vom grösten Gesetz: Mitwochs predigt er von dem Vndergang der Statt vnd der gantzen Welt; am Donnerstag aß er das Osterlamb vnd wird selbs angefallen/ folgends geschlachtet/ erwürget vnd getödtet.
Der anderactusist die Opffer-schaw vnd prob/ dann so must es mit allen opffern consequenter auch mit dem Opffer deß Oster- Lev. 10, 9. 10.Lambs feyerlich gehalten werden; Solchs/ sagte der Herr zu Aaron/ sey ein ewiges Recht allen ewern Nachkommen/ auff daß jhr kön- net vnderscheiden was Heylig vnd vnheylig/ was vnrein vnd c. 22, 20. Deut. 1[9], 21.rein ist; Alles/ was einen fehl hat/ sollet jhr nicht opffern/ denn es wird für euch nicht angenehm sein; Wenns einen fehl hat/ das hinckend oder Blind ist/ oder sonst irgend einen bösen fehl hat/ so soltu es nicht opffern dem HERREN deinem GOtt. Denn darumb wurde auch das Osterlamb vier tage auffgehalten/ daß jeder- mann im gantzen Hause hinzu tretten möchte vnd sehen/ ob es irgend einen fehl oder gebrechen an sich hette/ vnd also vntauglich were zu dem Heyligen Gottesdienst deß Herrn. Wir Christen im Newen Testament geben den Juden hie nichts bevor; Wir haben auch ein solches Osterlamb/ daß die prob außgestanden vnd für just vnd gut ist erkläret worden/ nicht allein von seinem himmlischen Vatter/ der jhn selbs versiegelt vnd geweyhet/ da er Matth. 3, 17.vber jhn geruffen am Jordan/ diß ist mein lieber Sohn an dem ich wolgefallen hab etc. nicht allein von dem Heyligen Geist/ der jhn viel- fältig gleichsam canonisiret/ vnd als Heylig außgesprochen/ wenn er von Esa. 53, 9. Dan. 9, 24. [unleserliches Material - 1 Zeichen fehlt] 7, 26.jhm sagt/ daß er niemand vnrecht gethan hab/ noch be[tr]ug in sei- nem Munde gewesen sey. Nicht allein hat der Tag vnd die Warheit selbs seine vnschuld ans Liecht gebracht; man verklagt jhn als einen falschen Propheten/ aber seine Weissagung von dem vndergang der Statt Jerusa- lem ist den Juden nur allzufrüh allzuwahr worden: man hielt jhn für einen Gotteslästerer/ davon laßt er seine Wunderwerckreden: als ein Rebell vnd Meutmacher/ der ein weltlicher König sein wölle vnd dem König zu nahe grasen/ wird er anklagt/ aber der Augenschein bezeugte das wiedrige: Sondern es haben auch seine eygene Feinde müssen der Warheit zu dienst stehen/ der gedingeten Zeugen zeugnuß stimmete nicht vberein; Judas der Verräther nennet jhn ein vnschuldig Blut; Herodes lasset jhm das weisse Kleyd der Vnschuld anziehen; Pontius Pilatus bekennet/ er finde kein Schuld an Luc. 23, 41.jhm; der Schächer am Creutz stellet jhm das elogium vnd Lob, Wir/ spricht er: empfahen was vnsere thaten werth sein/ dieser aber hat
nichts
Die Zwantzigſte
vom groͤſten Geſetz: Mitwochs predigt er von dem Vndergang der Statt vnd der gantzen Welt; am Donnerſtag aß er das Oſterlamb vnd wird ſelbs angefallen/ folgends geſchlachtet/ erwuͤrget vnd getoͤdtet.
Der anderactusiſt die Opffer-ſchaw vnd prob/ dann ſo muſt es mit allen opffern conſequenter auch mit dem Opffer deß Oſter- Lev. 10, 9. 10.Lambs feyerlich gehalten werden; Solchs/ ſagte der Herr zu Aaron/ ſey ein ewiges Recht allen ewern Nachkommen/ auff daß jhr koͤn- net vnderſcheiden was Heylig vnd vnheylig/ was vnrein vnd c. 22, 20. Deut. 1[9], 21.rein iſt; Alles/ was einen fehl hat/ ſollet jhr nicht opffern/ denn es wird fuͤr euch nicht angenehm ſein; Wenns einen fehl hat/ das hinckend oder Blind iſt/ oder ſonſt irgend einen boͤſen fehl hat/ ſo ſoltu es nicht opffern dem HERREN deinem GOtt. Denn darumb wurde auch das Oſterlamb vier tage auffgehalten/ daß jeder- mann im gantzen Hauſe hinzu tretten moͤchte vnd ſehen/ ob es irgend einen fehl oder gebrechen an ſich hette/ vnd alſo vntauglich were zu dem Heyligen Gottesdienſt deß Herrn. Wir Chriſten im Newen Teſtament geben den Juden hie nichts bevor; Wir haben auch ein ſolches Oſterlamb/ daß die prob außgeſtanden vnd fuͤr juſt vnd gut iſt erklaͤret worden/ nicht allein von ſeinem himmliſchen Vatter/ der jhn ſelbs verſiegelt vnd geweyhet/ da er Matth. 3, 17.vber jhn geruffen am Jordan/ diß iſt mein lieber Sohn an dem ich wolgefallen hab ꝛc. nicht allein von dem Heyligen Geiſt/ der jhn viel- faͤltig gleichſam canoniſiret/ vnd als Heylig außgeſprochen/ wenn er von Eſa. 53, 9. Dan. 9, 24. [unleserliches Material – 1 Zeichen fehlt] 7, 26.jhm ſagt/ daß er niemand vnrecht gethan hab/ noch be[tr]ug in ſei- nem Munde geweſen ſey. Nicht allein hat der Tag vnd die Warheit ſelbs ſeine vnſchuld ans Liecht gebracht; man verklagt jhn als einen falſchen Propheten/ aber ſeine Weiſſagung von dem vndergang der Statt Jeruſa- lem iſt den Juden nur allzufruͤh allzuwahr worden: man hielt jhn fuͤr einen Gotteslaͤſterer/ davon laßt er ſeine Wunderwerckreden: als ein Rebell vnd Meutmacher/ der ein weltlicher Koͤnig ſein woͤlle vnd dem Koͤnig zu nahe graſen/ wird er anklagt/ aber der Augẽſchein bezeugte das wiedrige: Sondern es haben auch ſeine eygene Feinde muͤſſen der Warheit zu dienſt ſtehen/ der gedingeten Zeugen zeugnuß ſtimmete nicht vberein; Judas der Verraͤther nennet jhn ein vnſchuldig Blut; Herodes laſſet jhm das weiſſe Kleyd der Vnſchuld anziehen; Pontius Pilatus bekennet/ er finde kein Schuld an Luc. 23, 41.jhm; der Schaͤcher am Creutz ſtellet jhm das elogium vnd Lob, Wir/ ſpricht er: empfahen was vnſere thaten werth ſein/ dieſer aber hat
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Die Zwantzigſte
vom groͤſten Geſetz: Mitwochs predigt er von dem Vndergang der Statt
vnd der gantzen Welt; am Donnerſtag aß er das Oſterlamb vnd wird ſelbs
angefallen/ folgends geſchlachtet/ erwuͤrget vnd getoͤdtet.
Der ander actus iſt die Opffer-ſchaw vnd prob/ dann ſo muſt
es mit allen opffern conſequenter auch mit dem Opffer deß Oſter-
Lambs feyerlich gehalten werden; Solchs/ ſagte der Herr zu Aaron/
ſey ein ewiges Recht allen ewern Nachkommen/ auff daß jhr koͤn-
net vnderſcheiden was Heylig vnd vnheylig/ was vnrein vnd
rein iſt; Alles/ was einen fehl hat/ ſollet jhr nicht opffern/ denn
es wird fuͤr euch nicht angenehm ſein; Wenns einen fehl hat/
das hinckend oder Blind iſt/ oder ſonſt irgend einen boͤſen fehl
hat/ ſo ſoltu es nicht opffern dem HERREN deinem GOtt.
Denn darumb wurde auch das Oſterlamb vier tage auffgehalten/ daß jeder-
mann im gantzen Hauſe hinzu tretten moͤchte vnd ſehen/ ob es irgend einen
fehl oder gebrechen an ſich hette/ vnd alſo vntauglich were zu dem Heyligen
Gottesdienſt deß Herrn. Wir Chriſten im Newen Teſtament geben
den Juden hie nichts bevor; Wir haben auch ein ſolches Oſterlamb/ daß
die prob außgeſtanden vnd fuͤr juſt vnd gut iſt erklaͤret worden/ nicht allein
von ſeinem himmliſchen Vatter/ der jhn ſelbs verſiegelt vnd geweyhet/ da er
vber jhn geruffen am Jordan/ diß iſt mein lieber Sohn an dem ich
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jhm ſagt/ daß er niemand vnrecht gethan hab/ noch betrug in ſei-
nem Munde geweſen ſey. Nicht allein hat der Tag vnd die Warheit
ſelbs ſeine vnſchuld ans Liecht gebracht; man verklagt jhn als einen falſchen
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lem iſt den Juden nur allzufruͤh allzuwahr worden: man hielt jhn fuͤr einen
Gotteslaͤſterer/ davon laßt er ſeine Wunderwerckreden: als ein Rebell vnd
Meutmacher/ der ein weltlicher Koͤnig ſein woͤlle vnd dem Koͤnig zu nahe
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es haben auch ſeine eygene Feinde muͤſſen der Warheit zu dienſt ſtehen/ der
gedingeten Zeugen zeugnuß ſtimmete nicht vberein; Judas der Verraͤther
nennet jhn ein vnſchuldig Blut; Herodes laſſet jhm das weiſſe Kleyd der
Vnſchuld anziehen; Pontius Pilatus bekennet/ er finde kein Schuld an
jhm; der Schaͤcher am Creutz ſtellet jhm das elogium vnd Lob, Wir/
ſpricht er: empfahen was vnſere thaten werth ſein/ dieſer aber hat
nichts
Lev. 10, 9.
10.
c. 22, 20.
Deut. 19,
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Matth. 3,
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Eſa. 53, 9.
Dan. 9, 24.
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Luc. 23, 41.
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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 836. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/320>, abgerufen am 19.04.2024.
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