Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Die Siebenzehende Knecht Hiob. Warumb solten sie eben sieben Farren vnd sieben Wid-der opffern/ hetten es nicht zween oder drey auch gethan? Ja/ wann der Herr nicht weiter hinauß gesehen auff ein ander Opffer/ auff einen an- dern Priester/ dessen Job ein typus vnd Fürbild gewest; fragstu wer der ist/ er heißt Jesus Christ/ sein Opffer ist das rechte Sieben opffer/ das vollkom- menest opffer/ sintemahl die siebende zahl eine vollkommenheit bedeutet: wer nun Gottes Zorn vber seine Thorheit abwenden will/ der mache sich zu dem himmlischen Job Christo Jesu/ halte sich an sein vollkommen Opffer/ so wird er ruhe finden für seine Seele. 11. c. 8. Als vorzeiten Alexander M. die Stätte Tyrum vnd Gazam erobert/ lem
Die Siebenzehende Knecht Hiob. Warumb ſolten ſie eben ſieben Farꝛen vnd ſieben Wid-der opffern/ hetten es nicht zween oder drey auch gethan? Ja/ wann der Herr nicht weiter hinauß geſehen auff ein ander Opffer/ auff einen an- dern Prieſter/ deſſen Job ein typus vnd Fuͤrbild geweſt; fragſtu wer der iſt/ er heißt Jeſus Chriſt/ ſein Opffer iſt das rechte Sieben opffer/ das vollkom- meneſt opffer/ ſintemahl die ſiebende zahl eine vollkommenheit bedeutet: wer nun Gottes Zorn vber ſeine Thorheit abwenden will/ der mache ſich zu dem himmliſchen Job Chriſto Jeſu/ halte ſich an ſein vollkommen Opffer/ ſo wird er ruhe finden fuͤr ſeine Seele. 11. c. 8. Als vorzeiten Alexander M. die Staͤtte Tyrum vnd Gazam erobert/ lem
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Die Siebenzehende
Knecht Hiob. Warumb ſolten ſie eben ſieben Farꝛen vnd ſieben Wid-
der opffern/ hetten es nicht zween oder drey auch gethan? Ja/ wann der
Herr nicht weiter hinauß geſehen auff ein ander Opffer/ auff einen an-
dern Prieſter/ deſſen Job ein typus vnd Fuͤrbild geweſt; fragſtu wer der iſt/
er heißt Jeſus Chriſt/ ſein Opffer iſt das rechte Sieben opffer/ das vollkom-
meneſt opffer/ ſintemahl die ſiebende zahl eine vollkommenheit bedeutet:
wer nun Gottes Zorn vber ſeine Thorheit abwenden will/ der mache ſich zu
dem himmliſchen Job Chriſto Jeſu/ halte ſich an ſein vollkommen Opffer/
ſo wird er ruhe finden fuͤr ſeine Seele.
Als vorzeiten Alexander M. die Staͤtte Tyrum vnd Gazam erobert/
ſandte er einen Oberſtẽ Amyntam in Macedonien/ etliche Regiment friſche
Soldaten zu werben/ vnd hinuͤber in Aſiam zu fuͤhren/ er aber felbſt nahm
ſeine reyſe auff Jeruſalẽ zu/ vnd hatte nichts guts wider diß Volck vñ Statt
im ſinne/ dann die Juden auß forcht/ Darius moͤchte zu letzt doch wider
Meiſter werden/ von jhm nicht ab noch zu den Macedoniern fallen wollen/
welches Alexandrum nicht wenig verdroſſen/ da er nun mit groſſem vnwil
len von Gaza ab/ vnd auff Jeruſalẽ zu zog/ war dem Hohenprieſter Jaddua
oder Jaddus angſt vnd bange/ wendet ſich derohalben zum Gebett/ ſchlachtet
viel Thier zum opffer/ vnd befahl die gantze Statt dem lieben Gott. Jn deſ-
ſen kam Alexander an einen Ort/ der Sapha hieß/ von dannen man die
gantze Statt Jeruſalem vnd den Tempel vberſehen kondte/ dahin gieng
jhm der Hoheprieſter Jaddus mit der Prieſterſchafft vnd gantzem Volck ent-
gegen/ der Hoheprieſter hatte ſein Pontifical zierad an/ Himmelblaw/ mit
guldenen Sternen vnd ſtreiffen/ einen Bruſt-ſchilt/ hohen Hut/ mit einem
guldenen Blech an der Stirne/ darinn der Name Gottes geſchrieben ſtun-
de/ das Volck aber war mit weiſſen Kleydern angethan. Da Jaddus dem
Koͤnig zuſprach/ vnd jhme im Namen Gottes Gluͤck wuͤndſchte/ ſtieg
Alexander von ſeinem Pferd/ vnd erzeigte dem Hohenprieſter die hoͤchſte
Ehr mit gebogenem Leib zur Erden. Da ſich die Aſiatiſche vnd Macedo-
niſche Herꝛen/ ſo bey Alexandro waren/ druͤber verwunderten/ Parmenio
auch den Koͤnig vmb ſolche vnfoͤrmliche demut ſtraffte/ antwortet Alexan-
der/ er thaͤte dieſe Ehr nicht dem Prieſter/ ſondern dem hoͤheſten Gott/ dem
dieſer dienete; zu dem hette er in Macedonia/ als er ſehr gezweiffelt vom
außgang deß Perſianiſchen Zugs/ im Traum einen Mann geſehen/ in
gleichem Habit vnd geſtalt/ wie der Juͤdiſche Hoheprieſter/ der jhn in ſei-
nem vorhaben geſtaͤrcket/ vnd in Aſiam vberſetzen heiſſen/ dann er wuͤrde
der Perſer Macht jhme vnderwuͤrffig machen. Da nun Alexander den
Hohenprieſter freundlich vmbfangen/ iſt er mit jhme in die Statt Jeruſa-
lem
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Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 802. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/286>, abgerufen am 15.06.2024. |