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Mylaeus, Johann Philipp: Eine Christliche Leichpredigt. Heidelberg, 1599.

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vnd vnsern geist dem lieben Gott/ wieder mit freuden lie-
fern mögen/ vondem wir in anfenglich empfangen ha-
ben: Prouerb. 12. wie dan auch solches dem Man Gottes
Mosem bewegt hat im 90. Psalmen Gott den Herrn in-
brünstig anzuruffen vnd zubitten/ das er doch dem armen
menschen seine sterblichkeit wol wölle einbilden/ vnd zu
gemüthe führen/ damit er sein hertz von der eitelkeit dieses
lebens abziehe/ vnd in sachen seine seligkeit betreffent/
wacker erfunden werde/ Herr saget er/ lehr vns beden-
cken/ das wir sterben müssen auff das wir klug werden/
dan obs gleichwol nicht on/ daß vns die tegliche erfah-
rung vnser sterblichkeit genugsam für die augen mohlt/
so offt man einen todten Cörper auff den Kirchhoff tre-
get/ also das es sich lest ansehen/ als wan wir deß gebets
nicht hoch vonnöthen hetten/ jedoch ist es wohl zu bekla-
gen/ das so wenig in dem Herrn sterben/ daß ist in besten-
diger anruffung vnd bekandnuß seines nahmens/ welche
doch die schrifft allein für sehlig preiset/ in der Offenba-
rung Johan. am 14. Vnd vnangesehen das die menschen
sonst jren verstant wol wissen zugebrauchen/ vnd auch
kluge mittel erdencken/ wie sie doch jren zeitlichen nutz
schaffen mögen/ vnd zu grossen ehren/ vnd zeitlichen gut
kommen/ jedoch wils vielen daran mangeln/ daß sie die
himlische klugheit nicht begreiffen/ vnd die sterblichkeit
nicht der gestalt wöllen zu gemüth führen/ wie sie solten/
daher entstehet jnen dan entlich dieser schad/ das wan die
tag jres lebens zum ende geloffen/ daß sie sich keines bes-
sern lebens zuuersehen/ das jnen die Himlische güter ver-
spert sind/ vnd das sie deren halben müssen in verlust vnd
schaden liegen/ das also deß menschen höchste klugheit
vnd weißheit darinnen stehet/ in welcher er auch fürnem-
lich sein studium vnd vbung haben sol/ wie er doch ein-
mal seliglich abtrucken/ vnd sein zeitlich leben also zubrin

gen

vnd vnſern geiſt dem lieben Gott/ wieder mit freuden lie-
fern moͤgen/ vondem wir in anfenglich empfangen ha-
ben: Prouerb. 12. wie dan auch ſolches dem Man Gottes
Moſem bewegt hat im 90. Pſalmen Gott den Herꝛn in-
bruͤnſtig anzuruffen vnd zubittẽ/ das er doch dem armen
menſchen ſeine ſterblichkeit wol woͤlle einbilden/ vnd zu
gemuͤthe fuͤhren/ damit er ſein hertz von der eitelkeit dieſes
lebens abziehe/ vnd in ſachen ſeine ſeligkeit betreffent/
wacker erfunden werde/ Herꝛ ſaget er/ lehr vns beden-
cken/ das wir ſterben muͤſſen auff das wir klug werden/
dan obs gleichwol nicht on/ daß vns die tegliche erfah-
rung vnſer ſterblichkeit genugſam fuͤr die augen mohlt/
ſo offt man einen todten Coͤrper auff den Kirchhoff tre-
get/ alſo das es ſich leſt anſehen/ als wan wir deß gebets
nicht hoch vonnoͤthen hetten/ jedoch iſt es wohl zu bekla-
gen/ das ſo wenig in dem Herꝛn ſterben/ daß iſt in beſten-
diger anruffung vnd bekandnuß ſeines nahmens/ welche
doch die ſchrifft allein fuͤr ſehlig preiſet/ in der Offenba-
rung Johan. am 14. Vnd vnangeſehen das die menſchen
ſonſt jren verſtant wol wiſſen zugebrauchen/ vnd auch
kluge mittel erdencken/ wie ſie doch jren zeitlichen nutz
ſchaffen moͤgen/ vnd zu groſſen ehren/ vnd zeitlichen gut
kommen/ jedoch wils vielen daran mangeln/ daß ſie die
himliſche klugheit nicht begreiffen/ vnd die ſterblichkeit
nicht der geſtalt woͤllen zu gemuͤth fuͤhren/ wie ſie ſolten/
daher entſtehet jnen dan entlich dieſer ſchad/ das wan die
tag jres lebens zum ende geloffen/ daß ſie ſich keines beſ-
ſern lebens zuuerſehen/ das jnen die Himliſche guͤter ver-
ſpert ſind/ vnd das ſie deren halben muͤſſen in verluſt vnd
ſchaden liegen/ das alſo deß menſchen hoͤchſte klugheit
vnd weißheit darinnen ſtehet/ in welcher er auch fuͤrnem-
lich ſein ſtudium vnd vbung haben ſol/ wie er doch ein-
mal ſeliglich abtrucken/ vnd ſein zeitlich leben alſo zubrin

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[6/0006] vnd vnſern geiſt dem lieben Gott/ wieder mit freuden lie- fern moͤgen/ vondem wir in anfenglich empfangen ha- ben: Prouerb. 12. wie dan auch ſolches dem Man Gottes Moſem bewegt hat im 90. Pſalmen Gott den Herꝛn in- bruͤnſtig anzuruffen vnd zubittẽ/ das er doch dem armen menſchen ſeine ſterblichkeit wol woͤlle einbilden/ vnd zu gemuͤthe fuͤhren/ damit er ſein hertz von der eitelkeit dieſes lebens abziehe/ vnd in ſachen ſeine ſeligkeit betreffent/ wacker erfunden werde/ Herꝛ ſaget er/ lehr vns beden- cken/ das wir ſterben muͤſſen auff das wir klug werden/ dan obs gleichwol nicht on/ daß vns die tegliche erfah- rung vnſer ſterblichkeit genugſam fuͤr die augen mohlt/ ſo offt man einen todten Coͤrper auff den Kirchhoff tre- get/ alſo das es ſich leſt anſehen/ als wan wir deß gebets nicht hoch vonnoͤthen hetten/ jedoch iſt es wohl zu bekla- gen/ das ſo wenig in dem Herꝛn ſterben/ daß iſt in beſten- diger anruffung vnd bekandnuß ſeines nahmens/ welche doch die ſchrifft allein fuͤr ſehlig preiſet/ in der Offenba- rung Johan. am 14. Vnd vnangeſehen das die menſchen ſonſt jren verſtant wol wiſſen zugebrauchen/ vnd auch kluge mittel erdencken/ wie ſie doch jren zeitlichen nutz ſchaffen moͤgen/ vnd zu groſſen ehren/ vnd zeitlichen gut kommen/ jedoch wils vielen daran mangeln/ daß ſie die himliſche klugheit nicht begreiffen/ vnd die ſterblichkeit nicht der geſtalt woͤllen zu gemuͤth fuͤhren/ wie ſie ſolten/ daher entſtehet jnen dan entlich dieſer ſchad/ das wan die tag jres lebens zum ende geloffen/ daß ſie ſich keines beſ- ſern lebens zuuerſehen/ das jnen die Himliſche guͤter ver- ſpert ſind/ vnd das ſie deren halben muͤſſen in verluſt vnd ſchaden liegen/ das alſo deß menſchen hoͤchſte klugheit vnd weißheit darinnen ſtehet/ in welcher er auch fuͤrnem- lich ſein ſtudium vnd vbung haben ſol/ wie er doch ein- mal ſeliglich abtrucken/ vnd ſein zeitlich leben alſo zubrin gen

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Zitationshilfe: Mylaeus, Johann Philipp: Eine Christliche Leichpredigt. Heidelberg, 1599, S. 6. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/508455/6>, abgerufen am 25.04.2024.