Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

Bild:
<< vorherige Seite

Das Ander Büchlein.
vngewaltig/ vnd darumb war es nicht jhr/ Dann was der Mensch nit
gewaltig ist/ das ist auch nicht seyn: Jch spreche aber nun/ wenn der
Mensch seines freyen Willens gewaltig wird in der Gnade/ vnnd daß
er jhm vereinigen mag mit dem willen Gottes/ gäntzlich vnd vberall/
als ein einiges/ so bedarff er nicht mehr/ dann daß er spreche mit diesem
Weibe: Herr weise mir/ wo soll ich beten/ vnd was soll ich thun/ daß
dir lieb sey in der War heit? Da wirdt Christus antworten/ Das ist/ er
wird sich offenbaren gäntzlich/ vnnd wirdt erfüllen den Menschen also
vberflüssiglich/ daß er auß quellende ist vnd außfliessende von der vber-
fülle Gottes/ als diß Weib thet in einer kurtzen zeit bey dem Brunnen/
die zuvor gar vngeschickt war darzu: Vnnd darumb spreche ich aber/
als daß ich zuvor sprach/ Daß ein Mensch ist hieso grob/ noch so vn-
verständig/ noch so vngeschickt darzu/ mag er seinem Willen mit der
gnade Gottes lauterlich/ vnd vberall vereinigen mit dem willen Got-
tes/ vnd er bedarff dann nicht mehr sprechen in seiner Begerung/ dann:
Herr/ weise mir deinen liebsten Willen/ vnnd stärcke mich denselben
zuthun/ vnd solches thut er/ so wahr als er lebet/ vnd Gott ist in also rei-
cher Vollheit/ in aller weise vollkommen/ als er diesem Weibe jhe gab.
Sehet das mag der gröbste vnd der geringste vnter euch allen empfahen
von Gott/ ehe daß er noch auß dieser Kirchen komme/ Ja eben daß ich
diese Predigt vollende/ mit guter warheit/ als wahr als Gott lebet/ vnd
ich ein Mensch bin/ Vnd darumb spricht er/ erschrecket nit/ das Him-
melreich ist innwendig in euch/ vnd euch viel näher/ dann daß jhr euch
selber seyt/ wo jhr nur Weiblich suchet. Hactenus Taulerus.

Es sind alle natürliche vnd vbernatürliche Güter zuvor im Men-
schen: aber dennoch bekommet sie keiner/ er bete denn darumb/ suche vnd
klopffe an. Wir sind auch gleich begabet von vnserm Schöpffer/ vnd
hat einer so viel als der ander. Daß wir aber so vngleich in demselbigen
erscheinen auff Erden/ ist die vrsach/ daß wir Gott nit gleich lieben vnd
vnsern Nechsten/ vnd nit zugleich beten/ suchen vnnd anklopffen. Von
diesem gleichen Erbtheil in einem jeden Menschen zeuget die Schrifft
allenthalben/ vnd Paracelsus in seinem Büchlein de fundamento sapi-
entiae
/ dasselbe liß mit fleiß.

Das
N iij

Das Ander Buͤchlein.
vngewaltig/ vnd darumb war es nicht jhr/ Dann was der Menſch nit
gewaltig iſt/ das iſt auch nicht ſeyn: Jch ſpreche aber nun/ wenn der
Menſch ſeines freyen Willens gewaltig wird in der Gnade/ vnnd daß
er jhm vereinigen mag mit dem willen Gottes/ gaͤntzlich vnd vberall/
als ein einiges/ ſo bedarff er nicht mehr/ dann daß er ſpreche mit dieſem
Weibe: Herr weiſe mir/ wo ſoll ich beten/ vnd was ſoll ich thun/ daß
dir lieb ſey in der War heit? Da wirdt Chriſtus antworten/ Das iſt/ er
wird ſich offenbaren gaͤntzlich/ vnnd wirdt erfuͤllen den Menſchen alſo
vberfluͤſſiglich/ daß er auß quellende iſt vnd außflieſſende von der vber-
fuͤlle Gottes/ als diß Weib thet in einer kurtzen zeit bey dem Brunnen/
die zuvor gar vngeſchickt war darzu: Vnnd darumb ſpreche ich aber/
als daß ich zuvor ſprach/ Daß ein Menſch iſt hieſo grob/ noch ſo vn-
verſtaͤndig/ noch ſo vngeſchickt darzu/ mag er ſeinem Willen mit der
gnade Gottes lauterlich/ vnd vberall vereinigen mit dem willen Got-
tes/ vnd er bedarff dann nicht mehr ſprechen in ſeiner Begerung/ dann:
Herr/ weiſe mir deinen liebſten Willen/ vnnd ſtaͤrcke mich denſelben
zuthun/ vnd ſolches thut er/ ſo wahr als er lebet/ vnd Gott iſt in alſo rei-
cher Vollheit/ in aller weiſe vollkommen/ als er dieſem Weibe jhe gab.
Sehet das mag der groͤbſte vñ der geringſte vnter euch allen empfahen
von Gott/ ehe daß er noch auß dieſer Kirchen komme/ Ja eben daß ich
dieſe Predigt vollende/ mit guter warheit/ als wahr als Gott lebet/ vnd
ich ein Menſch bin/ Vnd darumb ſpricht er/ erſchrecket nit/ das Him-
melreich iſt innwendig in euch/ vnd euch viel naͤher/ dann daß jhr euch
ſelber ſeyt/ wo jhr nur Weiblich ſuchet. Hactenus Taulerus.

Es ſind alle natuͤrliche vnd vbernatuͤrliche Guͤter zuvor im Men-
ſchen: aber dennoch bekommet ſie keiner/ er bete deñ darumb/ ſuche vnd
klopffe an. Wir ſind auch gleich begabet von vnſerm Schoͤpffer/ vnd
hat einer ſo viel als der ander. Daß wir aber ſo vngleich in demſelbigen
erſcheinen auff Erden/ iſt die vrſach/ daß wir Gott nit gleich lieben vnd
vnſern Nechſten/ vnd nit zugleich beten/ ſuchen vnnd anklopffen. Von
dieſem gleichen Erbtheil in einem jeden Menſchen zeuget die Schrifft
allenthalben/ vnd Paracelſus in ſeinem Buͤchlein de fundamento ſapi-
entiæ
/ daſſelbe liß mit fleiß.

Das
N iij
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0101" n="101"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Das Ander Bu&#x0364;chlein.</hi></fw><lb/>
vngewaltig/ vnd darumb war es nicht jhr/ Dann was der Men&#x017F;ch nit<lb/>
gewaltig i&#x017F;t/ das i&#x017F;t auch nicht &#x017F;eyn: Jch &#x017F;preche aber nun/ wenn der<lb/>
Men&#x017F;ch &#x017F;eines freyen Willens gewaltig wird in der Gnade/ vnnd daß<lb/>
er jhm vereinigen mag mit dem willen Gottes/ ga&#x0364;ntzlich vnd vberall/<lb/>
als ein einiges/ &#x017F;o bedarff er nicht mehr/ dann daß er &#x017F;preche mit die&#x017F;em<lb/>
Weibe: <hi rendition="#k">Herr</hi> wei&#x017F;e mir/ wo &#x017F;oll ich beten/ vnd was &#x017F;oll ich thun/ daß<lb/>
dir lieb &#x017F;ey in der War heit? Da wirdt Chri&#x017F;tus antworten/ Das i&#x017F;t/ er<lb/>
wird &#x017F;ich offenbaren ga&#x0364;ntzlich/ vnnd wirdt erfu&#x0364;llen den Men&#x017F;chen al&#x017F;o<lb/>
vberflu&#x0364;&#x017F;&#x017F;iglich/ daß er auß quellende i&#x017F;t vnd außflie&#x017F;&#x017F;ende von der vber-<lb/>
fu&#x0364;lle Gottes/ als diß Weib thet in einer kurtzen zeit bey dem Brunnen/<lb/>
die zuvor gar vnge&#x017F;chickt war darzu: Vnnd darumb &#x017F;preche ich aber/<lb/>
als daß ich zuvor &#x017F;prach/ Daß ein Men&#x017F;ch i&#x017F;t hie&#x017F;o grob/ noch &#x017F;o vn-<lb/>
ver&#x017F;ta&#x0364;ndig/ noch &#x017F;o vnge&#x017F;chickt darzu/ mag er &#x017F;einem Willen mit der<lb/>
gnade Gottes lauterlich/ vnd vberall vereinigen mit dem willen Got-<lb/>
tes/ vnd er bedarff dann nicht mehr &#x017F;prechen in &#x017F;einer Begerung/ dann:<lb/><hi rendition="#k">Herr</hi>/ wei&#x017F;e mir deinen lieb&#x017F;ten Willen/ vnnd &#x017F;ta&#x0364;rcke mich den&#x017F;elben<lb/>
zuthun/ vnd &#x017F;olches thut er/ &#x017F;o wahr als er lebet/ vnd Gott i&#x017F;t in al&#x017F;o rei-<lb/>
cher Vollheit/ in aller wei&#x017F;e vollkommen/ als er die&#x017F;em Weibe jhe gab.<lb/>
Sehet das mag der gro&#x0364;b&#x017F;te vn&#x0303; der gering&#x017F;te vnter euch allen empfahen<lb/>
von Gott/ ehe daß er noch auß die&#x017F;er Kirchen komme/ Ja eben daß ich<lb/>
die&#x017F;e Predigt vollende/ mit guter warheit/ als wahr als Gott lebet/ vnd<lb/>
ich ein Men&#x017F;ch bin/ Vnd darumb &#x017F;pricht er/ er&#x017F;chrecket nit/ das Him-<lb/>
melreich i&#x017F;t innwendig in euch/ vnd euch viel na&#x0364;her/ dann daß jhr euch<lb/>
&#x017F;elber &#x017F;eyt/ wo jhr nur Weiblich &#x017F;uchet. <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">Hactenus Taulerus.</hi></hi></p><lb/>
          <p>Es &#x017F;ind alle natu&#x0364;rliche vnd vbernatu&#x0364;rliche Gu&#x0364;ter zuvor im Men-<lb/>
&#x017F;chen: aber dennoch bekommet &#x017F;ie keiner/ er bete den&#x0303; darumb/ &#x017F;uche vnd<lb/>
klopffe an. Wir &#x017F;ind auch gleich begabet von vn&#x017F;erm Scho&#x0364;pffer/ vnd<lb/>
hat einer &#x017F;o viel als der ander. Daß wir aber &#x017F;o vngleich in dem&#x017F;elbigen<lb/>
er&#x017F;cheinen auff Erden/ i&#x017F;t die vr&#x017F;ach/ daß wir Gott nit gleich lieben vnd<lb/>
vn&#x017F;ern Nech&#x017F;ten/ vnd nit zugleich beten/ &#x017F;uchen vnnd anklopffen. Von<lb/>
die&#x017F;em gleichen Erbtheil in einem jeden Men&#x017F;chen zeuget die Schrifft<lb/>
allenthalben/ vnd <hi rendition="#aq">Paracel&#x017F;us</hi> in &#x017F;einem Bu&#x0364;chlein <hi rendition="#aq"><hi rendition="#i">de fundamento &#x017F;api-<lb/>
entiæ</hi></hi>/ da&#x017F;&#x017F;elbe liß mit fleiß.</p>
        </div><lb/>
        <fw place="bottom" type="sig">N iij</fw>
        <fw place="bottom" type="catch">Das</fw><lb/>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[101/0101] Das Ander Buͤchlein. vngewaltig/ vnd darumb war es nicht jhr/ Dann was der Menſch nit gewaltig iſt/ das iſt auch nicht ſeyn: Jch ſpreche aber nun/ wenn der Menſch ſeines freyen Willens gewaltig wird in der Gnade/ vnnd daß er jhm vereinigen mag mit dem willen Gottes/ gaͤntzlich vnd vberall/ als ein einiges/ ſo bedarff er nicht mehr/ dann daß er ſpreche mit dieſem Weibe: Herr weiſe mir/ wo ſoll ich beten/ vnd was ſoll ich thun/ daß dir lieb ſey in der War heit? Da wirdt Chriſtus antworten/ Das iſt/ er wird ſich offenbaren gaͤntzlich/ vnnd wirdt erfuͤllen den Menſchen alſo vberfluͤſſiglich/ daß er auß quellende iſt vnd außflieſſende von der vber- fuͤlle Gottes/ als diß Weib thet in einer kurtzen zeit bey dem Brunnen/ die zuvor gar vngeſchickt war darzu: Vnnd darumb ſpreche ich aber/ als daß ich zuvor ſprach/ Daß ein Menſch iſt hieſo grob/ noch ſo vn- verſtaͤndig/ noch ſo vngeſchickt darzu/ mag er ſeinem Willen mit der gnade Gottes lauterlich/ vnd vberall vereinigen mit dem willen Got- tes/ vnd er bedarff dann nicht mehr ſprechen in ſeiner Begerung/ dann: Herr/ weiſe mir deinen liebſten Willen/ vnnd ſtaͤrcke mich denſelben zuthun/ vnd ſolches thut er/ ſo wahr als er lebet/ vnd Gott iſt in alſo rei- cher Vollheit/ in aller weiſe vollkommen/ als er dieſem Weibe jhe gab. Sehet das mag der groͤbſte vñ der geringſte vnter euch allen empfahen von Gott/ ehe daß er noch auß dieſer Kirchen komme/ Ja eben daß ich dieſe Predigt vollende/ mit guter warheit/ als wahr als Gott lebet/ vnd ich ein Menſch bin/ Vnd darumb ſpricht er/ erſchrecket nit/ das Him- melreich iſt innwendig in euch/ vnd euch viel naͤher/ dann daß jhr euch ſelber ſeyt/ wo jhr nur Weiblich ſuchet. Hactenus Taulerus. Es ſind alle natuͤrliche vnd vbernatuͤrliche Guͤter zuvor im Men- ſchen: aber dennoch bekommet ſie keiner/ er bete deñ darumb/ ſuche vnd klopffe an. Wir ſind auch gleich begabet von vnſerm Schoͤpffer/ vnd hat einer ſo viel als der ander. Daß wir aber ſo vngleich in demſelbigen erſcheinen auff Erden/ iſt die vrſach/ daß wir Gott nit gleich lieben vnd vnſern Nechſten/ vnd nit zugleich beten/ ſuchen vnnd anklopffen. Von dieſem gleichen Erbtheil in einem jeden Menſchen zeuget die Schrifft allenthalben/ vnd Paracelſus in ſeinem Buͤchlein de fundamento ſapi- entiæ/ daſſelbe liß mit fleiß. Das N iij

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/101
Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 101. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/101>, abgerufen am 23.04.2024.