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Wild, Johann Daniel: Rosa generosa. Hanau, 1631.

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ROSA GENEROSA.
Außlegung.

Colos. 3. 12.AVßerwehlte GOTtes Heilige vnnd Gelibte/
Gleich wie der Mensch nicht ohne sonderliche Vrsach/ von
allen hochgelährten vnd wolgeübten Naturkündigern/ so
wol in der Heydenschafft als in dem Christenthumb genen-
net worden ist Microcosmus, das ist/ ein kurtzer Begriff/ eine Copey/ vnd
Der Mensch
wirt mit
vielen Din-
gen in der
Welt ver-
gliechen.
Controfait der gantzen grossen weiten Welt: also wird auch Er vnd sein
gantzer Zustand durch viel vnd mancherley Gleichniße/ so von grossen
vnd kleinen Dingen in dieser Welt hergenommen werden/ hin vnd wider
beschrieben vnd sehr wol abgemahlet. Einmal wird der Mensch wegen
seiner schönen gläntzenden Gaben/ wie auch wegen seiner künfftigen Herr-
Syr. 26. 21.ligkeit verglichen mit der Sonne an dem hohen Himmel. Ein an-
Matt. 13.
43.
dermal wirt er wegen seiner ankunfft vnd demuth verglichen mit der Er-
Gen. 3. 19.den/ die man mit Füsen tritt/ ja mit Staub vnd Aschen. Bißweilen
Gen. 18. 27.wirt der Mensch wegen seines vnbestendigen/ schnell hinrauschenden Le-
Psal. 90. 5.bens verglichen mit einem flisenden Strohm. Vielmal wirt auch der
Matt. 7. 18
21. 19.
Mensch wegen seiner früchte der Gottseligkeit/ damit er seinen Schöpffer
vnd den Neben Christen erfrewen soll/ mit einem Baum verglichen/ vnd
seine heucheley mit den Blättern. Vnd welches noch mehr zu verwun-
dern/ wirt diese edle Creatur der Mensch manchmal verglichen mit an-
Jacob 4. 14dern sehr geringen vnd verächtlichen Dingen/ mit einem Rauch oder
Psal. 103. 15Dampff. Jacob. 4. mit einem Grase. Psal. 103. mit einem Wurm/
Psal. 22. 7. [verlorenes Material - 1 Zeichen fehlt]Psal. 22. mit einem Schlaff/ mit einem Geschwätze/ Psal. 90. Vnd
Psal. 90. 5.
9.
was dergleichen andere Stück mehr sind in dieser Welt/ damit der sterb-
liche Mensch/ vnd all sein Zustand abgemahlet wirt.

Sonderlich
aber wirt
der Mensch
mit einer
Blum ver-
glichen.

Aber vnter allen diesen so viel vnd mancherley Gleichnüssen ist kei-
nes so schön/ so lieblich/ so Lehr- vnd Trostreich/ wirt auch keines so offt
vnd viel in der H. Schrifft wiederholet/ als eben dieses in vnserm abgele-
senen Text/ da der Mensch verglichen wirt mit einer Blum oder Ro-
sen.
Diß Gleichnis hat vorzeiten im Alten Testament eingeführet/ der
Job. 14. 2.rechte vnd schlechte Hiob in seinem Buch am 14. Cap. Diß Gleichniß
Esa. 40. 6.hat der Geist Gottes durch den Mund seines Propheten Esaiae den Ge-
fangenen zu Babel zum Trost fürhalten/ vnd erinnern lassen/ wann schon
jhre Feinde noch so Mächtig vnd Vnvberwindlich anzusehen weren/ so
Psal 90. 6.seyen sie doch in warheit nichts anders als Hew vnd Grase/ ja als eine
Psal. 103.Blum auff dem Felde. Eben diß Gleichnis stelt vnd helt vns auch Mo-
ses für/ im 90. Ps. vnd König David im abgelesenen Text.

Diß
ROSA GENEROSA.
Außlegung.

Coloſ. 3. 12.AVßerwehlte GOTtes Heilige vnnd Gelibte/
Gleich wie der Menſch nicht ohne ſonderliche Vrſach/ von
allen hochgelaͤhrten vnd wolgeuͤbten Naturkuͤndigern/ ſo
wol in der Heydenſchafft als in dem Chriſtenthumb genen-
net worden iſt Microcoſmus, das iſt/ ein kurtzer Begriff/ eine Copey/ vnd
Der Mẽſch
wirt mit
vielen Din-
gen in der
Welt ver-
gliechen.
Controfait der gantzen groſſen weiten Welt: alſo wird auch Er vnd ſein
gantzer Zuſtand durch viel vnd mancherley Gleichniße/ ſo von groſſen
vnd kleinen Dingen in dieſer Welt hergenommen werden/ hin vnd wider
beſchrieben vnd ſehr wol abgemahlet. Einmal wird der Menſch wegen
ſeiner ſchoͤnen glaͤntzenden Gaben/ wie auch wegen ſeiner kuͤnfftigen Herꝛ-
Syr. 26. 21.ligkeit verglichen mit der Sonne an dem hohen Himmel. Ein an-
Matt. 13.
43.
dermal wirt er wegen ſeiner ankunfft vnd demuth verglichen mit der Er-
Gen. 3. 19.den/ die man mit Fuͤſen tritt/ ja mit Staub vnd Aſchen. Bißweilen
Gen. 18. 27.wirt der Menſch wegen ſeines vnbeſtendigen/ ſchnell hinrauſchenden Le-
Pſal. 90. 5.bens verglichen mit einem fliſenden Strohm. Vielmal wirt auch der
Matt. 7. 18
21. 19.
Menſch wegen ſeiner fruͤchte der Gottſeligkeit/ damit er ſeinen Schoͤpffer
vnd den Nebẽ Chriſten erfrewen ſoll/ mit einem Baum verglichen/ vnd
ſeine heucheley mit den Blaͤttern. Vnd welches noch mehr zu verwun-
dern/ wirt dieſe edle Creatur der Menſch manchmal verglichen mit an-
Jacob 4. 14dern ſehr geringen vnd veraͤchtlichen Dingen/ mit einem Rauch oder
Pſal. 103. 15Dampff. Jacob. 4. mit einem Graſe. Pſal. 103. mit einem Wurm/
Pſal. 22. 7. [verlorenes Material – 1 Zeichen fehlt]Pſal. 22. mit einem Schlaff/ mit einem Geſchwaͤtze/ Pſal. 90. Vnd
Pſal. 90. 5.
9.
was dergleichen andere Stuͤck mehr ſind in dieſer Welt/ damit der ſterb-
liche Menſch/ vnd all ſein Zuſtand abgemahlet wirt.

Sonderlich
aber wirt
der Menſch
mit einer
Blum ver-
glichen.

Aber vnter allen dieſen ſo viel vnd mancherley Gleichnuͤſſen iſt kei-
nes ſo ſchoͤn/ ſo lieblich/ ſo Lehr- vnd Troſtreich/ wirt auch keines ſo offt
vnd viel in der H. Schrifft wiederholet/ als eben dieſes in vnſerm abgele-
ſenen Text/ da der Menſch verglichen wirt mit einer Blum oder Ro-
ſen.
Diß Gleichnis hat vorzeiten im Alten Teſtament eingefuͤhret/ der
Job. 14. 2.rechte vnd ſchlechte Hiob in ſeinem Buch am 14. Cap. Diß Gleichniß
Eſa. 40. 6.hat der Geiſt Gottes durch den Mund ſeines Propheten Eſaiæ den Ge-
fangenen zu Babel zum Troſt fuͤrhalten/ vnd erinnern laſſen/ wann ſchon
jhre Feinde noch ſo Maͤchtig vnd Vnvberwindlich anzuſehen weren/ ſo
Pſal 90. 6.ſeyen ſie doch in warheit nichts anders als Hew vnd Graſe/ ja als eine
Pſal. 103.Blum auff dem Felde. Eben diß Gleichnis ſtelt vnd helt vns auch Mo-
ſes fuͤr/ im 90. Pſ. vnd Koͤnig David im abgeleſenen Text.

Diß
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[6/0006] ROSA GENEROSA. Außlegung. AVßerwehlte GOTtes Heilige vnnd Gelibte/ Gleich wie der Menſch nicht ohne ſonderliche Vrſach/ von allen hochgelaͤhrten vnd wolgeuͤbten Naturkuͤndigern/ ſo wol in der Heydenſchafft als in dem Chriſtenthumb genen- net worden iſt Microcoſmus, das iſt/ ein kurtzer Begriff/ eine Copey/ vnd Controfait der gantzen groſſen weiten Welt: alſo wird auch Er vnd ſein gantzer Zuſtand durch viel vnd mancherley Gleichniße/ ſo von groſſen vnd kleinen Dingen in dieſer Welt hergenommen werden/ hin vnd wider beſchrieben vnd ſehr wol abgemahlet. Einmal wird der Menſch wegen ſeiner ſchoͤnen glaͤntzenden Gaben/ wie auch wegen ſeiner kuͤnfftigen Herꝛ- ligkeit verglichen mit der Sonne an dem hohen Himmel. Ein an- dermal wirt er wegen ſeiner ankunfft vnd demuth verglichen mit der Er- den/ die man mit Fuͤſen tritt/ ja mit Staub vnd Aſchen. Bißweilen wirt der Menſch wegen ſeines vnbeſtendigen/ ſchnell hinrauſchenden Le- bens verglichen mit einem fliſenden Strohm. Vielmal wirt auch der Menſch wegen ſeiner fruͤchte der Gottſeligkeit/ damit er ſeinen Schoͤpffer vnd den Nebẽ Chriſten erfrewen ſoll/ mit einem Baum verglichen/ vnd ſeine heucheley mit den Blaͤttern. Vnd welches noch mehr zu verwun- dern/ wirt dieſe edle Creatur der Menſch manchmal verglichen mit an- dern ſehr geringen vnd veraͤchtlichen Dingen/ mit einem Rauch oder Dampff. Jacob. 4. mit einem Graſe. Pſal. 103. mit einem Wurm/ Pſal. 22. mit einem Schlaff/ mit einem Geſchwaͤtze/ Pſal. 90. Vnd was dergleichen andere Stuͤck mehr ſind in dieſer Welt/ damit der ſterb- liche Menſch/ vnd all ſein Zuſtand abgemahlet wirt. Coloſ. 3. 12. Der Mẽſch wirt mit vielen Din- gen in der Welt ver- gliechen. Syr. 26. 21. Matt. 13. 43. Gen. 3. 19. Gen. 18. 27. Pſal. 90. 5. Matt. 7. 18 21. 19. Jacob 4. 14 Pſal. 103. 15 Pſal. 22. 7. _ Pſal. 90. 5. 9. Aber vnter allen dieſen ſo viel vnd mancherley Gleichnuͤſſen iſt kei- nes ſo ſchoͤn/ ſo lieblich/ ſo Lehr- vnd Troſtreich/ wirt auch keines ſo offt vnd viel in der H. Schrifft wiederholet/ als eben dieſes in vnſerm abgele- ſenen Text/ da der Menſch verglichen wirt mit einer Blum oder Ro- ſen. Diß Gleichnis hat vorzeiten im Alten Teſtament eingefuͤhret/ der rechte vnd ſchlechte Hiob in ſeinem Buch am 14. Cap. Diß Gleichniß hat der Geiſt Gottes durch den Mund ſeines Propheten Eſaiæ den Ge- fangenen zu Babel zum Troſt fuͤrhalten/ vnd erinnern laſſen/ wann ſchon jhre Feinde noch ſo Maͤchtig vnd Vnvberwindlich anzuſehen weren/ ſo ſeyen ſie doch in warheit nichts anders als Hew vnd Graſe/ ja als eine Blum auff dem Felde. Eben diß Gleichnis ſtelt vnd helt vns auch Mo- ſes fuͤr/ im 90. Pſ. vnd Koͤnig David im abgeleſenen Text. Job. 14. 2. Eſa. 40. 6. Pſal 90. 6. Pſal. 103. Diß

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Zitationshilfe: Wild, Johann Daniel: Rosa generosa. Hanau, 1631, S. 6. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523570/6>, abgerufen am 29.03.2024.