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Heinitz, Samuel: De Voluntate Dei, Von Gottes Willen. Oels, 1622.

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Leichpredigt.
Vnd abermal Joh. 6. Das ist der Wille Gottes/ der michIoh. 6. v. 40.
gesandt hat/ des Vaters/ das wer den Sohn siehet/ vnd
Gläubet an jhn/ habe das Ewige leben/ vnd ich werde jhn
Aufferwecken am Jüngsten tage. Nach dem aber nicht ein
jeder selig wird/ der da anfängt zu Glauben/ sondern der da
beharret biß ans ende/ der wird selig/ Matthaei am 10. vndMatth. 10.
24.

24. Cap. So wil Christus auch/ das wir in seiner rede vnd
Wort sollen bleyben. Denn Joh. am 8. spricht er. So jhrJoh. 8. v. 31.
bleyben werdet inn meiner rede/ so werdet jhr meine rechte
Jünger sein/ vnd werdet die Warheit erkennen/ vnd die
Warheit wird Euch frey machen.

Dieser Wille Gottes/ wird von dem H. DamascenoDamasce-
nus. lib. 2.
C.
29.

distinguiret vnd vnterschieden/ in voluntatem Dei ante-
cedentem & consequentem,
in vorhergehenden vnd nach-
folgenden willen. Durch vorhergehenden Willen/ welcher
ist der Wille der Barmhertzigkeit/ (von welchem geschriben/1. Tim. 2.
v. 4.
2. Pet. 3.
v.
9.

GOtt wil das allen Menschen geholffen werde/ vnd zum
Erkändtnüß der Warheit kommen: Er wil nicht das je-
mandt verloren werde/) wil Gott/ das alle Menschen seinen
Sohn hören/ der jhnen im Evangelio das Geheimbnüß der
Seligkeit vorkündiget/ die Mittel zeyget/ dadurch sie kön-
nen selig werden/ vnd wil/ das sie dieselben alle annehmen
vnd jhm folgen: Hat auch verheischen/ durch sein Wort/
allen die jhm nicht Halßstarrig widerstreben/ den Glauben
zuschencken. Wenn nun viel Menschen in beharrlicher
Boßheit die angebottene Gnade außschlagen/ verachten/
von sich stossen vnd verfolgen/ so kompt als denn der nach-
folgende Will/ der Wille seines Decrets vnd Schlusses/
da Er Will/ das alle solche Vngläubige hartnäckichte vnd
Vnbußfertige inn Ewigkeit sollen verdampt sein: davon
Christus sagt: Ja Vater/ denn es ist also wolgefällig ge-Matth. 11.

wesen
B iij

Leichpredigt.
Vnd abermal Joh. 6. Das iſt der Wille Gottes/ der michIoh. 6. v. 40.
geſandt hat/ des Vaters/ das wer den Sohn ſiehet/ vnd
Glaͤubet an jhn/ habe das Ewige leben/ vnd ich werde jhn
Aufferwecken am Juͤngſten tage. Nach dem aber nicht ein
jeder ſelig wird/ der da anfaͤngt zu Glauben/ ſondern der da
beharꝛet biß ans ende/ der wird ſelig/ Matthæi am 10. vndMatth. 10.
24.

24. Cap. So wil Chriſtus auch/ das wir in ſeiner rede vnd
Woꝛt ſollen bleyben. Denn Joh. am 8. ſpricht er. So jhrJoh. 8. v. 31.
bleyben werdet inn meiner rede/ ſo werdet jhr meine rechte
Juͤnger ſein/ vnd werdet die Warheit erkennen/ vnd die
Warheit wird Euch frey machen.

Dieſer Wille Gottes/ wird von dem H. DamaſcenoDamaſce-
nus. lib. 2.
C.
29.

diſtinguiret vñ vnterſchieden/ in voluntatem Dei ante-
cedentem & conſequentem,
in voꝛhergehenden vñ nach-
folgenden willen. Durch vorhergehenden Willen/ welcher
iſt der Wille der Barmhertzigkeit/ (von welchem geſchribẽ/1. Tim. 2.
v. 4.
2. Pet. 3.
v.
9.

GOtt wil das allen Menſchen geholffen werde/ vnd zum
Erkaͤndtnuͤß der Warheit kommen: Er wil nicht das je-
mandt verloꝛen werde/) wil Gott/ das alle Menſchen ſeinen
Sohn hoͤꝛen/ der jhnen im Evangelio das Geheimbnuͤß der
Seligkeit vorkuͤndiget/ die Mittel zeyget/ dadurch ſie koͤn-
nen ſelig werden/ vnd wil/ das ſie dieſelben alle annehmen
vnd jhm folgen: Hat auch verheiſchen/ durch ſein Wort/
allen die jhm nicht Halßſtarꝛig widerſtreben/ den Glauben
zuſchencken. Wenn nun viel Menſchen in beharꝛlicher
Boßheit die angebottene Gnade außſchlagen/ verachten/
von ſich ſtoſſen vnd verfolgen/ ſo kompt als denn der nach-
folgende Will/ der Wille ſeines Decrets vnd Schluſſes/
da Er Will/ das alle ſolche Vnglaͤubige hartnaͤckichte vñ
Vnbußfertige inn Ewigkeit ſollen verdampt ſein: davon
Chꝛiſtus ſagt: Ja Vater/ denn es iſt alſo wolgefaͤllig ge-Matth. 11.

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[[13]/0013] Leichpredigt. Vnd abermal Joh. 6. Das iſt der Wille Gottes/ der mich geſandt hat/ des Vaters/ das wer den Sohn ſiehet/ vnd Glaͤubet an jhn/ habe das Ewige leben/ vnd ich werde jhn Aufferwecken am Juͤngſten tage. Nach dem aber nicht ein jeder ſelig wird/ der da anfaͤngt zu Glauben/ ſondern der da beharꝛet biß ans ende/ der wird ſelig/ Matthæi am 10. vnd 24. Cap. So wil Chriſtus auch/ das wir in ſeiner rede vnd Woꝛt ſollen bleyben. Denn Joh. am 8. ſpricht er. So jhr bleyben werdet inn meiner rede/ ſo werdet jhr meine rechte Juͤnger ſein/ vnd werdet die Warheit erkennen/ vnd die Warheit wird Euch frey machen. Ioh. 6. v. 40. Matth. 10. 24. Joh. 8. v. 31. Dieſer Wille Gottes/ wird von dem H. Damaſceno diſtinguiret vñ vnterſchieden/ in voluntatem Dei ante- cedentem & conſequentem, in voꝛhergehenden vñ nach- folgenden willen. Durch vorhergehenden Willen/ welcher iſt der Wille der Barmhertzigkeit/ (von welchem geſchribẽ/ GOtt wil das allen Menſchen geholffen werde/ vnd zum Erkaͤndtnuͤß der Warheit kommen: Er wil nicht das je- mandt verloꝛen werde/) wil Gott/ das alle Menſchen ſeinen Sohn hoͤꝛen/ der jhnen im Evangelio das Geheimbnuͤß der Seligkeit vorkuͤndiget/ die Mittel zeyget/ dadurch ſie koͤn- nen ſelig werden/ vnd wil/ das ſie dieſelben alle annehmen vnd jhm folgen: Hat auch verheiſchen/ durch ſein Wort/ allen die jhm nicht Halßſtarꝛig widerſtreben/ den Glauben zuſchencken. Wenn nun viel Menſchen in beharꝛlicher Boßheit die angebottene Gnade außſchlagen/ verachten/ von ſich ſtoſſen vnd verfolgen/ ſo kompt als denn der nach- folgende Will/ der Wille ſeines Decrets vnd Schluſſes/ da Er Will/ das alle ſolche Vnglaͤubige hartnaͤckichte vñ Vnbußfertige inn Ewigkeit ſollen verdampt ſein: davon Chꝛiſtus ſagt: Ja Vater/ denn es iſt alſo wolgefaͤllig ge- weſen Damaſce- nus. lib. 2. C. 29. 1. Tim. 2. v. 4. 2. Pet. 3. v. 9. Matth. 11. B iij

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Zitationshilfe: Heinitz, Samuel: De Voluntate Dei, Von Gottes Willen. Oels, 1622, S. [13]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/508236/13>, abgerufen am 28.03.2024.