales r (r) wiedergegeben bzw. in der Kombination ꝛc. als et (etc.) aufgelöst.
  • Silbentrennung: aufgelöst
  • Zeilenumbrüche markiert: nein



Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/staden_landschafft_1557
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/staden_landschafft_1557/96
Zitationshilfe: Staden, Hans: Warhaftige Historia und beschreibung eyner Landtschafft der Wilden/ Nacketen/ Grimmigen Menschfresser Leuthen [...]. Marpurg [Marburg], 1557, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/staden_landschafft_1557/96>, abgerufen am 19.03.2024.