Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

Bild:
<< vorherige Seite

Erkenne dich selbst/
Da war Christus in jhme/ da war Gott alles in allem in jhme/ lebete
auch darnach 930. Jahr auff Erden/ so bald Adam in jm selber starb/
vnnd liesse von jhm selber abe/ so bald ward Christus der Weibessame
in jhm lebendig/ dann wo Natur ausshöret/ da gehet Christus oder
Gnade ein/ wie in allen Kindlein/ die GOtt gelassen seyn. Jn solcher
Buß vnd Bekehrung ist alles vergessen vnd vergeben.

Von dem Fall in Adam/ vnd von der besserung durch Christum/
liß Theologiam germanicam, C. 3. vnd 4. Jn solcher verleugnung
Adae oder absterbunge ward angezogen der newe Mensch Christus/ da
war alle sünde vnnd verdamnuß hinweg genommen durch das Lamb/
welches auch in Abel erwürgt ward/ darumb war vollbracht das Opf-
fer/ er war recht geopffert/ vnd war auch recht beschnitten/ er war auch
recht getaufft/ er aß auch das Fleisch vnd tranck das Blut Christi/ denn
er war mit Christo eins: da war erfüllet das gantze gesetze/ dann wo Chri-
stus ist/ da muß alles vollkömmlich vollbracht seyn/ auff daß nun Gott
die Kinder Adae einführete zu Christo in die Natur vnd Art der Gött-
lichen Bildnuß/ gab er nacheinander mancherley Ceremonien vnnd
Schrifft/ wiewol Adam vnd seines gleichen newgeborne Kinder keiner
Ceremonien noch Schrifft bedürffen/ darumb auch von der Welt-
schöpffung biß vff Mosen/ in die 3000. Jahr/ keine Schrifft vorhan-
den war/ aber dieweil die Menschen den alten Adam nachschlugen/ vnd
mehr nach dem eusserlichen Menschen wandelten/ als nach dem inner-
lichen/ so ward Gott beweget Schrifft/ Gesetze/ Ceremonien zugeben/
als Opffer/ Beschneidung/ steinern Taffeln/ Tabernacul oder Tem-
pel/ Tauffe/ Schlüssel/ Nachtmal/ etc. Dann in der Warheit weren
wir im Paradeiß blieben/ das ist/ so die gantze Welt lebete nach dem in-
nern Menschen/ so were weder Beschneidung/ Tauffe/ noch Nacht-
mal oder Schrifft da/ gleich wie zu den zeiten Adae/ es were niemandts
nütze: Darumb seynd die Schrifften sampt allen Ceremonien gege-
ben von wegen deß eussern Menschens/ daß er dadurch eingeführet
werde zu Christo/ Dann Christus ist diese Dinge alle/ Ja alle Gese-
tze/ Schrifft/ Bücher vnnd Ceremonien findet man vollkömblich in
Christo/ Hast du aber Christum nicht/ so bleibest du mit allen eusser-

lichen

Erkenne dich ſelbſt/
Da war Chriſtus in jhme/ da war Gott alles in allem in jhme/ lebete
auch darnach 930. Jahr auff Erden/ ſo bald Adam in jm ſelber ſtarb/
vnnd lieſſe von jhm ſelber abe/ ſo bald ward Chriſtus der Weibesſame
in jhm lebendig/ dann wo Natur auſſhoͤret/ da gehet Chriſtus oder
Gnade ein/ wie in allen Kindlein/ die GOtt gelaſſen ſeyn. Jn ſolcher
Buß vnd Bekehrung iſt alles vergeſſen vnd vergeben.

Von dem Fall in Adam/ vnd von der beſſerung durch Chriſtum/
liß Theologiam germanicam, C. 3. vnd 4. Jn ſolcher verleugnung
Adæ oder abſterbunge ward angezogen der newe Menſch Chriſtus/ da
war alle ſuͤnde vnnd verdamnuß hinweg genommen durch das Lamb/
welches auch in Abel erwuͤrgt ward/ darumb war vollbracht das Opf-
fer/ er war recht geopffert/ vnd war auch recht beſchnitten/ er war auch
recht getaufft/ er aß auch das Fleiſch vnd tranck das Blut Chriſti/ deñ
er war mit Chriſto eins: da war erfuͤllet das gantze geſetze/ dañ wo Chri-
ſtus iſt/ da muß alles vollkoͤm̃lich vollbracht ſeyn/ auff daß nun Gott
die Kinder Adæ einfuͤhrete zu Chriſto in die Natur vnd Art der Goͤtt-
lichen Bildnuß/ gab er nacheinander mancherley Ceremonien vnnd
Schrifft/ wiewol Adam vnd ſeines gleichen newgeborne Kinder keiner
Ceremonien noch Schrifft beduͤrffen/ darumb auch von der Welt-
ſchoͤpffung biß vff Moſen/ in die 3000. Jahr/ keine Schrifft vorhan-
den war/ aber dieweil die Menſchen den alten Adam nachſchlugen/ vnd
mehr nach dem euſſerlichen Menſchen wandelten/ als nach dem inner-
lichen/ ſo ward Gott beweget Schrifft/ Geſetze/ Ceremonien zugeben/
als Opffer/ Beſchneidung/ ſteinern Taffeln/ Tabernacul oder Tem-
pel/ Tauffe/ Schluͤſſel/ Nachtmal/ ꝛc. Dann in der Warheit weren
wir im Paradeiß blieben/ das iſt/ ſo die gantze Welt lebete nach dem in-
nern Menſchen/ ſo were weder Beſchneidung/ Tauffe/ noch Nacht-
mal oder Schrifft da/ gleich wie zu den zeiten Adæ/ es were niemandts
nuͤtze: Darumb ſeynd die Schrifften ſampt allen Ceremonien gege-
ben von wegen deß euſſern Menſchens/ daß er dadurch eingefuͤhret
werde zu Chriſto/ Dann Chriſtus iſt dieſe Dinge alle/ Ja alle Geſe-
tze/ Schrifft/ Buͤcher vnnd Ceremonien findet man vollkoͤmblich in
Chriſto/ Haſt du aber Chriſtum nicht/ ſo bleibeſt du mit allen euſſer-

lichen
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0108" n="108"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Erkenne dich &#x017F;elb&#x017F;t/</hi></fw><lb/>
Da war Chri&#x017F;tus in jhme/ da war Gott alles in allem in jhme/ lebete<lb/>
auch darnach 930. Jahr auff Erden/ &#x017F;o bald Adam in jm &#x017F;elber &#x017F;tarb/<lb/>
vnnd lie&#x017F;&#x017F;e von jhm &#x017F;elber abe/ &#x017F;o bald ward Chri&#x017F;tus der Weibes&#x017F;ame<lb/>
in jhm lebendig/ dann wo Natur au&#x017F;&#x017F;ho&#x0364;ret/ da gehet Chri&#x017F;tus oder<lb/>
Gnade ein/ wie in allen Kindlein/ die GOtt gela&#x017F;&#x017F;en &#x017F;eyn. Jn &#x017F;olcher<lb/>
Buß vnd Bekehrung i&#x017F;t alles verge&#x017F;&#x017F;en vnd vergeben.</p><lb/>
          <p>Von dem Fall in Adam/ vnd von der be&#x017F;&#x017F;erung durch Chri&#x017F;tum/<lb/>
liß <hi rendition="#aq">Theologiam germanicam,</hi> C. 3. vnd 4. Jn &#x017F;olcher verleugnung<lb/>
Ad<hi rendition="#aq">æ</hi> oder ab&#x017F;terbunge ward angezogen der newe Men&#x017F;ch Chri&#x017F;tus/ da<lb/>
war alle &#x017F;u&#x0364;nde vnnd verdamnuß hinweg genommen durch das Lamb/<lb/>
welches auch in Abel erwu&#x0364;rgt ward/ darumb war vollbracht das Opf-<lb/>
fer/ er war recht geopffert/ vnd war auch recht be&#x017F;chnitten/ er war auch<lb/>
recht getaufft/ er aß auch das Flei&#x017F;ch vnd tranck das Blut Chri&#x017F;ti/ den&#x0303;<lb/>
er war mit Chri&#x017F;to eins: da war erfu&#x0364;llet das gantze ge&#x017F;etze/ dan&#x0303; wo Chri-<lb/>
&#x017F;tus i&#x017F;t/ da muß alles vollko&#x0364;m&#x0303;lich vollbracht &#x017F;eyn/ auff daß nun Gott<lb/>
die Kinder Ad<hi rendition="#aq">æ</hi> einfu&#x0364;hrete zu Chri&#x017F;to in die Natur vnd Art der Go&#x0364;tt-<lb/>
lichen Bildnuß/ gab er nacheinander mancherley Ceremonien vnnd<lb/>
Schrifft/ wiewol Adam vnd &#x017F;eines gleichen newgeborne Kinder keiner<lb/>
Ceremonien noch Schrifft bedu&#x0364;rffen/ darumb auch von der Welt-<lb/>
&#x017F;cho&#x0364;pffung biß vff Mo&#x017F;en/ in die 3000. Jahr/ keine Schrifft vorhan-<lb/>
den war/ aber dieweil die Men&#x017F;chen den alten Adam nach&#x017F;chlugen/ vnd<lb/>
mehr nach dem eu&#x017F;&#x017F;erlichen Men&#x017F;chen wandelten/ als nach dem inner-<lb/>
lichen/ &#x017F;o ward Gott beweget Schrifft/ Ge&#x017F;etze/ Ceremonien zugeben/<lb/>
als Opffer/ Be&#x017F;chneidung/ &#x017F;teinern Taffeln/ Tabernacul oder Tem-<lb/>
pel/ Tauffe/ Schlu&#x0364;&#x017F;&#x017F;el/ Nachtmal/ &#xA75B;c. Dann in der Warheit weren<lb/>
wir im Paradeiß blieben/ das i&#x017F;t/ &#x017F;o die gantze Welt lebete nach dem in-<lb/>
nern Men&#x017F;chen/ &#x017F;o were weder Be&#x017F;chneidung/ Tauffe/ noch Nacht-<lb/>
mal oder Schrifft da/ gleich wie zu den zeiten Ad<hi rendition="#aq">æ</hi>/ es were niemandts<lb/>
nu&#x0364;tze: Darumb &#x017F;eynd die Schrifften &#x017F;ampt allen Ceremonien gege-<lb/>
ben von wegen deß eu&#x017F;&#x017F;ern Men&#x017F;chens/ daß er dadurch eingefu&#x0364;hret<lb/>
werde zu Chri&#x017F;to/ Dann Chri&#x017F;tus i&#x017F;t die&#x017F;e Dinge alle/ Ja alle Ge&#x017F;e-<lb/>
tze/ Schrifft/ Bu&#x0364;cher vnnd Ceremonien findet man vollko&#x0364;mblich in<lb/>
Chri&#x017F;to/ Ha&#x017F;t du aber Chri&#x017F;tum nicht/ &#x017F;o bleibe&#x017F;t du mit allen eu&#x017F;&#x017F;er-<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">lichen</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[108/0108] Erkenne dich ſelbſt/ Da war Chriſtus in jhme/ da war Gott alles in allem in jhme/ lebete auch darnach 930. Jahr auff Erden/ ſo bald Adam in jm ſelber ſtarb/ vnnd lieſſe von jhm ſelber abe/ ſo bald ward Chriſtus der Weibesſame in jhm lebendig/ dann wo Natur auſſhoͤret/ da gehet Chriſtus oder Gnade ein/ wie in allen Kindlein/ die GOtt gelaſſen ſeyn. Jn ſolcher Buß vnd Bekehrung iſt alles vergeſſen vnd vergeben. Von dem Fall in Adam/ vnd von der beſſerung durch Chriſtum/ liß Theologiam germanicam, C. 3. vnd 4. Jn ſolcher verleugnung Adæ oder abſterbunge ward angezogen der newe Menſch Chriſtus/ da war alle ſuͤnde vnnd verdamnuß hinweg genommen durch das Lamb/ welches auch in Abel erwuͤrgt ward/ darumb war vollbracht das Opf- fer/ er war recht geopffert/ vnd war auch recht beſchnitten/ er war auch recht getaufft/ er aß auch das Fleiſch vnd tranck das Blut Chriſti/ deñ er war mit Chriſto eins: da war erfuͤllet das gantze geſetze/ dañ wo Chri- ſtus iſt/ da muß alles vollkoͤm̃lich vollbracht ſeyn/ auff daß nun Gott die Kinder Adæ einfuͤhrete zu Chriſto in die Natur vnd Art der Goͤtt- lichen Bildnuß/ gab er nacheinander mancherley Ceremonien vnnd Schrifft/ wiewol Adam vnd ſeines gleichen newgeborne Kinder keiner Ceremonien noch Schrifft beduͤrffen/ darumb auch von der Welt- ſchoͤpffung biß vff Moſen/ in die 3000. Jahr/ keine Schrifft vorhan- den war/ aber dieweil die Menſchen den alten Adam nachſchlugen/ vnd mehr nach dem euſſerlichen Menſchen wandelten/ als nach dem inner- lichen/ ſo ward Gott beweget Schrifft/ Geſetze/ Ceremonien zugeben/ als Opffer/ Beſchneidung/ ſteinern Taffeln/ Tabernacul oder Tem- pel/ Tauffe/ Schluͤſſel/ Nachtmal/ ꝛc. Dann in der Warheit weren wir im Paradeiß blieben/ das iſt/ ſo die gantze Welt lebete nach dem in- nern Menſchen/ ſo were weder Beſchneidung/ Tauffe/ noch Nacht- mal oder Schrifft da/ gleich wie zu den zeiten Adæ/ es were niemandts nuͤtze: Darumb ſeynd die Schrifften ſampt allen Ceremonien gege- ben von wegen deß euſſern Menſchens/ daß er dadurch eingefuͤhret werde zu Chriſto/ Dann Chriſtus iſt dieſe Dinge alle/ Ja alle Geſe- tze/ Schrifft/ Buͤcher vnnd Ceremonien findet man vollkoͤmblich in Chriſto/ Haſt du aber Chriſtum nicht/ ſo bleibeſt du mit allen euſſer- lichen

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/108
Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 108. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/108>, abgerufen am 29.03.2024.