Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Becke, Berthold von der: Soldaten-Spiegel. Frankfurt (Main), 1605.

Bild:
<< vorherige Seite
Militaris Disciplinae: oder

Wann sichs aber schicken soll/ so thuts es/ also gieng es auch
allhie zu: Dann es kam eben der Scharpffrichter/ auff solch
Völcklein bescheiden/ mit einem Knecht daher geritten. Flucks
fordert jhn der Fürst zu sich/ vnnd sprach: Sihestu die-
sen Dieb/ nimme vnd hencke jhn da zum nechsten an ein Baum/
wie dann daselbst herumb viel Bierbäum in Eckern stunden.
Antwort der Scharpffrichter: Gnädiger Herr/ E. F. G. bin
ich zu gehorsamen schuldig/ verhoff aber nicht/ daß E. F. G. hie-
wit ernst seye: Auch bitte ich darfür. Du hörst wol/ was ich dir
sage/ sprach der Fürst/ hencke den Dieb auff/ flugs. Sagte der
Scharpffrichter widerumb: Jch kan vnd wil diß nit thun/ dann
ich hab jhrer diesen Tag schon sechs gehenckt. Man hat sie von
Weib vnd Kindt hinweggeführet/ vnnd solt sie nun hie auff-
hencken/ wie Hunde? E. F. G. bedencken es besser: Es seyndt ja
auch Christenleute/ wie andere. Zorniglich sagte der Fürst noch
einmal: Höre/ du solt jhn/ oder ich wil dich lassen an seine statt
hencken. Antwort der Hencker: Jch wils nicht thun/ gab sei-
nem Pferdt die Sporen/ vnd hüwe darvon. Wie wol der Fürst
jm nachrennet/ vnd mit dem Rumorbengel nach jm warffe/ hatte
er (der Hencker) doch den Vorauß/ vnnd mochte jhn nie-
mandt ereylen.

Vnder deß hatte der Bawer den Profosen/ der jhn beym Arm
hielte/ vnd hinweg schleyffen wolte/ ins Angesicht geschlagen/
jhm entrückt/ vnd war auch darvon gestriechen. Dann der Pro-
foß allein ohne Diener oder Steckenknecht kommen war. Jm
Widerkehren/ als der Fürst den Bawren nicht mehr/ nur den
Profosen allein/ zwischen den vmbstehenden Adelleuten stehen
sahe/ vnd fragte: Wardt er von den Herrn/ mit jrer aller grossem
Gelächter/ dessen berichtet. Der Profoß wardt geheissen nach-
folgen/ vor deß Fürsten Losament/ bekam doch nichts/ dann daß
der Bart jhm wüst wardt gekemmet. Vnderm Nachtessen ward
der Fürst dieser Bawern eyngedenck/ möchte deß Schimpffs

wol lachen/
Militaris Disciplinæ: oder

Wann ſichs aber ſchicken ſoll/ ſo thuts es/ alſo gieng es auch
allhie zu: Dann es kam eben der Scharpffrichter/ auff ſolch
Voͤlcklein beſcheiden/ mit einem Knecht daher geritten. Flucks
fordert jhn der Fuͤrſt zu ſich/ vnnd ſprach: Siheſtu die-
ſen Dieb/ nimme vnd hencke jhn da zum nechſten an ein Baum/
wie dann daſelbſt herumb viel Bierbaͤum in Eckern ſtunden.
Antwort der Scharpffrichter: Gnaͤdiger Herꝛ/ E. F. G. bin
ich zu gehorſamen ſchuldig/ verhoff aber nicht/ daß E. F. G. hie-
wit ernſt ſeye: Auch bitte ich darfuͤr. Du hoͤrſt wol/ was ich dir
ſage/ ſprach der Fuͤrſt/ hencke den Dieb auff/ flugs. Sagte der
Scharpffrichter widerumb: Jch kan vnd wil diß nit thun/ dann
ich hab jhrer dieſen Tag ſchon ſechs gehenckt. Man hat ſie von
Weib vnd Kindt hinweggefuͤhret/ vnnd ſolt ſie nun hie auff-
hencken/ wie Hunde? E. F. G. bedencken es beſſer: Es ſeyndt ja
auch Chriſtenleute/ wie andere. Zorniglich ſagte der Fuͤrſt noch
einmal: Hoͤre/ du ſolt jhn/ oder ich wil dich laſſen an ſeine ſtatt
hencken. Antwort der Hencker: Jch wils nicht thun/ gab ſei-
nem Pferdt die Sporen/ vnd huͤwe darvon. Wie wol der Fuͤrſt
jm nachrennet/ vnd mit dem Rumorbengel nach jm warffe/ hatte
er (der Hencker) doch den Vorauß/ vnnd mochte jhn nie-
mandt ereylen.

Vnder deß hatte der Bawer den Profoſen/ der jhn beym Arm
hielte/ vnd hinweg ſchleyffen wolte/ ins Angeſicht geſchlagen/
jhm entruͤckt/ vnd war auch darvon geſtriechen. Dann der Pro-
foß allein ohne Diener oder Steckenknecht kommen war. Jm
Widerkehren/ als der Fuͤrſt den Bawren nicht mehr/ nur den
Profoſen allein/ zwiſchen den vmbſtehenden Adelleuten ſtehen
ſahe/ vnd fragte: Wardt er von den Herꝛn/ mit jrer aller groſſem
Gelaͤchter/ deſſen berichtet. Der Profoß wardt geheiſſen nach-
folgen/ vor deß Fuͤrſten Loſament/ bekam doch nichts/ dann daß
der Bart jhm wuͤſt wardt gekemmet. Vnderm Nachteſſen ward
der Fuͤrſt dieſer Bawern eyngedenck/ moͤchte deß Schimpffs

wol lachen/
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <pb facs="#f0228" n="220"/>
          <fw place="top" type="header"> <hi rendition="#aq"> <hi rendition="#g"> <hi rendition="#k">Militaris Disciplinæ:</hi> </hi> </hi> <hi rendition="#b">oder</hi> </fw><lb/>
          <p>Wann &#x017F;ichs aber &#x017F;chicken &#x017F;oll/ &#x017F;o thuts es/ al&#x017F;o gieng es auch<lb/>
allhie zu: Dann es kam eben der Scharpffrichter/ auff &#x017F;olch<lb/>
Vo&#x0364;lcklein be&#x017F;cheiden/ mit einem Knecht daher geritten. Flucks<lb/>
fordert jhn der Fu&#x0364;r&#x017F;t zu &#x017F;ich/ vnnd &#x017F;prach: Sihe&#x017F;tu die-<lb/>
&#x017F;en Dieb/ nimme vnd hencke jhn da zum nech&#x017F;ten an ein Baum/<lb/>
wie dann da&#x017F;elb&#x017F;t herumb viel Bierba&#x0364;um in Eckern &#x017F;tunden.<lb/>
Antwort der Scharpffrichter: Gna&#x0364;diger Her&#xA75B;/ E. F. G. bin<lb/>
ich zu gehor&#x017F;amen &#x017F;chuldig/ verhoff aber nicht/ daß E. F. G. hie-<lb/>
wit ern&#x017F;t &#x017F;eye: Auch bitte ich darfu&#x0364;r. Du ho&#x0364;r&#x017F;t wol/ was ich dir<lb/>
&#x017F;age/ &#x017F;prach der Fu&#x0364;r&#x017F;t/ hencke den Dieb auff/ flugs. Sagte der<lb/>
Scharpffrichter widerumb: Jch kan vnd wil diß nit thun/ dann<lb/>
ich hab jhrer die&#x017F;en Tag &#x017F;chon &#x017F;echs gehenckt. Man hat &#x017F;ie von<lb/>
Weib vnd Kindt hinweggefu&#x0364;hret/ vnnd &#x017F;olt &#x017F;ie nun hie auff-<lb/>
hencken/ wie Hunde? E. F. G. bedencken es be&#x017F;&#x017F;er: Es &#x017F;eyndt ja<lb/>
auch Chri&#x017F;tenleute/ wie andere. Zorniglich &#x017F;agte der Fu&#x0364;r&#x017F;t noch<lb/>
einmal: Ho&#x0364;re/ du &#x017F;olt jhn/ oder ich wil dich la&#x017F;&#x017F;en an &#x017F;eine &#x017F;tatt<lb/>
hencken. Antwort der Hencker: Jch wils nicht thun/ gab &#x017F;ei-<lb/>
nem Pferdt die Sporen/ vnd hu&#x0364;we darvon. Wie wol der Fu&#x0364;r&#x017F;t<lb/>
jm nachrennet/ vnd mit dem Rumorbengel nach jm warffe/ hatte<lb/>
er (der Hencker) doch den Vorauß/ vnnd mochte jhn nie-<lb/>
mandt ereylen.</p><lb/>
          <p>Vnder deß hatte der Bawer den Profo&#x017F;en/ der jhn beym Arm<lb/>
hielte/ vnd hinweg &#x017F;chleyffen wolte/ ins Ange&#x017F;icht ge&#x017F;chlagen/<lb/>
jhm entru&#x0364;ckt/ vnd war auch darvon ge&#x017F;triechen. Dann der Pro-<lb/>
foß allein ohne Diener oder Steckenknecht kommen war. Jm<lb/>
Widerkehren/ als der Fu&#x0364;r&#x017F;t den Bawren nicht mehr/ nur den<lb/>
Profo&#x017F;en allein/ zwi&#x017F;chen den vmb&#x017F;tehenden Adelleuten &#x017F;tehen<lb/>
&#x017F;ahe/ vnd fragte: Wardt er von den Her&#xA75B;n/ mit jrer aller gro&#x017F;&#x017F;em<lb/>
Gela&#x0364;chter/ de&#x017F;&#x017F;en berichtet. Der Profoß wardt gehei&#x017F;&#x017F;en nach-<lb/>
folgen/ vor deß Fu&#x0364;r&#x017F;ten Lo&#x017F;ament/ bekam doch nichts/ dann daß<lb/>
der Bart jhm wu&#x0364;&#x017F;t wardt gekemmet. Vnderm Nachte&#x017F;&#x017F;en ward<lb/>
der Fu&#x0364;r&#x017F;t die&#x017F;er Bawern eyngedenck/ mo&#x0364;chte deß Schimpffs<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">wol lachen/</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[220/0228] Militaris Disciplinæ: oder Wann ſichs aber ſchicken ſoll/ ſo thuts es/ alſo gieng es auch allhie zu: Dann es kam eben der Scharpffrichter/ auff ſolch Voͤlcklein beſcheiden/ mit einem Knecht daher geritten. Flucks fordert jhn der Fuͤrſt zu ſich/ vnnd ſprach: Siheſtu die- ſen Dieb/ nimme vnd hencke jhn da zum nechſten an ein Baum/ wie dann daſelbſt herumb viel Bierbaͤum in Eckern ſtunden. Antwort der Scharpffrichter: Gnaͤdiger Herꝛ/ E. F. G. bin ich zu gehorſamen ſchuldig/ verhoff aber nicht/ daß E. F. G. hie- wit ernſt ſeye: Auch bitte ich darfuͤr. Du hoͤrſt wol/ was ich dir ſage/ ſprach der Fuͤrſt/ hencke den Dieb auff/ flugs. Sagte der Scharpffrichter widerumb: Jch kan vnd wil diß nit thun/ dann ich hab jhrer dieſen Tag ſchon ſechs gehenckt. Man hat ſie von Weib vnd Kindt hinweggefuͤhret/ vnnd ſolt ſie nun hie auff- hencken/ wie Hunde? E. F. G. bedencken es beſſer: Es ſeyndt ja auch Chriſtenleute/ wie andere. Zorniglich ſagte der Fuͤrſt noch einmal: Hoͤre/ du ſolt jhn/ oder ich wil dich laſſen an ſeine ſtatt hencken. Antwort der Hencker: Jch wils nicht thun/ gab ſei- nem Pferdt die Sporen/ vnd huͤwe darvon. Wie wol der Fuͤrſt jm nachrennet/ vnd mit dem Rumorbengel nach jm warffe/ hatte er (der Hencker) doch den Vorauß/ vnnd mochte jhn nie- mandt ereylen. Vnder deß hatte der Bawer den Profoſen/ der jhn beym Arm hielte/ vnd hinweg ſchleyffen wolte/ ins Angeſicht geſchlagen/ jhm entruͤckt/ vnd war auch darvon geſtriechen. Dann der Pro- foß allein ohne Diener oder Steckenknecht kommen war. Jm Widerkehren/ als der Fuͤrſt den Bawren nicht mehr/ nur den Profoſen allein/ zwiſchen den vmbſtehenden Adelleuten ſtehen ſahe/ vnd fragte: Wardt er von den Herꝛn/ mit jrer aller groſſem Gelaͤchter/ deſſen berichtet. Der Profoß wardt geheiſſen nach- folgen/ vor deß Fuͤrſten Loſament/ bekam doch nichts/ dann daß der Bart jhm wuͤſt wardt gekemmet. Vnderm Nachteſſen ward der Fuͤrſt dieſer Bawern eyngedenck/ moͤchte deß Schimpffs wol lachen/

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/becke_soldaten_1605
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/becke_soldaten_1605/228
Zitationshilfe: Becke, Berthold von der: Soldaten-Spiegel. Frankfurt (Main), 1605, S. 220. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/becke_soldaten_1605/228>, abgerufen am 26.04.2024.