Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

Bild:
<< vorherige Seite

Das Ander Büchlein.
vnd er ist vnser Himmel vnd Reich/ er ist das Wort deß Vatters/ oder
Christus/ Er ist der Schatz im Acker verborgen/ er ist das Senffkörn-
lein/ die edle Perle: Wie möchte ein eynfältiger Mensch seinen Schöpf-
ser also verachten/ wann er sich selber kennete/ oder wann er nicht durch
die Weltgelehrten verführet vnd verfinstert würde/ welche jhnen vom
Reich Gottes führen/ auff außwendige Dinge/ vnd binden Christum
an außwendige Stellen/ Personen vnnd örter/ so doch Christus selber
spricht/ er sey weder hier/ noch da zufinden/ Luc. 17. Wir dürffen Chri-
stum oder den Himmel nit ausser vns/ sondern in vns suchen/ Darumb
wenn wir beten/ dein Reich komme/ wird mit gemeynet/ daß es soll in vns
kommen/ dann es ist zuvor in vns/ Sondern das will das Gebete/ daß
wir lernen in vns finden/ fühlen vnd schmecken/ das Reich Gottes/ vnd
nit deß Schatzes vnachtsam seyn/ mit der vndanckbaren Welt/ auff
daß er vns nit genommen werde. Daß sich der eynfältige Mensch lerne
recht betrachten/ wie er eine Wohnung vnd Tempel Gottes sey/ will
ich eine Predigt auß dem Taulero hersetzen/ darinne beweiset wird/
daß alle Ding in vnd/ vnd nicht ausser vns sollen betrachtet/ vnnd ge-
suchet werden. D. Eckart sprach: Erschrecket nicht/ das höchste Gut
oder das Reich Gottes ist euch nahe/ dann es ist innwendig in euch/ Es
ist ewer keiner so grob/ noch so kleiner Verständtnuß/ noch so ferrne/ er
möchte diese Freuwde oder Himmel in jhm finden/ in der Warheit/
als er es mit Frewde vnnd mit Verständtnuß/ ehe daß jhr noch auß
dieser Kirchen kommet/ Ja ehe ich das noch predigte/ er mag es also
warlich in jhm finden vnnd leben/ als daß GOtt ist/ vnd ich Mensch
bin/ deß seyt gewiß/ Dann es ist war/ vnnd die Wahrheit sprichtes sel-Joh. 4.
ber/ solches will ich beweisen mit einer Gleichnuß: Vnser Herr
saß auff eine Zeit bey einem Sodtbrunnen/ er war müde/ da kam ein
Samaritanisch Weib/ vnnd brachte mit jhr einen Krug/ vnd ein
Seyl/ Wasser zu schöpffen: Da sprach vnser Herr/ Weib gib
mir zutrincken/ Vnnd sie antwortet jhm vnd sprach/ Wie bittest du
von mir trincken/ so du ein Jüde bist/ vnnd ich ein Samaritanisch
Weib/ (dann die Jüden haben keine Gemeynschafft mit den Sa-
maritanern/) Jesus antwortet vnnd sprach zu jhr/ Wann du er-

kenne-
N ij

Das Ander Buͤchlein.
vnd er iſt vnſer Himmel vnd Reich/ er iſt das Wort deß Vatters/ oder
Chriſtus/ Er iſt der Schatz im Acker verborgen/ er iſt das Senffkoͤrn-
lein/ die edle Perle: Wie moͤchte ein eynfaͤltiger Menſch ſeinen Schoͤpf-
ſer alſo verachten/ wann er ſich ſelber kennete/ oder wann er nicht durch
die Weltgelehrten verfuͤhret vnd verfinſtert wuͤrde/ welche jhnen vom
Reich Gottes fuͤhren/ auff außwendige Dinge/ vnd binden Chriſtum
an außwendige Stellen/ Perſonen vnnd oͤrter/ ſo doch Chriſtus ſelber
ſpricht/ er ſey weder hier/ noch da zufinden/ Luc. 17. Wir duͤrffen Chri-
ſtum oder den Himmel nit auſſer vns/ ſondern in vns ſuchen/ Darumb
wenn wir beten/ dein Reich kom̃e/ wird mit gemeynet/ daß es ſoll in vns
kommen/ dann es iſt zuvor in vns/ Sondern das will das Gebete/ daß
wir lernen in vns finden/ fuͤhlen vnd ſchmecken/ das Reich Gottes/ vnd
nit deß Schatzes vnachtſam ſeyn/ mit der vndanckbaren Welt/ auff
daß er vns nit genommen werde. Daß ſich der eynfaͤltige Menſch lerne
recht betrachten/ wie er eine Wohnung vnd Tempel Gottes ſey/ will
ich eine Predigt auß dem Taulero herſetzen/ darinne beweiſet wird/
daß alle Ding in vnd/ vnd nicht auſſer vns ſollen betrachtet/ vnnd ge-
ſuchet werden. D. Eckart ſprach: Erſchrecket nicht/ das hoͤchſte Gut
oder das Reich Gottes iſt euch nahe/ dann es iſt innwendig in euch/ Es
iſt ewer keiner ſo grob/ noch ſo kleiner Verſtaͤndtnuß/ noch ſo ferꝛne/ er
moͤchte dieſe Freuwde oder Himmel in jhm finden/ in der Warheit/
als er es mit Frewde vnnd mit Verſtaͤndtnuß/ ehe daß jhr noch auß
dieſer Kirchen kommet/ Ja ehe ich das noch predigte/ er mag es alſo
warlich in jhm finden vnnd leben/ als daß GOtt iſt/ vnd ich Menſch
bin/ deß ſeyt gewiß/ Dann es iſt war/ vnnd die Wahrheit ſprichtes ſel-Joh. 4.
ber/ ſolches will ich beweiſen mit einer Gleichnuß: Vnſer Herr
ſaß auff eine Zeit bey einem Sodtbrunnen/ er war muͤde/ da kam ein
Samaritaniſch Weib/ vnnd brachte mit jhr einen Krug/ vnd ein
Seyl/ Waſſer zu ſchoͤpffen: Da ſprach vnſer Herr/ Weib gib
mir zutrincken/ Vnnd ſie antwortet jhm vnd ſprach/ Wie bitteſt du
von mir trincken/ ſo du ein Juͤde biſt/ vnnd ich ein Samaritaniſch
Weib/ (dann die Juͤden haben keine Gemeynſchafft mit den Sa-
maritanern/) Jeſus antwortet vnnd ſprach zu jhr/ Wann du er-

kenne-
N ij
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0099" n="99"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Das Ander Bu&#x0364;chlein.</hi></fw><lb/>
vnd er i&#x017F;t vn&#x017F;er Himmel vnd Reich/ er i&#x017F;t das Wort deß Vatters/ oder<lb/>
Chri&#x017F;tus/ Er i&#x017F;t der Schatz im Acker verborgen/ er i&#x017F;t das Senffko&#x0364;rn-<lb/>
lein/ die edle Perle: Wie mo&#x0364;chte ein eynfa&#x0364;ltiger Men&#x017F;ch &#x017F;einen Scho&#x0364;pf-<lb/>
&#x017F;er al&#x017F;o verachten/ wann er &#x017F;ich &#x017F;elber kennete/ oder wann er nicht durch<lb/>
die Weltgelehrten verfu&#x0364;hret vnd verfin&#x017F;tert wu&#x0364;rde/ welche jhnen vom<lb/>
Reich Gottes fu&#x0364;hren/ auff außwendige Dinge/ vnd binden Chri&#x017F;tum<lb/>
an außwendige Stellen/ Per&#x017F;onen vnnd o&#x0364;rter/ &#x017F;o doch Chri&#x017F;tus &#x017F;elber<lb/>
&#x017F;pricht/ er &#x017F;ey weder hier/ noch da zufinden/ Luc. 17. Wir du&#x0364;rffen Chri-<lb/>
&#x017F;tum oder den Himmel nit au&#x017F;&#x017F;er vns/ &#x017F;ondern in vns &#x017F;uchen/ Darumb<lb/>
wenn wir beten/ dein Reich kom&#x0303;e/ wird mit gemeynet/ daß es &#x017F;oll in vns<lb/>
kommen/ dann es i&#x017F;t zuvor in vns/ Sondern das will das Gebete/ daß<lb/>
wir lernen in vns finden/ fu&#x0364;hlen vnd &#x017F;chmecken/ das Reich Gottes/ vnd<lb/>
nit deß Schatzes vnacht&#x017F;am &#x017F;eyn/ mit der vndanckbaren Welt/ auff<lb/>
daß er vns nit genommen werde. Daß &#x017F;ich der eynfa&#x0364;ltige Men&#x017F;ch lerne<lb/>
recht betrachten/ wie er eine Wohnung vnd Tempel Gottes &#x017F;ey/ will<lb/>
ich eine Predigt auß dem <hi rendition="#aq">Taulero</hi> her&#x017F;etzen/ darinne bewei&#x017F;et wird/<lb/>
daß alle Ding in vnd/ vnd nicht au&#x017F;&#x017F;er vns &#x017F;ollen betrachtet/ vnnd ge-<lb/>
&#x017F;uchet werden. D. Eckart &#x017F;prach: Er&#x017F;chrecket nicht/ das ho&#x0364;ch&#x017F;te Gut<lb/>
oder das Reich Gottes i&#x017F;t euch nahe/ dann es i&#x017F;t innwendig in euch/ Es<lb/>
i&#x017F;t ewer keiner &#x017F;o grob/ noch &#x017F;o kleiner Ver&#x017F;ta&#x0364;ndtnuß/ noch &#x017F;o fer&#xA75B;ne/ er<lb/>
mo&#x0364;chte die&#x017F;e Freuwde oder Himmel in jhm finden/ in der Warheit/<lb/>
als er es mit Frewde vnnd mit Ver&#x017F;ta&#x0364;ndtnuß/ ehe daß jhr noch auß<lb/>
die&#x017F;er Kirchen kommet/ Ja ehe ich das noch predigte/ er mag es al&#x017F;o<lb/>
warlich in jhm finden vnnd leben/ als daß GOtt i&#x017F;t/ vnd ich Men&#x017F;ch<lb/>
bin/ deß &#x017F;eyt gewiß/ Dann es i&#x017F;t war/ vnnd die Wahrheit &#x017F;prichtes &#x017F;el-<note place="right">Joh. 4.</note><lb/>
ber/ &#x017F;olches will ich bewei&#x017F;en mit einer Gleichnuß: Vn&#x017F;er <hi rendition="#k">Herr</hi><lb/>
&#x017F;aß auff eine Zeit bey einem Sodtbrunnen/ er war mu&#x0364;de/ da kam ein<lb/>
Samaritani&#x017F;ch Weib/ vnnd brachte mit jhr einen Krug/ vnd ein<lb/>
Seyl/ Wa&#x017F;&#x017F;er zu &#x017F;cho&#x0364;pffen: Da &#x017F;prach vn&#x017F;er <hi rendition="#k">Herr</hi>/ Weib gib<lb/>
mir zutrincken/ Vnnd &#x017F;ie antwortet jhm vnd &#x017F;prach/ Wie bitte&#x017F;t du<lb/>
von mir trincken/ &#x017F;o du ein Ju&#x0364;de bi&#x017F;t/ vnnd ich ein Samaritani&#x017F;ch<lb/>
Weib/ (dann die Ju&#x0364;den haben keine Gemeyn&#x017F;chafft mit den Sa-<lb/>
maritanern/) J<hi rendition="#k">e</hi>&#x017F;us antwortet vnnd &#x017F;prach zu jhr/ Wann du er-<lb/>
<fw place="bottom" type="sig">N ij</fw><fw place="bottom" type="catch">kenne-</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[99/0099] Das Ander Buͤchlein. vnd er iſt vnſer Himmel vnd Reich/ er iſt das Wort deß Vatters/ oder Chriſtus/ Er iſt der Schatz im Acker verborgen/ er iſt das Senffkoͤrn- lein/ die edle Perle: Wie moͤchte ein eynfaͤltiger Menſch ſeinen Schoͤpf- ſer alſo verachten/ wann er ſich ſelber kennete/ oder wann er nicht durch die Weltgelehrten verfuͤhret vnd verfinſtert wuͤrde/ welche jhnen vom Reich Gottes fuͤhren/ auff außwendige Dinge/ vnd binden Chriſtum an außwendige Stellen/ Perſonen vnnd oͤrter/ ſo doch Chriſtus ſelber ſpricht/ er ſey weder hier/ noch da zufinden/ Luc. 17. Wir duͤrffen Chri- ſtum oder den Himmel nit auſſer vns/ ſondern in vns ſuchen/ Darumb wenn wir beten/ dein Reich kom̃e/ wird mit gemeynet/ daß es ſoll in vns kommen/ dann es iſt zuvor in vns/ Sondern das will das Gebete/ daß wir lernen in vns finden/ fuͤhlen vnd ſchmecken/ das Reich Gottes/ vnd nit deß Schatzes vnachtſam ſeyn/ mit der vndanckbaren Welt/ auff daß er vns nit genommen werde. Daß ſich der eynfaͤltige Menſch lerne recht betrachten/ wie er eine Wohnung vnd Tempel Gottes ſey/ will ich eine Predigt auß dem Taulero herſetzen/ darinne beweiſet wird/ daß alle Ding in vnd/ vnd nicht auſſer vns ſollen betrachtet/ vnnd ge- ſuchet werden. D. Eckart ſprach: Erſchrecket nicht/ das hoͤchſte Gut oder das Reich Gottes iſt euch nahe/ dann es iſt innwendig in euch/ Es iſt ewer keiner ſo grob/ noch ſo kleiner Verſtaͤndtnuß/ noch ſo ferꝛne/ er moͤchte dieſe Freuwde oder Himmel in jhm finden/ in der Warheit/ als er es mit Frewde vnnd mit Verſtaͤndtnuß/ ehe daß jhr noch auß dieſer Kirchen kommet/ Ja ehe ich das noch predigte/ er mag es alſo warlich in jhm finden vnnd leben/ als daß GOtt iſt/ vnd ich Menſch bin/ deß ſeyt gewiß/ Dann es iſt war/ vnnd die Wahrheit ſprichtes ſel- ber/ ſolches will ich beweiſen mit einer Gleichnuß: Vnſer Herr ſaß auff eine Zeit bey einem Sodtbrunnen/ er war muͤde/ da kam ein Samaritaniſch Weib/ vnnd brachte mit jhr einen Krug/ vnd ein Seyl/ Waſſer zu ſchoͤpffen: Da ſprach vnſer Herr/ Weib gib mir zutrincken/ Vnnd ſie antwortet jhm vnd ſprach/ Wie bitteſt du von mir trincken/ ſo du ein Juͤde biſt/ vnnd ich ein Samaritaniſch Weib/ (dann die Juͤden haben keine Gemeynſchafft mit den Sa- maritanern/) Jeſus antwortet vnnd ſprach zu jhr/ Wann du er- kenne- Joh. 4. N ij

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/99
Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 99. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/99>, abgerufen am 25.04.2024.