Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

Bild:
<< vorherige Seite

Erkenne dich selber/
Weißheit oder Seligkeit zuerlangen/ darff sie nicht erwircken/ sondern
erfeyren/ in einen stillen Sabbath: Nun leuffet der Mensch hier oder
daher/ kennet sich selber nicht: Bemühet sich mit grosser Angst zuler-
nen/ vnnd vermag doch nicht darzu zukommen/ etc. Das ewige Gut
liebet vns/ vnd wir Blinden hassen jhn dafür: Gott hat jhm mit seiner
Liebe vnd Güte/ Hasß vnd Vnfriede gemacht: Lucifer vnd der abge-
kehrete Mensch empfahen alles von Gott/ haben nichts von jnen selbst/
mögen sich ohne Gott nicht regen/ dannoch dürffen sie eben den dafur
hassen/ Welcher jhnen den Athem/ vnd das Leben gibet vnd erhelt: A-
ber das ist widerumb hoch zupreisen an den ewigen Schöpffer/ daß al-
ler Hasß vnd Gifft der Creatur/ nicht auff Gott/ sondern auff den has-
senden vnd sündigen falle/ Dann Gott wohnet in der Höhe/ bleibet vn-
sträfflich von aller Boßheit vnnd Hasß/ Also fellet der Gifft/ Sünde
vnd Hasß auff den Sünder/ auß dem er kommet: Also straffet vnd que-
let sich ein jeder Sünder selbst/ vnd Gott bleibet gerecht in allen seinen
Wercken. O mein Schöpffer vnd Gott/ durch dein Liecht erkenne ich/
wie wunderbarlich ich gemacht sey: Auß der Welt bin ich gemacht/
vnd bin in der Welt/ vnd die Welt ist in mir/ Jch bin auch von dir ge-
macht/ vnd ich bleibe in dir/ vnnd du in mir/ auß der Welt bin ich/ die
Welt treget mich/ sie vmbgreiffet mich/ vnd ich trage die Welt/ vnnd
vmbgreiffe die Welt/ Jch bin jhr Kind vnd Sohn/ sie ist worden/ was
ich bin/ vnnd ich bin blieben was sie ist/ Dann alles was in der grossen
Welt ist/ das ist auch alles in mir Geistlich/ darumm bin ich vnd sie/ eins/
vnd mag ohne sie nit seyn noch leben/ Sie muß mich speisen/ ernehren/
vnd erhalten/ so viel das sterbliche Leben angehet: Also hast du mich
Herr auch geschaffen zu deinem Bildnuß/ vnnd gibest mir deinen
Geist/ du bist in mir/ vnd ich in dir/ vnd mag ohne dich nicht leben einen
Augenblick. Dieses alles sehe ich in dir/ vnd du in mir/ Ja meine Au-
gen seynd deine Augen/ vnd mein Erkendtnuß ist dein Erkendtnuß/ sie
sehen was du wilt/ vnd nicht was ich will/ Du erkennest/ vnd sihest dich
selber/ durch dich selber/ das ist/ durch mich/ vnnd davon bin ich selig:
Jn deinem Liecht sehe ich warlich das Liecht.

Solche dinge lerne ich nicht in der Schule/ da mans einen mit Ru-

then

Erkenne dich ſelber/
Weißheit oder Seligkeit zuerlangen/ darff ſie nicht erwircken/ ſondern
erfeyren/ in einen ſtillen Sabbath: Nun leuffet der Menſch hier oder
daher/ kennet ſich ſelber nicht: Bemuͤhet ſich mit groſſer Angſt zuler-
nen/ vnnd vermag doch nicht darzu zukommen/ ꝛc. Das ewige Gut
liebet vns/ vnd wir Blinden haſſen jhn dafuͤr: Gott hat jhm mit ſeiner
Liebe vnd Guͤte/ Haſſz vnd Vnfriede gemacht: Lucifer vnd der abge-
kehrete Menſch empfahen alles von Gott/ haben nichts von jnen ſelbſt/
moͤgen ſich ohne Gott nicht regen/ dannoch duͤrffen ſie eben den dafůr
haſſen/ Welcher jhnen den Athem/ vnd das Leben gibet vnd erhelt: A-
ber das iſt widerumb hoch zupreiſen an den ewigen Schoͤpffer/ daß al-
ler Haſſz vnd Gifft der Creatur/ nicht auff Gott/ ſondern auff den haſ-
ſenden vnd ſuͤndigen falle/ Dann Gott wohnet in der Hoͤhe/ bleibet vn-
ſtraͤfflich von aller Boßheit vnnd Haſſz/ Alſo fellet der Gifft/ Suͤnde
vnd Haſſz auff den Suͤnder/ auß dem er kommet: Alſo ſtraffet vnd que-
let ſich ein jeder Suͤnder ſelbſt/ vnd Gott bleibet gerecht in allen ſeinen
Wercken. O mein Schoͤpffer vnd Gott/ durch dein Liecht erkenne ich/
wie wunderbarlich ich gemacht ſey: Auß der Welt bin ich gemacht/
vnd bin in der Welt/ vnd die Welt iſt in mir/ Jch bin auch von dir ge-
macht/ vnd ich bleibe in dir/ vnnd du in mir/ auß der Welt bin ich/ die
Welt treget mich/ ſie vmbgreiffet mich/ vnd ich trage die Welt/ vnnd
vmbgreiffe die Welt/ Jch bin jhr Kind vnd Sohn/ ſie iſt worden/ was
ich bin/ vnnd ich bin blieben was ſie iſt/ Dann alles was in der groſſen
Welt iſt/ das iſt auch alles in mir Geiſtlich/ darum̃ bin ich vnd ſie/ eins/
vnd mag ohne ſie nit ſeyn noch leben/ Sie muß mich ſpeiſen/ ernehren/
vnd erhalten/ ſo viel das ſterbliche Leben angehet: Alſo haſt du mich
Herr auch geſchaffen zu deinem Bildnuß/ vnnd gibeſt mir deinen
Geiſt/ du biſt in mir/ vnd ich in dir/ vnd mag ohne dich nicht leben einen
Augenblick. Dieſes alles ſehe ich in dir/ vnd du in mir/ Ja meine Au-
gen ſeynd deine Augen/ vnd mein Erkendtnuß iſt dein Erkendtnuß/ ſie
ſehen was du wilt/ vnd nicht was ich will/ Du erkenneſt/ vnd ſiheſt dich
ſelber/ durch dich ſelber/ das iſt/ durch mich/ vnnd davon bin ich ſelig:
Jn deinem Liecht ſehe ich warlich das Liecht.

Solche dinge lerne ich nicht in der Schule/ da mans einen mit Ru-

then
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0058" n="58"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Erkenne dich &#x017F;elber/</hi></fw><lb/>
Weißheit oder Seligkeit zuerlangen/ darff &#x017F;ie nicht erwircken/ &#x017F;ondern<lb/>
erfeyren/ in einen &#x017F;tillen Sabbath: Nun leuffet der Men&#x017F;ch hier oder<lb/>
daher/ kennet &#x017F;ich &#x017F;elber nicht: Bemu&#x0364;het &#x017F;ich mit gro&#x017F;&#x017F;er Ang&#x017F;t zuler-<lb/>
nen/ vnnd vermag doch nicht darzu zukommen/ &#xA75B;c. Das ewige Gut<lb/>
liebet vns/ vnd wir Blinden ha&#x017F;&#x017F;en jhn dafu&#x0364;r: Gott hat jhm mit &#x017F;einer<lb/>
Liebe vnd Gu&#x0364;te/ Ha&#x017F;&#x017F;z vnd Vnfriede gemacht: Lucifer vnd der abge-<lb/>
kehrete Men&#x017F;ch empfahen alles von Gott/ haben nichts von jnen &#x017F;elb&#x017F;t/<lb/>
mo&#x0364;gen &#x017F;ich ohne Gott nicht regen/ dannoch du&#x0364;rffen &#x017F;ie eben den daf&#x016F;r<lb/>
ha&#x017F;&#x017F;en/ Welcher jhnen den Athem/ vnd das Leben gibet vnd erhelt: A-<lb/>
ber das i&#x017F;t widerumb hoch zuprei&#x017F;en an den ewigen Scho&#x0364;pffer/ daß al-<lb/>
ler Ha&#x017F;&#x017F;z vnd Gifft der Creatur/ nicht auff Gott/ &#x017F;ondern auff den ha&#x017F;-<lb/>
&#x017F;enden vnd &#x017F;u&#x0364;ndigen falle/ Dann Gott wohnet in der Ho&#x0364;he/ bleibet vn-<lb/>
&#x017F;tra&#x0364;fflich von aller Boßheit vnnd Ha&#x017F;&#x017F;z/ Al&#x017F;o fellet der Gifft/ Su&#x0364;nde<lb/>
vnd Ha&#x017F;&#x017F;z auff den Su&#x0364;nder/ auß dem er kommet: Al&#x017F;o &#x017F;traffet vnd que-<lb/>
let &#x017F;ich ein jeder Su&#x0364;nder &#x017F;elb&#x017F;t/ vnd Gott bleibet gerecht in allen &#x017F;einen<lb/>
Wercken. O mein Scho&#x0364;pffer vnd Gott/ durch dein Liecht erkenne ich/<lb/>
wie wunderbarlich ich gemacht &#x017F;ey: Auß der Welt bin ich gemacht/<lb/>
vnd bin in der Welt/ vnd die Welt i&#x017F;t in mir/ Jch bin auch von dir ge-<lb/>
macht/ vnd ich bleibe in dir/ vnnd du in mir/ auß der Welt bin ich/ die<lb/>
Welt treget mich/ &#x017F;ie vmbgreiffet mich/ vnd ich trage die Welt/ vnnd<lb/>
vmbgreiffe die Welt/ Jch bin jhr Kind vnd Sohn/ &#x017F;ie i&#x017F;t worden/ was<lb/>
ich bin/ vnnd ich bin blieben was &#x017F;ie i&#x017F;t/ Dann alles was in der gro&#x017F;&#x017F;en<lb/>
Welt i&#x017F;t/ das i&#x017F;t auch alles in mir Gei&#x017F;tlich/ darum&#x0303; bin ich vnd &#x017F;ie/ eins/<lb/>
vnd mag ohne &#x017F;ie nit &#x017F;eyn noch leben/ Sie muß mich &#x017F;pei&#x017F;en/ ernehren/<lb/>
vnd erhalten/ &#x017F;o viel das &#x017F;terbliche Leben angehet: Al&#x017F;o ha&#x017F;t du mich<lb/><hi rendition="#k">Herr</hi> auch ge&#x017F;chaffen zu deinem Bildnuß/ vnnd gibe&#x017F;t mir deinen<lb/>
Gei&#x017F;t/ du bi&#x017F;t in mir/ vnd ich in dir/ vnd mag ohne dich nicht leben einen<lb/>
Augenblick. Die&#x017F;es alles &#x017F;ehe ich in dir/ vnd du in mir/ Ja meine Au-<lb/>
gen &#x017F;eynd deine Augen/ vnd mein Erkendtnuß i&#x017F;t dein Erkendtnuß/ &#x017F;ie<lb/>
&#x017F;ehen was du wilt/ vnd nicht was ich will/ Du erkenne&#x017F;t/ vnd &#x017F;ihe&#x017F;t dich<lb/>
&#x017F;elber/ durch dich &#x017F;elber/ das i&#x017F;t/ durch mich/ vnnd davon bin ich &#x017F;elig:<lb/>
Jn deinem Liecht &#x017F;ehe ich warlich das Liecht.</p><lb/>
        <p>Solche dinge lerne ich nicht in der Schule/ da mans einen mit Ru-<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">then</fw><lb/></p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[58/0058] Erkenne dich ſelber/ Weißheit oder Seligkeit zuerlangen/ darff ſie nicht erwircken/ ſondern erfeyren/ in einen ſtillen Sabbath: Nun leuffet der Menſch hier oder daher/ kennet ſich ſelber nicht: Bemuͤhet ſich mit groſſer Angſt zuler- nen/ vnnd vermag doch nicht darzu zukommen/ ꝛc. Das ewige Gut liebet vns/ vnd wir Blinden haſſen jhn dafuͤr: Gott hat jhm mit ſeiner Liebe vnd Guͤte/ Haſſz vnd Vnfriede gemacht: Lucifer vnd der abge- kehrete Menſch empfahen alles von Gott/ haben nichts von jnen ſelbſt/ moͤgen ſich ohne Gott nicht regen/ dannoch duͤrffen ſie eben den dafůr haſſen/ Welcher jhnen den Athem/ vnd das Leben gibet vnd erhelt: A- ber das iſt widerumb hoch zupreiſen an den ewigen Schoͤpffer/ daß al- ler Haſſz vnd Gifft der Creatur/ nicht auff Gott/ ſondern auff den haſ- ſenden vnd ſuͤndigen falle/ Dann Gott wohnet in der Hoͤhe/ bleibet vn- ſtraͤfflich von aller Boßheit vnnd Haſſz/ Alſo fellet der Gifft/ Suͤnde vnd Haſſz auff den Suͤnder/ auß dem er kommet: Alſo ſtraffet vnd que- let ſich ein jeder Suͤnder ſelbſt/ vnd Gott bleibet gerecht in allen ſeinen Wercken. O mein Schoͤpffer vnd Gott/ durch dein Liecht erkenne ich/ wie wunderbarlich ich gemacht ſey: Auß der Welt bin ich gemacht/ vnd bin in der Welt/ vnd die Welt iſt in mir/ Jch bin auch von dir ge- macht/ vnd ich bleibe in dir/ vnnd du in mir/ auß der Welt bin ich/ die Welt treget mich/ ſie vmbgreiffet mich/ vnd ich trage die Welt/ vnnd vmbgreiffe die Welt/ Jch bin jhr Kind vnd Sohn/ ſie iſt worden/ was ich bin/ vnnd ich bin blieben was ſie iſt/ Dann alles was in der groſſen Welt iſt/ das iſt auch alles in mir Geiſtlich/ darum̃ bin ich vnd ſie/ eins/ vnd mag ohne ſie nit ſeyn noch leben/ Sie muß mich ſpeiſen/ ernehren/ vnd erhalten/ ſo viel das ſterbliche Leben angehet: Alſo haſt du mich Herr auch geſchaffen zu deinem Bildnuß/ vnnd gibeſt mir deinen Geiſt/ du biſt in mir/ vnd ich in dir/ vnd mag ohne dich nicht leben einen Augenblick. Dieſes alles ſehe ich in dir/ vnd du in mir/ Ja meine Au- gen ſeynd deine Augen/ vnd mein Erkendtnuß iſt dein Erkendtnuß/ ſie ſehen was du wilt/ vnd nicht was ich will/ Du erkenneſt/ vnd ſiheſt dich ſelber/ durch dich ſelber/ das iſt/ durch mich/ vnnd davon bin ich ſelig: Jn deinem Liecht ſehe ich warlich das Liecht. Solche dinge lerne ich nicht in der Schule/ da mans einen mit Ru- then

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/58
Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 58. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/58>, abgerufen am 25.04.2024.