Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

Bild:
<< vorherige Seite

Erkenne dich selbst/
guten vnd bösen/ das ist/ ehe Adam in den Apffel biß/ das und er in der
mitten bloß vnter Gott/ vnnd lenckete sich weder zur rochten/ noch zur
lincken/ sondern war Gott gelassen: Derhalben war Gott auch in jhm/
als nemblich Gott war selber der Mensch/ im Menschen/ das ist er war
alles in allem/ das heisset Christus/ da der Vatter vnd Sohn eins ist:
dann wo das höchste Gut einfleusset/ in ein nidrige/ gelassene/ ergebene
Seele/ da wird empfangen vnd geboren ein Sohn Gottes/ Gott vnd
Mensch/ das ist/ da ist Gott alles worden im Menschen: Das ist auch
sein Gesetz Wort/ Wille/ oder Christus/ daß er der Mensch selber wolle
seyn/ auff daß also der Mensch von der listigen Schlangen nicht ver-
führet werde/ in die Verdamnuß/ vnd solches wird gemeynet mit Chri-
sto dem erstgebohrnen/ vnd nichts anders/ Dieweil nun Adam/ (sage
ich) in seiner Vnschuld stunde/ da wuste er von keinem Gesetze/ befand
auch keine Beschwernuß darinne/ es war jhn lustig/ lieblich/ brachte in
Frewde/ Friede/ Leben vnnd Seligkeit/ Dann da Gott war selbster al-
les im Menschen/ da war Christus der Anfang vnd Ende deß Gesetzes:
Vnd wie Adam mit Gott eynig war/ vnd lebete in dem liebsten Willen
Gottes: Also war Adam auch mit jm selst nit vneynig/ noch zerspalten/
da ward kein Krieg noch Streit deß Fleisches wider den Geist/ noch deß
Geistes wider das Fleisch. Vnd dieweil Adam mehr nach dem Geiste
im Gesetze Gottes lebete/ dann nach dem Fleische/ das ist/ dieweil er mehr
innerlich war/ als eusserlich (denn er wandelte in Gott/ vnd Gott in jme)
so bedurffte er auch keines eussern Gesetzes/ Schrifft oder Bücher/ so
wenig als die Engel im Himmel Bücher/ oder Ceremonien bedürs-
sen. Aber nach dem abweichen von Gott zu jhm selber/ das ist nach dem
Fall in die Sünde/ hub sich ein Streit vnd Zanck in Adam/ also daß
Blut vnd Fleisch Herr ward vber den Geist/ Rom. 7. Da befand er das
Gesetze in jm geschrieben/ non concupisces, laß dich nit gelüsten: non
cdes de arbore vetita,
iß nit von dem Baum/ etc. non habebis Deos
alienos,
es ist kein Gott/ als der eynige/ Darumm thustu vnrecht/ daß du
selber wilt Gott seyn/ Jn summa/ er befand Zorn/ Vnfriede/ Vnruhe/
Todt/ vnd Verdamnus/ dann da war nit mehr Christus/ das ist/ Gott
war nit selber der Mensch/ Sondern Adam wolte alles selber seyn/ von

sich

Erkenne dich ſelbſt/
guten vnd boͤſen/ das iſt/ ehe Adam in den Apffel biß/ das und er in der
mitten bloß vnter Gott/ vnnd lenckete ſich weder zur rochten/ noch zur
lincken/ ſondern war Gott gelaſſen: Derhalben war Gott auch in jhm/
als nemblich Gott war ſelber der Menſch/ im Menſchen/ das iſt er war
alles in allem/ das heiſſet Chriſtus/ da der Vatter vnd Sohn eins iſt:
dann wo das hoͤchſte Gut einfleuſſet/ in ein nidrige/ gelaſſene/ ergebene
Seele/ da wird empfangen vnd geboren ein Sohn Gottes/ Gott vnd
Menſch/ das iſt/ da iſt Gott alles worden im Menſchen: Das iſt auch
ſein Geſetz Wort/ Wille/ oder Chriſtus/ daß er der Menſch ſelber wolle
ſeyn/ auff daß alſo der Menſch von der liſtigen Schlangen nicht ver-
fuͤhret werde/ in die Verdamnuß/ vnd ſolches wird gemeynet mit Chri-
ſto dem erſtgebohrnen/ vnd nichts anders/ Dieweil nun Adam/ (ſage
ich) in ſeiner Vnſchuld ſtunde/ da wuſte er von keinem Geſetze/ befand
auch keine Beſchwernuß darinne/ es war jhn luſtig/ lieblich/ brachte in
Frewde/ Friede/ Leben vnnd Seligkeit/ Dann da Gott war ſelbſter al-
les im Menſchen/ da war Chriſtus der Anfang vnd Ende deß Geſetzes:
Vnd wie Adam mit Gott eynig war/ vnd lebete in dem liebſten Willen
Gottes: Alſo war Adam auch mit jm ſelſt nit vneynig/ noch zeꝛſpalten/
da ward kein Krieg noch Streit deß Fleiſches wider den Geiſt/ noch deß
Geiſtes wider das Fleiſch. Vnd dieweil Adam mehr nach dem Geiſte
im Geſetze Gottes lebete/ dañ nach dem Fleiſche/ das iſt/ dieweil er mehr
innerlich war/ als euſſerlich (denn er wandelte in Gott/ vñ Gott in jme)
ſo bedurffte er auch keines euſſern Geſetzes/ Schrifft oder Buͤcher/ ſo
wenig als die Engel im Himmel Buͤcher/ oder Ceremonien beduͤrſ-
ſen. Aber nach dem abweichen von Gott zu jhm ſelber/ das iſt nach dem
Fall in die Suͤnde/ hub ſich ein Streit vnd Zanck in Adam/ alſo daß
Blut vnd Fleiſch Herꝛ ward vber den Geiſt/ Rom. 7. Da befand er das
Geſetze in jm geſchꝛieben/ non concupiſces, laß dich nit geluͤſten: non
cdes de arbore vetita,
iß nit von dem Baum/ ꝛc. non habebis Deos
alienos,
es iſt kein Gott/ als der eynige/ Darum̃ thuſtu vnꝛecht/ daß du
ſelber wilt Gott ſeyn/ Jn ſumma/ er befand Zorn/ Vnfriede/ Vnruhe/
Todt/ vnd Verdamnus/ dann da war nit mehr Chriſtus/ das iſt/ Gott
war nit ſelber der Menſch/ Sondern Adam wolte alles ſelber ſeyn/ von

ſich
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0084" n="84"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Erkenne dich &#x017F;elb&#x017F;t/</hi></fw><lb/>
guten vnd bo&#x0364;&#x017F;en/ das i&#x017F;t/ ehe Adam in den Apffel biß/ das und er in der<lb/>
mitten bloß vnter Gott/ vnnd lenckete &#x017F;ich weder zur rochten/ noch zur<lb/>
lincken/ &#x017F;ondern war Gott gela&#x017F;&#x017F;en: Derhalben war Gott auch in jhm/<lb/>
als nemblich Gott war &#x017F;elber der Men&#x017F;ch/ im Men&#x017F;chen/ das i&#x017F;t er war<lb/>
alles in allem/ das hei&#x017F;&#x017F;et Chri&#x017F;tus/ da der Vatter vnd Sohn eins i&#x017F;t:<lb/>
dann wo das ho&#x0364;ch&#x017F;te Gut einfleu&#x017F;&#x017F;et/ in ein nidrige/ gela&#x017F;&#x017F;ene/ ergebene<lb/>
Seele/ da wird empfangen vnd geboren ein Sohn Gottes/ Gott vnd<lb/>
Men&#x017F;ch/ das i&#x017F;t/ da i&#x017F;t Gott alles worden im Men&#x017F;chen: Das i&#x017F;t auch<lb/>
&#x017F;ein Ge&#x017F;etz Wort/ Wille/ oder Chri&#x017F;tus/ daß er der Men&#x017F;ch &#x017F;elber wolle<lb/>
&#x017F;eyn/ auff daß al&#x017F;o der Men&#x017F;ch von der li&#x017F;tigen Schlangen nicht ver-<lb/>
fu&#x0364;hret werde/ in die Verdamnuß/ vnd &#x017F;olches wird gemeynet mit Chri-<lb/>
&#x017F;to dem er&#x017F;tgebohrnen/ vnd nichts anders/ Dieweil nun Adam/ (&#x017F;age<lb/>
ich) in &#x017F;einer Vn&#x017F;chuld &#x017F;tunde/ da wu&#x017F;te er von keinem Ge&#x017F;etze/ befand<lb/>
auch keine Be&#x017F;chwernuß darinne/ es war jhn lu&#x017F;tig/ lieblich/ brachte in<lb/>
Frewde/ Friede/ Leben vnnd Seligkeit/ Dann da Gott war &#x017F;elb&#x017F;ter al-<lb/>
les im Men&#x017F;chen/ da war Chri&#x017F;tus der Anfang vnd Ende deß Ge&#x017F;etzes:<lb/>
Vnd wie Adam mit Gott eynig war/ vnd lebete in dem lieb&#x017F;ten Willen<lb/>
Gottes: Al&#x017F;o war Adam auch mit jm &#x017F;el&#x017F;t nit vneynig/ noch ze&#xA75B;&#x017F;palten/<lb/>
da ward kein Krieg noch Streit deß Flei&#x017F;ches wider den Gei&#x017F;t/ noch deß<lb/>
Gei&#x017F;tes wider das Flei&#x017F;ch. Vnd dieweil Adam mehr nach dem Gei&#x017F;te<lb/>
im Ge&#x017F;etze Gottes lebete/ dan&#x0303; nach dem Flei&#x017F;che/ das i&#x017F;t/ dieweil er mehr<lb/>
innerlich war/ als eu&#x017F;&#x017F;erlich (denn er wandelte in Gott/ vn&#x0303; Gott in jme)<lb/>
&#x017F;o bedurffte er auch keines eu&#x017F;&#x017F;ern Ge&#x017F;etzes/ Schrifft oder Bu&#x0364;cher/ &#x017F;o<lb/>
wenig als die Engel im Himmel Bu&#x0364;cher/ oder <hi rendition="#aq">Ceremonien</hi> bedu&#x0364;r&#x017F;-<lb/>
&#x017F;en. Aber nach dem abweichen von Gott zu jhm &#x017F;elber/ das i&#x017F;t nach dem<lb/>
Fall in die Su&#x0364;nde/ hub &#x017F;ich ein Streit vnd Zanck in Adam/ al&#x017F;o daß<lb/>
Blut vnd Flei&#x017F;ch Her&#xA75B; ward vber den Gei&#x017F;t/ Rom. 7. Da befand er das<lb/>
Ge&#x017F;etze in jm ge&#x017F;ch&#xA75B;ieben/ <hi rendition="#aq">non concupi&#x017F;ces,</hi> laß dich nit gelu&#x0364;&#x017F;ten: <hi rendition="#aq">non<lb/>
cdes de arbore vetita,</hi> iß nit von dem Baum/ &#xA75B;c. <hi rendition="#aq">non habebis Deos<lb/>
alienos,</hi> es i&#x017F;t kein Gott/ als der eynige/ Darum&#x0303; thu&#x017F;tu vn&#xA75B;echt/ daß du<lb/>
&#x017F;elber wilt Gott &#x017F;eyn/ Jn &#x017F;umma/ er befand Zorn/ Vnfriede/ Vnruhe/<lb/>
Todt/ vnd Verdamnus/ dann da war nit mehr Chri&#x017F;tus/ das i&#x017F;t/ Gott<lb/>
war nit &#x017F;elber der Men&#x017F;ch/ Sondern Adam wolte alles &#x017F;elber &#x017F;eyn/ von<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">&#x017F;ich</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[84/0084] Erkenne dich ſelbſt/ guten vnd boͤſen/ das iſt/ ehe Adam in den Apffel biß/ das und er in der mitten bloß vnter Gott/ vnnd lenckete ſich weder zur rochten/ noch zur lincken/ ſondern war Gott gelaſſen: Derhalben war Gott auch in jhm/ als nemblich Gott war ſelber der Menſch/ im Menſchen/ das iſt er war alles in allem/ das heiſſet Chriſtus/ da der Vatter vnd Sohn eins iſt: dann wo das hoͤchſte Gut einfleuſſet/ in ein nidrige/ gelaſſene/ ergebene Seele/ da wird empfangen vnd geboren ein Sohn Gottes/ Gott vnd Menſch/ das iſt/ da iſt Gott alles worden im Menſchen: Das iſt auch ſein Geſetz Wort/ Wille/ oder Chriſtus/ daß er der Menſch ſelber wolle ſeyn/ auff daß alſo der Menſch von der liſtigen Schlangen nicht ver- fuͤhret werde/ in die Verdamnuß/ vnd ſolches wird gemeynet mit Chri- ſto dem erſtgebohrnen/ vnd nichts anders/ Dieweil nun Adam/ (ſage ich) in ſeiner Vnſchuld ſtunde/ da wuſte er von keinem Geſetze/ befand auch keine Beſchwernuß darinne/ es war jhn luſtig/ lieblich/ brachte in Frewde/ Friede/ Leben vnnd Seligkeit/ Dann da Gott war ſelbſter al- les im Menſchen/ da war Chriſtus der Anfang vnd Ende deß Geſetzes: Vnd wie Adam mit Gott eynig war/ vnd lebete in dem liebſten Willen Gottes: Alſo war Adam auch mit jm ſelſt nit vneynig/ noch zeꝛſpalten/ da ward kein Krieg noch Streit deß Fleiſches wider den Geiſt/ noch deß Geiſtes wider das Fleiſch. Vnd dieweil Adam mehr nach dem Geiſte im Geſetze Gottes lebete/ dañ nach dem Fleiſche/ das iſt/ dieweil er mehr innerlich war/ als euſſerlich (denn er wandelte in Gott/ vñ Gott in jme) ſo bedurffte er auch keines euſſern Geſetzes/ Schrifft oder Buͤcher/ ſo wenig als die Engel im Himmel Buͤcher/ oder Ceremonien beduͤrſ- ſen. Aber nach dem abweichen von Gott zu jhm ſelber/ das iſt nach dem Fall in die Suͤnde/ hub ſich ein Streit vnd Zanck in Adam/ alſo daß Blut vnd Fleiſch Herꝛ ward vber den Geiſt/ Rom. 7. Da befand er das Geſetze in jm geſchꝛieben/ non concupiſces, laß dich nit geluͤſten: non cdes de arbore vetita, iß nit von dem Baum/ ꝛc. non habebis Deos alienos, es iſt kein Gott/ als der eynige/ Darum̃ thuſtu vnꝛecht/ daß du ſelber wilt Gott ſeyn/ Jn ſumma/ er befand Zorn/ Vnfriede/ Vnruhe/ Todt/ vnd Verdamnus/ dann da war nit mehr Chriſtus/ das iſt/ Gott war nit ſelber der Menſch/ Sondern Adam wolte alles ſelber ſeyn/ von ſich

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/84
Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 84. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/84>, abgerufen am 28.03.2024.