Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Melander, Otto: [Joco-seria] Das ander theil dieses Schimpff vnd Ernsts. Bd. 2. Lich, 1605.

Bild:
<< vorherige Seite

gedancken/ wen er ein walfahrt zu S. Veiden/ so da
selbs am gebirg gelegen/ verhieß mit einem Silbern
Opffer/ verhoffet er gäntzlich seine sach würd besser
werden. Also gelobet vnd versprach er die fahrt/ so
balt er von solcher kranckheit auffkäme/ wolt er die
fahrt vollbringen/ als er aber in kurtzer zeit darnach
wider gesundt worden/ ist jm tag vnd nacht die ge-
lubt so er gethan hat/ vor Augen gewessen/ vnnd im
sin gelegen/ vnd als er jm entlichen fürsatzt/ die fahrt
vnd Opffer zu leisten/ het jn die arbeit mit hauffen
vberfallen/ als balt er seine Aecker gesäet/ must er in
den Reben anfahen zu wercken/ vnd was der arbeit
so viel/ daß der gute man kaum der weil name/ daß
er aß vnd tranck/ zu letsten kam jm zu sin damit er
S. Veiten nicht mit seinem langen auffhalten vn-
willig machte/ wolte er ein in guten frommen man
von seinet wegen die fahrt ver[di]ngen außzurichten/
[al]so fande er einen nach seinem gefallen/ denselben
fertiget er ab mit Opffer/ wachß/ vnd einen guten fei-
sten Hanen/ diß alles befahl er jm S. Veiden zu brin
gen/ bald macht sich der gut Gesell auff die fahrt/
gieng in grosser andacht/ dem gebirg zu/ wer jm bek[an]
den fragt er: wo auß er den nechsten zu S. Veiden
käme/ er ward von jederman träwlich gewiessen/ nun
ligt ein groß Closter vnden an den Berg/ für dz must
er hin gehen/ dz Closter nennet man zu allenheiligen/
darin wonen etliche Mönche/ er ward den Berg hin
auff gewiesen/ zu S. Veiden/ zog also mit grosser
mühe vnd angst hinauff/ zu letzt gedachte er in jhm
selbst/ nun bin ich warlich nicht weiß genug/ daß ich
mit solcher mühe den hohen Berg herauff steige/
nun saget Mann doch/ das Closter heiß zu al-
lenheiligen/ sind nun alle Heiligen in dem Clo-
ster/ so muß Sanct Veyt auch gewißlich bey
jhnen sein/ vnnd würde jhn jetzt nicht ein-
heimisch finden/ mit diesen gedancken wendet

er sich
O iiij

gedancken/ wen er ein walfahrt zu S. Veiden/ ſo da
ſelbs am gebirg gelegen/ verhieß mit einem Silbern
Opffer/ verhoffet er gaͤntzlich ſeine ſach wuͤrd beſſer
werden. Alſo gelobet vnd verſprach er die fahrt/ ſo
balt er von ſolcher kranckheit auffkaͤme/ wolt er die
fahrt vollbringẽ/ als er aber in kurtzer zeit darnach
wider geſundt worden/ iſt jm tag vnd nacht die ge-
lubt ſo er gethan hat/ vor Augen geweſſen/ vnnd im
ſin gelegen/ vnd als er jm entlichen fuͤrſatzt/ die fahrt
vnd Opffer zu leiſten/ het jn die arbeit mit hauffen
vberfallen/ als balt er ſeine Aecker geſaͤet/ muſt er in
den Reben anfahen zu wercken/ vnd was der arbeit
ſo viel/ daß der gute man kaum der weil name/ daß
er aß vnd tranck/ zu letſten kam jm zu ſin damit er
S. Veiten nicht mit ſeinem langen auffhalten vn-
willig machte/ wolte er ein in guten frommen man
von ſeinet wegen die fahrt ver[di]ngen außzurichten/
[al]ſo fande er einen nach ſeinem gefallen/ denſelben
fertiget er ab mit Opffer/ wachß/ vñ einen guten fei-
ſten Hanen/ diß alles befahl er jm S. Veiden zu brin
gen/ bald macht ſich der gut Geſell auff die fahrt/
gieng in groſſer andacht/ dem gebirg zu/ wer jm bek[ã]
den fragt er: wo auß er den nechſten zu S. Veiden
kaͤme/ er ward von jederman traͤwlich gewieſſen/ nũ
ligt ein groß Cloſter vnden an dẽ Berg/ fuͤr dz muſt
er hin gehẽ/ dz Cloſter nennet man zu allenheiligen/
darin wonen etliche Moͤnche/ er ward den Berg hin
auff gewieſen/ zu S. Veiden/ zog alſo mit groſſer
muͤhe vnd angſt hinauff/ zu letzt gedachte er in jhm
ſelbſt/ nun bin ich warlich nicht weiß genug/ daß ich
mit ſolcher muͤhe den hohen Berg herauff ſteige/
nun ſaget Mann doch/ das Cloſter heiß zu al-
lenheiligen/ ſind nun alle Heiligen in dem Clo-
ſter/ ſo muß Sanct Veyt auch gewißlich bey
jhnen ſein/ vnnd wuͤrde jhn jetzt nicht ein-
heimiſch finden/ mit dieſen gedancken wendet

er ſich
O iiij
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0219" n="195"/>
gedancken/ wen er ein walfahrt zu S. Veiden/ &#x017F;o da<lb/>
&#x017F;elbs am gebirg gelegen/ verhieß mit einem Silbern<lb/>
Opffer/ verhoffet er ga&#x0364;ntzlich &#x017F;eine &#x017F;ach wu&#x0364;rd be&#x017F;&#x017F;er<lb/>
werden. Al&#x017F;o gelobet vnd ver&#x017F;prach er die fahrt/ &#x017F;o<lb/>
balt er von &#x017F;olcher kranckheit auffka&#x0364;me/ wolt er die<lb/>
fahrt vollbringe&#x0303;/ als er aber in kurtzer zeit darnach<lb/>
wider ge&#x017F;undt worden/ i&#x017F;t jm tag vnd nacht die ge-<lb/>
lubt &#x017F;o er gethan hat/ vor Augen gewe&#x017F;&#x017F;en/ vnnd im<lb/>
&#x017F;in gelegen/ vnd als er jm entlichen fu&#x0364;r&#x017F;atzt/ die fahrt<lb/>
vnd Opffer zu lei&#x017F;ten/ het jn die arbeit mit hauffen<lb/>
vberfallen/ als balt er &#x017F;eine Aecker ge&#x017F;a&#x0364;et/ mu&#x017F;t er in<lb/>
den Reben anfahen zu wercken/ vnd was der arbeit<lb/>
&#x017F;o viel/ daß der gute man kaum der weil name/ daß<lb/>
er aß vnd tranck/ zu let&#x017F;ten kam jm zu &#x017F;in damit er<lb/>
S. Veiten nicht mit &#x017F;einem langen auffhalten vn-<lb/>
willig machte/ wolte er ein in guten frommen man<lb/>
von &#x017F;einet wegen die fahrt ver<supplied>di</supplied>ngen außzurichten/<lb/><supplied>al</supplied>&#x017F;o fande er einen nach &#x017F;einem gefallen/ den&#x017F;elben<lb/>
fertiget er ab mit Opffer/ wachß/ vn&#x0303; einen guten fei-<lb/>
&#x017F;ten Hanen/ diß alles befahl er jm S. Veiden zu brin<lb/>
gen/ bald macht &#x017F;ich der gut Ge&#x017F;ell auff die fahrt/<lb/>
gieng in gro&#x017F;&#x017F;er andacht/ dem gebirg zu/ wer jm bek<supplied>a&#x0303;</supplied><lb/>
den fragt er: wo auß er den nech&#x017F;ten zu S. Veiden<lb/>
ka&#x0364;me/ er ward von jederman tra&#x0364;wlich gewie&#x017F;&#x017F;en/ nu&#x0303;<lb/>
ligt ein groß Clo&#x017F;ter vnden an de&#x0303; Berg/ fu&#x0364;r dz mu&#x017F;t<lb/>
er hin gehe&#x0303;/ dz Clo&#x017F;ter nennet man zu allenheiligen/<lb/>
darin wonen etliche Mo&#x0364;nche/ er ward den Berg hin<lb/>
auff gewie&#x017F;en/ zu S. Veiden/ zog al&#x017F;o mit gro&#x017F;&#x017F;er<lb/>
mu&#x0364;he vnd ang&#x017F;t hinauff/ zu letzt gedachte er in jhm<lb/>
&#x017F;elb&#x017F;t/ nun bin ich warlich nicht weiß genug/ daß ich<lb/>
mit &#x017F;olcher mu&#x0364;he den hohen Berg herauff &#x017F;teige/<lb/>
nun &#x017F;aget Mann doch/ das Clo&#x017F;ter heiß zu al-<lb/>
lenheiligen/ &#x017F;ind nun alle Heiligen in dem Clo-<lb/>
&#x017F;ter/ &#x017F;o muß Sanct Veyt auch gewißlich bey<lb/>
jhnen &#x017F;ein/ vnnd wu&#x0364;rde jhn jetzt nicht ein-<lb/>
heimi&#x017F;ch finden/ mit die&#x017F;en gedancken wendet<lb/>
<fw place="bottom" type="sig">O iiij</fw><fw place="bottom" type="catch">er &#x017F;ich</fw><lb/></p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[195/0219] gedancken/ wen er ein walfahrt zu S. Veiden/ ſo da ſelbs am gebirg gelegen/ verhieß mit einem Silbern Opffer/ verhoffet er gaͤntzlich ſeine ſach wuͤrd beſſer werden. Alſo gelobet vnd verſprach er die fahrt/ ſo balt er von ſolcher kranckheit auffkaͤme/ wolt er die fahrt vollbringẽ/ als er aber in kurtzer zeit darnach wider geſundt worden/ iſt jm tag vnd nacht die ge- lubt ſo er gethan hat/ vor Augen geweſſen/ vnnd im ſin gelegen/ vnd als er jm entlichen fuͤrſatzt/ die fahrt vnd Opffer zu leiſten/ het jn die arbeit mit hauffen vberfallen/ als balt er ſeine Aecker geſaͤet/ muſt er in den Reben anfahen zu wercken/ vnd was der arbeit ſo viel/ daß der gute man kaum der weil name/ daß er aß vnd tranck/ zu letſten kam jm zu ſin damit er S. Veiten nicht mit ſeinem langen auffhalten vn- willig machte/ wolte er ein in guten frommen man von ſeinet wegen die fahrt verdingen außzurichten/ alſo fande er einen nach ſeinem gefallen/ denſelben fertiget er ab mit Opffer/ wachß/ vñ einen guten fei- ſten Hanen/ diß alles befahl er jm S. Veiden zu brin gen/ bald macht ſich der gut Geſell auff die fahrt/ gieng in groſſer andacht/ dem gebirg zu/ wer jm bekã den fragt er: wo auß er den nechſten zu S. Veiden kaͤme/ er ward von jederman traͤwlich gewieſſen/ nũ ligt ein groß Cloſter vnden an dẽ Berg/ fuͤr dz muſt er hin gehẽ/ dz Cloſter nennet man zu allenheiligen/ darin wonen etliche Moͤnche/ er ward den Berg hin auff gewieſen/ zu S. Veiden/ zog alſo mit groſſer muͤhe vnd angſt hinauff/ zu letzt gedachte er in jhm ſelbſt/ nun bin ich warlich nicht weiß genug/ daß ich mit ſolcher muͤhe den hohen Berg herauff ſteige/ nun ſaget Mann doch/ das Cloſter heiß zu al- lenheiligen/ ſind nun alle Heiligen in dem Clo- ſter/ ſo muß Sanct Veyt auch gewißlich bey jhnen ſein/ vnnd wuͤrde jhn jetzt nicht ein- heimiſch finden/ mit dieſen gedancken wendet er ſich O iiij

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605/219
Zitationshilfe: Melander, Otto: [Joco-seria] Das ander theil dieses Schimpff vnd Ernsts. Bd. 2. Lich, 1605, S. 195. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605/219>, abgerufen am 28.04.2024.