Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614.kamen sie all zum Opffer/ vnd gaben Teppich/ Schleyer/ Kleinoder/ köstlich Gestein/ Weyrauch/ gehärtzt Holtz/ Korn / Ahr von Mays Quartels/ vnd alle die Solenniteten/ damit man zu opffern pfleget. Im opffern deß Quartels/ welches die arme Leute theten/ brauchten sie diese Ceremonien / daß die Priester jnen die Häupter auffruckten/ wann mans jhnen gab/ vnnd wurffen sie wider den Fuß deß Altars/ daß das Blut darnach gieng/ welchs alles denen widerfuhr/ so da solten geopffert werden. Von andern Essenspeisen opffert ein jeder so viel/ als sein Vermögen war/ solches legten die Diener deß Tempels an die Füß deß Altars/ namens darnach/ vnd trugens in die Cellen. Wann dz Opffer verrichtet/ gieng das Volck zu Hauß/ vnnd blieb also das Fest still / biß nach der Mahlzeit. Hierzwischen schmückte die Jünglinge vnd Jungfrawen den Tempel/ vnnd fiengen an dem Abgott mit allem zu dienen/ so jme war zugeeigenet worden/ das kochten etliche Weiber / sor[unleserliches Material]sich verlobt hatten den gantzen tag zu dienen/ Alle die dieses Verlöbnuß gethan hatten/ die kamen deß Morgens sehr frühe/ vnnd setzten sich für den Auffseher deß Tempels/ auff daß sie außrichten möchten/ was jnen anbefohlen worden. Vnnd solches theten sie mit solchem Fleiß/ dz man sich bißweilen vber jhr zugerichte Speise verwundern muste. Wann die Speise gekocht/ vnnd die zeit vorhanden war/ daß man essen solte/ kamen die Jungfrauwen deß Tempels in einer Procession/ vnd trug eine jede ein Körblein in jhrer Hand mit Brot/ vnnd in der andern ein Schüssel mit bereiter Speise. Vor jhnen gieng ein alt betagter Mann her/ als ein Hofmeister/ der hatte ein seltzames Kleidt an/ dann es war wie ein weiß Chorkleidt/ so jhme biß auff die Knie gieng/ vnter demselben hat er ein leddern Wambs ohn Ermeln/ an statt der Ermeln hat er Flügel/ da etliche rothe Bendel herauß giengen/ hinden hieng an demselbe ein mittelmässiger Kürbiß / welcher voll Blumen stack/ innwendig aber waren allerhandt Ding. Dieser Alter gieng demütig für jhnen her/ vnnd schlug das Angesicht nider/ biß daß er vnden an die Treppen kam/ da setzt er sich als dann auff ein selten: Die Jungfrauwen aber setzten das Essen all auff eine Reye. So bald diß geschehen/ stundt der Alte auff/ vnnd geleitet sie wider an jren Ort. Wann sie nun wider hineyn kommen giengen die Jüngling vnd Diener deß Tempels herauß / huben die Speise auff/ drachten solche in die Cellen der Obersten vnnd Priester/ welche fünff tage an einander gefastet/ vnnd nur einmal deß tags gessen hatten/ die auch fünff tage von jhren Weibern abgesondert auß dem Tempel nicht kommen waren/ zu dem/ so hatten sie sich fleissig mit Peitschen von Seylern gegeisselt. Von dieser Göttlichen Speise / kamen sie all zum Opffer/ vnd gaben Teppich/ Schleyer/ Kleinoder/ köstlich Gestein/ Weyrauch/ gehärtzt Holtz/ Korn / Ahr von Mays Quartels/ vnd alle die Solenniteten/ damit man zu opffern pfleget. Im opffern deß Quartels/ welches die arme Leute theten/ brauchten sie diese Ceremonien / daß die Priester jnen die Häupter auffruckten/ wann mans jhnen gab/ vnnd wurffen sie wider den Fuß deß Altars/ daß das Blut darnach gieng/ welchs alles denen widerfuhr/ so da solten geopffert werden. Von andern Essenspeisen opffert ein jeder so viel/ als sein Vermögen war/ solches legten die Diener deß Tempels an die Füß deß Altars/ namens darnach/ vnd trugens in die Cellen. Wann dz Opffer verrichtet/ gieng das Volck zu Hauß/ vnnd blieb also das Fest still / biß nach der Mahlzeit. Hierzwischen schmücktë die Jünglinge vnd Jungfrawen den Tempel/ vnnd fiengen an dem Abgott mit allem zu dienen/ so jme war zugeeigenet worden/ das kochten etliche Weiber / sor[unleserliches Material]sich verlobt hatten den gantzen tag zu dienen/ Alle die dieses Verlöbnuß gethan hatten/ die kamen deß Morgens sehr frühe/ vnnd setzten sich für den Auffseher deß Tempels/ auff daß sie außrichten möchten/ was jnen anbefohlen worden. Vnnd solches theten sie mit solchem Fleiß/ dz man sich bißweilen vber jhr zugerichte Speise verwundern muste. Wann die Speise gekocht/ vnnd die zeit vorhanden war/ daß man essen solte/ kamen die Jungfrauwen deß Tempels in einer Procession/ vnd trug eine jede ein Körblein in jhrer Hand mit Brot/ vnnd in der andern ein Schüssel mit bereiter Speise. Vor jhnen gieng ein alt betagter Mann her/ als ein Hofmeister/ der hatte ein seltzames Kleidt an/ dann es war wie ein weiß Chorkleidt/ so jhme biß auff die Knie gieng/ vnter demselben hat er ein leddern Wambs ohn Ermeln/ an statt der Ermeln hat er Flügel/ da etliche rothe Bendel herauß giengen/ hinden hieng an demselbë ein mittelmässiger Kürbiß / welcher voll Blumen stack/ innwendig aber waren allerhandt Ding. Dieser Alter gieng demütig für jhnen her/ vnnd schlug das Angesicht nider/ biß daß er vnden an die Treppen kam/ da setzt er sich als dann auff ein selten: Die Jungfrauwen aber setzten das Essen all auff eine Reye. So bald diß geschehen/ stundt der Alte auff/ vnnd geleitet sie wider an jren Ort. Wann sie nun wider hineyn kommen giengen die Jüngling vnd Diener deß Tempels herauß / huben die Speise auff/ drachten solche in die Cellen der Obersten vnnd Priester/ welche fünff tage an einander gefastet/ vnnd nur einmal deß tags gessen hatten/ die auch fünff tage von jhren Weibern abgesondert auß dem Tempel nicht kommen waren/ zu dem/ so hatten sie sich fleissig mit Peitschen von Seylern gegeisselt. Von dieser Göttlichen Speise / <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0665" n="645"/> kamen sie all zum Opffer/ vnd gaben Teppich/ Schleyer/ Kleinoder/ köstlich Gestein/ Weyrauch/ gehärtzt Holtz/ Korn / Ahr von Mays Quartels/ vnd alle die Solenniteten/ damit man zu opffern pfleget. Im opffern deß Quartels/ welches die arme Leute theten/ brauchten sie diese Ceremonien / daß die Priester jnen die Häupter auffruckten/ wann mans jhnen gab/ vnnd wurffen sie wider den Fuß deß Altars/ daß das Blut darnach gieng/ welchs alles denen widerfuhr/ so da solten geopffert werden. 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Dieser Alter gieng demütig für jhnen her/ vnnd schlug das Angesicht nider/ biß daß er vnden an die Treppen kam/ da setzt er sich als dann auff ein selten: Die Jungfrauwen aber setzten das Essen all auff eine Reye.</p> <p>So bald diß geschehen/ stundt der Alte auff/ vnnd geleitet sie wider an jren Ort.</p> <p>Wann sie nun wider hineyn kommen giengen die Jüngling vnd Diener deß Tempels herauß / huben die Speise auff/ drachten solche in die Cellen der Obersten vnnd Priester/ welche fünff tage an einander gefastet/ vnnd nur einmal deß tags gessen hatten/ die auch fünff tage von jhren Weibern abgesondert auß dem Tempel nicht kommen waren/ zu dem/ so hatten sie sich fleissig mit Peitschen von Seylern gegeisselt.</p> <p>Von dieser Göttlichen Speise / </p> </div> </body> </text> </TEI> [645/0665]
kamen sie all zum Opffer/ vnd gaben Teppich/ Schleyer/ Kleinoder/ köstlich Gestein/ Weyrauch/ gehärtzt Holtz/ Korn / Ahr von Mays Quartels/ vnd alle die Solenniteten/ damit man zu opffern pfleget. Im opffern deß Quartels/ welches die arme Leute theten/ brauchten sie diese Ceremonien / daß die Priester jnen die Häupter auffruckten/ wann mans jhnen gab/ vnnd wurffen sie wider den Fuß deß Altars/ daß das Blut darnach gieng/ welchs alles denen widerfuhr/ so da solten geopffert werden. Von andern Essenspeisen opffert ein jeder so viel/ als sein Vermögen war/ solches legten die Diener deß Tempels an die Füß deß Altars/ namens darnach/ vnd trugens in die Cellen.
Wann dz Opffer verrichtet/ gieng das Volck zu Hauß/ vnnd blieb also das Fest still / biß nach der Mahlzeit.
Hierzwischen schmücktë die Jünglinge vnd Jungfrawen den Tempel/ vnnd fiengen an dem Abgott mit allem zu dienen/ so jme war zugeeigenet worden/ das kochten etliche Weiber / sor_ sich verlobt hatten den gantzen tag zu dienen/ Alle die dieses Verlöbnuß gethan hatten/ die kamen deß Morgens sehr frühe/ vnnd setzten sich für den Auffseher deß Tempels/ auff daß sie außrichten möchten/ was jnen anbefohlen worden. Vnnd solches theten sie mit solchem Fleiß/ dz man sich bißweilen vber jhr zugerichte Speise verwundern muste.
Wann die Speise gekocht/ vnnd die zeit vorhanden war/ daß man essen solte/ kamen die Jungfrauwen deß Tempels in einer Procession/ vnd trug eine jede ein Körblein in jhrer Hand mit Brot/ vnnd in der andern ein Schüssel mit bereiter Speise.
Vor jhnen gieng ein alt betagter Mann her/ als ein Hofmeister/ der hatte ein seltzames Kleidt an/ dann es war wie ein weiß Chorkleidt/ so jhme biß auff die Knie gieng/ vnter demselben hat er ein leddern Wambs ohn Ermeln/ an statt der Ermeln hat er Flügel/ da etliche rothe Bendel herauß giengen/ hinden hieng an demselbë ein mittelmässiger Kürbiß / welcher voll Blumen stack/ innwendig aber waren allerhandt Ding. Dieser Alter gieng demütig für jhnen her/ vnnd schlug das Angesicht nider/ biß daß er vnden an die Treppen kam/ da setzt er sich als dann auff ein selten: Die Jungfrauwen aber setzten das Essen all auff eine Reye.
So bald diß geschehen/ stundt der Alte auff/ vnnd geleitet sie wider an jren Ort.
Wann sie nun wider hineyn kommen giengen die Jüngling vnd Diener deß Tempels herauß / huben die Speise auff/ drachten solche in die Cellen der Obersten vnnd Priester/ welche fünff tage an einander gefastet/ vnnd nur einmal deß tags gessen hatten/ die auch fünff tage von jhren Weibern abgesondert auß dem Tempel nicht kommen waren/ zu dem/ so hatten sie sich fleissig mit Peitschen von Seylern gegeisselt.
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Zitationshilfe: | Beatus, Georg: Amphitheatrvm Naturae, Schawplatz Menschlicher Herzlichkeit. Frankfurt, 1614, S. 645. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/beatus_amphitheatrum_1614/665>, abgerufen am 16.06.2024. |