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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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nicht vnter dem Baum liegen/ sihet gleich/ als were es für vnnd für mit eiem Besem sauber gekehret. Nun auff das folget/ dieweil die Nymphen besessen ist/ vnd auß jhrer Region genommen/ vnnd geführt also in einen Baum / als dann was darinnen gehawen wirdt/ dasselbig blutet/ vnd ist nichts anders/ als wann ein Hexenkatz/ Meerwolff/ gehauwen wirdt/ da laufft Menschenblut herauß/ vnd ist aber kein Mensch/ sondern ein Katz vnnd Meerwolff/ wiewol der Meerwolff/ die Katz/ ein Mensch ist/ es sihet aber nit einem Menschen gleich/ wie also der Mensch mag verkehrt werden in ein solches Thier von den Hexen/ Also auch werden die Rymphen auch dahin verwandelt/ daß sie für ein Baum anzusehen sind/ vnd findt doch kein Baum nit/ sondern Nymphen/ vnd der Baum gibt Menschenblut/ vnd ist kein Mensch. Nun aber auff solche zween Leib in einem Leib zu verstehen/ ist zu mercken/ als den Baum vnnd den Menschen/ der Mensch Nymph ist ein Geist gegen vns zu rechnen/ dz ist/ sein Leib durchgehet Mauren / vnd dergleichen/ ohn hindernuß. Nun ist Nymphes nicht ein Wasserfraw/ sondern Nympha. Nymphes ist ein Schrotle/ nach gemeinem Teutschen zu verstehen/ von etlichen Bergmänlein genannt/ oder Pygmaei, so weit aber den Grundt anzuzeigen/ so heist der rechte alt Name Sylphes, vnd sind Menschen/ wie andere Menschen/ mit allem Wesen/ doch aber in der Natur vnnd Eigenschafft vber die Menschen/ also daß sie verschwinden/ gehen durch verschlossene Th ür/ sc. Dieselbigen Sylphes werden von dem Teuffel in die Bäum getrieben / vnnd also auff solches wirdt Blut gefunden/ nicht aber von vns Menschen/ oder ein anders darauß zu verstehen/ sondern ein Sylphes, der besessen ist von dem Teuffel/ vnnd also in den Baum getrieben/ Vnd dieweil er durch ein Windt gehen kan/ also auch in Baum gehen/ vnnd darinn bleiben/ was als dann also herauß laufft/ ist derselbigen Schrötlein Blut vnnd Schweiß/ welcher/ so er widerumb kommt/ seinen Leib verwundt trägt / an dem Ort/ da er getroffen ist.

Das 11. Cap.

Exempel vnd Historien von etlichen andern Nymphen.

Von der Braut Menippi.

DEmnach wir der länge nach/ vnnd weitläufftig erzehlet/ was der Göttin Veneris Vrsprung / Namen/ Wohnung/ Alter/ Gestallt/ Wesen/ vnnd andere dergleichen Vmbstände/ wöllen wir an jetzo von etlichen andern Nymphen/ Berg vnd Wasser/ Menschen/ namhaffte vnnd denckwürdige Exempel anhero setzen/ auß welchen jre Eygenschafften desto klärer mögen abgenommen werden.

nicht vnter dem Baum liegen/ sihet gleich/ als were es für vnnd für mit eiem Besem sauber gekehret. Nun auff das folget/ dieweil die Nymphen besessen ist/ vnd auß jhrer Region genommen/ vnnd geführt also in einen Baum / als dann was darinnen gehawen wirdt/ dasselbig blutet/ vnd ist nichts anders/ als wann ein Hexenkatz/ Meerwolff/ gehauwen wirdt/ da laufft Menschenblut herauß/ vnd ist aber kein Mensch/ sondern ein Katz vnnd Meerwolff/ wiewol der Meerwolff/ die Katz/ ein Mensch ist/ es sihet aber nit einem Menschen gleich/ wie also der Mensch mag verkehrt werden in ein solches Thier von den Hexen/ Also auch werden die Rymphen auch dahin verwandelt/ daß sie für ein Baum anzusehen sind/ vnd findt doch kein Baum nit/ sondern Nymphen/ vnd der Baum gibt Menschenblut/ vnd ist kein Mensch. Nun aber auff solche zween Leib in einem Leib zu verstehen/ ist zu mercken/ als den Baum vnnd den Menschen/ der Mensch Nymph ist ein Geist gegen vns zu rechnen/ dz ist/ sein Leib durchgehet Mauren / vnd dergleichen/ ohn hindernuß. Nun ist Nymphes nicht ein Wasserfraw/ sondern Nympha. Nymphes ist ein Schrotle/ nach gemeinem Teutschen zu verstehen/ von etlichen Bergmänlein genannt/ oder Pygmaei, so weit aber den Grundt anzuzeigen/ so heist der rechte alt Name Sylphes, vnd sind Menschen/ wie andere Menschen/ mit allem Wesen/ doch aber in der Natur vnnd Eigenschafft vber die Menschen/ also daß sie verschwinden/ gehen durch verschlossene Th ür/ sc. Dieselbigen Sylphes werden von dem Teuffel in die Bäum getrieben / vnnd also auff solches wirdt Blut gefunden/ nicht aber von vns Menschen/ oder ein anders darauß zu verstehen/ sondern ein Sylphes, der besessen ist von dem Teuffel/ vnnd also in den Baum getrieben/ Vnd dieweil er durch ein Windt gehen kan/ also auch in Baum gehen/ vnnd darinn bleiben/ was als dann also herauß laufft/ ist derselbigen Schrötlein Blut vnnd Schweiß/ welcher/ so er widerumb kom̃t/ seinen Leib verwundt trägt / an dem Ort/ da er getroffen ist.

Das 11. Cap.

Exempel vnd Historien von etlichen andern Nymphen.

Von der Braut Menippi.

DEmnach wir der länge nach/ vnnd weitläufftig erzehlet/ was der Göttin Veneris Vrsprung / Namen/ Wohnung/ Alter/ Gestallt/ Wesen/ vnnd andere dergleichen Vmbstände/ wöllen wir an jetzo von etlichen andern Nymphen/ Berg vnd Wasser/ Menschen/ namhaffte vnnd denckwürdige Exempel anhero setzen/ auß welchen jre Eygenschafften desto klärer mögen abgenommen werden.

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[460/0480] nicht vnter dem Baum liegen/ sihet gleich/ als were es für vnnd für mit eiem Besem sauber gekehret. Nun auff das folget/ dieweil die Nymphen besessen ist/ vnd auß jhrer Region genommen/ vnnd geführt also in einen Baum / als dann was darinnen gehawen wirdt/ dasselbig blutet/ vnd ist nichts anders/ als wann ein Hexenkatz/ Meerwolff/ gehauwen wirdt/ da laufft Menschenblut herauß/ vnd ist aber kein Mensch/ sondern ein Katz vnnd Meerwolff/ wiewol der Meerwolff/ die Katz/ ein Mensch ist/ es sihet aber nit einem Menschen gleich/ wie also der Mensch mag verkehrt werden in ein solches Thier von den Hexen/ Also auch werden die Rymphen auch dahin verwandelt/ daß sie für ein Baum anzusehen sind/ vnd findt doch kein Baum nit/ sondern Nymphen/ vnd der Baum gibt Menschenblut/ vnd ist kein Mensch. Nun aber auff solche zween Leib in einem Leib zu verstehen/ ist zu mercken/ als den Baum vnnd den Menschen/ der Mensch Nymph ist ein Geist gegen vns zu rechnen/ dz ist/ sein Leib durchgehet Mauren / vnd dergleichen/ ohn hindernuß. Nun ist Nymphes nicht ein Wasserfraw/ sondern Nympha. Nymphes ist ein Schrotle/ nach gemeinem Teutschen zu verstehen/ von etlichen Bergmänlein genannt/ oder Pygmaei, so weit aber den Grundt anzuzeigen/ so heist der rechte alt Name Sylphes, vnd sind Menschen/ wie andere Menschen/ mit allem Wesen/ doch aber in der Natur vnnd Eigenschafft vber die Menschen/ also daß sie verschwinden/ gehen durch verschlossene Th ür/ sc. Dieselbigen Sylphes werden von dem Teuffel in die Bäum getrieben / vnnd also auff solches wirdt Blut gefunden/ nicht aber von vns Menschen/ oder ein anders darauß zu verstehen/ sondern ein Sylphes, der besessen ist von dem Teuffel/ vnnd also in den Baum getrieben/ Vnd dieweil er durch ein Windt gehen kan/ also auch in Baum gehen/ vnnd darinn bleiben/ was als dann also herauß laufft/ ist derselbigen Schrötlein Blut vnnd Schweiß/ welcher/ so er widerumb kom̃t/ seinen Leib verwundt trägt / an dem Ort/ da er getroffen ist. Das 11. Cap. Exempel vnd Historien von etlichen andern Nymphen. Von der Braut Menippi. DEmnach wir der länge nach/ vnnd weitläufftig erzehlet/ was der Göttin Veneris Vrsprung / Namen/ Wohnung/ Alter/ Gestallt/ Wesen/ vnnd andere dergleichen Vmbstände/ wöllen wir an jetzo von etlichen andern Nymphen/ Berg vnd Wasser/ Menschen/ namhaffte vnnd denckwürdige Exempel anhero setzen/ auß welchen jre Eygenschafften desto klärer mögen abgenommen werden.

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 460. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/480>, abgerufen am 28.03.2024.