Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Melander, Otto: [Joco-seria] Das ander theil dieses Schimpff vnd Ernsts. Bd. 2. Lich, 1605.

Bild:
<< vorherige Seite

doch mehr als ein Königlicher Stuel ist/ die zu
solchen Ampt nicht vnderricht noch gerüstet seindt
nur daß sie ein vnverschemptes geschwetz halten/
schreien vnd Boltern alles was jhnen ins Maul
kompt/ oder was sie auß vngeschickten Postillen
haben/ vnd nach eigenen Menschlichen begierdten/
das ich vnderdessen verschweige/ als wir leider viel
zu offt hören/ daß man auß jhrer red nichts vernimt
als fuchschwentzerey/ jhren ruhm vnnd eigenen nu-
tzen/ vnd das noch ärger ist/ neid vnnd Haß gegen
den nechsten/ vnd dasselbige so lautbar/ daß biswei-
len das Volck welches gleich grob vnd vngelerth ist
auff recht vnd auß der Predig gehet/ Erasmus.

Da wir in liederlichen dingen so sorgfeltig seind/
darff doch sich einer zum Predigampt begeben der
eben so geschickt dazu ist als ein ackerman zur
harffen/ oder ein Schiffman zum Pflug/ vnnd an
statt vieler herrlicher gaben vnnd tugenden welche
zu solchem würdigen Ampt gehörig/ bringt er
nichts mehr dazu als ein vnuerschempte tolkün-
heit/ betrachtet nicht was darauff stehet wenn man
hier an erliget. Es ist ein gerings von einem Volck
auß gepfiffen werden/ aber das ist ein Elendt vber
all elendt von der gantzen schar der Engel vnnd
frommen Seelen auß gereuschet werden. Derwe-
gen die sich in solchen Kampff begeben/ sollen die
vorwarnung des Apostels Pauli wol war nemen.
Lauffet also daß jhrs ergreifft auff daß sie sich
auch mit jm ruhmen können/ ich hab mein lauff vol-
endet/ ich hab glauben gehalten/ nun ist mir bey-
gelegt die Cron der Gerechtigkeit.
Erasmus.

Von

doch mehr als ein Koͤniglicher Stuel iſt/ die zu
ſolchen Ampt nicht vnderꝛicht noch geruͤſtet ſeindt
nur daß ſie ein vnverſchemptes geſchwetz halten/
ſchreien vnd Boltern alles was jhnen ins Maul
kompt/ oder was ſie auß vngeſchickten Poſtillen
haben/ vnd nach eigenen Menſchlichen begierdten/
das ich vnderdeſſen verſchweige/ als wir leider viel
zu offt hoͤren/ daß man auß jhrer red nichts vernimt
als fuchſchwentzerey/ jhren ruhm vnnd eigenen nu-
tzen/ vnd das noch aͤrger iſt/ neid vnnd Haß gegen
den nechſten/ vnd daſſelbige ſo lautbar/ daß biswei-
len das Volck welches gleich grob vnd vngelerth iſt
auff recht vnd auß der Predig gehet/ Eraſmus.

Da wir in liederlichen dingen ſo ſorgfeltig ſeind/
darff doch ſich einer zum Predigampt begeben der
eben ſo geſchickt dazu iſt als ein ackerman zur
harffen/ oder ein Schiffman zum Pflug/ vnnd an
ſtatt vieler herꝛlicher gaben vnnd tugenden welche
zu ſolchem wuͤrdigen Ampt gehoͤrig/ bringt er
nichts mehr dazu als ein vnuerſchempte tolkuͤn-
heit/ betrachtet nicht was darauff ſtehet wenn man
hier an erliget. Es iſt ein gerings von einem Volck
auß gepfiffen werden/ aber das iſt ein Elendt vber
all elendt von der gantzen ſchar der Engel vnnd
frommen Seelen auß gereuſchet werden. Derwe-
gen die ſich in ſolchen Kampff begeben/ ſollen die
vorwarnung des Apoſtels Pauli wol war nemen.
Lauffet alſo daß jhrs ergreifft auff daß ſie ſich
auch mit jm růhmen koͤnnen/ ich hab mein lauff vol-
endet/ ich hab glauben gehalten/ nun iſt mir bey-
gelegt die Cron der Gerechtigkeit.
Eraſmus.

Von
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0146" n="122"/>
doch mehr als ein Ko&#x0364;niglicher Stuel i&#x017F;t/ die zu<lb/>
&#x017F;olchen Ampt nicht vnder&#xA75B;icht noch geru&#x0364;&#x017F;tet &#x017F;eindt<lb/>
nur daß &#x017F;ie ein vnver&#x017F;chemptes ge&#x017F;chwetz halten/<lb/>
&#x017F;chreien vnd Boltern alles was jhnen ins Maul<lb/>
kompt/ oder was &#x017F;ie auß vnge&#x017F;chickten Po&#x017F;tillen<lb/>
haben/ vnd nach eigenen Men&#x017F;chlichen begierdten/<lb/>
das ich vnderde&#x017F;&#x017F;en ver&#x017F;chweige/ als wir leider viel<lb/>
zu offt ho&#x0364;ren/ daß man auß jhrer red nichts vernimt<lb/>
als fuch&#x017F;chwentzerey/ jhren ruhm vnnd eigenen nu-<lb/>
tzen/ vnd das noch a&#x0364;rger i&#x017F;t/ neid vnnd Haß gegen<lb/>
den nech&#x017F;ten/ vnd da&#x017F;&#x017F;elbige &#x017F;o lautbar/ daß biswei-<lb/>
len das Volck welches gleich grob vnd vngelerth i&#x017F;t<lb/>
auff recht vnd auß der Predig gehet/ Era&#x017F;mus.</p><lb/>
        <p>Da wir in liederlichen dingen &#x017F;o &#x017F;orgfeltig &#x017F;eind/<lb/>
darff doch &#x017F;ich einer zum Predigampt begeben der<lb/>
eben &#x017F;o ge&#x017F;chickt dazu i&#x017F;t als ein ackerman zur<lb/>
harffen/ oder ein Schiffman zum Pflug/ vnnd an<lb/>
&#x017F;tatt vieler her&#xA75B;licher gaben vnnd tugenden welche<lb/>
zu &#x017F;olchem wu&#x0364;rdigen Ampt geho&#x0364;rig/ bringt er<lb/>
nichts mehr dazu als ein vnuer&#x017F;chempte tolku&#x0364;n-<lb/>
heit/ betrachtet nicht was darauff &#x017F;tehet wenn man<lb/>
hier an erliget. Es i&#x017F;t ein gerings von einem Volck<lb/>
auß gepfiffen werden/ aber das i&#x017F;t ein Elendt vber<lb/>
all elendt von der gantzen &#x017F;char der Engel vnnd<lb/>
frommen Seelen auß gereu&#x017F;chet werden. Derwe-<lb/>
gen die &#x017F;ich in &#x017F;olchen Kampff begeben/ &#x017F;ollen die<lb/>
vorwarnung des Apo&#x017F;tels Pauli wol war nemen.<lb/>
Lauffet al&#x017F;o daß jhrs ergreifft auff daß &#x017F;ie &#x017F;ich<lb/>
auch mit jm r&#x016F;hmen ko&#x0364;nnen/ ich hab mein lauff vol-<lb/><hi rendition="#c">endet/ ich hab glauben gehalten/ nun i&#x017F;t mir bey-<lb/>
gelegt die Cron der Gerechtigkeit.<lb/>
Era&#x017F;mus.</hi></p>
      </div><lb/>
      <fw place="bottom" type="catch"> <hi rendition="#b">Von</hi> </fw><lb/>
    </body>
  </text>
</TEI>
[122/0146] doch mehr als ein Koͤniglicher Stuel iſt/ die zu ſolchen Ampt nicht vnderꝛicht noch geruͤſtet ſeindt nur daß ſie ein vnverſchemptes geſchwetz halten/ ſchreien vnd Boltern alles was jhnen ins Maul kompt/ oder was ſie auß vngeſchickten Poſtillen haben/ vnd nach eigenen Menſchlichen begierdten/ das ich vnderdeſſen verſchweige/ als wir leider viel zu offt hoͤren/ daß man auß jhrer red nichts vernimt als fuchſchwentzerey/ jhren ruhm vnnd eigenen nu- tzen/ vnd das noch aͤrger iſt/ neid vnnd Haß gegen den nechſten/ vnd daſſelbige ſo lautbar/ daß biswei- len das Volck welches gleich grob vnd vngelerth iſt auff recht vnd auß der Predig gehet/ Eraſmus. Da wir in liederlichen dingen ſo ſorgfeltig ſeind/ darff doch ſich einer zum Predigampt begeben der eben ſo geſchickt dazu iſt als ein ackerman zur harffen/ oder ein Schiffman zum Pflug/ vnnd an ſtatt vieler herꝛlicher gaben vnnd tugenden welche zu ſolchem wuͤrdigen Ampt gehoͤrig/ bringt er nichts mehr dazu als ein vnuerſchempte tolkuͤn- heit/ betrachtet nicht was darauff ſtehet wenn man hier an erliget. Es iſt ein gerings von einem Volck auß gepfiffen werden/ aber das iſt ein Elendt vber all elendt von der gantzen ſchar der Engel vnnd frommen Seelen auß gereuſchet werden. Derwe- gen die ſich in ſolchen Kampff begeben/ ſollen die vorwarnung des Apoſtels Pauli wol war nemen. Lauffet alſo daß jhrs ergreifft auff daß ſie ſich auch mit jm růhmen koͤnnen/ ich hab mein lauff vol- endet/ ich hab glauben gehalten/ nun iſt mir bey- gelegt die Cron der Gerechtigkeit. Eraſmus. Von

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605/146
Zitationshilfe: Melander, Otto: [Joco-seria] Das ander theil dieses Schimpff vnd Ernsts. Bd. 2. Lich, 1605, S. 122. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605/146>, abgerufen am 28.04.2024.