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Walther, Lucas: Christliche Leichpredigt/ Bey dem Begräbnis. Breslau, 1612.

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GEliebte vnd Außerwelte im HEr-
ren Christo/ Zweene heilige vnd hochberüm-
bte Männer Gottes/ in heiliger Schrifft/ haben
den Todt genennet Viam universae terrae, Den
Weg aller Welt. Einer ist Josua der vortreffliche Krieges-
fürst/ welcher vor seinem Ende für dem gantzen Jsraelitischen
Volck/ vnnd jhren Eltesten saget: Sihe/ ich gehe heute da-Iosu. 23.
hin/ wie alle Welt. Wie zu lesen ist im Buch Josuae am 23.
Capit. Der ander ist David der heilige König/ vnd geist-
reiche Prophet/ der auff seinem Todbette in seiner herrlichen
letzten Rede an seinen Sohn Salomon deß Todes geden-
cket/ vnnd nennet jhn auch Viam universae terrae, Jch gehe1. Reg. 3.
hin den Weg aller Welt/ wie im ersten Buch der Könige am
dritten Capit. geschrieben stehet. O wie ein wunderbarlicher
Weg ist dieses? Denn wie die so im Schiff sind/ vnd auff
dem Wasser fahren/ jmmer näher kommen an den Ort/ da
sie hin gedencken/ sie schlaffen gleich oder wachen/ sitzen/ ste-
hen oder gehen: Also ists mit den Menschen bewandt/ sie
thun was sie jmmer wollen/ So kommen sie näher dem To-
de. So ists auch darumb ein wunderbarlicher Weg/ denn
man kan dieses Weges nicht fehlen. Es komme der Mensch
gegen Morgen oder Abend/ gegen Mitternacht oder Mit-
tag/ so wandert der Todt mit jhm/ vnd seumet nicht/ Ergo
memorare Novissima,
Gedencke derhalben O MenschSyr. 14.
an das Ende/ so wirstu nicht sündigen/ vermahnet der weiseSyr. 7.
Man. Vnnd gleich wie man thut/ so eines Feindes Einfall
zu befohren ist: So verwahret man Städte vnd Schlös-
ser auffs fleissigste/ Ja je höher vnd grösser die Gefahr vnnd
Noth ist/ je mehr nimpt man sich in acht/ vnd je vorsichtiger
sind die Leute: Also sollen wir vnser wol wahrnemen/ das
Schloß vnnd Festung vnsers Hertzen fleissig verwahren/

wachen
B iij

GEliebte vnd Außerwelte im HEr-
ren Chriſto/ Zweene heilige vnd hochberuͤm-
bte Maͤnner Gottes/ in heiliger Schrifft/ haben
den Todt genennet Viam univerſæ terræ, Den
Weg aller Welt. Einer iſt Joſua der vortreffliche Krieges-
fuͤrſt/ welcher vor ſeinem Ende fuͤr dem gantzen Jſraelitiſchen
Volck/ vnnd jhren Elteſten ſaget: Sihe/ ich gehe heute da-Ioſu. 23.
hin/ wie alle Welt. Wie zu leſen iſt im Buch Joſuæ am 23.
Capit. Der ander iſt David der heilige Koͤnig/ vnd geiſt-
reiche Prophet/ der auff ſeinem Todbette in ſeiner herrlichen
letzten Rede an ſeinen Sohn Salomon deß Todes geden-
cket/ vnnd nennet jhn auch Viam univerſæ terræ, Jch gehe1. Reg. 3.
hin den Weg aller Welt/ wie im erſten Buch der Koͤnige am
dritten Capit. geſchrieben ſtehet. O wie ein wunderbarlicher
Weg iſt dieſes? Denn wie die ſo im Schiff ſind/ vnd auff
dem Waſſer fahren/ jmmer naͤher kommen an den Ort/ da
ſie hin gedencken/ ſie ſchlaffen gleich oder wachen/ ſitzen/ ſte-
hen oder gehen: Alſo iſts mit den Menſchen bewandt/ ſie
thun was ſie jmmer wollen/ So kommen ſie naͤher dem To-
de. So iſts auch darumb ein wunderbarlicher Weg/ denn
man kan dieſes Weges nicht fehlen. Es komme der Menſch
gegen Morgen oder Abend/ gegen Mitternacht oder Mit-
tag/ ſo wandert der Todt mit jhm/ vnd ſeumet nicht/ Ergò
memorare Noviſsima,
Gedencke derhalben O MenſchSyr. 14.
an das Ende/ ſo wirſtu nicht ſuͤndigen/ vermahnet der weiſeSyr. 7.
Man. Vnnd gleich wie man thut/ ſo eines Feindes Einfall
zu befohren iſt: So verwahret man Staͤdte vnd Schloͤſ-
ſer auffs fleiſſigſte/ Ja je hoͤher vnd groͤſſer die Gefahr vnnd
Noth iſt/ je mehr nimpt man ſich in acht/ vnd je vorſichtiger
ſind die Leute: Alſo ſollen wir vnſer wol wahrnemen/ das
Schloß vnnd Feſtung vnſers Hertzen fleiſſig verwahren/

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[[13]/0013] GEliebte vnd Außerwelte im HEr- ren Chriſto/ Zweene heilige vnd hochberuͤm- bte Maͤnner Gottes/ in heiliger Schrifft/ haben den Todt genennet Viam univerſæ terræ, Den Weg aller Welt. Einer iſt Joſua der vortreffliche Krieges- fuͤrſt/ welcher vor ſeinem Ende fuͤr dem gantzen Jſraelitiſchen Volck/ vnnd jhren Elteſten ſaget: Sihe/ ich gehe heute da- hin/ wie alle Welt. Wie zu leſen iſt im Buch Joſuæ am 23. Capit. Der ander iſt David der heilige Koͤnig/ vnd geiſt- reiche Prophet/ der auff ſeinem Todbette in ſeiner herrlichen letzten Rede an ſeinen Sohn Salomon deß Todes geden- cket/ vnnd nennet jhn auch Viam univerſæ terræ, Jch gehe hin den Weg aller Welt/ wie im erſten Buch der Koͤnige am dritten Capit. geſchrieben ſtehet. O wie ein wunderbarlicher Weg iſt dieſes? Denn wie die ſo im Schiff ſind/ vnd auff dem Waſſer fahren/ jmmer naͤher kommen an den Ort/ da ſie hin gedencken/ ſie ſchlaffen gleich oder wachen/ ſitzen/ ſte- hen oder gehen: Alſo iſts mit den Menſchen bewandt/ ſie thun was ſie jmmer wollen/ So kommen ſie naͤher dem To- de. So iſts auch darumb ein wunderbarlicher Weg/ denn man kan dieſes Weges nicht fehlen. Es komme der Menſch gegen Morgen oder Abend/ gegen Mitternacht oder Mit- tag/ ſo wandert der Todt mit jhm/ vnd ſeumet nicht/ Ergò memorare Noviſsima, Gedencke derhalben O Menſch an das Ende/ ſo wirſtu nicht ſuͤndigen/ vermahnet der weiſe Man. Vnnd gleich wie man thut/ ſo eines Feindes Einfall zu befohren iſt: So verwahret man Staͤdte vnd Schloͤſ- ſer auffs fleiſſigſte/ Ja je hoͤher vnd groͤſſer die Gefahr vnnd Noth iſt/ je mehr nimpt man ſich in acht/ vnd je vorſichtiger ſind die Leute: Alſo ſollen wir vnſer wol wahrnemen/ das Schloß vnnd Feſtung vnſers Hertzen fleiſſig verwahren/ wachen Ioſu. 23. 1. Reg. 3. Syr. 14. Syr. 7. B iij

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Zitationshilfe: Walther, Lucas: Christliche Leichpredigt/ Bey dem Begräbnis. Breslau, 1612, S. [13]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523661/13>, abgerufen am 19.04.2024.