Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Weigel, Valentin: Der güldene Griff/ Alle Ding ohne Jrrthumb zuerkennen. Halle (Saale), 1613.

Bild:
<< vorherige Seite

Der güldene Griff.
da einer eben so bald seinen besten Freund trifft vnd schleht/ als
seinen Feind/ Laß mir leuchten dein Liecht/ O HERR/ auff daß
Jch neben andern/ aus diesem Wust der Finsternis errettet wer-
de/ Wie ich also schlieff vnd betet zu dem HErrn/ wiederfuhr mir
Gnad von oben herab/ dann mir ward ein Aug gezeiget/ welches
mich erfrewete/ vnd mein Hertz erleuchtete/ daß ich alle Ding sehen
vnd vrtheilen kundt/ viel klärer vnd lauterer/ weder daß mich aller
Lehrer/ mit jhren Büchern in der gantzen Welt lernen kundten/
denn daraus waren alle Bücher geschrieben/ von Anfang der
Welt/ vnd diß Buch ist in mir vnd in allen Menschen/ in Grossen
vnd Kleinen/ in Jungen vnd Alten/ in Gelehrten vnd Vngelehr-
ten/ aber gar wenig/ ja freylich gar wenig können dasselbige lesen/
Ja viel derselben Wolgelehrten/ dürfften dasselbige in jhnen ver-
neinen vnd verleugnen/ kleben also am Todtenbuchstaben/ der da
ausser jhnen ist/ vnd verlassen das Buch des Lebens/ daß doch mit
den Finger Gottes eingeschrieben ist/ in aller Menschen
Hertzen/ Jch aber/ O HERR/ dancke dir/ du Krafft meines Le-
bens/ vnd du Liecht meines Verstands vnd Hertzens/ Daß du
mich gelehrter machest/ als alle meine Lehrer vnd Buchschreiber/
der du mir das rechte Buch zeigest in meinem Hertzen/ dardurch
ich die heilige Schrifft lesen kan/ die mir gegeben ist zum Zeugnis/
dann ich siehe sie an nach dem Wesen vnnd Geist/ der in mir ist/
vnd nicht nach dem Schatten/ vnd Todenbuchstaben der ausser
mir ist/ Kehre mich/ mich hinein zu dir/ in mich selber/ so werde ich
befinden vnd bekennen/ daß der einige Glaub sey die Richt-
schnur/ vnd der Brieff/ der zu lesen sey vnd zu
vrtheilen alle Secten vnd
Geister/ etc.

Das

Der guͤldene Griff.
da einer eben ſo bald ſeinen beſten Freund trifft vnd ſchleht/ als
ſeinen Feind/ Laß mir leuchten dein Liecht/ O HERR/ auff daß
Jch neben andern/ aus dieſem Wuſt der Finſternis erꝛettet wer-
de/ Wie ich alſo ſchlieff vnd betet zu dem HErꝛn/ wiederfuhr mir
Gnad von oben herab/ dann mir ward ein Aug gezeiget/ welches
mich erfrewete/ vnd mein Hertz erleuchtete/ daß ich alle Ding ſehen
vnd vrtheilen kundt/ viel klaͤrer vnd lauterer/ weder daß mich aller
Lehrer/ mit jhren Buͤchern in der gantzen Welt lernen kundten/
denn daraus waren alle Buͤcher geſchrieben/ von Anfang der
Welt/ vnd diß Buch iſt in mir vnd in allen Menſchen/ in Groſſen
vnd Kleinen/ in Jungen vnd Alten/ in Gelehrten vnd Vngelehr-
ten/ aber gar wenig/ ja freylich gar wenig koͤnnen daſſelbige leſen/
Ja viel derſelben Wolgelehrten/ duͤrfften daſſelbige in jhnen ver-
neinen vnd verleugnen/ kleben alſo am Todtenbuchſtaben/ der da
auſſer jhnen iſt/ vnd verlaſſen das Buch des Lebens/ daß doch mit
den Finger Gottes eingeſchrieben iſt/ in aller Menſchen
Hertzen/ Jch aber/ O HERR/ dancke dir/ du Krafft meines Le-
bens/ vnd du Liecht meines Verſtands vnd Hertzens/ Daß du
mich gelehrter macheſt/ als alle meine Lehrer vnd Buchſchreiber/
der du mir das rechte Buch zeigeſt in meinem Hertzen/ dardurch
ich die heilige Schrifft leſen kan/ die mir gegeben iſt zum Zeugnis/
dann ich ſiehe ſie an nach dem Weſen vnnd Geiſt/ der in mir iſt/
vnd nicht nach dem Schatten/ vnd Todenbuchſtaben der auſſer
mir iſt/ Kehre mich/ mich hinein zu dir/ in mich ſelber/ ſo werde ich
befinden vnd bekennen/ daß der einige Glaub ſey die Richt-
ſchnur/ vnd der Brieff/ der zu leſen ſey vnd zu
vrtheilen alle Secten vnd
Geiſter/ ꝛc.

Das
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0080"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Der gu&#x0364;ldene Griff.</hi></fw><lb/>
da einer eben &#x017F;o bald &#x017F;einen be&#x017F;ten Freund trifft vnd &#x017F;chleht/ als<lb/>
&#x017F;einen Feind/ Laß mir leuchten dein Liecht/ O <hi rendition="#g">HERR</hi>/ auff daß<lb/>
Jch neben andern/ aus die&#x017F;em Wu&#x017F;t der Fin&#x017F;ternis er&#xA75B;ettet wer-<lb/>
de/ Wie ich al&#x017F;o &#x017F;chlieff vnd betet zu dem HEr&#xA75B;n/ wiederfuhr mir<lb/>
Gnad von oben herab/ dann mir ward ein Aug gezeiget/ welches<lb/>
mich erfrewete/ vnd mein Hertz erleuchtete/ daß ich alle Ding &#x017F;ehen<lb/>
vnd vrtheilen kundt/ viel kla&#x0364;rer vnd lauterer/ weder daß mich aller<lb/>
Lehrer/ mit jhren Bu&#x0364;chern in der gantzen Welt lernen kundten/<lb/>
denn daraus waren alle Bu&#x0364;cher ge&#x017F;chrieben/ von Anfang der<lb/>
Welt/ vnd diß Buch i&#x017F;t in mir vnd in allen Men&#x017F;chen/ in Gro&#x017F;&#x017F;en<lb/>
vnd Kleinen/ in Jungen vnd Alten/ in Gelehrten vnd Vngelehr-<lb/>
ten/ aber gar wenig/ ja freylich gar wenig ko&#x0364;nnen da&#x017F;&#x017F;elbige le&#x017F;en/<lb/>
Ja viel der&#x017F;elben Wolgelehrten/ du&#x0364;rfften da&#x017F;&#x017F;elbige in jhnen ver-<lb/>
neinen vnd verleugnen/ kleben al&#x017F;o am Todtenbuch&#x017F;taben/ der da<lb/>
au&#x017F;&#x017F;er jhnen i&#x017F;t/ vnd verla&#x017F;&#x017F;en das Buch des Lebens/ daß doch mit<lb/>
den Finger <hi rendition="#g"><hi rendition="#k">Gottes</hi></hi> einge&#x017F;chrieben i&#x017F;t/ in aller Men&#x017F;chen<lb/>
Hertzen/ Jch aber/ O <hi rendition="#g">HERR</hi>/ dancke dir/ du Krafft meines Le-<lb/>
bens/ vnd du Liecht meines <hi rendition="#fr">V</hi>er&#x017F;tands vnd Hertzens/ Daß du<lb/>
mich gelehrter mache&#x017F;t/ als alle meine Lehrer vnd Buch&#x017F;chreiber/<lb/>
der du mir das rechte Buch zeige&#x017F;t in meinem Hertzen/ dardurch<lb/>
ich die heilige Schrifft le&#x017F;en kan/ die mir gegeben i&#x017F;t zum Zeugnis/<lb/>
dann ich &#x017F;iehe &#x017F;ie an nach dem We&#x017F;en vnnd Gei&#x017F;t/ der in mir i&#x017F;t/<lb/>
vnd nicht nach dem Schatten/ vnd Todenbuch&#x017F;taben der au&#x017F;&#x017F;er<lb/>
mir i&#x017F;t/ Kehre mich/ mich hinein zu dir/ in mich &#x017F;elber/ &#x017F;o werde ich<lb/><hi rendition="#c">befinden vnd bekennen/ daß der einige Glaub &#x017F;ey die Richt-<lb/>
&#x017F;chnur/ vnd der Brieff/ der zu le&#x017F;en &#x017F;ey vnd zu<lb/>
vrtheilen alle Secten vnd<lb/><hi rendition="#fr">G</hi>ei&#x017F;ter/ &#xA75B;c.</hi></p>
      </div><lb/>
      <fw place="bottom" type="catch">Das</fw><lb/>
    </body>
  </text>
</TEI>
[0080] Der guͤldene Griff. da einer eben ſo bald ſeinen beſten Freund trifft vnd ſchleht/ als ſeinen Feind/ Laß mir leuchten dein Liecht/ O HERR/ auff daß Jch neben andern/ aus dieſem Wuſt der Finſternis erꝛettet wer- de/ Wie ich alſo ſchlieff vnd betet zu dem HErꝛn/ wiederfuhr mir Gnad von oben herab/ dann mir ward ein Aug gezeiget/ welches mich erfrewete/ vnd mein Hertz erleuchtete/ daß ich alle Ding ſehen vnd vrtheilen kundt/ viel klaͤrer vnd lauterer/ weder daß mich aller Lehrer/ mit jhren Buͤchern in der gantzen Welt lernen kundten/ denn daraus waren alle Buͤcher geſchrieben/ von Anfang der Welt/ vnd diß Buch iſt in mir vnd in allen Menſchen/ in Groſſen vnd Kleinen/ in Jungen vnd Alten/ in Gelehrten vnd Vngelehr- ten/ aber gar wenig/ ja freylich gar wenig koͤnnen daſſelbige leſen/ Ja viel derſelben Wolgelehrten/ duͤrfften daſſelbige in jhnen ver- neinen vnd verleugnen/ kleben alſo am Todtenbuchſtaben/ der da auſſer jhnen iſt/ vnd verlaſſen das Buch des Lebens/ daß doch mit den Finger Gottes eingeſchrieben iſt/ in aller Menſchen Hertzen/ Jch aber/ O HERR/ dancke dir/ du Krafft meines Le- bens/ vnd du Liecht meines Verſtands vnd Hertzens/ Daß du mich gelehrter macheſt/ als alle meine Lehrer vnd Buchſchreiber/ der du mir das rechte Buch zeigeſt in meinem Hertzen/ dardurch ich die heilige Schrifft leſen kan/ die mir gegeben iſt zum Zeugnis/ dann ich ſiehe ſie an nach dem Weſen vnnd Geiſt/ der in mir iſt/ vnd nicht nach dem Schatten/ vnd Todenbuchſtaben der auſſer mir iſt/ Kehre mich/ mich hinein zu dir/ in mich ſelber/ ſo werde ich befinden vnd bekennen/ daß der einige Glaub ſey die Richt- ſchnur/ vnd der Brieff/ der zu leſen ſey vnd zu vrtheilen alle Secten vnd Geiſter/ ꝛc. Das

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gueldenergriff_1613
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gueldenergriff_1613/80
Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Der güldene Griff/ Alle Ding ohne Jrrthumb zuerkennen. Halle (Saale), 1613, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gueldenergriff_1613/80>, abgerufen am 25.04.2024.