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Silber, Wolfgang: Leichbegängnüß Deß weylandt Ehrenvesten/ Wolgeachten Herrn Thomae Cheswrights. Görlitz, 1616.

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De II.

ZVm Andern/ so höret nu: Quid: Was er mit
Jhnen rede/ oder/ was er von Jhnen aus anregung deß H.
Geistes wolle gethan/ vnd gelassen haben.

Er heisset sie nicht gantz vnd gar jhren Beruff verlassen/
vnd davon abstehen/ wie etwa die Anabaptistae oder Wieder-
täuffer gethan haben: Er saget auch nicht/ Das sie den Rey-
semantel ablegen/ vnd daheyme bleiben sollen. Sondern/ Er
informiret sie aus erleuchtung/ vnd eingebung des Heyligen
Geistes als ein Knecht Gottes/ vnd des HErren Jesu Christi/
Wie sie jhre Reysen/ Handel vnd Wandel recht anstellen/ vnd
führen sollen.

I. Straffet derhalben Erstlich die praesumptionem/ vnd
Vermessenheit/ da mans nur auff sein eigen gutdüncken stellet/
als wenn mans alles in eigener krafft/ gewalt vnd macht het-
te: Da man nicht ein mal dencket/ Ob Gott wil: Vnd was Er
dazu sagen/ oder dabey thun möchte. Meinen stracks: Wir
wollens thun: Wir wollen dort/ oder dahin: Gott gebe vnser
HErr Gott sage darzu was er wolle. So vnd so lange wollen
wir da liegen: Daß vnd das wollen wir in der zeit außrichten:
Wollen handtiren/ vnd gewinnen: Dörffen jhnen auff ein
gantzes Jahr Rechnunge machen/ Da sie doch nicht wissen/
Was morgen sein wird. Ob sie den Tag werden erleben?
Vnd ob sie das Jehnige werden erlangen/ das sie hoffen? Oder
den ortt erreichen/ dahin sie gedencken/ vnd darnach sie stre-
ben?

Salomon saget in seinen Sprüchen am 27. cap. v. 1: Rüh-
me dich nicht des morgenden Tages/ denn du weissest nicht/
was heute sich begeben mag. Denn es kan für Abends
noch wol anders werden/ weder es am Morgen war
(Syr.
18.) vnd solches alles geschicht bald für Gott. Es köndte
sich wol zutragen/ Das jhnen alle jhre Anschläge vnd Hoffnung

auff
De II.

ZVm Andern/ ſo hoͤret nu: Quid: Was er mit
Jhnen rede/ oder/ was er von Jhnen aus anregung deß H.
Geiſtes wolle gethan/ vnd gelaſſen haben.

Er heiſſet ſie nicht gantz vnd gar jhren Beruff verlaſſen/
vnd davon abſtehen/ wie etwa die Anabaptiſtæ oder Wieder-
taͤuffer gethan haben: Er ſaget auch nicht/ Das ſie den Rey-
ſemantel ablegen/ vnd daheyme bleiben ſollen. Sondern/ Er
informiret ſie aus erleuchtung/ vnd eingebung des Heyligen
Geiſtes als ein Knecht Gottes/ vnd des HErren Jeſu Chriſti/
Wie ſie jhre Reyſen/ Handel vnd Wandel recht anſtellen/ vnd
fuͤhren ſollen.

I. Straffet derhalben Erſtlich die præſumptionem/ vnd
Vermeſſenheit/ da mans nur auff ſein eigen gutduͤncken ſtellet/
als wenn mans alles in eigener krafft/ gewalt vnd macht het-
te: Da man nicht ein mal dencket/ Ob Gott wil: Vnd was Er
dazu ſagen/ oder dabey thun moͤchte. Meinen ſtracks: Wir
wollens thun: Wir wollen dort/ oder dahin: Gott gebe vnſer
HErr Gott ſage darzu was er wolle. So vnd ſo lange wollen
wir da liegen: Daß vnd das wollen wir in der zeit außrichten:
Wollen handtiren/ vnd gewinnen: Doͤrffen jhnen auff ein
gantzes Jahr Rechnunge machen/ Da ſie doch nicht wiſſen/
Was morgen ſein wird. Ob ſie den Tag werden erleben?
Vnd ob ſie das Jehnige werden erlangen/ das ſie hoffen? Oder
den ortt erreichen/ dahin ſie gedencken/ vnd darnach ſie ſtre-
ben?

Salomon ſaget in ſeinen Spruͤchen am 27. cap. v. 1: Ruͤh-
me dich nicht des morgenden Tages/ deñ du weiſſeſt nicht/
was heute ſich begeben mag. Denn es kan fuͤr Abends
noch wol anders werden/ weder es am Morgen war
(Syr.
18.) vnd ſolches alles geſchicht bald fuͤr Gott. Es koͤndte
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[[20]/0020] De II. ZVm Andern/ ſo hoͤret nu: Quid: Was er mit Jhnen rede/ oder/ was er von Jhnen aus anregung deß H. Geiſtes wolle gethan/ vnd gelaſſen haben. Er heiſſet ſie nicht gantz vnd gar jhren Beruff verlaſſen/ vnd davon abſtehen/ wie etwa die Anabaptiſtæ oder Wieder- taͤuffer gethan haben: Er ſaget auch nicht/ Das ſie den Rey- ſemantel ablegen/ vnd daheyme bleiben ſollen. Sondern/ Er informiret ſie aus erleuchtung/ vnd eingebung des Heyligen Geiſtes als ein Knecht Gottes/ vnd des HErren Jeſu Chriſti/ Wie ſie jhre Reyſen/ Handel vnd Wandel recht anſtellen/ vnd fuͤhren ſollen. I. Straffet derhalben Erſtlich die præſumptionem/ vnd Vermeſſenheit/ da mans nur auff ſein eigen gutduͤncken ſtellet/ als wenn mans alles in eigener krafft/ gewalt vnd macht het- te: Da man nicht ein mal dencket/ Ob Gott wil: Vnd was Er dazu ſagen/ oder dabey thun moͤchte. Meinen ſtracks: Wir wollens thun: Wir wollen dort/ oder dahin: Gott gebe vnſer HErr Gott ſage darzu was er wolle. So vnd ſo lange wollen wir da liegen: Daß vnd das wollen wir in der zeit außrichten: Wollen handtiren/ vnd gewinnen: Doͤrffen jhnen auff ein gantzes Jahr Rechnunge machen/ Da ſie doch nicht wiſſen/ Was morgen ſein wird. Ob ſie den Tag werden erleben? Vnd ob ſie das Jehnige werden erlangen/ das ſie hoffen? Oder den ortt erreichen/ dahin ſie gedencken/ vnd darnach ſie ſtre- ben? Salomon ſaget in ſeinen Spruͤchen am 27. cap. v. 1: Ruͤh- me dich nicht des morgenden Tages/ deñ du weiſſeſt nicht/ was heute ſich begeben mag. Denn es kan fuͤr Abends noch wol anders werden/ weder es am Morgen war (Syr. 18.) vnd ſolches alles geſchicht bald fuͤr Gott. Es koͤndte ſich wol zutragen/ Das jhnen alle jhre Anſchlaͤge vñ Hoffnung auff

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Zitationshilfe: Silber, Wolfgang: Leichbegängnüß Deß weylandt Ehrenvesten/ Wolgeachten Herrn Thomae Cheswrights. Görlitz, 1616, S. [20]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523650/20>, abgerufen am 28.03.2024.