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Weigel, Valentin: Gnothi seavton Oder cognosce teipsum genandt. Das Newe Erkenne dich selbst. Bd. 3. Neustadt, 1618.

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Das newe Gnothi seavton,
Das ist:
PHILOSOPHIA ANTIQVIS-
SIMA IDEOq; VERISSIMA.

ES seynd viel Scharen der Gelehrten
vnd Secten in beyden Liechtern der Natur vnd
der Gnaden/ das ist/ in jrrdischer vnnd Himli-
scher Weißheit/ die sich beruhmen/ daß jhr do-
gma
warhafftig sey/ von wegen deß alten herkommens/
das es eine lange Zeit gewehret hat. Als in Religione
zum Exempel zu sagen/ sagen etliche von den Luther-
thumb/ das es darumb wahr sey/ das es nun eine lange
zeit/ nemlich sechtzig Jahr erhalten vnd vertheidiget wor-
den ist/ durch die Fürsten vnd Städte/ wie solches jhr do-
gma
in etlichen Büchern groß vnd klein/ vnnd sonderlich
in Augustanam Confessionem zusammen gefasset ist.

Die Mahometistae sagen/ Jhr dogma darumb
wahr sey/ oder vielmehr jhr Glaub/ das er eine lange Zeit
gewehret hat/ vnd erhalten worden ist vber 300. Jahr/ ist
viel elter als deß Luthers.

Die Pontificij sagen/ das jhr dogma oder mehr
jhr Glaube/ darumb warhafftig vnd gerecht sey/ das er so
eine lange Zeit gewehret hat/ vnnd in Einigkeit gehalten
worden/ nemlich vber 1000. Jahr/ ist elter als Mahometh
vnd Luther/ oder andere neben Secten.

Also berühmen sich die Facultisten in den hohen Schu-
len/ Die Philosophi beruhen auff dem Aristotele: setzen
jhre terminos Philosophiae auff diesen einigen Mann/ wie

sie
Das newe Gnothi ſeavton,
Das iſt:
PHILOSOPHIA ANTIQVIS-
SIMA IDEOq́; VERISSIMA.

ES ſeynd viel Scharen der Gelehrten
vnd Secten in beyden Liechtern der Natur vnd
der Gnaden/ das iſt/ in jrrdiſcher vnnd Himli-
ſcher Weißheit/ die ſich berůhmen/ daß jhr do-
gma
warhafftig ſey/ von wegen deß alten herkommens/
das es eine lange Zeit gewehret hat. Als in Religione
zum Exempel zu ſagen/ ſagen etliche von den Luther-
thumb/ das es darumb wahr ſey/ das es nun eine lange
zeit/ nemlich ſechtzig Jahr erhalten vnd vertheidiget wor-
den iſt/ durch die Fuͤrſten vnd Staͤdte/ wie ſolches jhr do-
gma
in etlichen Buͤchern groß vnd klein/ vnnd ſonderlich
in Auguſtanam Confeſſionem zuſammen gefaſſet iſt.

Die Mahometiſtæ ſagen/ Jhr dogma darumb
wahr ſey/ oder vielmehr jhr Glaub/ das er eine lange Zeit
gewehret hat/ vnd erhalten worden iſt vber 300. Jahr/ iſt
viel elter als deß Luthers.

Die Pontificij ſagen/ das jhr dogma oder mehr
jhr Glaube/ darumb warhafftig vnd gerecht ſey/ das er ſo
eine lange Zeit gewehret hat/ vnnd in Einigkeit gehalten
worden/ nemlich vber 1000. Jahr/ iſt elter als Mahometh
vnd Luther/ oder andere neben Secten.

Alſo beruͤhmen ſich die Facultiſten in den hohen Schu-
len/ Die Philoſophi beruhen auff dem Ariſtotele: ſetzen
jhre terminos Philoſophiæ auff dieſen einigen Mañ/ wie

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[4/0007] Das newe Gnothi ſeavton, Das iſt: PHILOSOPHIA ANTIQVIS- SIMA IDEOq́; VERISSIMA. ES ſeynd viel Scharen der Gelehrten vnd Secten in beyden Liechtern der Natur vnd der Gnaden/ das iſt/ in jrrdiſcher vnnd Himli- ſcher Weißheit/ die ſich berůhmen/ daß jhr do- gma warhafftig ſey/ von wegen deß alten herkommens/ das es eine lange Zeit gewehret hat. Als in Religione zum Exempel zu ſagen/ ſagen etliche von den Luther- thumb/ das es darumb wahr ſey/ das es nun eine lange zeit/ nemlich ſechtzig Jahr erhalten vnd vertheidiget wor- den iſt/ durch die Fuͤrſten vnd Staͤdte/ wie ſolches jhr do- gma in etlichen Buͤchern groß vnd klein/ vnnd ſonderlich in Auguſtanam Confeſſionem zuſammen gefaſſet iſt. Die Mahometiſtæ ſagen/ Jhr dogma darumb wahr ſey/ oder vielmehr jhr Glaub/ das er eine lange Zeit gewehret hat/ vnd erhalten worden iſt vber 300. Jahr/ iſt viel elter als deß Luthers. Die Pontificij ſagen/ das jhr dogma oder mehr jhr Glaube/ darumb warhafftig vnd gerecht ſey/ das er ſo eine lange Zeit gewehret hat/ vnnd in Einigkeit gehalten worden/ nemlich vber 1000. Jahr/ iſt elter als Mahometh vnd Luther/ oder andere neben Secten. Alſo beruͤhmen ſich die Facultiſten in den hohen Schu- len/ Die Philoſophi beruhen auff dem Ariſtotele: ſetzen jhre terminos Philoſophiæ auff dieſen einigen Mañ/ wie ſie

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Zitationshilfe: Weigel, Valentin: Gnothi seavton Oder cognosce teipsum genandt. Das Newe Erkenne dich selbst. Bd. 3. Neustadt, 1618, S. 4. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/weigel_gnothi03_1618/7>, abgerufen am 28.03.2024.