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Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.

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Predigt.
Genserico (nach dem er die Statt Rom erobert) so viel durch seine elo-
quen
tz vnd wohlredenheit vermocht vnd außgerichtet haben/ daß er sich der
Tempel vnd Kirchen daselbs enthalten/ auch keinen Römischen Burger an
Leib vnd leben durch seine Soldaten beschädigen lassen. Haben blosse Men-
schen bey blossen Menschen so viel erhalten vnd erlangt durch jhre kräfftige
Fürbitt/ wer wolte dann anders gedencken von Christo/ dem eingebohrnen
vnd liebsten Sohn Gottes/ wer wolte nicht auff desselben Fürbitt bey Gott
seinem himmlischen Vatter gleichsam ein Schloß bawen?

Zur priesterlichen Fürbitt gehöret auch der priesterliche Segen; Der
Hohepriester im Alten Testament reckete seine Hand auß vber das Volck
vnd segnete mit seinem Munde/ Gott im Himmel/ sprach dazu ein kräfftiges
Amen. Gott machet es Werckstellig/ der Segen erschiene vnd wurde leben-
dig. Also auch/ da Christo Kindlein gebracht wurden/ hertzete Er sie/Marc. 10,
16.

vnd leget die Hände auff sie/ vnd segnete sie. Widerumb da er gen
Himmel gefahren/ vnd von seinen Jüngern ein valet genommen/ da he-Luc. 24.
50.

bet Er seine Hände auff vnd segnet sie/ bald hernach kam der guldene
Segen vnd Regen vom Himmel herab/ der Geist in fewrigen Zungen/ das
war ein segen vber alle segen/ ein recht thätiger vnd lebendiger Segen/ ein
Geistlicher segen in himmlischen Gütern. Gelobet sey GOtt/ sprichtEph. 1, 3.
St. Paulus: vnd der Vattervnsers HErren JEsu Christi/ der
vns gesegnet hat mit allerley Geistlichen segen im himmlischen
Gütern durch Christum.

Jst gleichwol nicht nur von dem Geistlichen vnd himmlischen/ son-
dern auch von dem leiblichen vnd zeitlichen Segen zuverstehen/ dessen quell
vnd Wurtzel ist Christus Jesus, seinem Hohenpriesterlichen/ segen-reichen
Ambt haben wir auch vmb den zeitlichen Segen zudancken. Der allgemei-
ne Land-tisch/ vnser aller Mutter/ der Erdboden/ ist wie bekannt vmb der
Sünden willen verflucht/ GOtt der Herr ist vns von rechts wegen kein
stück Brod schuldig/ wir sind nicht wehrt/ daß vns ein einiges Blümlein
oder Gräßlein zu gut auß der Erden wachsen solle; were er ohn diesen
vnsern Mittler/ ohn sein Verdienst vnd verdienstliche Fürbitt/ so hette wol
kein Mensch einiges zeitlichen segens sich zu erfrewen: Aber Christus ist der
gesegnete Weibs-saamen/ die gesegnete Leibs-frucht der Jungfrawen Ma-
riae, in welchem alle Völcker auff Erden/ so geistlich/ so leiblich/ sollen ge-
segnet werden; Er ist der gesegnete Erbe vber alles/ deß wir geniessen sollen.Gen. 14,
18.

Gleich wie Melchisedech/ der Orientalische Priester vnd König/ dem Siegs-
Fürsten Abraham sambt seinen ermüdeten Soldaten den Tisch gedeckt/ vnd

mit
t

Predigt.
Genſerico (nach dem er die Statt Rom erobert) ſo viel durch ſeine elo-
quen
tz vnd wohlredenheit vermocht vnd außgerichtet haben/ daß er ſich der
Tempel vnd Kirchen daſelbs enthalten/ auch keinen Roͤmiſchen Burger an
Leib vnd leben durch ſeine Soldaten beſchaͤdigen laſſen. Haben bloſſe Men-
ſchen bey bloſſen Menſchen ſo viel erhalten vnd erlangt durch jhre kraͤfftige
Fuͤrbitt/ wer wolte dann anders gedencken von Chriſto/ dem eingebohrnen
vnd liebſten Sohn Gottes/ wer wolte nicht auff deſſelben Fuͤrbitt bey Gott
ſeinem himmliſchen Vatter gleichſam ein Schloß bawen?

Zur prieſterlichen Fuͤrbitt gehoͤret auch der prieſterliche Segen; Der
Hoheprieſter im Alten Teſtament reckete ſeine Hand auß vber das Volck
vnd ſegnete mit ſeinem Munde/ Gott im Him̃el/ ſprach dazu ein kraͤfftiges
Amen. Gott machet es Werckſtellig/ der Segen erſchiene vnd wurde leben-
dig. Alſo auch/ da Chriſto Kindlein gebracht wurden/ hertzete Er ſie/Marc. 10,
16.

vnd leget die Haͤnde auff ſie/ vnd ſegnete ſie. Widerumb da er gen
Himmel gefahren/ vnd von ſeinen Juͤngern ein valet genommen/ da he-Luc. 24.
50.

bet Er ſeine Hände auff vnd ſegnet ſie/ bald hernach kam der guldene
Segen vnd Regen vom Himmel herab/ der Geiſt in fewrigen Zungen/ das
war ein ſegen vber alle ſegen/ ein recht thaͤtiger vnd lebendiger Segen/ ein
Geiſtlicher ſegen in himmliſchen Guͤtern. Gelobet ſey GOtt/ ſprichtEph. 1, 3.
St. Paulus: vnd der Vattervnſers HErꝛen JEſu Chriſti/ der
vns geſegnet hat mit allerley Geiſtlichen ſegen im himmliſchen
Guͤtern durch Chriſtum.

Jſt gleichwol nicht nur von dem Geiſtlichen vnd himmliſchen/ ſon-
dern auch von dem leiblichen vnd zeitlichen Segen zuverſtehen/ deſſen quell
vnd Wurtzel iſt Chriſtus Jeſus, ſeinem Hohenprieſterlichen/ ſegen-reichen
Ambt haben wir auch vmb den zeitlichen Segen zudancken. Der allgemei-
ne Land-tiſch/ vnſer aller Mutter/ der Erdboden/ iſt wie bekannt vmb der
Suͤnden willen verflucht/ GOtt der Herr iſt vns von rechts wegen kein
ſtuͤck Brod ſchuldig/ wir ſind nicht wehrt/ daß vns ein einiges Bluͤmlein
oder Graͤßlein zu gut auß der Erden wachſen ſolle; were er ohn dieſen
vnſern Mittler/ ohn ſein Verdienſt vnd verdienſtliche Fürbitt/ ſo hette wol
kein Menſch einiges zeitlichen ſegens ſich zu erfrewen: Aber Chriſtus iſt der
geſegnete Weibs-ſaamen/ die geſegnete Leibs-frucht der Jungfrawen Ma-
riæ, in welchem alle Voͤlcker auff Erden/ ſo geiſtlich/ ſo leiblich/ ſollen ge-
ſegnet werden; Er iſt der geſegnete Erbe vber alles/ deß wir genieſſen ſollen.Gen. 14,
18.

Gleich wie Melchiſedech/ der Orientaliſche Prieſter vnd Koͤnig/ dem Siegs-
Fuͤrſten Abraham ſambt ſeinen ermuͤdeten Soldaten den Tiſch gedeckt/ vnd

mit
t
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[881/0365] Predigt. Genſerico (nach dem er die Statt Rom erobert) ſo viel durch ſeine elo- quentz vnd wohlredenheit vermocht vnd außgerichtet haben/ daß er ſich der Tempel vnd Kirchen daſelbs enthalten/ auch keinen Roͤmiſchen Burger an Leib vnd leben durch ſeine Soldaten beſchaͤdigen laſſen. Haben bloſſe Men- ſchen bey bloſſen Menſchen ſo viel erhalten vnd erlangt durch jhre kraͤfftige Fuͤrbitt/ wer wolte dann anders gedencken von Chriſto/ dem eingebohrnen vnd liebſten Sohn Gottes/ wer wolte nicht auff deſſelben Fuͤrbitt bey Gott ſeinem himmliſchen Vatter gleichſam ein Schloß bawen? Zur prieſterlichen Fuͤrbitt gehoͤret auch der prieſterliche Segen; Der Hoheprieſter im Alten Teſtament reckete ſeine Hand auß vber das Volck vnd ſegnete mit ſeinem Munde/ Gott im Him̃el/ ſprach dazu ein kraͤfftiges Amen. Gott machet es Werckſtellig/ der Segen erſchiene vnd wurde leben- dig. Alſo auch/ da Chriſto Kindlein gebracht wurden/ hertzete Er ſie/ vnd leget die Haͤnde auff ſie/ vnd ſegnete ſie. Widerumb da er gen Himmel gefahren/ vnd von ſeinen Juͤngern ein valet genommen/ da he- bet Er ſeine Hände auff vnd ſegnet ſie/ bald hernach kam der guldene Segen vnd Regen vom Himmel herab/ der Geiſt in fewrigen Zungen/ das war ein ſegen vber alle ſegen/ ein recht thaͤtiger vnd lebendiger Segen/ ein Geiſtlicher ſegen in himmliſchen Guͤtern. Gelobet ſey GOtt/ ſpricht St. Paulus: vnd der Vattervnſers HErꝛen JEſu Chriſti/ der vns geſegnet hat mit allerley Geiſtlichen ſegen im himmliſchen Guͤtern durch Chriſtum. Marc. 10, 16. Luc. 24. 50. Eph. 1, 3. Jſt gleichwol nicht nur von dem Geiſtlichen vnd himmliſchen/ ſon- dern auch von dem leiblichen vnd zeitlichen Segen zuverſtehen/ deſſen quell vnd Wurtzel iſt Chriſtus Jeſus, ſeinem Hohenprieſterlichen/ ſegen-reichen Ambt haben wir auch vmb den zeitlichen Segen zudancken. Der allgemei- ne Land-tiſch/ vnſer aller Mutter/ der Erdboden/ iſt wie bekannt vmb der Suͤnden willen verflucht/ GOtt der Herr iſt vns von rechts wegen kein ſtuͤck Brod ſchuldig/ wir ſind nicht wehrt/ daß vns ein einiges Bluͤmlein oder Graͤßlein zu gut auß der Erden wachſen ſolle; were er ohn dieſen vnſern Mittler/ ohn ſein Verdienſt vnd verdienſtliche Fürbitt/ ſo hette wol kein Menſch einiges zeitlichen ſegens ſich zu erfrewen: Aber Chriſtus iſt der geſegnete Weibs-ſaamen/ die geſegnete Leibs-frucht der Jungfrawen Ma- riæ, in welchem alle Voͤlcker auff Erden/ ſo geiſtlich/ ſo leiblich/ ſollen ge- ſegnet werden; Er iſt der geſegnete Erbe vber alles/ deß wir genieſſen ſollen. Gleich wie Melchiſedech/ der Orientaliſche Prieſter vnd Koͤnig/ dem Siegs- Fuͤrſten Abraham ſambt ſeinen ermuͤdeten Soldaten den Tiſch gedeckt/ vnd mit Gen. 14, 18. t

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Zitationshilfe: Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 881. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/365>, abgerufen am 01.11.2024.