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Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658.

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Continuatio Miraculi Mundi.
die Kranckheit weichen/ vnd die Gesundheit dargegen folgen muß. Gottes Segen muß
darbey seyn/ wann eine Medicin etwas Gutes verrichten soll; ohne den Willen Got-
tes ist alles vnser Thun vergeblich/ welches gewiß vnd warhafftig. Es geschicht nichts
ohne den Willen oder Zulassung Gottes/ es sey gleich gut oder bös. Bey den Gotts-
fürchtigen Frommen ist alles gut/ wann es schon bös zu seyn von den Vnverständigen
geachtet wird/ sondern muß ihme alles/ wie bös es auch wäre/ zu gutem gedeyen: herge-
gen bey den Gottlosen alles bös ist/ wie gut es gleich vor der blinden Welt anzusehen.
Jhre zeitliche vnd weltliche Glückseligkeit/ grosses Gut vnd hohes Ansehen kan ohne die
Frömmigkeit im Feuer gar nicht bestehen/ sondern muß im Rauch auffgehen/ vnd als
eine lautere Eitelkeit verschwinden; vnd ist nichts beständigers oder bessers als die Got-
tesfurcht/ Frömmigkeit/ Tugend vnd Gutes thun/ alles andere ist eitel vnd vergäng-
lich. Darumb billich ein jeder/ er sey gleich groß oder klein/ reich oder arm/ ihme die
Furcht Gottes/ die Tugend vnd seine Gesundheit am höchsten solte angelegen seyn las-
sen. Wie nun Gott gefürchtet vnd rechtmässig geehret/ vnd ohne Heucheley vnd Falsch-
heit gedienet/ vnd auch die Tugend erlanget wird/ ist zu finden in der heiligen Schrifft
Altes vnd Neues Testaments. Die Gesundheit aber zu erhalten/ vnd die Verlorene
wieder zu erlangen/ wird allhier in diesem kleinen Büchlein vollkömmlich beschrieben ge-
funden/ dahin ich alle diejenigen/ welche ein gesundes Leben suchen/ gewiesen haben wil.

DE
MEDICINA UNIVERSALI,
SIVE
AURO POTABILI VERO
.

WAnn eine Medicin den Namen Universal führet/ so muß dieselbe auch universali-
ter
auff die tria Regna, als Vegetabilien/ Animalien vnd Mineralien wircken/
vnd derselben höchste Medicin seyn: So sie mit solchen Tugenden vnd Kräfften aber
nicht begabet/ sie auch deß Namens nicht würdig/ vnd ihr ein solcher Ehren-Titel nicht
gebühret/ sondern fälschlich derselben auffgelegt worden ist.

Dieweil ich dann allhier von einer dergleichen Universal-Medicin zu schreiben
fürgenommen/ so ists auch nöhtig/ daß ich mit der That beweise/ daß dieselbe (dem Na-
men gemeß) dasjenige verrichte/ was von einer Universal-Medicin zu verrichten er-
fordert wird.

Vnd soll oder muß auch ein Universal-Medicin nicht allein universaliter den
dreyen Reichen/ als Vegetabilien/ Animalien vnd Mineralien zu Hülffe kommen/ vnd
deren allerbester Freund/ Medicin oder Helffer seyn: sondern sie soll vnd muß auch auß
aller dreyen Reichen/ als Vegetabilien/ Animalien vnd Mineralien/ ohne zuthun ande-
rer frembder Dinge/ auß jedwederem Reich absonderlich/ vnd auch ohne sonderbare

grosse
K k 3

Continuatio Miraculi Mundi.
die Kranckheit weichen/ vnd die Geſundheit dargegen folgen muß. Gottes Segen muß
darbey ſeyn/ wann eine Medicin etwas Gutes verrichten ſoll; ohne den Willen Got-
tes iſt alles vnſer Thun vergeblich/ welches gewiß vnd warhafftig. Es geſchicht nichts
ohne den Willen oder Zulaſſung Gottes/ es ſey gleich gut oder boͤs. Bey den Gotts-
fuͤrchtigen Frommen iſt alles gut/ wann es ſchon boͤs zu ſeyn von den Vnverſtaͤndigen
geachtet wird/ ſondern muß ihme alles/ wie boͤs es auch waͤre/ zu gutem gedeyen: herge-
gen bey den Gottloſen alles boͤs iſt/ wie gut es gleich vor der blinden Welt anzuſehen.
Jhre zeitliche vnd weltliche Gluͤckſeligkeit/ groſſes Gut vnd hohes Anſehen kan ohne die
Froͤmmigkeit im Feuer gar nicht beſtehen/ ſondern muß im Rauch auffgehen/ vnd als
eine lautere Eitelkeit verſchwinden; vnd iſt nichts beſtaͤndigers oder beſſers als die Got-
tesfurcht/ Froͤmmigkeit/ Tugend vnd Gutes thun/ alles andere iſt eitel vnd vergaͤng-
lich. Darumb billich ein jeder/ er ſey gleich groß oder klein/ reich oder arm/ ihme die
Furcht Gottes/ die Tugend vnd ſeine Geſundheit am hoͤchſten ſolte angelegen ſeyn laſ-
ſen. Wie nun Gott gefuͤrchtet vnd rechtmaͤſſig geehret/ vnd ohne Heucheley vnd Falſch-
heit gedienet/ vnd auch die Tugend erlanget wird/ iſt zu finden in der heiligen Schrifft
Altes vnd Neues Teſtaments. Die Geſundheit aber zu erhalten/ vnd die Verlorene
wieder zu erlangen/ wird allhier in dieſem kleinen Buͤchlein vollkoͤm̃lich beſchrieben ge-
funden/ dahin ich alle diejenigen/ welche ein geſundes Leben ſuchen/ gewieſen haben wil.

DE
MEDICINA UNIVERSALI,
SIVE
AURO POTABILI VERO
.

WAnn eine Medicin den Namen Univerſal fuͤhret/ ſo muß dieſelbe auch univerſali-
ter
auff die tria Regna, als Vegetabilien/ Animalien vnd Mineralien wircken/
vnd derſelben hoͤchſte Medicin ſeyn: So ſie mit ſolchen Tugenden vnd Kraͤfften aber
nicht begabet/ ſie auch deß Namens nicht wuͤrdig/ vnd ihr ein ſolcher Ehren-Titel nicht
gebuͤhret/ ſondern faͤlſchlich derſelben auffgelegt worden iſt.

Dieweil ich dann allhier von einer dergleichen Univerſal-Medicin zu ſchreiben
fuͤrgenommen/ ſo iſts auch noͤhtig/ daß ich mit der That beweiſe/ daß dieſelbe (dem Na-
men gemeß) dasjenige verrichte/ was von einer Univerſal-Medicin zu verrichten er-
fordert wird.

Vnd ſoll oder muß auch ein Univerſal-Medicin nicht allein univerſaliter den
dreyen Reichen/ als Vegetabilien/ Animalien vnd Mineralien zu Huͤlffe kommen/ vnd
deren allerbeſter Freund/ Medicin oder Helffer ſeyn: ſondern ſie ſoll vnd muß auch auß
aller dreyen Reichen/ als Vegetabilien/ Animalien vnd Mineralien/ ohne zuthun ande-
rer frembder Dinge/ auß jedwederem Reich abſonderlich/ vnd auch ohne ſonderbare

groſſe
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[261/0295] Continuatio Miraculi Mundi. die Kranckheit weichen/ vnd die Geſundheit dargegen folgen muß. Gottes Segen muß darbey ſeyn/ wann eine Medicin etwas Gutes verrichten ſoll; ohne den Willen Got- tes iſt alles vnſer Thun vergeblich/ welches gewiß vnd warhafftig. Es geſchicht nichts ohne den Willen oder Zulaſſung Gottes/ es ſey gleich gut oder boͤs. Bey den Gotts- fuͤrchtigen Frommen iſt alles gut/ wann es ſchon boͤs zu ſeyn von den Vnverſtaͤndigen geachtet wird/ ſondern muß ihme alles/ wie boͤs es auch waͤre/ zu gutem gedeyen: herge- gen bey den Gottloſen alles boͤs iſt/ wie gut es gleich vor der blinden Welt anzuſehen. Jhre zeitliche vnd weltliche Gluͤckſeligkeit/ groſſes Gut vnd hohes Anſehen kan ohne die Froͤmmigkeit im Feuer gar nicht beſtehen/ ſondern muß im Rauch auffgehen/ vnd als eine lautere Eitelkeit verſchwinden; vnd iſt nichts beſtaͤndigers oder beſſers als die Got- tesfurcht/ Froͤmmigkeit/ Tugend vnd Gutes thun/ alles andere iſt eitel vnd vergaͤng- lich. Darumb billich ein jeder/ er ſey gleich groß oder klein/ reich oder arm/ ihme die Furcht Gottes/ die Tugend vnd ſeine Geſundheit am hoͤchſten ſolte angelegen ſeyn laſ- ſen. Wie nun Gott gefuͤrchtet vnd rechtmaͤſſig geehret/ vnd ohne Heucheley vnd Falſch- heit gedienet/ vnd auch die Tugend erlanget wird/ iſt zu finden in der heiligen Schrifft Altes vnd Neues Teſtaments. Die Geſundheit aber zu erhalten/ vnd die Verlorene wieder zu erlangen/ wird allhier in dieſem kleinen Buͤchlein vollkoͤm̃lich beſchrieben ge- funden/ dahin ich alle diejenigen/ welche ein geſundes Leben ſuchen/ gewieſen haben wil. DE MEDICINA UNIVERSALI, SIVE AURO POTABILI VERO. WAnn eine Medicin den Namen Univerſal fuͤhret/ ſo muß dieſelbe auch univerſali- ter auff die tria Regna, als Vegetabilien/ Animalien vnd Mineralien wircken/ vnd derſelben hoͤchſte Medicin ſeyn: So ſie mit ſolchen Tugenden vnd Kraͤfften aber nicht begabet/ ſie auch deß Namens nicht wuͤrdig/ vnd ihr ein ſolcher Ehren-Titel nicht gebuͤhret/ ſondern faͤlſchlich derſelben auffgelegt worden iſt. Dieweil ich dann allhier von einer dergleichen Univerſal-Medicin zu ſchreiben fuͤrgenommen/ ſo iſts auch noͤhtig/ daß ich mit der That beweiſe/ daß dieſelbe (dem Na- men gemeß) dasjenige verrichte/ was von einer Univerſal-Medicin zu verrichten er- fordert wird. Vnd ſoll oder muß auch ein Univerſal-Medicin nicht allein univerſaliter den dreyen Reichen/ als Vegetabilien/ Animalien vnd Mineralien zu Huͤlffe kommen/ vnd deren allerbeſter Freund/ Medicin oder Helffer ſeyn: ſondern ſie ſoll vnd muß auch auß aller dreyen Reichen/ als Vegetabilien/ Animalien vnd Mineralien/ ohne zuthun ande- rer frembder Dinge/ auß jedwederem Reich abſonderlich/ vnd auch ohne ſonderbare groſſe K k 3

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Zitationshilfe: Glauber, Johann Rudolph: Philosophi & Medici Celeberrimi Opera Chymica. Frankfurt (Main), 1658, S. 261. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/glauber_opera01_1658/295>, abgerufen am 28.03.2024.