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Grebius, Nicolaus: Ovicula Christi Das ist/ Eine Ehrn vnnd Leichpredigt. Nürnberg, 1615.

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in schöner Blüt stehet/ in diesem fall sollen wir vns an der Welt-
kinder grosser menge vnd gläntzendem Glück nicht ärgern/ son-
dern vns erinnern/ daß aller Welt Kinder Glück nichts anders
seye/ denn ein Rosenblat/ vnd Aprillen wetter/ vnnd ein Anfang
grosses ewigen Vnglücks/ auch daß die grosse menge zur sachen
nichts [t]hue/ vnd niemand zu einem Schäflein Christi mache/
das heuflein der Glaubigen vnd Schäflein Christi seye von an-
fang der Welt gering/ arm/ vnd veracht gewesen/ werde es auch
bleiben biß an das Ende der Welt/ der sey selig/ der da nicht wan-
dele im Rath der Gottlosen/ nicht trette auff den Weg der Sün-
Cassianus.der/ noch sitze da die Spötter sitzen: hieher gehöret die feine Lehr
deß alten Lehrers Cassiani, welcher also spricht: Vive ut pau-
ci, ut cum paucis in veniri merearis in regno DEI,
das ist/
Halt dich wie die wenigen sich halten nach der stimme Christi/
3. protre-
ptikos.
auff daß du deß Reichs Gottes würdig werdest. Fürs dri[t]te soll
es vns dienen zur Vermahnung: weil der Schäflein Chri-
sti so wenig sind/ vnd es an dem ist/ daß ein jeder durch die List vnd
gewalt deß hellischen Wolffs/ leichtlich auß einem Schäflein
ein Bock werden kan/ so sollen wir vns fürsehen für falschen Leh-
rern: Für vnserer eigenen Vernunfft/ welche inn Glaubens
sachen ein Närrin ist: für der Welt ärgerlichen Exempeln: Für
vnsers eignen Fleisches bösen Lüsten/ vnd für vngedul[t]/ vnn zu
Psalm. 119.
v.
176.
Gott mit David ruffen auß seinem 119 Psalm; HErr/
Jch bin ein verirret vnd verlohren Schaf/ HErr/
suche deinen Knecht;
zugleich auch mit andern Chri-
sten also beten: Du Hirt vnnd Heyland vnser Seel/
der du sihest vnsers Hertzens quell/ laß vns erschei-
nen deine Macht/ erzeige dein Gnad/ hab auff vns
acht.
Vnd so viel vom ersten Theil.

Der ander Theil.
Erk[lä]rung deß Texts.
Wie

in ſchoͤner Bluͤt ſtehet/ in dieſem fall ſollen wir vns an der Welt-
kinder groſſer menge vnd glaͤntzendem Gluͤck nicht aͤrgern/ ſon-
dern vns erinnern/ daß aller Welt Kinder Gluͤck nichts anders
ſeye/ denn ein Roſenblat/ vnd Aprillen wetter/ vnnd ein Anfang
groſſes ewigen Vngluͤcks/ auch daß die groſſe menge zur ſachen
nichts [t]hue/ vnd niemand zu einem Schaͤflein Chriſti mache/
das heuflein der Glaubigen vnd Schaͤflein Chriſti ſeye von an-
fang der Welt gering/ arm/ vnd veracht geweſen/ werde es auch
bleiben biß an das Ende der Welt/ der ſey ſelig/ der da nicht wan-
dele im Rath der Gottloſen/ nicht trette auff den Weg der Suͤn-
Caſſianus.der/ noch ſitze da die Spoͤtter ſitzen: hieher gehoͤret die feine Lehr
deß alten Lehrers Caſſiani, welcher alſo ſpricht: Vive ut pau-
ci, ut cum paucis in veniri merearis in regno DEI,
das iſt/
Halt dich wie die wenigen ſich halten nach der ſtimme Chriſti/
3. ϖροτρε-
ϖτικὸσ.
auff daß du deß Reichs Gottes wuͤrdig werdeſt. Fuͤrs dri[t]te ſoll
es vns dienen zur Vermahnung: weil der Schaͤflein Chꝛi-
ſti ſo wenig ſind/ vnd es an dem iſt/ daß ein jeder durch die Liſt vnd
gewalt deß helliſchen Wolffs/ leichtlich auß einem Schaͤflein
ein Bock werden kan/ ſo ſollen wir vns fuͤrſehen fuͤr falſchen Leh-
reꝛn: Fuͤr vnſerer eigenen Vernunfft/ welche inn Glaubens
ſachen ein Naͤrrin iſt: fuͤr der Welt aͤrgerlichen Exempeln: Fuͤr
vnſers eignen Fleiſches boͤſen Luͤſten/ vnd fuͤr vngedul[t]/ vnn zu
Pſalm. 119.
v.
176.
Gott mit David ruffen auß ſeinem 119 Pſalm; HErꝛ/
Jch bin ein verirret vnd verlohꝛen Schaf/ HErr/
ſuche deinen Knecht;
zugleich auch mit andern Chri-
ſten alſo beten: Du Hirt vnnd Heyland vnſer Seel/
der du ſiheſt vnſers Hertzens quell/ laß vns erſchei-
nen deine Macht/ erzeige dein Gnad/ hab auff vns
acht.
Vnd ſo viel vom erſten Theil.

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Zitationshilfe: Grebius, Nicolaus: Ovicula Christi Das ist/ Eine Ehrn vnnd Leichpredigt. Nürnberg, 1615, S. [18]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/523849/18>, abgerufen am 28.03.2024.