Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Andreä, Johann Valentin: Chymische Hochzeit Christiani Rosencreutz Anno 1459. Straßburg, 1616.

Bild:
<< vorherige Seite

Christiani Rosencreutz.
niemand als er gemercket/ gedencke er mich nicht
zuverrathen/ solte aber fürhin deß Ordens wür-
de besser in acht uemmen: Mit welchen Worten
der Diener mich warlich dermassen gesetzt/ das ich
mich inn langer zeit auff meinem stul kaum mehr
geregt: Bedanckte mich doch der getrewen War-
nung/ so gut mir in eyl vnnd schrecken einfiel.Virgo luci-
fera,
Hoff-
meisterin/
Bögtin.

Bald darauff fanget man an zu Drommeten/ des-
sen wir schon gewohnet/ dann wir wusten wol/ dz
es die Jungfraw wer/ deßwegen wir vns gerü-
stet sie zu empfahen: die kommet nun mit gewohn-
lichem Apparat: Auff jhrem hohen Sessel daher/
vnd wirdt jhr von dem einen Knaben ein hoher
guldiner Becher/ von andern aber ein Perga-
mentin patent vorgetragen: Wie die nun vom
Sessel Künstlich geschwungen/ nimmet sie den
Pocal von dem Knaben/ vnd vberliffert denselbi-
gen von deß König wegen/ mit vermeldung/ erCalix obam
bulans.

wer vns von seiner M. gebracht/ vnnd solten wir
dem zu Ehren jn herumb gehen lassen. Auff dieses
Pocals deckel stund die Fortuna/ von Gold zier-
lich gegossen. Die hatte in der Hand ein rotesflie-
gendes Fänlein/ deßwegen ich etwas traurigers
getruncken/ als dem deß Glücks Tück nun mehr
gnugsam bekandt worden. Es war aber die
Jungfraw gleich so wol als wir/ mit der guldin
Vließ vnd Löwen gezieret/ darauß ich vermerckt/Ornatu[s]
Virginis.

daß sie villeicht deß Ordens praesidentin wurde
sein: Deßwegen wir sie gefragt/ wie doch der Or-
den genent wurde? hat sie vns geantwortet/ es
wer noch nicht zeit solches zueröfnen/ biß die sach

mit

Chriſtiani Roſencreutz.
niemand als er gemercket/ gedencke er mich nicht
zuverrathen/ ſolte aber fuͤrhin deß Ordens wuͤr-
de beſſer in acht uemmen: Mit welchen Worten
der Diener mich warlich dermaſſen geſetzt/ das ich
mich inn langer zeit auff meinem ſtul kaum mehr
geregt: Bedanckte mich doch der getrewen War-
nung/ ſo gut mir in eyl vnnd ſchrecken einfiel.Virgo luci-
fera,
Hoff-
meiſterin/
Boͤgtin.

Bald darauff fanget man an zu Drommeten/ deſ-
ſen wir ſchon gewohnet/ dann wir wuſten wol/ dz
es die Jungfraw wer/ deßwegen wir vns geruͤ-
ſtet ſie zu empfahen: die kommet nun mit gewohn-
lichem Apparat: Auff jhrem hohen Seſſel daher/
vnd wirdt jhr von dem einen Knaben ein hoher
guldiner Becher/ von andern aber ein Perga-
mentin patent vorgetragen: Wie die nun vom
Seſſel Kuͤnſtlich geſchwungen/ nimmet ſie den
Pocal von dem Knaben/ vnd vberliffert denſelbi-
gen von deß Koͤnig wegen/ mit vermeldung/ erCalix obam
bulans.

wer vns von ſeiner M. gebracht/ vnnd ſolten wir
dem zu Ehren jn herumb gehen laſſen. Auff dieſes
Pocals deckel ſtund die Fortuna/ von Gold zier-
lich gegoſſen. Die hatte in der Hand ein rotesflie-
gendes Faͤnlein/ deßwegen ich etwas traurigers
getruncken/ als dem deß Gluͤcks Tuͤck nun mehr
gnugſam bekandt worden. Es war aber die
Jungfraw gleich ſo wol als wir/ mit der guldin
Vließ vnd Loͤwen gezieret/ darauß ich vermerckt/Ornatu[s]
Virginis.

daß ſie villeicht deß Ordens præſidentin wurde
ſein: Deßwegen wir ſie gefragt/ wie doch der Or-
den genent wurde? hat ſie vns geantwortet/ es
wer noch nicht zeit ſolches zueroͤfnen/ biß die ſach

mit
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0049" n="45"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#aq">Chri&#x017F;tiani</hi> Ro&#x017F;encreutz.</fw><lb/>
niemand als er gemercket/ gedencke er mich nicht<lb/>
zuverrathen/ &#x017F;olte aber fu&#x0364;rhin deß Ordens wu&#x0364;r-<lb/>
de be&#x017F;&#x017F;er in acht uemmen: Mit welchen Worten<lb/>
der Diener mich warlich derma&#x017F;&#x017F;en ge&#x017F;etzt/ das ich<lb/>
mich inn langer zeit auff meinem &#x017F;tul kaum mehr<lb/>
geregt: Bedanckte mich doch der getrewen War-<lb/>
nung/ &#x017F;o gut mir in eyl vnnd &#x017F;chrecken einfiel.<note place="right"><hi rendition="#i"><hi rendition="#aq">Virgo luci-<lb/>
fera,</hi></hi> Hoff-<lb/>
mei&#x017F;terin/<lb/>
Bo&#x0364;gtin.</note><lb/>
Bald darauff fanget man an zu Drommeten/ de&#x017F;-<lb/>
&#x017F;en wir &#x017F;chon gewohnet/ dann wir wu&#x017F;ten wol/ dz<lb/>
es die Jungfraw wer/ deßwegen wir vns geru&#x0364;-<lb/>
&#x017F;tet &#x017F;ie zu empfahen: die kommet nun mit gewohn-<lb/>
lichem Apparat: Auff jhrem hohen Se&#x017F;&#x017F;el daher/<lb/>
vnd wirdt jhr von dem einen Knaben ein hoher<lb/>
guldiner Becher/ von andern aber ein Perga-<lb/>
mentin <hi rendition="#aq">patent</hi> vorgetragen: Wie die nun vom<lb/>
Se&#x017F;&#x017F;el Ku&#x0364;n&#x017F;tlich ge&#x017F;chwungen/ nimmet &#x017F;ie den<lb/>
Pocal von dem Knaben/ vnd vberliffert den&#x017F;elbi-<lb/>
gen von deß Ko&#x0364;nig wegen/ mit vermeldung/ er<note place="right"><hi rendition="#i"><hi rendition="#aq">Calix obam<lb/>
bulans.</hi></hi></note><lb/>
wer vns von &#x017F;einer M. gebracht/ vnnd &#x017F;olten wir<lb/>
dem zu Ehren jn herumb gehen la&#x017F;&#x017F;en. Auff die&#x017F;es<lb/>
Pocals deckel &#x017F;tund die Fortuna/ von Gold zier-<lb/>
lich gego&#x017F;&#x017F;en. Die hatte in der Hand ein rotesflie-<lb/>
gendes Fa&#x0364;nlein/ deßwegen ich etwas traurigers<lb/>
getruncken/ als dem deß Glu&#x0364;cks Tu&#x0364;ck nun mehr<lb/>
gnug&#x017F;am bekandt worden. Es war aber die<lb/>
Jungfraw gleich &#x017F;o wol als wir/ mit der guldin<lb/>
Vließ vnd Lo&#x0364;wen gezieret/ darauß ich vermerckt/<note place="right"><hi rendition="#i"><hi rendition="#aq">Ornatu<supplied>s</supplied><lb/>
Virginis.</hi></hi></note><lb/>
daß &#x017F;ie villeicht deß Ordens <hi rendition="#aq">præ&#x017F;identin</hi> wurde<lb/>
&#x017F;ein: Deßwegen wir &#x017F;ie gefragt/ wie doch der Or-<lb/>
den genent wurde? hat &#x017F;ie vns geantwortet/ es<lb/>
wer noch nicht zeit &#x017F;olches zuero&#x0364;fnen/ biß die &#x017F;ach<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">mit</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[45/0049] Chriſtiani Roſencreutz. niemand als er gemercket/ gedencke er mich nicht zuverrathen/ ſolte aber fuͤrhin deß Ordens wuͤr- de beſſer in acht uemmen: Mit welchen Worten der Diener mich warlich dermaſſen geſetzt/ das ich mich inn langer zeit auff meinem ſtul kaum mehr geregt: Bedanckte mich doch der getrewen War- nung/ ſo gut mir in eyl vnnd ſchrecken einfiel. Bald darauff fanget man an zu Drommeten/ deſ- ſen wir ſchon gewohnet/ dann wir wuſten wol/ dz es die Jungfraw wer/ deßwegen wir vns geruͤ- ſtet ſie zu empfahen: die kommet nun mit gewohn- lichem Apparat: Auff jhrem hohen Seſſel daher/ vnd wirdt jhr von dem einen Knaben ein hoher guldiner Becher/ von andern aber ein Perga- mentin patent vorgetragen: Wie die nun vom Seſſel Kuͤnſtlich geſchwungen/ nimmet ſie den Pocal von dem Knaben/ vnd vberliffert denſelbi- gen von deß Koͤnig wegen/ mit vermeldung/ er wer vns von ſeiner M. gebracht/ vnnd ſolten wir dem zu Ehren jn herumb gehen laſſen. Auff dieſes Pocals deckel ſtund die Fortuna/ von Gold zier- lich gegoſſen. Die hatte in der Hand ein rotesflie- gendes Faͤnlein/ deßwegen ich etwas traurigers getruncken/ als dem deß Gluͤcks Tuͤck nun mehr gnugſam bekandt worden. Es war aber die Jungfraw gleich ſo wol als wir/ mit der guldin Vließ vnd Loͤwen gezieret/ darauß ich vermerckt/ daß ſie villeicht deß Ordens præſidentin wurde ſein: Deßwegen wir ſie gefragt/ wie doch der Or- den genent wurde? hat ſie vns geantwortet/ es wer noch nicht zeit ſolches zueroͤfnen/ biß die ſach mit Virgo luci- fera, Hoff- meiſterin/ Boͤgtin. Calix obam bulans. Ornatus Virginis.

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/valentin_hochzeit_1616
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/valentin_hochzeit_1616/49
Zitationshilfe: Andreä, Johann Valentin: Chymische Hochzeit Christiani Rosencreutz Anno 1459. Straßburg, 1616, S. 45. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/valentin_hochzeit_1616/49>, abgerufen am 28.03.2024.