Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Albertinus, Aegidius: Der Landtstörtzer: Gusman von Alfarche oder Picaro genannt. Bd. 1. München, 1615.

Bild:
<< vorherige Seite

Der Landtstörtzer.
delsman/ der sich mit einem gerechten vnd offt
ansehenlichen gewinn benügen/ vnd nit vom
Geitz vbergehen liesse/ wie auch alles Gewerb
allein zu haben begehret/ vnnd sich vmb die
Narrenkappen deß Geitzes reisset? Mit di-
sem Geitzteuffel war auch ich insonderheit
behafft/ dann weil ich obgehörter massen
durch die Alchimisterey vnnd Alch imisten
betrogen vnnd verderbt war worden/ so be-
gab ich mich geschwindt auff die Kramerey/
kauffte allerhandt Waaren wolfeyl ein/
schlug aber starck drauff/ verkauffte sie biß-
weilen anheimbs vmb doppelts Gelt/ ging
fälschlich mit der Messerey vnnd Gewicht/
vmb/ brauchte darneben Factoreyen/ vnnd
hatte einen grossen Gewinn bey der Müntz:
Es erkleckte aber alles nichts/ sonder ich ver-
thate es alles mit einander mit heilosen Leu-
ten/ verspilte vnnd verhurte es. Letztlichen
ward ich ein Hausirer/ vnnd hausirte mit
meiner Kramerey auffm Landt herumb/ vnnd
betrog die ein fältige Bawren vnd Praelaten
mit meinen falschen Waaren. Weil auch
mein Haußfraw vor verstandener massen/

loß

Der Landtſtoͤrtzer.
delsman/ der ſich mit einem gerechten vñ offt
anſehenlichen gewinn benuͤgen/ vnd nit vom
Geitz vbergehen lieſſe/ wie auch alles Gewerb
allein zu haben begehꝛet/ vnnd ſich vmb die
Narꝛenkappen deß Geitzes reiſſet? Mit di-
ſem Geitzteuffel war auch ich inſonderheit
behafft/ dann weil ich obgehoͤrter maſſen
durch die Alchimiſterey vnnd Alch imiſten
betrogen vnnd verderbt war woꝛden/ ſo be-
gab ich mich geſchwindt auff die Kramerey/
kauffte allerhandt Waaren wolfeyl ein/
ſchlug aber ſtarck drauff/ verkauffte ſie biß-
weilen anheimbs vmb doppelts Gelt/ ging
faͤlſchlich mit der Meſſerey vnnd Gewicht/
vmb/ brauchte darneben Factoreyen/ vnnd
hatte einen groſſen Gewinn bey der Muͤntz:
Es erkleckte aber alles nichts/ ſonder ich ver-
thate es alles mit einander mit heiloſen Leu-
ten/ verſpilte vnnd verhurte es. Letztlichen
ward ich ein Hauſirer/ vnnd hauſirte mit
meiner Kramerey auffm Landt herumb/ vnnd
betrog die ein faͤltige Bawren vnd Prælaten
mit meinen falſchen Waaren. Weil auch
mein Haußfraw vor verſtandener maſſen/

loß
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0453" n="481[431]"/><fw place="top" type="header">Der Landt&#x017F;to&#x0364;rtzer.</fw><lb/>
delsman/ der &#x017F;ich mit einem gerechten vn&#x0303; offt<lb/>
an&#x017F;ehenlichen gewinn benu&#x0364;gen/ vnd nit vom<lb/>
Geitz vbergehen lie&#x017F;&#x017F;e/ wie auch alles Gewerb<lb/>
allein zu haben begeh&#xA75B;et/ vnnd &#x017F;ich vmb die<lb/>
Nar&#xA75B;enkappen deß Geitzes rei&#x017F;&#x017F;et? Mit di-<lb/>
&#x017F;em Geitzteuffel war auch ich in&#x017F;onderheit<lb/>
behafft/ dann weil ich obgeho&#x0364;rter ma&#x017F;&#x017F;en<lb/>
durch die Alchimi&#x017F;terey vnnd Alch imi&#x017F;ten<lb/>
betrogen vnnd verderbt war wo&#xA75B;den/ &#x017F;o be-<lb/>
gab ich mich ge&#x017F;chwindt auff die Kramerey/<lb/>
kauffte allerhandt Waaren wolfeyl ein/<lb/>
&#x017F;chlug aber &#x017F;tarck drauff/ verkauffte &#x017F;ie biß-<lb/>
weilen anheimbs vmb doppelts Gelt/ ging<lb/>
fa&#x0364;l&#x017F;chlich mit der Me&#x017F;&#x017F;erey vnnd Gewicht/<lb/>
vmb/ brauchte darneben Factoreyen/ vnnd<lb/>
hatte einen gro&#x017F;&#x017F;en Gewinn bey der Mu&#x0364;ntz:<lb/>
Es erkleckte aber alles nichts/ &#x017F;onder ich ver-<lb/>
thate es alles mit einander mit heilo&#x017F;en Leu-<lb/>
ten/ ver&#x017F;pilte vnnd verhurte es. Letztlichen<lb/>
ward ich ein Hau&#x017F;irer/ vnnd hau&#x017F;irte mit<lb/>
meiner Kramerey auffm Landt herumb/ vnnd<lb/>
betrog die ein fa&#x0364;ltige Bawren vnd Pr<hi rendition="#aq">æ</hi>laten<lb/>
mit meinen fal&#x017F;chen Waaren. Weil auch<lb/>
mein Haußfraw vor ver&#x017F;tandener ma&#x017F;&#x017F;en/<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">loß</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[481[431]/0453] Der Landtſtoͤrtzer. delsman/ der ſich mit einem gerechten vñ offt anſehenlichen gewinn benuͤgen/ vnd nit vom Geitz vbergehen lieſſe/ wie auch alles Gewerb allein zu haben begehꝛet/ vnnd ſich vmb die Narꝛenkappen deß Geitzes reiſſet? Mit di- ſem Geitzteuffel war auch ich inſonderheit behafft/ dann weil ich obgehoͤrter maſſen durch die Alchimiſterey vnnd Alch imiſten betrogen vnnd verderbt war woꝛden/ ſo be- gab ich mich geſchwindt auff die Kramerey/ kauffte allerhandt Waaren wolfeyl ein/ ſchlug aber ſtarck drauff/ verkauffte ſie biß- weilen anheimbs vmb doppelts Gelt/ ging faͤlſchlich mit der Meſſerey vnnd Gewicht/ vmb/ brauchte darneben Factoreyen/ vnnd hatte einen groſſen Gewinn bey der Muͤntz: Es erkleckte aber alles nichts/ ſonder ich ver- thate es alles mit einander mit heiloſen Leu- ten/ verſpilte vnnd verhurte es. Letztlichen ward ich ein Hauſirer/ vnnd hauſirte mit meiner Kramerey auffm Landt herumb/ vnnd betrog die ein faͤltige Bawren vnd Prælaten mit meinen falſchen Waaren. Weil auch mein Haußfraw vor verſtandener maſſen/ loß

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615/453
Zitationshilfe: Albertinus, Aegidius: Der Landtstörtzer: Gusman von Alfarche oder Picaro genannt. Bd. 1. München, 1615, S. 481[431]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615/453>, abgerufen am 28.04.2024.