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Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.

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seinen Habith an. Meil sie hiemit vmbgiengen / theten sie jm die ehr an/ die sie sondten dem Abgottpflegten zuerzeigen/ gaben jhm essen vnnd trincken/ vnd machten jn frölich. Wenn er vber die Gassen gieng/ lieff das Volck herzu/ vnd bettet jn an/ brachte jm Allmoson/ brachten krancke kinder zu jhm/ daß sie segnen vnnd gesund machen solte. Er mocht thun was jhm gestel: Damit er aber nicht danon lieff/ ward er von zwölff Mannen bewahret/ wo er hin gienge. Auff daß jm desto grösser ehr erzeiget würde/ vnd jederman wissen möchte/ wenn er vber die Gassen gieng / bließ er bißweilen in ein Pfeiffen/ damit berieff er das Volck zus[unleserliches Material]mmen/ daß es jhn anbetete. Wann er nun feist worden/ vnd der Tag deß Festes herzu nahete/ schnitten sie jhn auff/ vnnd assen jhn/ vnnd diß solte ein herrlichs Opffer seyn.

Von der Indier Opffer/ welche sie von Früchten vnd Thieren gethan haben.

ALle Opffer/ so die Indier gethan/ können in dreyerley arth abgetheilet werden / nemlich in die Ding/ so kein Seel haben/ in die vnuernünfftige Thier vnnd Menschen. Die ding/ so kein Seel oder leben haben/ vnd zum Opffer gebraucht wurden/ waren gemetniglich dise: Coca/ das ist ein Kraut/ so sie in grossem werth halten/ wie broben im fünfften Capittel angezeiget: Deßgleichen Mays/ darauß sie Brot backen/ geferbte Federn/ Chaquira/ Meerschilff/ Goldt vnnd Silber/ Item schöne Gewandt von Cumbi / wolriechend Holtz: Schmeer oder Talch brandten sie gewönlich. Alle diese Opffer that man gut Wetter/ Gewächs vnd gesundheit zuerlange. Von Thieren aber wurden gemeiniglich geopffert Cuies/ welchs thier wie Frösch sind/ vnd von den Indiern in der Speiß gebraucht werden. Vornehme Herrn opfferten Pacos oder Schaff/ vnnd gaben sonderlich acht auff die zeit vnnd Farb/ trieben auch viel seltzame geberden hiebey.

Die weisse Mohren/ so sie Alquible heissen/ die opfferten beyd klein vnd groß vieh auff diese weiß: Das vieh legten sie auff den rechten Arm/ wanten sein Angesicht gegen die Sonn/ vnnd sagten etliche wort nach gestalt deß viehes/ so sie opfferten/ dann so sie sprenglecht waren/ wurden dise wort zum Chuquilla oder Donner gericht/ vnd baten/ daß sie keinen mangel an Wasser haben möcht: War es der Sonn mit andern Ceremonien vnd worten zugeeignet/ vnd baten da bey/ daß sie allzeit leuchten/ vnd jhnen gute Nahrung geben wolte: War es grawlecht/ so hielten sies dem Viracocha zu ehren. In Cusco opffert man alle tag mit diesen Ceremonien ein schlechthäriges Schaff der Sonnen/ vnd ward dasselb mit einem rothen Hembd verbrandt: Wann es

seinen Habith an. Meil sie hiemit vmbgiengen / theten sie jm die ehr an/ die sie sondten dem Abgottpflegten zuerzeigen/ gaben jhm essen vnnd trincken/ vnd machten jn frölich. Wenn er vber die Gassen gieng/ lieff das Volck herzu/ vnd bettet jn an/ brachtë jm Allmoson/ brachten krancke kinder zu jhm/ daß sie segnen vnnd gesund machen solte. Er mocht thun was jhm gestel: Damit er aber nicht danon lieff/ ward er von zwölff Mannen bewahret/ wo er hin gienge. Auff daß jm desto grösser ehr erzeiget würde/ vnd jederman wissen möchte/ weñ er vber die Gassen gieng / bließ er bißweilen in ein Pfeiffen/ damit berieff er das Volck zus[unleserliches Material]mmen/ daß es jhn anbetete. Wann er nun feist worden/ vnd der Tag deß Festes herzu nahete/ schnitten sie jhn auff/ vnnd assen jhn/ vnnd diß solte ein herrlichs Opffer seyn.

Von der Indier Opffer/ welche sie von Früchten vnd Thieren gethan haben.

ALle Opffer/ so die Indier gethan/ können in dreyerley arth abgetheilet werden / nemlich in die Ding/ so kein Seel haben/ in die vnuernünfftige Thier vnnd Menschen. Die ding/ so kein Seel oder leben haben/ vnd zum Opffer gebraucht wurden/ waren gemetniglich dise: Coca/ das ist ein Kraut/ so sie in grossem werth halten/ wie broben im fünfften Capittel angezeiget: Deßgleichen Mays/ darauß sie Brot backen/ geferbte Federn/ Chaquira/ Meerschilff/ Goldt vnnd Silber/ Item schöne Gewandt von Cumbi / wolriechend Holtz: Schmeer oder Talch brandten sie gewönlich. Alle diese Opffer that man gut Wetter/ Gewächs vnd gesundheit zuerlangë. Von Thieren aber wurden gemeiniglich geopffert Cuies/ welchs thier wie Frösch sind/ vnd von den Indiern in der Speiß gebraucht werden. Vornehme Herrn opfferten Pacos oder Schaff/ vnnd gaben sonderlich acht auff die zeit vnnd Farb/ trieben auch viel seltzame geberden hiebey.

Die weisse Mohren/ so sie Alquible heissen/ die opfferten beyd klein vnd groß vieh auff diese weiß: Das vieh legten sie auff den rechten Arm/ wanten sein Angesicht gegen die Sonn/ vnnd sagten etliche wort nach gestalt deß viehes/ so sie opfferten/ dann so sie sprenglecht waren/ wurden dise wort zum Chuquilla oder Donner gericht/ vnd baten/ daß sie keinen mangel an Wasser haben möcht: War es der Sonn mit andern Ceremonien vnd worten zugeeignet/ vnd baten da bey/ daß sie allzeit leuchten/ vnd jhnen gute Nahrung geben wolte: War es grawlecht/ so hielten sies dem Viracocha zu ehren. In Cusco opffert man alle tag mit diesen Ceremonien ein schlechthäriges Schaff der Soñen/ vnd ward dasselb mit einem rothen Hembd verbrandt: Wann es

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[673/0693] seinen Habith an. Meil sie hiemit vmbgiengen / theten sie jm die ehr an/ die sie sondten dem Abgottpflegten zuerzeigen/ gaben jhm essen vnnd trincken/ vnd machten jn frölich. Wenn er vber die Gassen gieng/ lieff das Volck herzu/ vnd bettet jn an/ brachtë jm Allmoson/ brachten krancke kinder zu jhm/ daß sie segnen vnnd gesund machen solte. Er mocht thun was jhm gestel: Damit er aber nicht danon lieff/ ward er von zwölff Mannen bewahret/ wo er hin gienge. Auff daß jm desto grösser ehr erzeiget würde/ vnd jederman wissen möchte/ weñ er vber die Gassen gieng / bließ er bißweilen in ein Pfeiffen/ damit berieff er das Volck zus_ mmen/ daß es jhn anbetete. Wann er nun feist worden/ vnd der Tag deß Festes herzu nahete/ schnitten sie jhn auff/ vnnd assen jhn/ vnnd diß solte ein herrlichs Opffer seyn. Von der Indier Opffer/ welche sie von Früchten vnd Thieren gethan haben. ALle Opffer/ so die Indier gethan/ können in dreyerley arth abgetheilet werden / nemlich in die Ding/ so kein Seel haben/ in die vnuernünfftige Thier vnnd Menschen. Die ding/ so kein Seel oder leben haben/ vnd zum Opffer gebraucht wurden/ waren gemetniglich dise: Coca/ das ist ein Kraut/ so sie in grossem werth halten/ wie broben im fünfften Capittel angezeiget: Deßgleichen Mays/ darauß sie Brot backen/ geferbte Federn/ Chaquira/ Meerschilff/ Goldt vnnd Silber/ Item schöne Gewandt von Cumbi / wolriechend Holtz: Schmeer oder Talch brandten sie gewönlich. Alle diese Opffer that man gut Wetter/ Gewächs vnd gesundheit zuerlangë. Von Thieren aber wurden gemeiniglich geopffert Cuies/ welchs thier wie Frösch sind/ vnd von den Indiern in der Speiß gebraucht werden. Vornehme Herrn opfferten Pacos oder Schaff/ vnnd gaben sonderlich acht auff die zeit vnnd Farb/ trieben auch viel seltzame geberden hiebey. Die weisse Mohren/ so sie Alquible heissen/ die opfferten beyd klein vnd groß vieh auff diese weiß: Das vieh legten sie auff den rechten Arm/ wanten sein Angesicht gegen die Sonn/ vnnd sagten etliche wort nach gestalt deß viehes/ so sie opfferten/ dann so sie sprenglecht waren/ wurden dise wort zum Chuquilla oder Donner gericht/ vnd baten/ daß sie keinen mangel an Wasser haben möcht: War es der Sonn mit andern Ceremonien vnd worten zugeeignet/ vnd baten da bey/ daß sie allzeit leuchten/ vnd jhnen gute Nahrung geben wolte: War es grawlecht/ so hielten sies dem Viracocha zu ehren. In Cusco opffert man alle tag mit diesen Ceremonien ein schlechthäriges Schaff der Soñen/ vnd ward dasselb mit einem rothen Hembd verbrandt: Wann es

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Zitationshilfe: Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 673. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/693>, abgerufen am 18.04.2024.