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Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce te ipsum. Erkenne dich selber O Mensch. Neustadt, 1618.

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Das Ander Büchlein.

Derhalben jhr Fursten vnd Potentaten Gleubet nicht
Ewren Praedieanten/ die euch abefuhren von Gotte/ vnd brin-
gen euch vnter die Hure Babylon: Jhr müsset doch end-
lich all Ewren schutz vnd Trost mit Jammer vnd schmertzen
verlieren/ es siehe lang oder kurtz an.

Ein einrede der Schlangen.

Jch bin ein Füste/ habe Land vnnd Leute/ ich muß sie
mit Kriege vertedigen/ mit Gewalt beschirmen/ so ein an-
der kommet vnnd wil mir mein Land nehmen. Antwort/
Kanstu es ohne Krieg beschirmen/ so thue es/ wo nicht/
Laß dein Fürstenthumb fahren/ vntergieb dich einem an-
dern/ verzeihe dich deiner gewalt/ so verhuttestu viel
Mordt/ Todtschlag/ vnd wirst ein Christe/ ein Kind Got-
tes. Kommet doch sonst (ohne daß) kein Fürst im Him-
mel/ mustu doch endtlich Land vnd Leuthe verlassen/ vnnd
nacket darvon/ Besser in Christo gelassen/ den mit gewalt
gekrieget/ gewonnen/ verthediget/ behalten vnnd zum
Teuffel gefahren. Du bist ein Keyser/ du solt das Rö-
mische Reich beschirmen/ Es kommet der Türcke/ wil dich
bekriegen: Kanstu ohne Krieg solchs thun/ so thue es: Kan-
stu nicht/ so giebe Tribut (Laß jhms zeitliche nimb das Ewi-
ge dafur/ ist ein guter Tausch/ laß dich den Tür-
cken vom Jrrdischen zum Himlischen treiben/
oder gib dich vnter jhm/ Laß dein Keyserthumb fahren/
Es ist nur Welt vnnd vergenglich ding. Wil er aber dich
von deinem Glauben dringen/ So darffstu jhm dennoch
nicht mit Gewalt widerstehen/ Er kan dir den Glauben oder
das Wort Gottes nicht nemen.

Dieweil
J ij
Das Ander Buͤchlein.

Derhalben jhr Fůrſten vnd Potentaten Gleubet nicht
Ewren Prædieanten/ die euch abefůhren von Gotte/ vñ brin-
gen euch vnter die Hure Babylon: Jhr muͤſſet doch end-
lich all Ewren ſchutz vnd Troſt mit Jammer vnd ſchmertzen
verlieren/ es ſiehe lang oder kurtz an.

Ein einrede der Schlangen.

Jch bin ein Fuͤſte/ habe Land vnnd Leute/ ich muß ſie
mit Kriege vertedigen/ mit Gewalt beſchirmen/ ſo ein an-
der kommet vnnd wil mir mein Land nehmen. Antwort/
Kanſtu es ohne Krieg beſchirmen/ ſo thue es/ wo nicht/
Laß dein Fuͤrſtenthumb fahren/ vntergieb dich einem an-
dern/ verzeihe dich deiner gewalt/ ſo verhůtteſtu viel
Mordt/ Todtſchlag/ vnd wirſt ein Chriſte/ ein Kind Got-
tes. Kommet doch ſonſt (ohne daß) kein Fuͤrſt im Him-
mel/ muſtu doch endtlich Land vnd Leuthe verlaſſen/ vnnd
nacket darvon/ Beſſer in Chriſto gelaſſen/ den mit gewalt
gekrieget/ gewonnen/ verthediget/ behalten vnnd zum
Teuffel gefahren. Du biſt ein Keyſer/ du ſolt das Roͤ-
miſche Reich beſchirmen/ Es kommet der Tuͤrcke/ wil dich
bekriegen: Kanſtu ohne Krieg ſolchs thun/ ſo thue es: Kan-
ſtu nicht/ ſo giebe Tribut (Laß jhms zeitliche nimb das Ewi-
ge dafůr/ iſt ein guter Tauſch/ laß dich den Tuͤr-
cken vom Jrrdiſchen zum Himliſchen treiben/
oder gib dich vnter jhm/ Laß dein Keyſerthumb fahren/
Es iſt nur Welt vnnd vergenglich ding. Wil er aber dich
von deinem Glauben dringen/ So darffſtu jhm dennoch
nicht mit Gewalt widerſtehen/ Er kan dir den Glauben oder
das Wort Gottes nicht nemen.

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J ij
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[60/0067] Das Ander Buͤchlein. Derhalben jhr Fůrſten vnd Potentaten Gleubet nicht Ewren Prædieanten/ die euch abefůhren von Gotte/ vñ brin- gen euch vnter die Hure Babylon: Jhr muͤſſet doch end- lich all Ewren ſchutz vnd Troſt mit Jammer vnd ſchmertzen verlieren/ es ſiehe lang oder kurtz an. Ein einrede der Schlangen. Jch bin ein Fuͤſte/ habe Land vnnd Leute/ ich muß ſie mit Kriege vertedigen/ mit Gewalt beſchirmen/ ſo ein an- der kommet vnnd wil mir mein Land nehmen. Antwort/ Kanſtu es ohne Krieg beſchirmen/ ſo thue es/ wo nicht/ Laß dein Fuͤrſtenthumb fahren/ vntergieb dich einem an- dern/ verzeihe dich deiner gewalt/ ſo verhůtteſtu viel Mordt/ Todtſchlag/ vnd wirſt ein Chriſte/ ein Kind Got- tes. Kommet doch ſonſt (ohne daß) kein Fuͤrſt im Him- mel/ muſtu doch endtlich Land vnd Leuthe verlaſſen/ vnnd nacket darvon/ Beſſer in Chriſto gelaſſen/ den mit gewalt gekrieget/ gewonnen/ verthediget/ behalten vnnd zum Teuffel gefahren. Du biſt ein Keyſer/ du ſolt das Roͤ- miſche Reich beſchirmen/ Es kommet der Tuͤrcke/ wil dich bekriegen: Kanſtu ohne Krieg ſolchs thun/ ſo thue es: Kan- ſtu nicht/ ſo giebe Tribut (Laß jhms zeitliche nimb das Ewi- ge dafůr/ iſt ein guter Tauſch/ laß dich den Tuͤr- cken vom Jrrdiſchen zum Himliſchen treiben/ oder gib dich vnter jhm/ Laß dein Keyſerthumb fahren/ Es iſt nur Welt vnnd vergenglich ding. Wil er aber dich von deinem Glauben dringen/ So darffſtu jhm dennoch nicht mit Gewalt widerſtehen/ Er kan dir den Glauben oder das Wort Gottes nicht nemen. Dieweil J ij

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seauton. Nosce te ipsum. Erkenne dich selber O Mensch. Neustadt, 1618, S. 60. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi02_1618/67>, abgerufen am 28.03.2024.