Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.daß sie muste das vberbleibendt außtrincken / dauon seynd sie beyde nidergefallen vnd gestorben/ Chron. Hedion. part. 2. Pasiphae deß Königes Minois auß Creta Weib/ ist auch ein solche Venus gewesen/ dann vor dieser Zeit lang her/ hat Minos im Brauch/ Jährlich einem schönen Ochsen Neptuno zuopffern/ nun eins Jars als er opffern wolt/ betawrt jn der hüpsch te/ vnnd opffert jhm den schlechten/ Neptunus erzürnet vber den Minos, machet daß Pasiphae den Ochsen bulet/ vnd als jr Daedalus verholffen zu jrem vornemen/ nemlich er macht jhr einer Kuh bild darinn sie gestanden/ vnd von dem Ochsen schwanger gemacht gebar sie den weitberümten Minotaurum, der biß zu den Achseln ein Ochs/ hinabwertz ein Mensch war / dieses Wunder zu auff erziehen/ bawet Daedalus de Labyrinthum der so verworren gieng / daß niemands mehr der darinn kam/ wider herauß mocht/ in denselben versperret man das Thier/ vnd gab jhm Jährlich die sieben Söhn vnd sieben Töchter der Athener zufressen. Daedalus forcht den Zorn Minois, darumb daß er die Kuh gemacht/ flohe heimlich auß Creta mit Hülff der Königin die jhm Schiff vnd Hülff gab/ Diodorus lib. 5. Eine solche Venus ist gewesen/ Rhodope auß Thracia einer wunderschönen Gestalt/ welche mit AEsopo gefangen gelegen/ vnd hat sie Charaxes Mitylenaeus ein Bruder Sapphus mit grossem Geldt entlediget/ wie Herodotus schreibe lib. 2. welcher Sachen auch gedenckt Sappho in der Epistel an Phaonem beym Ouidio, vnd schreibt Plin. 36. c. 12. daß diese ein vornemen Pyramidem oder fewrsäule/ so da vnter die sieben wunderwerck der Welt gerechnet / hat badwen lassen/ daß sich keiner vber-der Königin Reichthumb verwundert/ dieweil es ein groß wunderwerck sey/ daß sie ein solch Reichthumb mit jhrem Leibsgewinn zusammen bracht/ vnd schreibt mit dem Herodoto/ daß sie deß Philosophi AEsopi Mit gesell gewesen. Diese Penelope hat von jhrem vnzimlichen/ geylen erworbenem gewinn/ nach jhrem Leben / in die vier hundert Bratspieß/ damit man die Opff er der Götter/ als Schaff/ Kälber / Rinder/ sc. Briete/ vnd sich die Priester den Egyptischen Gebräuchen nach/ derselben nehrten/ in der Statt Ismenie zuehren den Göttern zuerhalten gestifftet. Ein rechte Venus ist gewesen/ die vberauß schön Phryne, welche so viel Geldts vnd Guts versamlet hat mit der vnkeuschheit jhres Leibs/ daß sie sich erbotte die Mauren von Thebe auff zubawen/ welche ringes herumb hundert Pforten begrieffe/ ohn einigen lohn vnd stewr der Burger doch abzufordern/ damit jhr Nahm zu ewiger Gedächtnuß an einem Platz derselbigen Mauren möchte eingeschnitten oder gehawen werden/ mit diesem Spruch: daß sie muste das vberbleibendt außtrincken / dauon seynd sie beyde nidergefallen vnd gestorben/ Chron. Hedion. part. 2. Pasiphae deß Königes Minois auß Creta Weib/ ist auch ein solche Venus gewesen/ dann vor dieser Zeit lang her/ hat Minos im Brauch/ Jährlich einem schönen Ochsen Neptuno zuopffern/ nun eins Jars als er opffern wolt/ betawrt jn der hüpsch te/ vnnd opffert jhm den schlechten/ Neptunus erzürnet vber den Minos, machet daß Pasiphae den Ochsen bulet/ vnd als jr Daedalus verholffen zu jrem vornemen/ nemlich er macht jhr einer Kuh bild darinn sie gestanden/ vnd von dem Ochsen schwanger gemacht gebar sie den weitberümten Minotaurum, der biß zu den Achseln ein Ochs/ hinabwertz ein Mensch war / dieses Wunder zu auff erziehen/ bawet Daedalus dë Labyrinthum der so verworren gieng / daß niemands mehr der darinn kam/ wider herauß mocht/ in denselben versperret man das Thier/ vnd gab jhm Jährlich die sieben Söhn vnd sieben Töchter der Athener zufressen. Daedalus forcht den Zorn Minois, darumb daß er die Kuh gemacht/ flohe heimlich auß Creta mit Hülff der Königin die jhm Schiff vnd Hülff gab/ Diodorus lib. 5. Eine solche Venus ist gewesen/ Rhodope auß Thracia einer wunderschönen Gestalt/ welche mit AEsopo gefangen gelegen/ vñ hat sie Charaxes Mitylenaeus ein Bruder Sapphus mit grossem Geldt entlediget/ wie Herodotus schreibe lib. 2. welcher Sachen auch gedenckt Sappho in der Epistel an Phaonem beym Ouidio, vnd schreibt Plin. 36. c. 12. daß diese ein vornemen Pyramidem oder fewrsäule/ so da vnter die sieben wunderwerck der Welt gerechnet / hat badwen lassen/ daß sich keiner vber-der Königin Reichthumb verwundert/ dieweil es ein groß wunderwerck sey/ daß sie ein solch Reichthumb mit jhrem Leibsgewinn zusammen bracht/ vnd schreibt mit dem Herodoto/ daß sie deß Philosophi AEsopi Mit gesell gewesen. Diese Penelope hat von jhrem vnzimlichen/ geylen erworbenem gewinn/ nach jhrem Leben / in die vier hundert Bratspieß/ damit man die Opff er der Götter/ als Schaff/ Kälber / Rinder/ sc. Briete/ vnd sich die Priester den Egyptischen Gebräuchen nach/ derselben nehrten/ in der Statt Ismenie zuehren den Göttern zuerhalten gestifftet. Ein rechte Venus ist gewesen/ die vberauß schön Phryne, welche so viel Geldts vnd Guts versamlet hat mit der vnkeuschheit jhres Leibs/ daß sie sich erbotte die Mauren von Thebe auff zubawen/ welche ringes herumb hundert Pforten begrieffe/ ohn einigen lohn vnd stewr der Burger doch abzufordern/ damit jhr Nahm zu ewiger Gedächtnuß an einem Platz derselbigen Mauren möchte eingeschnitten oder gehawen werden/ mit diesem Spruch: <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0546" n="526"/> daß sie muste das vberbleibendt außtrincken / dauon seynd sie beyde nidergefallen vnd gestorben/ Chron. Hedion. part. 2.</p> <p>Pasiphae deß Königes Minois auß Creta Weib/ ist auch ein solche Venus gewesen/ dann vor dieser Zeit lang her/ hat Minos im Brauch/ Jährlich einem schönen Ochsen Neptuno zuopffern/ nun eins Jars als er opffern wolt/ betawrt jn der hüpsch te/ vnnd opffert jhm den schlechten/ Neptunus erzürnet vber den Minos, machet daß Pasiphae den Ochsen bulet/ vnd als jr Daedalus verholffen zu jrem vornemen/ nemlich er macht jhr einer Kuh bild darinn sie gestanden/ vnd von dem Ochsen schwanger gemacht gebar sie den weitberümten Minotaurum, der biß zu den Achseln ein Ochs/ hinabwertz ein Mensch war / dieses Wunder zu auff erziehen/ bawet Daedalus dë Labyrinthum der so verworren gieng / daß niemands mehr der darinn kam/ wider herauß mocht/ in denselben versperret man das Thier/ vnd gab jhm Jährlich die sieben Söhn vnd sieben Töchter der Athener zufressen. Daedalus forcht den Zorn Minois, darumb daß er die Kuh gemacht/ flohe heimlich auß Creta mit Hülff der Königin die jhm Schiff vnd Hülff gab/ Diodorus lib. 5.</p> <p>Eine solche Venus ist gewesen/ Rhodope auß Thracia einer wunderschönen Gestalt/ welche mit AEsopo gefangen gelegen/ vñ hat sie Charaxes Mitylenaeus ein Bruder Sapphus mit grossem Geldt entlediget/ wie Herodotus schreibe lib. 2. welcher Sachen auch gedenckt Sappho in der Epistel an Phaonem beym Ouidio, vnd schreibt Plin. 36. c. 12. daß diese ein vornemen Pyramidem oder fewrsäule/ so da vnter die sieben wunderwerck der Welt gerechnet / hat badwen lassen/ daß sich keiner vber-der Königin Reichthumb verwundert/ dieweil es ein groß wunderwerck sey/ daß sie ein solch Reichthumb mit jhrem Leibsgewinn zusammen bracht/ vnd schreibt mit dem Herodoto/ daß sie deß Philosophi AEsopi Mit gesell gewesen.</p> <p>Diese Penelope hat von jhrem vnzimlichen/ geylen erworbenem gewinn/ nach jhrem Leben / in die vier hundert Bratspieß/ damit man die Opff er der Götter/ als Schaff/ Kälber / Rinder/ sc. Briete/ vnd sich die Priester den Egyptischen Gebräuchen nach/ derselben nehrten/ in der Statt Ismenie zuehren den Göttern zuerhalten gestifftet.</p> <p>Ein rechte Venus ist gewesen/ die vberauß schön Phryne, welche so viel Geldts vnd Guts versamlet hat mit der vnkeuschheit jhres Leibs/ daß sie sich erbotte die Mauren von Thebe auff zubawen/ welche ringes herumb hundert Pforten begrieffe/ ohn einigen lohn vnd stewr der Burger doch abzufordern/ damit jhr Nahm zu ewiger Gedächtnuß an einem Platz derselbigen Mauren möchte eingeschnitten oder gehawen werden/ mit diesem Spruch:</p> </div> </body> </text> </TEI> [526/0546]
daß sie muste das vberbleibendt außtrincken / dauon seynd sie beyde nidergefallen vnd gestorben/ Chron. Hedion. part. 2.
Pasiphae deß Königes Minois auß Creta Weib/ ist auch ein solche Venus gewesen/ dann vor dieser Zeit lang her/ hat Minos im Brauch/ Jährlich einem schönen Ochsen Neptuno zuopffern/ nun eins Jars als er opffern wolt/ betawrt jn der hüpsch te/ vnnd opffert jhm den schlechten/ Neptunus erzürnet vber den Minos, machet daß Pasiphae den Ochsen bulet/ vnd als jr Daedalus verholffen zu jrem vornemen/ nemlich er macht jhr einer Kuh bild darinn sie gestanden/ vnd von dem Ochsen schwanger gemacht gebar sie den weitberümten Minotaurum, der biß zu den Achseln ein Ochs/ hinabwertz ein Mensch war / dieses Wunder zu auff erziehen/ bawet Daedalus dë Labyrinthum der so verworren gieng / daß niemands mehr der darinn kam/ wider herauß mocht/ in denselben versperret man das Thier/ vnd gab jhm Jährlich die sieben Söhn vnd sieben Töchter der Athener zufressen. Daedalus forcht den Zorn Minois, darumb daß er die Kuh gemacht/ flohe heimlich auß Creta mit Hülff der Königin die jhm Schiff vnd Hülff gab/ Diodorus lib. 5.
Eine solche Venus ist gewesen/ Rhodope auß Thracia einer wunderschönen Gestalt/ welche mit AEsopo gefangen gelegen/ vñ hat sie Charaxes Mitylenaeus ein Bruder Sapphus mit grossem Geldt entlediget/ wie Herodotus schreibe lib. 2. welcher Sachen auch gedenckt Sappho in der Epistel an Phaonem beym Ouidio, vnd schreibt Plin. 36. c. 12. daß diese ein vornemen Pyramidem oder fewrsäule/ so da vnter die sieben wunderwerck der Welt gerechnet / hat badwen lassen/ daß sich keiner vber-der Königin Reichthumb verwundert/ dieweil es ein groß wunderwerck sey/ daß sie ein solch Reichthumb mit jhrem Leibsgewinn zusammen bracht/ vnd schreibt mit dem Herodoto/ daß sie deß Philosophi AEsopi Mit gesell gewesen.
Diese Penelope hat von jhrem vnzimlichen/ geylen erworbenem gewinn/ nach jhrem Leben / in die vier hundert Bratspieß/ damit man die Opff er der Götter/ als Schaff/ Kälber / Rinder/ sc. Briete/ vnd sich die Priester den Egyptischen Gebräuchen nach/ derselben nehrten/ in der Statt Ismenie zuehren den Göttern zuerhalten gestifftet.
Ein rechte Venus ist gewesen/ die vberauß schön Phryne, welche so viel Geldts vnd Guts versamlet hat mit der vnkeuschheit jhres Leibs/ daß sie sich erbotte die Mauren von Thebe auff zubawen/ welche ringes herumb hundert Pforten begrieffe/ ohn einigen lohn vnd stewr der Burger doch abzufordern/ damit jhr Nahm zu ewiger Gedächtnuß an einem Platz derselbigen Mauren möchte eingeschnitten oder gehawen werden/ mit diesem Spruch:
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Zitationshilfe: | Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 526. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/546>, abgerufen am 17.06.2024. |