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Butschky, Samuel: Aureus Christianorum thesaurus Cum Aerario. Oels, 1617.

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Christliche Leichpredigt.
frömbsten/ bescheidesten/ vnnd auffrichtigsten Leute/ die
jederman kandte/ vnd dieselben gaben fleissig achtung/ was
einer oder der ander für ein Leben führete/ war nun je-
mandt/ es sey von Mann oder Weibes Personen befunden/
die einen mangel an jhnen hatten/ so wurden sie durch die
Censores für den Richter geführet/ vnnd wie sich ein jeder
vorhalten/ nach seinem Vordienst als bald auff frischer
That/ darumb gestraffet. So haben auch sonsten die
Heyden feine Instructiones vnd heylsame Lehren den jhrigen
vorgeschrieben/ vnd wehre zu wüntschen/ das auch bey vns
Christen solches mit dergleichem Ernst getrieben würde.

Man sehe aber die jetzige Welt an/ vnd halte sie gegen
der vorigen/ welch eine grosse Vngleichheit wird sich doch
befinden/ niemandt trachtet jetzt gar sonderlich darnach/
das er bedächte/ was man jhm auch nach seinem tode nach-
reden möchte/ all Tugendt vnnd Erbarkeit vorschwindet/
keine Trew ist vnter den Leuten zu finden/ die Christliche
Liebe wil gar verleschen/ Gottes furcht ist wenig zu finden/
niemandt bedenckts/ das er sterben sol/ das Gewissen wird
an ein Nägelchen gehangen/ mag wol bey manchem vor-
gessen werden/ vnd so dahin sterben vnd vorterben/ das also
jhr wenig nach solchem Schatze des lieben Mannes Syrachs
trachten/ wie sie denselben vberkommen möchten.

Man weiß einen lange zu rühmen/ vnd es jhme nach-
zusagen/ wer From/ Gottselig/ Tugendtreich vnd Gott-
fürchtig gewesen ist: Hergegen vorgist man auch wol nicht
des Gottlosen/ sein Leben vnnd Wandel/ man redet spött-
lich davon/ man schreibets inn Bücher vnd Chronicken/
Geschlechter kommen in verachtung/ Kinder müssens ent-
gelten/ vnd jhrer Eltern vbel vorhalten wird jhnen offt in

die

Chriſtliche Leichpredigt.
froͤmbſten/ beſcheideſten/ vnnd auffrichtigſten Leute/ die
jederman kandte/ vnd dieſelben gaben fleiſſig achtung/ was
einer oder der ander für ein Leben führete/ war nun je-
mandt/ es ſey von Mañ oder Weibes Perſonen befunden/
die einen mangel an jhnen hatten/ ſo wurden ſie durch die
Cenſores fuͤr den Richter geführet/ vnnd wie ſich ein jeder
vorhalten/ nach ſeinem Vordienſt als bald auff friſcher
That/ darumb geſtraffet. So haben auch ſonſten die
Heyden feine Inſtructiones vnd heylſame Lehꝛen den jhrigen
vorgeſchrieben/ vnd wehre zu wuͤntſchen/ das auch bey vns
Chriſten ſolches mit dergleichem Ernſt getrieben wuͤrde.

Man ſehe aber die jetzige Welt an/ vnd halte ſie gegen
der vorigen/ welch eine groſſe Vngleichheit wird ſich doch
befinden/ niemandt trachtet jetzt gar ſonderlich darnach/
das er bedaͤchte/ was man jhm auch nach ſeinem tode nach-
reden moͤchte/ all Tugendt vnnd Erbarkeit vorſchwindet/
keine Trew iſt vnter den Leuten zu finden/ die Chriſtliche
Liebe wil gar verleſchen/ Gottes furcht iſt wenig zu finden/
niemandt bedenckts/ das er ſterben ſol/ das Gewiſſen wird
an ein Naͤgelchen gehangen/ mag wol bey manchem vor-
geſſen werden/ vnd ſo dahin ſterben vñ vorterben/ das alſo
jhꝛ wenig nach ſolchem Schatze des liebẽ Mannes Syꝛachs
trachten/ wie ſie denſelben vberkommen moͤchten.

Man weiß einen lange zu ruͤhmen/ vnd es jhme nach-
zuſagen/ wer From/ Gottſelig/ Tugendtreich vnd Gott-
fuͤrchtig geweſen iſt: Hergegen vorgiſt man auch wol nicht
des Gottloſen/ ſein Leben vnnd Wandel/ man redet ſpoͤtt-
lich davon/ man ſchreibets inn Buͤcher vnd Chronicken/
Geſchlechter kommen in verachtung/ Kinder muͤſſens ent-
gelten/ vnd jhrer Eltern vbel vorhalten wird jhnen offt in

die
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[[10]/0010] Chriſtliche Leichpredigt. froͤmbſten/ beſcheideſten/ vnnd auffrichtigſten Leute/ die jederman kandte/ vnd dieſelben gaben fleiſſig achtung/ was einer oder der ander für ein Leben führete/ war nun je- mandt/ es ſey von Mañ oder Weibes Perſonen befunden/ die einen mangel an jhnen hatten/ ſo wurden ſie durch die Cenſores fuͤr den Richter geführet/ vnnd wie ſich ein jeder vorhalten/ nach ſeinem Vordienſt als bald auff friſcher That/ darumb geſtraffet. So haben auch ſonſten die Heyden feine Inſtructiones vnd heylſame Lehꝛen den jhrigen vorgeſchrieben/ vnd wehre zu wuͤntſchen/ das auch bey vns Chriſten ſolches mit dergleichem Ernſt getrieben wuͤrde. Man ſehe aber die jetzige Welt an/ vnd halte ſie gegen der vorigen/ welch eine groſſe Vngleichheit wird ſich doch befinden/ niemandt trachtet jetzt gar ſonderlich darnach/ das er bedaͤchte/ was man jhm auch nach ſeinem tode nach- reden moͤchte/ all Tugendt vnnd Erbarkeit vorſchwindet/ keine Trew iſt vnter den Leuten zu finden/ die Chriſtliche Liebe wil gar verleſchen/ Gottes furcht iſt wenig zu finden/ niemandt bedenckts/ das er ſterben ſol/ das Gewiſſen wird an ein Naͤgelchen gehangen/ mag wol bey manchem vor- geſſen werden/ vnd ſo dahin ſterben vñ vorterben/ das alſo jhꝛ wenig nach ſolchem Schatze des liebẽ Mannes Syꝛachs trachten/ wie ſie denſelben vberkommen moͤchten. Man weiß einen lange zu ruͤhmen/ vnd es jhme nach- zuſagen/ wer From/ Gottſelig/ Tugendtreich vnd Gott- fuͤrchtig geweſen iſt: Hergegen vorgiſt man auch wol nicht des Gottloſen/ ſein Leben vnnd Wandel/ man redet ſpoͤtt- lich davon/ man ſchreibets inn Buͤcher vnd Chronicken/ Geſchlechter kommen in verachtung/ Kinder muͤſſens ent- gelten/ vnd jhrer Eltern vbel vorhalten wird jhnen offt in die

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Zitationshilfe: Butschky, Samuel: Aureus Christianorum thesaurus Cum Aerario. Oels, 1617, S. [10]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/524794/10>, abgerufen am 19.04.2024.