Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Gottfried, Johann Ludwig: Newe Welt Vnd Americanische Historien. Frankfurt (Main), 1631.

Bild:
<< vorherige Seite
West-Jndianischer Historien Ander Theil/

Von dannen ist er am Vfer des vesten Landes zu der Jnsel Margarita vnd Raucheriam/ da
man in der kleinen Jnsel Cubaguae die Perlen fischet/ gefahren/ vnd hat allda den Hauptmann vnd
Obersten zu Cuman mit einem hauffen Kriegs Volck angetroffen: Aber dieses alles vngeacht/ hat er
sich zu Lande begeben/ vnd nach dem er eine gute Zeit mit jhnen gestritten/ auch in solchem Streite auff
beyden seiten viel verwundet worden/ hat er den Ort mit den fürnehmsten seiner Feinden vnd mit drey-
zehen Schiffen einbekommen/ welches alles aber mit einander er für fünff hundert Pfund Sterling an
Perlen hat widerumb gegeben vnd loß gelassen: Von dannen hat er seinen Weg weiters zu dem Vor-
berg de la Vela genommen/ vnd als jhm auffgestossen ein Portugalesisches Schiffe/ welches zwey
hundert vnd funffzig Last truge/ auch hundert vnd siebenzig Schiffkrieger bey sich hatte/ hat er es an-
gesprenget vnd ohne grosse Mühe vberwunden. Von dannen hat er sich gen Eusenadan de Alte be-
geben/ vnd hat nur bey sich behalten den Portugalesischen Capitän/ die andere Negroen vnd Schiff-
krieger aber hat er außgeladen. Kurtz hierauff hat er sich gewendet nach dem Nidergang vnd nach den
Jnseln de las Caberas, vnd hat allda in zweyen kurtzen Schifflein/ wie auch in zweyen andern Schiff-
lein/ hundert vnd funffzig Schiffkrieger abgefertiget/ vnd hat sich darauff begeben auff die Jnseln de
Bastimientos,
vnd als er sich da zu Land begeben/ ist er des Nachts darauff in den Meerhafen/ genandt
Portus bellus, ankommen.

So bald als sie aber in solchem Hafen ankommen/ ist aus dem schönen Castel/ so dem heiligen
Philippo geweyhet ist/ vnd welches Castel fünff vnd dreyssig grosse vnd kleine Geschütz hat/ gefraget
worden/ woher sie seyen? Vnd als sie jhnen geantwortet: Sie seyen aus Cartagena/ ist jhnen befoh-
len worden/ sie sollen die Ancker werffen vnd still halten/ welches sie auch so bald gethan haben. Nach ei-
ner Stunde aber ist der Capitän Parket mit zweyen Schiffen vnd zweyen andern kurtzen Schifflein/
in welchen er dreyssig der vornembsten Personen bey sich gehabt/ dem Wasser vnd Fluß hinauff gefah-
ren/ wiewol die jenigen in der Vestung S. Jacob gewaltig darwider geschryen vnd geruffen haben/ vnd
hat sich erstlich bey dem Flecken Triana mit den seinigen zu Land begeben: Vnd wiewol sie allda zur
Wehr vnd Widerstandt einander zugeschryen/ ist er doch jmmer fortgefahren/ hat sie vberwunden vnd
den Ort mit Fewer angestecket: Darnach ist er vber ein kleines Wasser gefahren/ vnd hat sich begeben
zu dem sehr reichen Flecken/ genandt Pontus Bellus: Welchen er auch angefochten/ vnd da er hinein
kommen/ ist er stracks zugegangen auff die Königliche Schatzkammer/ da jhm dann ein hauffen Kriegs-
knecht begegnet seyn: Aber er ist durchgerissen/ hat in aller eyl jhn zwey Stück abgedrungen/ vnd mit sol-
cher Tapfferkeit sich erzeiget/ daß/ wiewol in solchem Ort zwey hundert vnd funffzig Kriegsknecht zu
Beschütz desselbigen gewesen/ wie dann auch sonsten eine grosse Anzahl der Einwohner/ hat er doch end-
lich solche Vestung erobert.

Vnter dessen aber seyn jhme die andere Capitänen mit jhren Schiffkriegern in zweyen kurtzen
Schifflein zu hülff kommen. Jn solchem Streit aber ist Herr Samuel Barnet des Capitäns Parket
Legat/ vnd der Capitän Giles vbel verwundet worden: Jn dem sie auch bey der Schatzkammer mit
einander gestritten/ ist der Oberste in der Stadt Herr Petrus Melindes mit sechzig Soldaten auff der
andern seiten auff sie zukommen/ mit jhnen zu streiten/ Aber Herr Capitän Parket ist jhm widerumb
mit neun Kriegsknechten begegnet/ vnd hat es Gott also geschicket/ daß sie mit jhren ersten zweyen
Geschützen den Gubernatorn sampt selbigen Corporal tödtlich verwundet haben/ derohalben sie auff
die Schatzkammer zu rück gewichen/ welche sie auch biß Morgens/ da der Tag widerumb anbrechen
wollen/ defendiret vnd beschützet haben: Darauff hat Herr Parket den Capitän Ward mit einem hauf-
fen außerlesenen tapfferen Kriegsknechten wider sie kommen lassen/ welche jhnen also zugesetzet/ daß viel
aus den Spaniern seyn verwundet worden/ vnd Melindes acht Wunden bekommen/ aber doch leben-
dig blieben ist/ vnd ist Herr Parket des Hauses Meister worden/ vnd hat Melindem beneben andern Ca-
pitänen gefangen bekommen: Jn diesem Streit ist Capitän Ward sampt vielen andern auch verwun-
det worden.

Königlich
Hauß wird
augefoch-
ten.

Vnter dessen aber hat sich der Capitän Parket mit den andern seinen Gehülffen gemacht wider
das Königliche Hause/ welches die Kriegsleute/ so darinnen waren/ Mannlich beschützet/ vnd sich auff
keine Weise oder Wege ergeben haben wollen/ biß daß endlich jhrer nicht allein viel auff dem Platz blie-
ben/ sondern auch die vbrige seyn gefangen genommen worden/ vnter welchen dann auch ware der Kö-
nigliche Secretarius. Dieser Streit hat vier gantzer stunde lang gewehret. Also ist nun Herr Parket
Meister worden/ der Stadt/ des Königlichen Pallasts vnd der Schatzkammer/ vnd hat nunmehr in
seiner Gewalt den Obersten Melinde/ sampt dem Secretario vnd vielen anderen vom Adel/ ja alle mit
einander/ außgenommen Alcade/ welcher im Anfang des Streits mit einer güldenen Ketten sich aus
der Stadt hat gemacht: Nach diesem allem hat er Capitän Parket die Wacht allenthalben wol bestel-
let/ vnd ist darnach in die Schatzkammer hinein gangen/ da er vngefehr zehen tausend Ducaten gefun-
den/ welches dann (wie er meynete) ein geringe Gab ist: Dann zu dieser zeit war diese Stadt der Ort/
da alle Schätze aus Peru vnd Chile gesamlet vnd verwahret wurden/ vnd welche auff sechs Tonnen
Golds geschätzet werden: Vnd wann Herr Parket sieben Tag ehe were kommen/ hette er noch hundert
vnd zwantzig Tausend bekommen können/ welches alles aber in zweyen Schifflein gen Cartagenam
war vberschicket worden. Was er in der Schatzkammer funden/ das hat er für sich behalten/ was es aber
in den Flecken für stattliche Beuten geben/ hat er seinen Kriegsknechten gelassen.

Was
Weſt-Jndianiſcher Hiſtorien Ander Theil/

Von dannen iſt er am Vfer des veſten Landes zu der Jnſel Margarita vnd Raucheriam/ da
man in der kleinen Jnſel Cubaguæ die Perlen fiſchet/ gefahren/ vnd hat allda den Hauptmann vnd
Oberſten zu Cuman mit einem hauffen Kriegs Volck angetroffen: Aber dieſes alles vngeacht/ hat er
ſich zu Lande begeben/ vnd nach dem er eine gute Zeit mit jhnen geſtritten/ auch in ſolchem Streite auff
beyden ſeiten viel verwundet worden/ hat er den Ort mit den fuͤrnehmſten ſeiner Feinden vnd mit drey-
zehen Schiffen einbekommen/ welches alles aber mit einander er fuͤr fuͤnff hundert Pfund Sterling an
Perlen hat widerumb gegeben vnd loß gelaſſen: Von dannen hat er ſeinen Weg weiters zu dem Vor-
berg de la Vela genommen/ vnd als jhm auffgeſtoſſen ein Portugaleſiſches Schiffe/ welches zwey
hundert vnd funffzig Laſt truge/ auch hundert vnd ſiebenzig Schiffkrieger bey ſich hatte/ hat er es an-
geſprenget vnd ohne groſſe Muͤhe vberwunden. Von dannen hat er ſich gen Euſenadan de Alte be-
geben/ vnd hat nur bey ſich behalten den Portugaleſiſchen Capitaͤn/ die andere Negroen vnd Schiff-
krieger aber hat er außgeladen. Kurtz hierauff hat er ſich gewendet nach dem Nidergang vnd nach den
Jnſeln de las Caberas, vnd hat allda in zweyen kurtzen Schifflein/ wie auch in zweyen andern Schiff-
lein/ hundert vnd funffzig Schiffkrieger abgefertiget/ vnd hat ſich darauff begeben auff die Jnſeln de
Baſtimientos,
vnd als er ſich da zu Land begeben/ iſt er des Nachts darauff in den Meerhafen/ genandt
Portus bellus, ankommen.

So bald als ſie aber in ſolchem Hafen ankommen/ iſt aus dem ſchoͤnen Caſtel/ ſo dem heiligen
Philippo geweyhet iſt/ vnd welches Caſtel fuͤnff vnd dreyſsig groſſe vnd kleine Geſchuͤtz hat/ gefraget
worden/ woher ſie ſeyen? Vnd als ſie jhnen geantwortet: Sie ſeyen aus Cartagena/ iſt jhnen befoh-
len worden/ ſie ſollen die Ancker werffen vnd ſtill halten/ welches ſie auch ſo bald gethan haben. Nach ei-
ner Stunde aber iſt der Capitaͤn Parket mit zweyen Schiffen vnd zweyen andern kurtzen Schifflein/
in welchen er dreyſsig der vornembſten Perſonen bey ſich gehabt/ dem Waſſer vnd Fluß hinauff gefah-
ren/ wiewol die jenigen in der Veſtung S. Jacob gewaltig darwider geſchryen vnd geruffen haben/ vnd
hat ſich erſtlich bey dem Flecken Triana mit den ſeinigen zu Land begeben: Vnd wiewol ſie allda zur
Wehr vnd Widerſtandt einander zugeſchryen/ iſt er doch jmmer fortgefahren/ hat ſie vberwunden vnd
den Ort mit Fewer angeſtecket: Darnach iſt er vber ein kleines Waſſer gefahren/ vnd hat ſich begeben
zu dem ſehr reichen Flecken/ genandt Pontus Bellus: Welchen er auch angefochten/ vnd da er hinein
kommen/ iſt er ſtracks zugegangen auff die Koͤnigliche Schatzkam̃er/ da jhm dann ein hauffen Kriegs-
knecht begegnet ſeyn: Aber er iſt durchgeriſſen/ hat in aller eyl jhn zwey Stuͤck abgedrungen/ vnd mit ſol-
cher Tapfferkeit ſich erzeiget/ daß/ wiewol in ſolchem Ort zwey hundert vnd funffzig Kriegsknecht zu
Beſchuͤtz deſſelbigen geweſen/ wie dann auch ſonſten eine groſſe Anzahl der Einwohner/ hat er doch end-
lich ſolche Veſtung erobert.

Vnter deſſen aber ſeyn jhme die andere Capitaͤnen mit jhren Schiffkriegern in zweyen kurtzen
Schifflein zu huͤlff kommen. Jn ſolchem Streit aber iſt Herꝛ Samuel Barnet des Capitaͤns Parket
Legat/ vnd der Capitaͤn Giles vbel verwundet worden: Jn dem ſie auch bey der Schatzkammer mit
einander geſtritten/ iſt der Oberſte in der Stadt Herꝛ Petrus Melindes mit ſechzig Soldaten auff der
andern ſeiten auff ſie zukommen/ mit jhnen zu ſtreiten/ Aber Herꝛ Capitaͤn Parket iſt jhm widerumb
mit neun Kriegsknechten begegnet/ vnd hat es Gott alſo geſchicket/ daß ſie mit jhren erſten zweyen
Geſchuͤtzen den Gubernatorn ſampt ſelbigen Corporal toͤdtlich verwundet haben/ derohalben ſie auff
die Schatzkammer zu ruͤck gewichen/ welche ſie auch biß Morgens/ da der Tag widerumb anbrechen
wollen/ defendiret vnd beſchuͤtzet haben: Darauff hat Herꝛ Parket den Capitaͤn Ward mit einem hauf-
fen außerleſenen tapfferen Kriegsknechten wider ſie kommen laſſen/ welche jhnen alſo zugeſetzet/ daß viel
aus den Spaniern ſeyn verwundet worden/ vnd Melindes acht Wunden bekommen/ aber doch leben-
dig blieben iſt/ vnd iſt Herꝛ Parket des Hauſes Meiſter worden/ vnd hat Melindem beneben andern Ca-
pitaͤnen gefangen bekommen: Jn dieſem Streit iſt Capitaͤn Ward ſampt vielen andern auch verwun-
det worden.

Koͤniglich
Hauß wird
augefoch-
ten.

Vnter deſſen aber hat ſich der Capitaͤn Parket mit den andern ſeinen Gehuͤlffen gemacht wider
das Koͤnigliche Hauſe/ welches die Kriegsleute/ ſo darinnen waren/ Mannlich beſchuͤtzet/ vnd ſich auff
keine Weiſe oder Wege ergeben haben wollen/ biß daß endlich jhrer nicht allein viel auff dem Platz blie-
ben/ ſondern auch die vbrige ſeyn gefangen genommen worden/ vnter welchen dann auch ware der Koͤ-
nigliche Secretarius. Dieſer Streit hat vier gantzer ſtunde lang gewehret. Alſo iſt nun Herꝛ Parket
Meiſter worden/ der Stadt/ des Koͤniglichen Pallaſts vnd der Schatzkammer/ vnd hat nunmehr in
ſeiner Gewalt den Oberſten Melinde/ ſampt dem Secretario vnd vielen anderen vom Adel/ ja alle mit
einander/ außgenommen Alcade/ welcher im Anfang des Streits mit einer guͤldenen Ketten ſich aus
der Stadt hat gemacht: Nach dieſem allem hat er Capitaͤn Parket die Wacht allenthalben wol beſtel-
let/ vnd iſt darnach in die Schatzkammer hinein gangen/ da er vngefehr zehen tauſend Ducaten gefun-
den/ welches dann (wie er meynete) ein geringe Gab iſt: Dann zu dieſer zeit war dieſe Stadt der Ort/
da alle Schaͤtze aus Peru vnd Chile geſamlet vnd verwahret wurden/ vnd welche auff ſechs Tonnen
Golds geſchaͤtzet werden: Vnd wann Herꝛ Parket ſieben Tag ehe were kommen/ hette er noch hundert
vnd zwantzig Tauſend bekommen koͤnnen/ welches alles aber in zweyen Schifflein gen Cartagenam
war vberſchicket worden. Was er in der Schatzkammer funden/ das hat er fuͤr ſich behalten/ was es aber
in den Flecken fuͤr ſtattliche Beuten geben/ hat er ſeinen Kriegsknechten gelaſſen.

Was
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <pb facs="#f0546" n="518"/>
          <fw place="top" type="header"> <hi rendition="#b">We&#x017F;t-Jndiani&#x017F;cher Hi&#x017F;torien Ander Theil/</hi> </fw><lb/>
          <p>Von dannen i&#x017F;t er am Vfer des ve&#x017F;ten Landes zu der Jn&#x017F;el Margarita vnd Raucheriam/ da<lb/>
man in der kleinen Jn&#x017F;el Cubagu<hi rendition="#aq">æ</hi> die Perlen fi&#x017F;chet/ gefahren/ vnd hat allda den Hauptmann vnd<lb/>
Ober&#x017F;ten zu Cuman mit einem hauffen Kriegs Volck angetroffen: Aber die&#x017F;es alles vngeacht/ hat er<lb/>
&#x017F;ich zu Lande begeben/ vnd nach dem er eine gute Zeit mit jhnen ge&#x017F;tritten/ auch in &#x017F;olchem Streite auff<lb/>
beyden &#x017F;eiten viel verwundet worden/ hat er den Ort mit den fu&#x0364;rnehm&#x017F;ten &#x017F;einer Feinden vnd mit drey-<lb/>
zehen Schiffen einbekommen/ welches alles aber mit einander er fu&#x0364;r fu&#x0364;nff hundert Pfund Sterling an<lb/>
Perlen hat widerumb gegeben vnd loß gela&#x017F;&#x017F;en: Von dannen hat er &#x017F;einen Weg weiters zu dem Vor-<lb/>
berg <hi rendition="#aq">de la Vela</hi> genommen/ vnd als jhm auffge&#x017F;to&#x017F;&#x017F;en ein Portugale&#x017F;i&#x017F;ches Schiffe/ welches zwey<lb/>
hundert vnd funffzig La&#x017F;t truge/ auch hundert vnd &#x017F;iebenzig Schiffkrieger bey &#x017F;ich hatte/ hat er es an-<lb/>
ge&#x017F;prenget vnd ohne gro&#x017F;&#x017F;e Mu&#x0364;he vberwunden. Von dannen hat er &#x017F;ich gen Eu&#x017F;enadan de Alte be-<lb/>
geben/ vnd hat nur bey &#x017F;ich behalten den Portugale&#x017F;i&#x017F;chen Capita&#x0364;n/ die andere Negroen vnd Schiff-<lb/>
krieger aber hat er außgeladen. Kurtz hierauff hat er &#x017F;ich gewendet nach dem Nidergang vnd nach den<lb/>
Jn&#x017F;eln <hi rendition="#aq">de las Caberas,</hi> vnd hat allda in zweyen kurtzen Schifflein/ wie auch in zweyen andern Schiff-<lb/>
lein/ hundert vnd funffzig Schiffkrieger abgefertiget/ vnd hat &#x017F;ich darauff begeben auff die Jn&#x017F;eln <hi rendition="#aq">de<lb/>
Ba&#x017F;timientos,</hi> vnd als er &#x017F;ich da zu Land begeben/ i&#x017F;t er des Nachts darauff in den Meerhafen/ genandt<lb/><hi rendition="#aq">Portus bellus,</hi> ankommen.</p><lb/>
          <p>So bald als &#x017F;ie aber in &#x017F;olchem Hafen ankommen/ i&#x017F;t aus dem &#x017F;cho&#x0364;nen Ca&#x017F;tel/ &#x017F;o dem heiligen<lb/>
Philippo geweyhet i&#x017F;t/ vnd welches Ca&#x017F;tel fu&#x0364;nff vnd drey&#x017F;sig gro&#x017F;&#x017F;e vnd kleine Ge&#x017F;chu&#x0364;tz hat/ gefraget<lb/>
worden/ woher &#x017F;ie &#x017F;eyen? Vnd als &#x017F;ie jhnen geantwortet: Sie &#x017F;eyen aus Cartagena/ i&#x017F;t jhnen befoh-<lb/>
len worden/ &#x017F;ie &#x017F;ollen die Ancker werffen vnd &#x017F;till halten/ welches &#x017F;ie auch &#x017F;o bald gethan haben. Nach ei-<lb/>
ner Stunde aber i&#x017F;t der Capita&#x0364;n Parket mit zweyen Schiffen vnd zweyen andern kurtzen Schifflein/<lb/>
in welchen er drey&#x017F;sig der vornemb&#x017F;ten Per&#x017F;onen bey &#x017F;ich gehabt/ dem Wa&#x017F;&#x017F;er vnd Fluß hinauff gefah-<lb/>
ren/ wiewol die jenigen in der Ve&#x017F;tung S. Jacob gewaltig darwider ge&#x017F;chryen vnd geruffen haben/ vnd<lb/>
hat &#x017F;ich er&#x017F;tlich bey dem Flecken Triana mit den &#x017F;einigen zu Land begeben: Vnd wiewol &#x017F;ie allda zur<lb/>
Wehr vnd Wider&#x017F;tandt einander zuge&#x017F;chryen/ i&#x017F;t er doch jmmer fortgefahren/ hat &#x017F;ie vberwunden vnd<lb/>
den Ort mit Fewer ange&#x017F;tecket: Darnach i&#x017F;t er vber ein kleines Wa&#x017F;&#x017F;er gefahren/ vnd hat &#x017F;ich begeben<lb/>
zu dem &#x017F;ehr reichen Flecken/ genandt <hi rendition="#aq">Pontus Bellus:</hi> Welchen er auch angefochten/ vnd da er hinein<lb/>
kommen/ i&#x017F;t er &#x017F;tracks zugegangen auff die Ko&#x0364;nigliche Schatzkam&#x0303;er/ da jhm dann ein hauffen Kriegs-<lb/>
knecht begegnet &#x017F;eyn: Aber er i&#x017F;t durchgeri&#x017F;&#x017F;en/ hat in aller eyl jhn zwey Stu&#x0364;ck abgedrungen/ vnd mit &#x017F;ol-<lb/>
cher Tapfferkeit &#x017F;ich erzeiget/ daß/ wiewol in &#x017F;olchem Ort zwey hundert vnd funffzig Kriegsknecht zu<lb/>
Be&#x017F;chu&#x0364;tz de&#x017F;&#x017F;elbigen gewe&#x017F;en/ wie dann auch &#x017F;on&#x017F;ten eine gro&#x017F;&#x017F;e Anzahl der Einwohner/ hat er doch end-<lb/>
lich &#x017F;olche Ve&#x017F;tung erobert.</p><lb/>
          <p>Vnter de&#x017F;&#x017F;en aber &#x017F;eyn jhme die andere Capita&#x0364;nen mit jhren <hi rendition="#fr">S</hi>chiffkriegern in zweyen kurtzen<lb/>
Schifflein zu hu&#x0364;lff kommen. Jn &#x017F;olchem Streit aber i&#x017F;t Her&#xA75B; Samuel Barnet des Capita&#x0364;ns Parket<lb/>
Legat/ vnd der Capita&#x0364;n Giles vbel verwundet worden: Jn dem &#x017F;ie auch bey der Schatzkammer mit<lb/>
einander ge&#x017F;tritten/ i&#x017F;t der Ober&#x017F;te in der Stadt Her&#xA75B; Petrus Melindes mit &#x017F;echzig Soldaten auff der<lb/>
andern &#x017F;eiten auff &#x017F;ie zukommen/ mit jhnen zu &#x017F;treiten/ Aber Her&#xA75B; Capita&#x0364;n Parket i&#x017F;t jhm widerumb<lb/>
mit neun Kriegsknechten begegnet/ vnd hat es <hi rendition="#k">Gott</hi> al&#x017F;o ge&#x017F;chicket/ daß &#x017F;ie mit jhren er&#x017F;ten zweyen<lb/>
Ge&#x017F;chu&#x0364;tzen den Gubernatorn &#x017F;ampt &#x017F;elbigen Corporal to&#x0364;dtlich verwundet haben/ derohalben &#x017F;ie auff<lb/>
die Schatzkammer zu ru&#x0364;ck gewichen/ welche &#x017F;ie auch biß Morgens/ da der Tag widerumb anbrechen<lb/>
wollen/ defendiret vnd be&#x017F;chu&#x0364;tzet haben: Darauff hat Her&#xA75B; Parket den Capita&#x0364;n Ward mit einem hauf-<lb/>
fen außerle&#x017F;enen tapfferen Kriegsknechten wider &#x017F;ie kommen la&#x017F;&#x017F;en/ welche jhnen al&#x017F;o zuge&#x017F;etzet/ daß viel<lb/>
aus den Spaniern &#x017F;eyn verwundet worden/ vnd Melindes acht Wunden bekommen/ aber doch leben-<lb/>
dig blieben i&#x017F;t/ vnd i&#x017F;t Her&#xA75B; Parket des Hau&#x017F;es Mei&#x017F;ter worden/ vnd hat Melindem beneben andern Ca-<lb/>
pita&#x0364;nen gefangen bekommen: Jn die&#x017F;em Streit i&#x017F;t Capita&#x0364;n Ward &#x017F;ampt vielen andern auch verwun-<lb/>
det worden.</p><lb/>
          <note place="left">Ko&#x0364;niglich<lb/>
Hauß wird<lb/>
augefoch-<lb/>
ten.</note>
          <p>Vnter de&#x017F;&#x017F;en aber hat &#x017F;ich der Capita&#x0364;n Parket mit den andern &#x017F;einen Gehu&#x0364;lffen gemacht wider<lb/>
das Ko&#x0364;nigliche Hau&#x017F;e/ welches die Kriegsleute/ &#x017F;o darinnen waren/ Mannlich be&#x017F;chu&#x0364;tzet/ vnd &#x017F;ich auff<lb/>
keine Wei&#x017F;e oder Wege ergeben haben wollen/ biß daß endlich jhrer nicht allein viel auff dem Platz blie-<lb/>
ben/ &#x017F;ondern auch die vbrige &#x017F;eyn gefangen genommen worden/ vnter welchen dann auch ware der Ko&#x0364;-<lb/>
nigliche Secretarius. Die&#x017F;er Streit hat vier gantzer &#x017F;tunde lang gewehret. Al&#x017F;o i&#x017F;t nun Her&#xA75B; Parket<lb/>
Mei&#x017F;ter worden/ der Stadt/ des Ko&#x0364;niglichen Palla&#x017F;ts vnd der Schatzkammer/ vnd hat nunmehr in<lb/>
&#x017F;einer Gewalt den Ober&#x017F;ten Melinde/ &#x017F;ampt dem Secretario vnd vielen anderen vom Adel/ ja alle mit<lb/>
einander/ außgenommen Alcade/ welcher im Anfang des Streits mit einer gu&#x0364;ldenen Ketten &#x017F;ich aus<lb/>
der Stadt hat gemacht: Nach die&#x017F;em allem hat er Capita&#x0364;n Parket die Wacht allenthalben wol be&#x017F;tel-<lb/>
let/ vnd i&#x017F;t darnach in die Schatzkammer hinein gangen/ da er vngefehr zehen tau&#x017F;end Ducaten gefun-<lb/>
den/ welches dann (wie er meynete) ein geringe Gab i&#x017F;t: Dann zu die&#x017F;er zeit war die&#x017F;e Stadt der Ort/<lb/>
da alle Scha&#x0364;tze aus Peru vnd Chile ge&#x017F;amlet vnd verwahret wurden/ vnd welche auff &#x017F;echs Tonnen<lb/>
Golds ge&#x017F;cha&#x0364;tzet werden: Vnd wann Her&#xA75B; Parket &#x017F;ieben Tag ehe were kommen/ hette er noch hundert<lb/>
vnd zwantzig Tau&#x017F;end bekommen ko&#x0364;nnen/ welches alles aber in zweyen Schifflein gen Cartagenam<lb/>
war vber&#x017F;chicket worden. Was er in der Schatzkammer funden/ das hat er fu&#x0364;r &#x017F;ich behalten/ was es aber<lb/>
in den Flecken fu&#x0364;r &#x017F;tattliche Beuten geben/ hat er &#x017F;einen Kriegsknechten gela&#x017F;&#x017F;en.</p><lb/>
          <fw place="bottom" type="catch">Was</fw><lb/>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[518/0546] Weſt-Jndianiſcher Hiſtorien Ander Theil/ Von dannen iſt er am Vfer des veſten Landes zu der Jnſel Margarita vnd Raucheriam/ da man in der kleinen Jnſel Cubaguæ die Perlen fiſchet/ gefahren/ vnd hat allda den Hauptmann vnd Oberſten zu Cuman mit einem hauffen Kriegs Volck angetroffen: Aber dieſes alles vngeacht/ hat er ſich zu Lande begeben/ vnd nach dem er eine gute Zeit mit jhnen geſtritten/ auch in ſolchem Streite auff beyden ſeiten viel verwundet worden/ hat er den Ort mit den fuͤrnehmſten ſeiner Feinden vnd mit drey- zehen Schiffen einbekommen/ welches alles aber mit einander er fuͤr fuͤnff hundert Pfund Sterling an Perlen hat widerumb gegeben vnd loß gelaſſen: Von dannen hat er ſeinen Weg weiters zu dem Vor- berg de la Vela genommen/ vnd als jhm auffgeſtoſſen ein Portugaleſiſches Schiffe/ welches zwey hundert vnd funffzig Laſt truge/ auch hundert vnd ſiebenzig Schiffkrieger bey ſich hatte/ hat er es an- geſprenget vnd ohne groſſe Muͤhe vberwunden. Von dannen hat er ſich gen Euſenadan de Alte be- geben/ vnd hat nur bey ſich behalten den Portugaleſiſchen Capitaͤn/ die andere Negroen vnd Schiff- krieger aber hat er außgeladen. Kurtz hierauff hat er ſich gewendet nach dem Nidergang vnd nach den Jnſeln de las Caberas, vnd hat allda in zweyen kurtzen Schifflein/ wie auch in zweyen andern Schiff- lein/ hundert vnd funffzig Schiffkrieger abgefertiget/ vnd hat ſich darauff begeben auff die Jnſeln de Baſtimientos, vnd als er ſich da zu Land begeben/ iſt er des Nachts darauff in den Meerhafen/ genandt Portus bellus, ankommen. So bald als ſie aber in ſolchem Hafen ankommen/ iſt aus dem ſchoͤnen Caſtel/ ſo dem heiligen Philippo geweyhet iſt/ vnd welches Caſtel fuͤnff vnd dreyſsig groſſe vnd kleine Geſchuͤtz hat/ gefraget worden/ woher ſie ſeyen? Vnd als ſie jhnen geantwortet: Sie ſeyen aus Cartagena/ iſt jhnen befoh- len worden/ ſie ſollen die Ancker werffen vnd ſtill halten/ welches ſie auch ſo bald gethan haben. Nach ei- ner Stunde aber iſt der Capitaͤn Parket mit zweyen Schiffen vnd zweyen andern kurtzen Schifflein/ in welchen er dreyſsig der vornembſten Perſonen bey ſich gehabt/ dem Waſſer vnd Fluß hinauff gefah- ren/ wiewol die jenigen in der Veſtung S. Jacob gewaltig darwider geſchryen vnd geruffen haben/ vnd hat ſich erſtlich bey dem Flecken Triana mit den ſeinigen zu Land begeben: Vnd wiewol ſie allda zur Wehr vnd Widerſtandt einander zugeſchryen/ iſt er doch jmmer fortgefahren/ hat ſie vberwunden vnd den Ort mit Fewer angeſtecket: Darnach iſt er vber ein kleines Waſſer gefahren/ vnd hat ſich begeben zu dem ſehr reichen Flecken/ genandt Pontus Bellus: Welchen er auch angefochten/ vnd da er hinein kommen/ iſt er ſtracks zugegangen auff die Koͤnigliche Schatzkam̃er/ da jhm dann ein hauffen Kriegs- knecht begegnet ſeyn: Aber er iſt durchgeriſſen/ hat in aller eyl jhn zwey Stuͤck abgedrungen/ vnd mit ſol- cher Tapfferkeit ſich erzeiget/ daß/ wiewol in ſolchem Ort zwey hundert vnd funffzig Kriegsknecht zu Beſchuͤtz deſſelbigen geweſen/ wie dann auch ſonſten eine groſſe Anzahl der Einwohner/ hat er doch end- lich ſolche Veſtung erobert. Vnter deſſen aber ſeyn jhme die andere Capitaͤnen mit jhren Schiffkriegern in zweyen kurtzen Schifflein zu huͤlff kommen. Jn ſolchem Streit aber iſt Herꝛ Samuel Barnet des Capitaͤns Parket Legat/ vnd der Capitaͤn Giles vbel verwundet worden: Jn dem ſie auch bey der Schatzkammer mit einander geſtritten/ iſt der Oberſte in der Stadt Herꝛ Petrus Melindes mit ſechzig Soldaten auff der andern ſeiten auff ſie zukommen/ mit jhnen zu ſtreiten/ Aber Herꝛ Capitaͤn Parket iſt jhm widerumb mit neun Kriegsknechten begegnet/ vnd hat es Gott alſo geſchicket/ daß ſie mit jhren erſten zweyen Geſchuͤtzen den Gubernatorn ſampt ſelbigen Corporal toͤdtlich verwundet haben/ derohalben ſie auff die Schatzkammer zu ruͤck gewichen/ welche ſie auch biß Morgens/ da der Tag widerumb anbrechen wollen/ defendiret vnd beſchuͤtzet haben: Darauff hat Herꝛ Parket den Capitaͤn Ward mit einem hauf- fen außerleſenen tapfferen Kriegsknechten wider ſie kommen laſſen/ welche jhnen alſo zugeſetzet/ daß viel aus den Spaniern ſeyn verwundet worden/ vnd Melindes acht Wunden bekommen/ aber doch leben- dig blieben iſt/ vnd iſt Herꝛ Parket des Hauſes Meiſter worden/ vnd hat Melindem beneben andern Ca- pitaͤnen gefangen bekommen: Jn dieſem Streit iſt Capitaͤn Ward ſampt vielen andern auch verwun- det worden. Vnter deſſen aber hat ſich der Capitaͤn Parket mit den andern ſeinen Gehuͤlffen gemacht wider das Koͤnigliche Hauſe/ welches die Kriegsleute/ ſo darinnen waren/ Mannlich beſchuͤtzet/ vnd ſich auff keine Weiſe oder Wege ergeben haben wollen/ biß daß endlich jhrer nicht allein viel auff dem Platz blie- ben/ ſondern auch die vbrige ſeyn gefangen genommen worden/ vnter welchen dann auch ware der Koͤ- nigliche Secretarius. Dieſer Streit hat vier gantzer ſtunde lang gewehret. Alſo iſt nun Herꝛ Parket Meiſter worden/ der Stadt/ des Koͤniglichen Pallaſts vnd der Schatzkammer/ vnd hat nunmehr in ſeiner Gewalt den Oberſten Melinde/ ſampt dem Secretario vnd vielen anderen vom Adel/ ja alle mit einander/ außgenommen Alcade/ welcher im Anfang des Streits mit einer guͤldenen Ketten ſich aus der Stadt hat gemacht: Nach dieſem allem hat er Capitaͤn Parket die Wacht allenthalben wol beſtel- let/ vnd iſt darnach in die Schatzkammer hinein gangen/ da er vngefehr zehen tauſend Ducaten gefun- den/ welches dann (wie er meynete) ein geringe Gab iſt: Dann zu dieſer zeit war dieſe Stadt der Ort/ da alle Schaͤtze aus Peru vnd Chile geſamlet vnd verwahret wurden/ vnd welche auff ſechs Tonnen Golds geſchaͤtzet werden: Vnd wann Herꝛ Parket ſieben Tag ehe were kommen/ hette er noch hundert vnd zwantzig Tauſend bekommen koͤnnen/ welches alles aber in zweyen Schifflein gen Cartagenam war vberſchicket worden. Was er in der Schatzkammer funden/ das hat er fuͤr ſich behalten/ was es aber in den Flecken fuͤr ſtattliche Beuten geben/ hat er ſeinen Kriegsknechten gelaſſen. Was

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/gottfried_historia_1631
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/gottfried_historia_1631/546
Zitationshilfe: Gottfried, Johann Ludwig: Newe Welt Vnd Americanische Historien. Frankfurt (Main), 1631, S. 518. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/gottfried_historia_1631/546>, abgerufen am 26.04.2024.