Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Bullinger, Heinrich: Haußbuoch. Zürich, 1558.

Bild:
<< vorherige Seite

Die Sechszte
mancherley meynungen gewesen / vnd sinds noch auff den heüttigen tag. Da aber wir yetz kurtz vnd mit der waarheyt mögend reden / das der mensch durch den glauben läbe / sälig werde / das höchst guot erlange / mit dem selbigen vereinbaret / deßgleich gerecht gmachet werde / also vnd dermaß / das Gott yetz in vns läbe vnd wir in jm / vnd also durch den glauben gerecht vnd sälig sygind. Was köndte nun von der krafft vnd würckung deß glaubens herrlichers / grössers vnd Göttlichers geredt werden? Der glaub macht vns läbendig vnd sälig / vereinbaret vns mit dem höchsten guot / also das Gott in vns lebt vnd wir in jm / machet vns auch volkommenlich grecht. dauon wöllend wir aber zeügknussen der geschrifft hören. 188 Das er sälig mache / sehend wir in der antwort Christi / die er S. Petern gibt / als der jn mit waarem glauben bekennet / da spricht er189 / Sälig bist du Simon du sun Jone / fleisch vnd bluot hat dir söllichs nit goffnet / sonder mein vatter der in himmlen ist. So zeücht auch S. Paul den spruch Dauids auff den glauben / da er spricht / Sälig sind die / deren mißthat verzigen vnnd deren sünd bedeckt sind / sälig ist der man / dem Gott die sünd nit zuorechnet.

191 Er machet auch läbendig / dann der gerächt lebt auß dem glauben / welchen Spruch Paulus gar offt auß dem Propheten anzeücht. Er spricht auch192 / das läben das ich yetz im fleisch leben / das läb ich in dem glauben deß suns Gottes / der mich geliebt hat / vnd sich für mich dargeben. Der glaub vereinbaret vns auch mit dem ewigen vnd höchsten guot / vnnd machet das wir dasselbig niessen mögend / also das Gott inn vns lebe vnd wir inn Gott. Dann es spricht der Herr Jesus im Euangelio193 / wer mein fleisch ißt vnd mein bluot trinckt / der bleibt in mir vnd ich in jm / wie mich der lebendig vatter gesendt hat / also leb ich auch vmb deß vatters willen / vnd wer mich essen wirt / der wirt auch vmb meinet willen leben. Essen aber den Herren vnd trincken / ist in jn glauben / das er sich selbs für vns in tod geben habe. Dahar auch Joannes spricht / Wir habends gesehen vnd bezeügends / das der vatter seinen sun den Heyland der welt gesendt hat / vnd welcher bekennen wirt das Jesus sye der Sun Gottes / der bleibt in Gott / vnd Gott in jm. Wie auch Paulus sagt / Jch leben / doch yetz nit ich / sonder Christus lebt in mir. 194 Der glaub machet auch gerecht / Von wölchem dieweyl es vns auff dißmal zelang wurde / wir in der nächsten predig reden wöllend.

195 Euwer liebe behalte yetz / das allein ein einiger waarer glaub sye / namlich der Christenlich glaub / darin ob schon vil Religionen sind / die man glauben nennt / so ist doch allein ein einiger waarer vngezweifleter glaub / der hat auch sein zuonemmen vnd abnemmen. Jnn denen die jn habend / vnd Gottsäligklich vnd wol brauchend / da würckt er träffenliche krefft vnd tugenden / dann er gibt vnd bringt jnen waare weißheyt / macht sie lebendig vnd ewig sälig. Dem Herren Gott vnserem himmlischen vatter / von dem wir die säligkeyt vnd alles guots habend / sye durch Jesum Christum vnseren Herren lob vnd ehr inn ewigkeyt / Amen.

Die Sechszte Predig.

Das die menschen durch den glauben gerächt gmachet werdind / on das
gsatzt vnd die wärck.

DJeweyl ich mir fürgenommen hab zuo reden von dem glauben / wie der on die werck die glöubigen gerecht mache / so bitt ich Gott vnseren himmlischen vatter / durch seinen eingebornen Sun vnsern Herren Jesum Christum / das er mir auffthü mein mund vnd läfftzen / das ich möge außsprächen sein lob vnd preiß / vnd das er auch ewere hertzen wölle erleüchten /

188 Der glaub macht sälig.
189 Matth.16.
191 Der glaub macht lebendig.
192 Gal.2.
193 Joan.6.
194 Der glaub machet gerächt.
195 Beschlussz.

Die Sechszte
mancherley meynungen gewesen / vnd sinds noch auff den heüttigen tag. Da aber wir yetz kurtz vnd mit der waarheyt moͤgend reden / das der mensch durch den glauben laͤbe / saͤlig werde / das hoͤchst guͦt erlange / mit dem selbigen vereinbaret / deßgleich gerecht gmachet werde / also vnd dermaß / das Gott yetz in vns laͤbe vnd wir in jm / vnd also durch den glauben gerecht vnd saͤlig sygind. Was koͤndte nun von der krafft vnd würckung deß glaubens herrlichers / groͤssers vnd Goͤttlichers geredt werden? Der glaub macht vns laͤbendig vnd saͤlig / vereinbaret vns mit dem hoͤchsten guͦt / also das Gott in vns lebt vnd wir in jm / machet vns auch volkommenlich grecht. dauon woͤllend wir aber zeügknussen der geschrifft hoͤren. 188 Das er saͤlig mache / sehend wir in der antwort Christi / die er S. Petern gibt / als der jn mit waarem glauben bekennet / da spricht er189 / Saͤlig bist du Simon du sun Jone / fleisch vnd bluͦt hat dir soͤllichs nit goffnet / sonder mein vatter der in himmlen ist. So zeücht auch S. Paul den spruch Dauids auff den glauben / da er spricht / Saͤlig sind die / deren mißthat verzigen vnnd deren sünd bedeckt sind / saͤlig ist der man / dem Gott die sünd nit zuͦrechnet.

191 Er machet auch laͤbendig / dann der geraͤcht lebt auß dem glauben / welchen Spruch Paulus gar offt auß dem Propheten anzeücht. Er spricht auch192 / das laͤben das ich yetz im fleisch leben / das laͤb ich in dem glauben deß suns Gottes / der mich geliebt hat / vnd sich für mich dargeben. Der glaub vereinbaret vns auch mit dem ewigen vnd hoͤchsten guͦt / vnnd machet das wir dasselbig niessen moͤgend / also das Gott inn vns lebe vnd wir inn Gott. Dann es spricht der Herr Jesus im Euangelio193 / wer mein fleisch ißt vnd mein bluͦt trinckt / der bleibt in mir vnd ich in jm / wie mich der lebendig vatter gesendt hat / also leb ich auch vmb deß vatters willen / vnd wer mich essen wirt / der wirt auch vmb meinet willen leben. Essen aber den Herren vnd trincken / ist in jn glauben / das er sich selbs für vns in tod geben habe. Dahar auch Joannes spricht / Wir habends gesehen vnd bezeügends / das der vatter seinen sun den Heyland der welt gesendt hat / vnd welcher bekennen wirt das Jesus sye der Sun Gottes / der bleibt in Gott / vnd Gott in jm. Wie auch Paulus sagt / Jch leben / doch yetz nit ich / sonder Christus lebt in mir. 194 Der glaub machet auch gerecht / Von woͤlchem dieweyl es vns auff dißmal zelang wurde / wir in der naͤchsten predig reden woͤllend.

195 Euwer liebe behalte yetz / das allein ein einiger waarer glaub sye / namlich der Christenlich glaub / darin ob schon vil Religionen sind / die man glauben nennt / so ist doch allein ein einiger waarer vngezweifleter glaub / der hat auch sein zuͦnemmen vnd abnemmen. Jnn denen die jn habend / vnd Gottsaͤligklich vnd wol brauchend / da würckt er traͤffenliche krefft vnd tugenden / dann er gibt vnd bringt jnen waare weißheyt / macht sie lebendig vnd ewig saͤlig. Dem Herren Gott vnserem himmlischen vatter / von dem wir die saͤligkeyt vnd alles guͦts habend / sye durch Jesum Christum vnseren Herren lob vnd ehr inn ewigkeyt / Amen.

Die Sechszte Predig.

Das die menschen durch den glauben geraͤcht gmachet werdind / on das
gsatzt vnd die waͤrck.

DJeweyl ich mir fürgenommen hab zuͦ reden von dem glauben / wie der on die werck die gloͤubigen gerecht mache / so bitt ich Gott vnseren himmlischen vatter / durch seinen eingebornen Sun vnsern Herren Jesum Christum / das er mir auffthuͤ mein mund vnd laͤfftzen / das ich moͤge außspraͤchen sein lob vnd preiß / vnd das er auch ewere hertzen woͤlle erleüchten /

188 Der glaub macht saͤlig.
189 Matth.16.
191 Der glaub macht lebendig.
192 Gal.2.
193 Joan.6.
194 Der glaub machet geraͤcht.
195 Beschlussz.
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0130" n="[19]"/><fw type="header" place="top"><hi rendition="#c"><hi rendition="#b"><hi rendition="#in">D</hi>ie <hi rendition="#in">S</hi>echszte</hi></hi><lb/></fw>mancherley meynungen gewesen / vnd
                   sinds noch auff den heüttigen tag. Da aber wir yetz kurtz vnd mit der waarheyt
                   mo&#x0364;gend reden / das der mensch durch den glauben la&#x0364;be /
                   sa&#x0364;lig werde / das ho&#x0364;chst gu&#x0366;t erlange / mit dem selbigen
                   vereinbaret / deßgleich gerecht gmachet werde / also vnd dermaß / das
                   Gott yetz in vns la&#x0364;be vnd wir in jm / vnd also durch den glauben gerecht
                   vnd sa&#x0364;lig sygind. Was ko&#x0364;ndte nun von der krafft vnd würckung deß
                   glaubens herrlichers / gro&#x0364;ssers vnd Go&#x0364;ttlichers geredt werden? Der
                   glaub macht vns la&#x0364;bendig vnd sa&#x0364;lig / vereinbaret vns mit dem
                   ho&#x0364;chsten gu&#x0366;t / also das Gott in vns lebt vnd wir in jm / machet vns auch
                   volkommenlich grecht. dauon wo&#x0364;llend wir aber zeügknussen der geschrifft
                   ho&#x0364;ren. <note place="foot" n="188"> Der glaub macht
                      sa&#x0364;lig.</note> Das er sa&#x0364;lig mache / sehend wir in der antwort
                   Christi / die er S. Petern gibt / als der jn mit waarem glauben bekennet / da
                   spricht er<note place="foot" n="189"> Matth.16.</note> /
                   Sa&#x0364;lig bist du Simon du sun Jone / fleisch vnd blu&#x0366;t hat dir
                   so&#x0364;llichs nit goffnet / sonder mein vatter der in himmlen ist. So zeücht
                   auch S. Paul den spruch Dauids auff den glauben / da er spricht /
                   Sa&#x0364;lig sind die / deren mißthat verzigen vnnd deren sünd bedeckt sind /
                   sa&#x0364;lig ist der man / dem Gott die sünd nit zu&#x0366;rechnet.</p><lb/>
          <p><note place="foot" n="191"> Der glaub macht lebendig.</note> Er machet auch la&#x0364;bendig / dann der gera&#x0364;cht lebt auß dem glauben / welchen Spruch Paulus gar offt auß dem Propheten anzeücht. Er spricht auch<note place="foot" n="192"> Gal.2.</note>  / das la&#x0364;ben das ich yetz im fleisch leben / das la&#x0364;b ich in dem glauben deß suns Gottes / der mich geliebt hat / vnd sich für mich dargeben.  Der glaub vereinbaret vns auch mit dem ewigen vnd ho&#x0364;chsten gu&#x0366;t / vnnd machet das wir dasselbig niessen mo&#x0364;gend / also das Gott inn vns lebe vnd wir inn Gott.  Dann es spricht der Herr Jesus im Euangelio<note place="foot" n="193"> Joan.6.</note>  / wer mein fleisch ißt vnd mein blu&#x0366;t trinckt / der bleibt in mir vnd ich in jm / wie mich der lebendig vatter gesendt hat / also leb ich auch vmb deß vatters willen / vnd wer mich essen wirt / der wirt auch vmb meinet willen leben. Essen aber den Herren vnd trincken / ist in jn glauben / das er sich selbs für vns in tod geben habe. Dahar auch Joannes spricht / Wir habends gesehen vnd bezeügends / das der vatter seinen sun den Heyland der welt gesendt hat / vnd welcher bekennen wirt das Jesus sye der Sun Gottes / der bleibt in Gott / vnd Gott in jm. Wie auch Paulus sagt / Jch leben / doch yetz nit ich / sonder Christus lebt in mir. <note place="foot" n="194"> Der glaub machet gera&#x0364;cht.</note> Der glaub machet auch gerecht / Von wo&#x0364;lchem dieweyl es vns auff dißmal zelang wurde / wir in der na&#x0364;chsten predig reden wo&#x0364;llend.</p><lb/>
          <p><note place="foot" n="195"> Beschlussz.</note> Euwer liebe behalte yetz / das allein ein einiger waarer glaub sye / namlich der Christenlich glaub / darin ob schon vil Religionen sind / die man glauben nennt / so ist doch allein ein einiger waarer vngezweifleter glaub / der hat auch sein zu&#x0366;nemmen vnd abnemmen. Jnn denen die jn habend / vnd Gottsa&#x0364;ligklich vnd wol brauchend / da würckt er tra&#x0364;ffenliche krefft vnd tugenden / dann er gibt vnd bringt jnen waare weißheyt / macht sie lebendig vnd ewig sa&#x0364;lig. Dem Herren Gott vnserem himmlischen vatter / von dem wir die sa&#x0364;ligkeyt vnd alles gu&#x0366;ts habend / sye durch Jesum Christum vnseren Herren lob vnd ehr inn ewigkeyt / Amen.</p><lb/>
        </div>
      </div>
      <div n="1">
        <head rendition="#c"> <hi rendition="#g"> <hi rendition="#b"><hi rendition="#in">D</hi>ie <hi rendition="#in">S</hi>echszte <hi rendition="#in">P</hi>redig.</hi> </hi> </head><lb/>
        <div n="2">
          <p> <hi rendition="#c">Das die menschen durch den glauben gera&#x0364;cht gmachet werdind / on das<lb/>
gsatzt vnd die wa&#x0364;rck.</hi> </p><lb/>
          <p><hi rendition="#in">D</hi>Jeweyl ich mir fürgenommen hab zu&#x0366; reden von dem glauben /
                   wie der on die werck die glo&#x0364;ubigen gerecht mache / so bitt ich Gott
                   vnseren himmlischen vatter / durch seinen eingebornen Sun vnsern Herren Jesum
                   Christum / das er mir auffthu&#x0364; mein mund vnd la&#x0364;fftzen / das ich
                   mo&#x0364;ge außspra&#x0364;chen sein lob vnd preiß / vnd das er auch ewere
                   hertzen wo&#x0364;lle erleüchten /<lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[[19]/0130] Die Sechszte mancherley meynungen gewesen / vnd sinds noch auff den heüttigen tag. Da aber wir yetz kurtz vnd mit der waarheyt moͤgend reden / das der mensch durch den glauben laͤbe / saͤlig werde / das hoͤchst guͦt erlange / mit dem selbigen vereinbaret / deßgleich gerecht gmachet werde / also vnd dermaß / das Gott yetz in vns laͤbe vnd wir in jm / vnd also durch den glauben gerecht vnd saͤlig sygind. Was koͤndte nun von der krafft vnd würckung deß glaubens herrlichers / groͤssers vnd Goͤttlichers geredt werden? Der glaub macht vns laͤbendig vnd saͤlig / vereinbaret vns mit dem hoͤchsten guͦt / also das Gott in vns lebt vnd wir in jm / machet vns auch volkommenlich grecht. dauon woͤllend wir aber zeügknussen der geschrifft hoͤren. 188 Das er saͤlig mache / sehend wir in der antwort Christi / die er S. Petern gibt / als der jn mit waarem glauben bekennet / da spricht er 189 / Saͤlig bist du Simon du sun Jone / fleisch vnd bluͦt hat dir soͤllichs nit goffnet / sonder mein vatter der in himmlen ist. So zeücht auch S. Paul den spruch Dauids auff den glauben / da er spricht / Saͤlig sind die / deren mißthat verzigen vnnd deren sünd bedeckt sind / saͤlig ist der man / dem Gott die sünd nit zuͦrechnet. 191 Er machet auch laͤbendig / dann der geraͤcht lebt auß dem glauben / welchen Spruch Paulus gar offt auß dem Propheten anzeücht. Er spricht auch 192 / das laͤben das ich yetz im fleisch leben / das laͤb ich in dem glauben deß suns Gottes / der mich geliebt hat / vnd sich für mich dargeben. Der glaub vereinbaret vns auch mit dem ewigen vnd hoͤchsten guͦt / vnnd machet das wir dasselbig niessen moͤgend / also das Gott inn vns lebe vnd wir inn Gott. Dann es spricht der Herr Jesus im Euangelio 193 / wer mein fleisch ißt vnd mein bluͦt trinckt / der bleibt in mir vnd ich in jm / wie mich der lebendig vatter gesendt hat / also leb ich auch vmb deß vatters willen / vnd wer mich essen wirt / der wirt auch vmb meinet willen leben. Essen aber den Herren vnd trincken / ist in jn glauben / das er sich selbs für vns in tod geben habe. Dahar auch Joannes spricht / Wir habends gesehen vnd bezeügends / das der vatter seinen sun den Heyland der welt gesendt hat / vnd welcher bekennen wirt das Jesus sye der Sun Gottes / der bleibt in Gott / vnd Gott in jm. Wie auch Paulus sagt / Jch leben / doch yetz nit ich / sonder Christus lebt in mir. 194 Der glaub machet auch gerecht / Von woͤlchem dieweyl es vns auff dißmal zelang wurde / wir in der naͤchsten predig reden woͤllend. 195 Euwer liebe behalte yetz / das allein ein einiger waarer glaub sye / namlich der Christenlich glaub / darin ob schon vil Religionen sind / die man glauben nennt / so ist doch allein ein einiger waarer vngezweifleter glaub / der hat auch sein zuͦnemmen vnd abnemmen. Jnn denen die jn habend / vnd Gottsaͤligklich vnd wol brauchend / da würckt er traͤffenliche krefft vnd tugenden / dann er gibt vnd bringt jnen waare weißheyt / macht sie lebendig vnd ewig saͤlig. Dem Herren Gott vnserem himmlischen vatter / von dem wir die saͤligkeyt vnd alles guͦts habend / sye durch Jesum Christum vnseren Herren lob vnd ehr inn ewigkeyt / Amen. Die Sechszte Predig. Das die menschen durch den glauben geraͤcht gmachet werdind / on das gsatzt vnd die waͤrck. DJeweyl ich mir fürgenommen hab zuͦ reden von dem glauben / wie der on die werck die gloͤubigen gerecht mache / so bitt ich Gott vnseren himmlischen vatter / durch seinen eingebornen Sun vnsern Herren Jesum Christum / das er mir auffthuͤ mein mund vnd laͤfftzen / das ich moͤge außspraͤchen sein lob vnd preiß / vnd das er auch ewere hertzen woͤlle erleüchten / 188 Der glaub macht saͤlig. 189 Matth.16. 191 Der glaub macht lebendig. 192 Gal.2. 193 Joan.6. 194 Der glaub machet geraͤcht. 195 Beschlussz.

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …

Siegfried F. Müller: Erstellung der Transkription nach DTA-Richtlinien (2014-03-16T11:00:00Z) Bitte beachten Sie, dass die aktuelle Transkription (und Textauszeichnung) mittlerweile nicht mehr dem Stand zum Zeitpunkt der Übernahme des Werkes in das DTA entsprechen muss.
Jurgita Baranauskaite, Justus-Liebig-Universität: Konvertierung nach DTA-Basisformat (2014-03-16T11:00:00Z)
BSB - Bayerische Staatsbibliothek: Bereitstellung der Bilddigitalisate (Sign. 2 Hom. 44) (2014-03-12T12:00:00Z)

Weitere Informationen:

Anmerkungen zur Transkription:

  • Teiltranskription des Gesamtwerks: ausschließlich 50 Predigten, ohne Vorrede und Register
  • Marginalien als Fußnoten wiedergegeben
  • Silbentrennung: aufgelöst
  • Bogensignaturen: nicht übernommen
  • Druckfehler sind nicht immer berichtigt
  • fremdsprachliches Material: gekennzeichnet
  • Geminations-/Abkürzungsstriche: nur expandiert
  • Hervorhebungen (Antiqua, Sperrschrift, Kursive etc.): wie Vorlage
  • Kustoden: nicht übernommen
  • langes s (ſ): als s transkribiert
  • Vollständigkeit: teilweise erfasst
  • Zeilenumbrüche markiert: nein
  • benötigt einen zweiten Korrekturgang
  • đ wurde als der transkribiert
  • Bindestriche werden nicht konsequent gesetzt
  • Antiquaschrift nicht konsequent gesetzt



Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/bullinger_haussbuoch_1558
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/bullinger_haussbuoch_1558/130
Zitationshilfe: Bullinger, Heinrich: Haußbuoch. Zürich, 1558, S. [19]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bullinger_haussbuoch_1558/130>, abgerufen am 26.04.2024.