Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653.

Bild:
<< vorherige Seite

Predigt.
Sondern er machts wie Salomon/ der nicht vmb langes Leben/ noch vmb1. Reg. 3, 9,
11.

Reichthum/ noch vmb andere zeitliche Wolfahrt/ sondern vmb ein gehor-
sam Hertz/ Weißheit vnd Verstand/ das Gute vnd Böse zu vnterscheiden/
den HErrn gebetten. Er bittet das höchste Gut/ darin man alles hat/ was
ein Hertz wünschen mag. Wann wir nur dich/ wolt er sagen/ samt dei-
nem himmlischen Vatter sehen/ so genüget vns/ so fragen wir nichts nach
Himmel vnd Erden. Er machts wie Joseph/ der hatte alles genug in
Egypten/ aber sein Vatter mangelte jhm/ derohalben da er jhn sahe/ fiel erGen. 46, 29
jhm vmb den Halß/ vnd weinet lang an seinem Halse/ das sättiget seine
Begierde. Ja Philippus beweiset damit daß er vielmehr sey Philopater,
ein Lieb haber deß himmlischen Vatters/ als Philippus/ ein Liebhaber der
Pferde/ vnd weltlichen Vaniteten.

Es ist endlich auch ein Exemplarische Bitt: Hie siehet Philippus
als der Vorbetter. Gleich wie er zuvor den Nathanael zu Christo in dieIoh 1, 46.
Schul geführet: Gleichwie er die Griechen/ die Jesum gerne gesehen/ an-
bracht: also führet er vns auch in die Schul der Erkäntniß Gottes/ daßc. 12, 20, 21,
22.

wir als Lehrbegierige/ fleissige Schüler auch einmütig sprechen sollen/
Ach HErr Jesu zeige vns den Vatter/ von dem wir vnser Glaubens-
bekantniß thun vnd sprechen/ Jch glaube an einen einigen allmäch-
chtigen Gottden Vatter.

Mit welchem Wunsch-Gebet wir auch diese Predigt antretten/
da wir handlen wollen von der göttlichen Vatterschafft/ von Gott dem
Vatter/ vnd anzeigen/ wer allhie durch den Vatter verstanden werde/
wessen wir vns zu jhm zu versehen/ vnd wie wir vns denselben einbilden
sollen? Ach HErr Christe/ zeige vns durch deinen Göttlichen Finger des
heiligen Geistes den Vatter/ so genüget vns/ Amen.

WAnn demnach ein Christglaubige Seel mit der Apostolischen
vnd Nicenischen Kirchen getrost bekennet vnd spricht. Jch
glaub an Gott den Vatter/
so verstehet sie zwar den persön-
lichen Vatter/ die erste Person der Gottheit/ der da heisset/ der Vatter vn-
sers HErrn Jesu Christi/
von welchem der Apostel spricht/ Er beugeEph. 3, 14,
15.

seine Knie gegen dem selben/ der der rechte Vatter ist über alles/
was da Kinder heisset im Himmel vnd auff Erden/
vnd also vmb
Christi willen/ auch vnser Vatter ist/ wie vnser Heyland selbst bezeuget/
wann er zu Maria Magdalena spricht: Gehe hin zu meinen Bru-Ioh. 20, 17.
dern/ vnd sage jhnen/ ich fahre auff zu meinem Vatter/ vnd zu

ewrem

Predigt.
Sondern er machts wie Salomon/ der nicht vmb langes Leben/ noch vmb1. Reg. 3, 9,
11.

Reichthum/ noch vmb andere zeitliche Wolfahrt/ ſondern vmb ein gehor-
ſam Hertz/ Weißheit vnd Verſtand/ das Gute vnd Boͤſe zu vnterſcheiden/
den HErrn gebetten. Er bittet das hoͤchſte Gut/ darin man alles hat/ was
ein Hertz wuͤnſchen mag. Wann wir nur dich/ wolt er ſagen/ ſamt dei-
nem himmliſchen Vatter ſehen/ ſo genuͤget vns/ ſo fragen wir nichts nach
Himmel vnd Erden. Er machts wie Joſeph/ der hatte alles genug in
Egypten/ aber ſein Vatter mangelte jhm/ derohalben da er jhn ſahe/ fiel erGen. 46, 29
jhm vmb den Halß/ vnd weinet lang an ſeinem Halſe/ das ſaͤttiget ſeine
Begierde. Ja Philippus beweiſet damit daß er vielmehr ſey Philopater,
ein Lieb haber deß himmliſchen Vatters/ als Philippus/ ein Liebhaber der
Pferde/ vnd weltlichen Vaniteten.

Es iſt endlich auch ein Exemplariſche Bitt: Hie ſiehet Philippus
als der Vorbetter. Gleich wie er zuvor den Nathanael zu Chriſto in dieIoh 1, 46.
Schul gefuͤhret: Gleichwie er die Griechen/ die Jeſum gerne geſehen/ an-
bracht: alſo fuͤhret er vns auch in die Schul der Erkaͤntniß Gottes/ daßc. 12, 20, 21,
22.

wir als Lehrbegierige/ fleiſſige Schuͤler auch einmuͤtig ſprechen ſollen/
Ach HErr Jeſu zeige vns den Vatter/ von dem wir vnſer Glaubens-
bekantniß thun vnd ſprechen/ Jch glaube an einen einigen allmäch-
chtigen Gottden Vatter.

Mit welchem Wunſch-Gebet wir auch dieſe Predigt antretten/
da wir handlen wollen von der goͤttlichen Vatterſchafft/ von Gott dem
Vatter/ vnd anzeigen/ wer allhie durch den Vatter verſtanden werde/
weſſen wir vns zu jhm zu verſehen/ vnd wie wir vns denſelben einbilden
ſollen? Ach HErr Chriſte/ zeige vns durch deinen Goͤttlichen Finger des
heiligen Geiſtes den Vatter/ ſo genuͤget vns/ Amen.

WAnn demnach ein Chriſtglaubige Seel mit der Apoſtoliſchen
vnd Niceniſchen Kirchen getroſt bekennet vnd ſpricht. Jch
glaub an Gott den Vatter/
ſo verſtehet ſie zwar den perſoͤn-
lichen Vatter/ die erſte Perſon der Gottheit/ der da heiſſet/ der Vatter vn-
ſers HErrn Jeſu Chriſti/
von welchem der Apoſtel ſpricht/ Er beugeEph. 3, 14,
15.

ſeine Knie gegen dem ſelben/ der der rechte Vatter iſt uͤber alles/
was da Kinder heiſſet im Himmel vnd auff Erden/
vnd alſo vmb
Chriſti willen/ auch vnſer Vatter iſt/ wie vnſer Heyland ſelbſt bezeuget/
wann er zu Maria Magdalena ſpricht: Gehe hin zu meinen Brů-Ioh. 20, 17.
dern/ vnd ſage jhnen/ ich fahre auff zu meinem Vatter/ vnd zu

ewrem
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0305" n="287"/><fw place="top" type="header"><hi rendition="#b">Predigt.</hi></fw><lb/>
Sondern er machts wie Salomon/ der nicht vmb langes Leben/ noch vmb<note place="right">1. <hi rendition="#aq">Reg.</hi> 3, 9,<lb/>
11.</note><lb/>
Reichthum/ noch vmb andere zeitliche Wolfahrt/ &#x017F;ondern vmb ein gehor-<lb/>
&#x017F;am Hertz/ Weißheit vnd Ver&#x017F;tand/ das Gute vnd Bo&#x0364;&#x017F;e zu vnter&#x017F;cheiden/<lb/>
den HErrn gebetten. Er bittet das ho&#x0364;ch&#x017F;te Gut/ darin man alles hat/ was<lb/>
ein Hertz wu&#x0364;n&#x017F;chen mag. Wann wir nur dich/ wolt er &#x017F;agen/ &#x017F;amt dei-<lb/>
nem himmli&#x017F;chen Vatter &#x017F;ehen/ &#x017F;o genu&#x0364;get vns/ &#x017F;o fragen wir nichts nach<lb/>
Himmel vnd Erden. Er machts wie Jo&#x017F;eph/ der hatte alles genug in<lb/>
Egypten/ aber &#x017F;ein Vatter mangelte jhm/ derohalben da er jhn &#x017F;ahe/ fiel er<note place="right"><hi rendition="#aq">Gen.</hi> 46, 29</note><lb/>
jhm vmb den Halß/ vnd weinet lang an &#x017F;einem Hal&#x017F;e/ das &#x017F;a&#x0364;ttiget &#x017F;eine<lb/>
Begierde. Ja Philippus bewei&#x017F;et damit daß er vielmehr &#x017F;ey <hi rendition="#aq">Philopater,</hi><lb/>
ein Lieb haber deß himmli&#x017F;chen Vatters/ als Philippus/ ein Liebhaber der<lb/>
Pferde/ vnd weltlichen Vaniteten.</p><lb/>
          <p>Es i&#x017F;t endlich auch ein Exemplari&#x017F;che Bitt: Hie &#x017F;iehet Philippus<lb/>
als der Vorbetter. Gleich wie er zuvor den Nathanael zu Chri&#x017F;to in die<note place="right"><hi rendition="#aq">Ioh</hi> 1, 46.</note><lb/>
Schul gefu&#x0364;hret: Gleichwie er die Griechen/ die Je&#x017F;um gerne ge&#x017F;ehen/ an-<lb/>
bracht: al&#x017F;o fu&#x0364;hret er vns auch in die Schul der Erka&#x0364;ntniß Gottes/ daß<note place="right"><hi rendition="#aq">c.</hi> 12, 20, 21,<lb/>
22.</note><lb/>
wir als Lehrbegierige/ flei&#x017F;&#x017F;ige Schu&#x0364;ler auch einmu&#x0364;tig &#x017F;prechen &#x017F;ollen/<lb/><hi rendition="#fr">Ach HErr Je&#x017F;u zeige vns den Vatter/</hi> von dem wir vn&#x017F;er Glaubens-<lb/>
bekantniß thun vnd &#x017F;prechen/ <hi rendition="#fr">Jch glaube an einen einigen allmäch-<lb/>
chtigen Gottden Vatter.</hi></p><lb/>
          <p>Mit welchem Wun&#x017F;ch-Gebet wir auch die&#x017F;e Predigt antretten/<lb/>
da wir handlen wollen von der go&#x0364;ttlichen Vatter&#x017F;chafft/ von Gott dem<lb/>
Vatter/ vnd anzeigen/ wer allhie durch den Vatter ver&#x017F;tanden werde/<lb/>
we&#x017F;&#x017F;en wir vns zu jhm zu ver&#x017F;ehen/ vnd wie wir vns den&#x017F;elben einbilden<lb/>
&#x017F;ollen? Ach HErr Chri&#x017F;te/ zeige vns durch deinen Go&#x0364;ttlichen Finger des<lb/>
heiligen Gei&#x017F;tes den Vatter/ &#x017F;o genu&#x0364;get vns/ Amen.</p><lb/>
          <p><hi rendition="#in">W</hi>Ann demnach ein Chri&#x017F;tglaubige Seel mit der Apo&#x017F;toli&#x017F;chen<lb/>
vnd Niceni&#x017F;chen Kirchen getro&#x017F;t bekennet vnd &#x017F;pricht. <hi rendition="#fr">Jch<lb/>
glaub an Gott den Vatter/</hi> &#x017F;o ver&#x017F;tehet &#x017F;ie zwar den per&#x017F;o&#x0364;n-<lb/>
lichen Vatter/ die er&#x017F;te Per&#x017F;on der Gottheit/ der da hei&#x017F;&#x017F;et/ <hi rendition="#fr">der Vatter vn-<lb/>
&#x017F;ers HErrn Je&#x017F;u Chri&#x017F;ti/</hi> von welchem der Apo&#x017F;tel &#x017F;pricht/ <hi rendition="#fr">Er beuge</hi><note place="right"><hi rendition="#aq">Eph.</hi> 3, 14,<lb/>
15.</note><lb/><hi rendition="#fr">&#x017F;eine Knie gegen dem &#x017F;elben/ der der rechte Vatter i&#x017F;t u&#x0364;ber alles/<lb/>
was da Kinder hei&#x017F;&#x017F;et im Himmel vnd auff Erden/</hi> vnd al&#x017F;o vmb<lb/>
Chri&#x017F;ti willen/ auch vn&#x017F;er Vatter i&#x017F;t/ wie vn&#x017F;er Heyland &#x017F;elb&#x017F;t bezeuget/<lb/>
wann er zu Maria Magdalena &#x017F;pricht: <hi rendition="#fr">Gehe hin zu meinen Br&#x016F;-</hi><note place="right"><hi rendition="#aq">Ioh.</hi> 20, 17.</note><lb/><hi rendition="#fr">dern/ vnd &#x017F;age jhnen/ ich fahre auff zu meinem Vatter/ vnd zu</hi><lb/>
<fw place="bottom" type="catch"><hi rendition="#fr">ewrem</hi></fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[287/0305] Predigt. Sondern er machts wie Salomon/ der nicht vmb langes Leben/ noch vmb Reichthum/ noch vmb andere zeitliche Wolfahrt/ ſondern vmb ein gehor- ſam Hertz/ Weißheit vnd Verſtand/ das Gute vnd Boͤſe zu vnterſcheiden/ den HErrn gebetten. Er bittet das hoͤchſte Gut/ darin man alles hat/ was ein Hertz wuͤnſchen mag. Wann wir nur dich/ wolt er ſagen/ ſamt dei- nem himmliſchen Vatter ſehen/ ſo genuͤget vns/ ſo fragen wir nichts nach Himmel vnd Erden. Er machts wie Joſeph/ der hatte alles genug in Egypten/ aber ſein Vatter mangelte jhm/ derohalben da er jhn ſahe/ fiel er jhm vmb den Halß/ vnd weinet lang an ſeinem Halſe/ das ſaͤttiget ſeine Begierde. Ja Philippus beweiſet damit daß er vielmehr ſey Philopater, ein Lieb haber deß himmliſchen Vatters/ als Philippus/ ein Liebhaber der Pferde/ vnd weltlichen Vaniteten. 1. Reg. 3, 9, 11. Gen. 46, 29 Es iſt endlich auch ein Exemplariſche Bitt: Hie ſiehet Philippus als der Vorbetter. Gleich wie er zuvor den Nathanael zu Chriſto in die Schul gefuͤhret: Gleichwie er die Griechen/ die Jeſum gerne geſehen/ an- bracht: alſo fuͤhret er vns auch in die Schul der Erkaͤntniß Gottes/ daß wir als Lehrbegierige/ fleiſſige Schuͤler auch einmuͤtig ſprechen ſollen/ Ach HErr Jeſu zeige vns den Vatter/ von dem wir vnſer Glaubens- bekantniß thun vnd ſprechen/ Jch glaube an einen einigen allmäch- chtigen Gottden Vatter. Ioh 1, 46. c. 12, 20, 21, 22. Mit welchem Wunſch-Gebet wir auch dieſe Predigt antretten/ da wir handlen wollen von der goͤttlichen Vatterſchafft/ von Gott dem Vatter/ vnd anzeigen/ wer allhie durch den Vatter verſtanden werde/ weſſen wir vns zu jhm zu verſehen/ vnd wie wir vns denſelben einbilden ſollen? Ach HErr Chriſte/ zeige vns durch deinen Goͤttlichen Finger des heiligen Geiſtes den Vatter/ ſo genuͤget vns/ Amen. WAnn demnach ein Chriſtglaubige Seel mit der Apoſtoliſchen vnd Niceniſchen Kirchen getroſt bekennet vnd ſpricht. Jch glaub an Gott den Vatter/ ſo verſtehet ſie zwar den perſoͤn- lichen Vatter/ die erſte Perſon der Gottheit/ der da heiſſet/ der Vatter vn- ſers HErrn Jeſu Chriſti/ von welchem der Apoſtel ſpricht/ Er beuge ſeine Knie gegen dem ſelben/ der der rechte Vatter iſt uͤber alles/ was da Kinder heiſſet im Himmel vnd auff Erden/ vnd alſo vmb Chriſti willen/ auch vnſer Vatter iſt/ wie vnſer Heyland ſelbſt bezeuget/ wann er zu Maria Magdalena ſpricht: Gehe hin zu meinen Brů- dern/ vnd ſage jhnen/ ich fahre auff zu meinem Vatter/ vnd zu ewrem Eph. 3, 14, 15. Ioh. 20, 17.

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/305
Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 4. Straßburg, 1653, S. 287. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus04_1653/305>, abgerufen am 28.04.2024.