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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615.

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Das Ander Büchlein.
zum Gleichnuß vnd Bildnuß erschuff. Also ist die Creatur nicht jhr
selbst eygen/ sondern Gottes/ Darumb soll sie sich auch nicht jres We-
sens/ kennens/ vermögens/ wissens annehmen/ Sondern bloß vnter
GOtt gelassen/ stille halten/ wie die Eygenschafft einer Bildtnuß er-
fordert/ Welche ist der Wille/ oder Gesetz GOttes/ oder Christus/
Auff daß Gott in/ mit/ vnnd durch solche Bildnuß wirckete/ übete/
brauchete/ thete/ liesse/ wann/ wie/ vnd was er wolte/ das ist/ daß Gott
selber were alles in allem/ oder Gott selber were der Mensch/ wie er sel-
ber ist das Wort/ oder die Bildnuß/ welches alles der Welt vorgebil-
det/ vnnd außdrücklich gezeiget wird in Christo von Nazareth/ dem
erstgebornen/ vnter allen gleubigen/ etc.

Das siebende Capittel.
Wie das Gesetze/ oder der vnwandelbare Wille Gottes/
die Bildnuß oder Christus sey/ dem Gehorsamen eine Ruhe/ Friede/
Frewde/ Leben vnd Seligkeit: Dargegen den Vngehor-
samen ein Zorn/ Vnfriede/ Todt vnd
Verdamnuß.

BOttes Wille vnd Meynung ist heut/ gestern vnd in ewigkeit/
daß wir alles haben/ vnd besitzen sollen/ von Gnaden/ oder in
Christo/ was Gott selber ist/ vnd hat von Natur von jhm sel-
ber: Nu mag solches nit geschehen/ Gott bleibe denn selber der Mensch
im thun vnd im lassen/ das ist/ er sey denn alles in der Creatur/ welches
dann sein Wille ist/ sein Christus/ vnd sein Gesetze in vnser Hertz geschrie-
ben/ Solch Gesetze hat in der Schrifft mancherley Namen/ denn es
wird genennet der Wille Gottes/ der Sinn/ Same/ oder Sohn Got-
tes/ die Weißheit Gottes/ Der Geist Gottes/ die Bildnuß Gottes/ o-
der Christus/ wird mit einem abwechsel eines vor das ander genom-
men/ Vnd ist doch im grunde eins: Solcher Wille/ Christus oder Ge-
setze Gottes ist begriffen in deme/ da die schrifft saget: Laß dich nicht ge-
lüsten/ oder du solt nit andere Götter haben/ oder du solt nicht essen vom
Baume deß wissens/ den guten vnnd bösen/ Jtem fürchte Gott/ liebe
deinen Nechsten/ oder Gott schuff dem Menschen nach seinem Gleich-

nuß
L

Das Ander Buͤchlein.
zum Gleichnuß vnd Bildnuß erſchuff. Alſo iſt die Creatur nicht jhr
ſelbſt eygen/ ſondern Gottes/ Darumb ſoll ſie ſich auch nicht jres We-
ſens/ kennens/ vermoͤgens/ wiſſens annehmen/ Sondern bloß vnter
GOtt gelaſſen/ ſtille halten/ wie die Eygenſchafft einer Bildtnuß er-
fordert/ Welche iſt der Wille/ oder Geſetz GOttes/ oder Chriſtus/
Auff daß Gott in/ mit/ vnnd durch ſolche Bildnuß wirckete/ uͤbete/
brauchete/ thete/ lieſſe/ wann/ wie/ vnd was er wolte/ das iſt/ daß Gott
ſelber were alles in allem/ oder Gott ſelber were der Menſch/ wie er ſel-
ber iſt das Wort/ oder die Bildnuß/ welches alles der Welt vorgebil-
det/ vnnd außdruͤcklich gezeiget wird in Chriſto von Nazareth/ dem
erſtgebornen/ vnter allen gleubigen/ ꝛc.

Das ſiebende Capittel.
Wie das Geſetze/ oder der vnwandelbare Wille Gottes/
die Bildnuß oder Chriſtus ſey/ dem Gehorſamen eine Ruhe/ Friede/
Frewde/ Leben vnd Seligkeit: Dargegen den Vngehor-
ſamen ein Zorn/ Vnfriede/ Todt vnd
Verdamnuß.

BOttes Wille vnd Meynung iſt heut/ geſtern vnd in ewigkeit/
daß wir alles haben/ vnd beſitzen ſollen/ von Gnaden/ oder in
Chriſto/ was Gott ſelber iſt/ vnd hat von Natur von jhm ſel-
ber: Nu mag ſolches nit geſchehen/ Gott bleibe denn ſelber der Menſch
im thun vnd im laſſen/ das iſt/ er ſey denn alles in der Creatur/ welches
dann ſein Wille iſt/ ſein Chriſtus/ vñ ſein Geſetze in vnſer Hertz geſchrie-
ben/ Solch Geſetze hat in der Schrifft mancherley Namen/ denn es
wird genennet der Wille Gottes/ der Sinn/ Same/ oder Sohn Got-
tes/ die Weißheit Gottes/ Der Geiſt Gottes/ die Bildnuß Gottes/ o-
der Chriſtus/ wird mit einem abwechſel eines vor das ander genom-
men/ Vnd iſt doch im grunde eins: Solcher Wille/ Chriſtus oder Ge-
ſetze Gottes iſt begriffen in deme/ da die ſchrifft ſaget: Laß dich nicht ge-
luͤſten/ oder du ſolt nit andere Goͤtter haben/ oder du ſolt nicht eſſen vom
Baume deß wiſſens/ den guten vnnd boͤſen/ Jtem fuͤrchte Gott/ liebe
deinen Nechſten/ oder Gott ſchuff dem Menſchen nach ſeinem Gleich-

nuß
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[81/0081] Das Ander Buͤchlein. zum Gleichnuß vnd Bildnuß erſchuff. Alſo iſt die Creatur nicht jhr ſelbſt eygen/ ſondern Gottes/ Darumb ſoll ſie ſich auch nicht jres We- ſens/ kennens/ vermoͤgens/ wiſſens annehmen/ Sondern bloß vnter GOtt gelaſſen/ ſtille halten/ wie die Eygenſchafft einer Bildtnuß er- fordert/ Welche iſt der Wille/ oder Geſetz GOttes/ oder Chriſtus/ Auff daß Gott in/ mit/ vnnd durch ſolche Bildnuß wirckete/ uͤbete/ brauchete/ thete/ lieſſe/ wann/ wie/ vnd was er wolte/ das iſt/ daß Gott ſelber were alles in allem/ oder Gott ſelber were der Menſch/ wie er ſel- ber iſt das Wort/ oder die Bildnuß/ welches alles der Welt vorgebil- det/ vnnd außdruͤcklich gezeiget wird in Chriſto von Nazareth/ dem erſtgebornen/ vnter allen gleubigen/ ꝛc. Das ſiebende Capittel. Wie das Geſetze/ oder der vnwandelbare Wille Gottes/ die Bildnuß oder Chriſtus ſey/ dem Gehorſamen eine Ruhe/ Friede/ Frewde/ Leben vnd Seligkeit: Dargegen den Vngehor- ſamen ein Zorn/ Vnfriede/ Todt vnd Verdamnuß. BOttes Wille vnd Meynung iſt heut/ geſtern vnd in ewigkeit/ daß wir alles haben/ vnd beſitzen ſollen/ von Gnaden/ oder in Chriſto/ was Gott ſelber iſt/ vnd hat von Natur von jhm ſel- ber: Nu mag ſolches nit geſchehen/ Gott bleibe denn ſelber der Menſch im thun vnd im laſſen/ das iſt/ er ſey denn alles in der Creatur/ welches dann ſein Wille iſt/ ſein Chriſtus/ vñ ſein Geſetze in vnſer Hertz geſchrie- ben/ Solch Geſetze hat in der Schrifft mancherley Namen/ denn es wird genennet der Wille Gottes/ der Sinn/ Same/ oder Sohn Got- tes/ die Weißheit Gottes/ Der Geiſt Gottes/ die Bildnuß Gottes/ o- der Chriſtus/ wird mit einem abwechſel eines vor das ander genom- men/ Vnd iſt doch im grunde eins: Solcher Wille/ Chriſtus oder Ge- ſetze Gottes iſt begriffen in deme/ da die ſchrifft ſaget: Laß dich nicht ge- luͤſten/ oder du ſolt nit andere Goͤtter haben/ oder du ſolt nicht eſſen vom Baume deß wiſſens/ den guten vnnd boͤſen/ Jtem fuͤrchte Gott/ liebe deinen Nechſten/ oder Gott ſchuff dem Menſchen nach ſeinem Gleich- nuß L

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce teipsum. Erkenne dich selbst. Neustadt, 1615, S. 81. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi_1615/81>, abgerufen am 28.03.2024.