Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Becke, Berthold von der: Soldaten-Spiegel. Frankfurt (Main), 1605.

Bild:
<< vorherige Seite

Kriegshandlungen/ Ander Theil.
deckt/ darzu nicht wol begraben waren/ mit seinem Hauffen be-
sondern/ vnd Hastrubal auch besondern sein Läger hatte. Zwi-
schen diesen beyden Lägern aber ein Platz/ der nicht eyngenom-
men/ oder beschantzt war.

Da die Bottschafft wider zu Scipioni kam/ vnd die Kundt-
schaffter jhm solches zu erkennen gaben/ vnd der Winder nun in
dem Abnemmen was/ sendet er eine neuwe Bottschafft an den
König/ vnd abermal andere kluge vnd anschlägige Römer/ auff
die Bottschafft wie andere Knechte zu warten/ vnd wie die vori-
gen gethan/ allerding wol acht zu nemmen. Die Bottschafft
auch solte dem König ansagen: Wiewol er (Scipio) für seine
Person/ zu dem Vertrag geneygt/ so wolten doch die Römer
der Meynung nicht seyn: Darumb/ wo die von Carthago die
Mittel/ die jhnen von der Römer wegen/ vorgeschlagen weren/
nicht annemmen/ so würden sie furbaß Kriegs gewärtig seyn.
Siphax der König gedacht bey jhm es weren Dräwwort/ vnnd
meynet nicht/ daß die Römer so leichtlich/ von dem Anstandt
zu handeln/ liessen: Doch schickt er vnd Hastrubal eine Bott-
schafft gen Carthago, zu erfahren/ was jnen zu Sinn seyn wolte.

Wie nun der Römer Bottschafft wider zu Scipioni kom-
men/ vnd die andern Kundtschaffter auch sagten wie die ersten/
macht Scipio einen Anschlag: So baldt es ein wenig ein Wet-
ter Tag würde/ die Feinde in jhrem Läger zu vberfallen/ vnnd
verordnet es also:

Er theilet die besten von seinem Volck in zween Hauffen/
den einen gabe er zu Lelio vnnd Massinissae, den andern behielt
er. Auch ließ er etliche im Läger/ darmit das in seinem Abwe-
sen dannoch besetzet were/ vnnd von denen in der Statt Vti-
ca
nicht vberfallen würde. Vnnd an einem Abendt/ ehe der
Lentz kame/ vnd die Feindt noch nicht darfür hielten/ daß er Wet-
ters halben etwas gegen jhnen fürnemmen würde oder möcht.
Auch hatt Siphax noch ein Hoffnung zum Vertrag/ derhalben

er auch

Kriegshandlungen/ Ander Theil.
deckt/ darzu nicht wol begraben waren/ mit ſeinem Hauffen be-
ſondern/ vnd Haſtrubal auch beſondern ſein Laͤger hatte. Zwi-
ſchen dieſen beyden Laͤgern aber ein Platz/ der nicht eyngenom-
men/ oder beſchantzt war.

Da die Bottſchafft wider zu Scipioni kam/ vnd die Kundt-
ſchaffter jhm ſolches zu erkennen gaben/ vnd der Winder nun in
dem Abnemmen was/ ſendet er eine neuwe Bottſchafft an den
Koͤnig/ vnd abermal andere kluge vnd anſchlaͤgige Roͤmer/ auff
die Bottſchafft wie andere Knechte zu warten/ vnd wie die vori-
gen gethan/ allerding wol acht zu nemmen. Die Bottſchafft
auch ſolte dem Koͤnig anſagen: Wiewol er (Scipio) fuͤr ſeine
Perſon/ zu dem Vertrag geneygt/ ſo wolten doch die Roͤmer
der Meynung nicht ſeyn: Darumb/ wo die von Carthago die
Mittel/ die jhnen von der Roͤmer wegen/ vorgeſchlagen weren/
nicht annemmen/ ſo wuͤrden ſie fůrbaß Kriegs gewaͤrtig ſeyn.
Siphax der Koͤnig gedacht bey jhm es weren Draͤwwort/ vnnd
meynet nicht/ daß die Roͤmer ſo leichtlich/ von dem Anſtandt
zu handeln/ lieſſen: Doch ſchickt er vnd Haſtrubal eine Bott-
ſchafft gen Carthago, zu erfahren/ was jnen zu Siñ ſeyn wolte.

Wie nun der Roͤmer Bottſchafft wider zu Scipioni kom-
men/ vnd die andern Kundtſchaffter auch ſagten wie die erſten/
macht Scipio einen Anſchlag: So baldt es ein wenig ein Wet-
ter Tag wuͤrde/ die Feinde in jhrem Laͤger zu vberfallen/ vnnd
verordnet es alſo:

Er theilet die beſten von ſeinem Volck in zween Hauffen/
den einen gabe er zu Lelio vnnd Maſſiniſſæ, den andern behielt
er. Auch ließ er etliche im Laͤger/ darmit das in ſeinem Abwe-
ſen dannoch beſetzet were/ vnnd von denen in der Statt Vti-
ca
nicht vberfallen wuͤrde. Vnnd an einem Abendt/ ehe der
Lentz kame/ vnd die Feindt noch nicht darfuͤr hielten/ daß er Wet-
ters halben etwas gegen jhnen fuͤrnemmen wuͤrde oder moͤcht.
Auch hatt Siphax noch ein Hoffnung zum Vertrag/ derhalben

er auch
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0199" n="191"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Kriegshandlungen/ Ander Theil.</hi></fw><lb/>
deckt/ darzu nicht wol begraben waren/ mit &#x017F;einem Hauffen be-<lb/>
&#x017F;ondern/ vnd <hi rendition="#aq">Ha&#x017F;trubal</hi> auch be&#x017F;ondern &#x017F;ein La&#x0364;ger hatte. Zwi-<lb/>
&#x017F;chen die&#x017F;en beyden La&#x0364;gern aber ein Platz/ der nicht eyngenom-<lb/>
men/ oder be&#x017F;chantzt war.</p><lb/>
          <p>Da die Bott&#x017F;chafft wider zu <hi rendition="#aq">Scipioni</hi> kam/ vnd die Kundt-<lb/>
&#x017F;chaffter jhm &#x017F;olches zu erkennen gaben/ vnd der Winder nun in<lb/>
dem Abnemmen was/ &#x017F;endet er eine neuwe Bott&#x017F;chafft an den<lb/>
Ko&#x0364;nig/ vnd abermal andere kluge vnd an&#x017F;chla&#x0364;gige Ro&#x0364;mer/ auff<lb/>
die Bott&#x017F;chafft wie andere Knechte zu warten/ vnd wie die vori-<lb/>
gen gethan/ allerding wol acht zu nemmen. Die Bott&#x017F;chafft<lb/>
auch &#x017F;olte dem Ko&#x0364;nig an&#x017F;agen: Wiewol er (<hi rendition="#aq">Scipio</hi>) fu&#x0364;r &#x017F;eine<note place="right">&#x261C;</note><lb/>
Per&#x017F;on/ zu dem Vertrag geneygt/ &#x017F;o wolten doch die Ro&#x0364;mer<lb/>
der Meynung nicht &#x017F;eyn: Darumb/ wo die von <hi rendition="#aq">Carthago</hi> die<lb/>
Mittel/ die jhnen von der Ro&#x0364;mer wegen/ vorge&#x017F;chlagen weren/<lb/>
nicht annemmen/ &#x017F;o wu&#x0364;rden &#x017F;ie f&#x016F;rbaß Kriegs gewa&#x0364;rtig &#x017F;eyn.<lb/><hi rendition="#aq">Siphax</hi> der Ko&#x0364;nig gedacht bey jhm es weren Dra&#x0364;wwort/ vnnd<lb/>
meynet nicht/ daß die Ro&#x0364;mer &#x017F;o leichtlich/ von dem An&#x017F;tandt<lb/>
zu handeln/ lie&#x017F;&#x017F;en: Doch &#x017F;chickt er vnd <hi rendition="#aq">Ha&#x017F;trubal</hi> eine Bott-<lb/>
&#x017F;chafft gen <hi rendition="#aq">Carthago,</hi> zu erfahren/ was jnen zu Sin&#x0303; &#x017F;eyn wolte.</p><lb/>
          <p>Wie nun der Ro&#x0364;mer Bott&#x017F;chafft wider zu <hi rendition="#aq">Scipioni</hi> kom-<lb/>
men/ vnd die andern Kundt&#x017F;chaffter auch &#x017F;agten wie die er&#x017F;ten/<lb/>
macht <hi rendition="#aq">Scipio</hi> einen An&#x017F;chlag: So baldt es ein wenig ein Wet-<lb/>
ter Tag wu&#x0364;rde/ die Feinde in jhrem La&#x0364;ger zu vberfallen/ vnnd<lb/>
verordnet es al&#x017F;o:</p><lb/>
          <p>Er theilet die be&#x017F;ten von &#x017F;einem Volck in zween Hauffen/<lb/>
den einen gabe er zu <hi rendition="#aq">Lelio</hi> vnnd <hi rendition="#aq">Ma&#x017F;&#x017F;ini&#x017F;&#x017F;æ,</hi> den andern behielt<lb/>
er. Auch ließ er etliche im La&#x0364;ger/ darmit das in &#x017F;einem Abwe-<lb/>
&#x017F;en dannoch be&#x017F;etzet were/ vnnd von denen in der Statt <hi rendition="#aq">Vti-<lb/>
ca</hi> nicht vberfallen wu&#x0364;rde. Vnnd an einem Abendt/ ehe der<lb/>
Lentz kame/ vnd die Feindt noch nicht darfu&#x0364;r hielten/ daß er Wet-<lb/>
ters halben etwas gegen jhnen fu&#x0364;rnemmen wu&#x0364;rde oder mo&#x0364;cht.<lb/>
Auch hatt <hi rendition="#aq">Siphax</hi> noch ein Hoffnung zum Vertrag/ derhalben<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">er auch</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[191/0199] Kriegshandlungen/ Ander Theil. deckt/ darzu nicht wol begraben waren/ mit ſeinem Hauffen be- ſondern/ vnd Haſtrubal auch beſondern ſein Laͤger hatte. Zwi- ſchen dieſen beyden Laͤgern aber ein Platz/ der nicht eyngenom- men/ oder beſchantzt war. Da die Bottſchafft wider zu Scipioni kam/ vnd die Kundt- ſchaffter jhm ſolches zu erkennen gaben/ vnd der Winder nun in dem Abnemmen was/ ſendet er eine neuwe Bottſchafft an den Koͤnig/ vnd abermal andere kluge vnd anſchlaͤgige Roͤmer/ auff die Bottſchafft wie andere Knechte zu warten/ vnd wie die vori- gen gethan/ allerding wol acht zu nemmen. Die Bottſchafft auch ſolte dem Koͤnig anſagen: Wiewol er (Scipio) fuͤr ſeine Perſon/ zu dem Vertrag geneygt/ ſo wolten doch die Roͤmer der Meynung nicht ſeyn: Darumb/ wo die von Carthago die Mittel/ die jhnen von der Roͤmer wegen/ vorgeſchlagen weren/ nicht annemmen/ ſo wuͤrden ſie fůrbaß Kriegs gewaͤrtig ſeyn. Siphax der Koͤnig gedacht bey jhm es weren Draͤwwort/ vnnd meynet nicht/ daß die Roͤmer ſo leichtlich/ von dem Anſtandt zu handeln/ lieſſen: Doch ſchickt er vnd Haſtrubal eine Bott- ſchafft gen Carthago, zu erfahren/ was jnen zu Siñ ſeyn wolte. ☜ Wie nun der Roͤmer Bottſchafft wider zu Scipioni kom- men/ vnd die andern Kundtſchaffter auch ſagten wie die erſten/ macht Scipio einen Anſchlag: So baldt es ein wenig ein Wet- ter Tag wuͤrde/ die Feinde in jhrem Laͤger zu vberfallen/ vnnd verordnet es alſo: Er theilet die beſten von ſeinem Volck in zween Hauffen/ den einen gabe er zu Lelio vnnd Maſſiniſſæ, den andern behielt er. Auch ließ er etliche im Laͤger/ darmit das in ſeinem Abwe- ſen dannoch beſetzet were/ vnnd von denen in der Statt Vti- ca nicht vberfallen wuͤrde. Vnnd an einem Abendt/ ehe der Lentz kame/ vnd die Feindt noch nicht darfuͤr hielten/ daß er Wet- ters halben etwas gegen jhnen fuͤrnemmen wuͤrde oder moͤcht. Auch hatt Siphax noch ein Hoffnung zum Vertrag/ derhalben er auch

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/becke_soldaten_1605
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/becke_soldaten_1605/199
Zitationshilfe: Becke, Berthold von der: Soldaten-Spiegel. Frankfurt (Main), 1605, S. 191. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/becke_soldaten_1605/199>, abgerufen am 26.04.2024.