Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654.Predigt. ankommen; die Mund- vnd Gebärd-freundligkeit erzeigt sich auch bey ihm/er ließ Paulum offt fordern vnd besprach sich mit ihm/ aber er hat den schalck hinder den ohren/ sein Schalcks-auge verfinsterte den gantzen Leib/ damit er auff Geschenck vnd Gunst sein absehen gehabt/ am güldenen Fiber lag er kranck; Das war der Römer Seuch/ davon der König Mithridates soll ge- sagt haben/ es seye nicht wunder/ daß der Römer Geitz-schlund nicht könne ersättiget werden/ dann es seyen die Vrheber deß Römischen Volcks Ro- mulus vnd Remus von einer frässigen Wölffin gesäuget vnd ernehret wor- den. Felix gedachte/ dieser Pfaff hat Gelt/ er hat sich selbs verrathen vnd gesagt/ er habe ein Allmusen-steur hinauff gen Jerusalem getragen/ so ist derselbe bey seinen Leuthen vnd Zuhörern wol gehalten vnd in grossem an- sehen/ sie werden ihn nicht stecken lassen/ sondern Rantzion für ihn außle- gen/ darumb gedacht er/ er solte ihme Gelt geben. darzu geschlagen die Gunstsucht/ sein Name stinckete allbereit bey dem Jüdischen Volck/ er be- sorgte sich/ es möchte endlich übel ablauffen/ er möchte wegen seiner Tyran- ney bey dem Keyser/ wie andern Landpflegern vor ihm auch geschehen/ ver- klagt werden/ darumb will er Koth mit Koth säubern/ die Vngerechtigkeit lieber häuffen/ als der Juden Vngunst auff sich laden/ lasset deßwegen den bekantlich vnschuldigen Paulum/ dem auch der Oberhauptmann Zeug- nuß der Vnschuld ertheilet/ hindersich in hafften. Jst also ein vngerechter Richter gewest/ vnd darzu ein wütender * Tyrann/ an dem das Sprich- wort wahr worden: Asperius nihil est humili cum surgit in altum, Kein Schermesser ist/ das schärpffer schert/ als wann ein Baur ein Edelmann wird. Der fromme Priester Jonathan hats erfahren/ nach dem er seinen Mund zu weit auffgethan/ das Hertz in beyde hände genommen/ vnd ihm dem Landpfleger die Warheit vnter die augen gerieben/ von seinen Tyran- nischen Thaten abgewarnet/ mit Vermeldung/ es werde endlich nicht gut thun: Das war dem grossen Mann Felix nicht zu leiden/ darumb trachtet er nach Mittel/ den freyen Mund abzuschneiden/ dinget vnd besticht einen deß Hohenpriesters besten Freund/ Goram genandt/ mit Gelt/ der bestellet hei[m]liche Meüchelmörder/ die müssen ihm das Lebensliecht außblasen/ war- umb/ als Felix diese Mordthat nicht geandet/ noch gerochen/ gleichförmige Mörde/ einer über den andern vorgangen/ auch in dem Tempel selbs/ derl. 20. antiq. c. 6. mit Blute verunreiniget worden/ vnd deßwegen (sind Josephi Gedancken) anders nicht/ als durch die Römische Feuerflamme widerumb lustriret vnd geweihet werden können. über das alles ist dieser Felix ein Hurenvogel vnd * Factus Syriae Praeses insolescebat, cuncta maleficia sibi impune ratus tanta garstige f f f f
Predigt. ankommen; die Mund- vnd Gebaͤrd-freundligkeit erzeigt ſich auch bey ihm/er ließ Paulum offt fordern vnd beſprach ſich mit ihm/ aber er hat den ſchalck hinder den ohren/ ſein Schalcks-auge verfinſterte den gantzen Leib/ damit er auff Geſchenck vnd Gunſt ſein abſehen gehabt/ am guͤldenen Fiber lag er kranck; Das war der Roͤmer Seuch/ davon der Koͤnig Mithridates ſoll ge- ſagt haben/ es ſeye nicht wunder/ daß der Roͤmer Geitz-ſchlund nicht koͤnne erſaͤttiget werden/ dann es ſeyen die Vrheber deß Roͤmiſchen Volcks Ro- mulus vnd Remus von einer fraͤſſigen Woͤlffin geſaͤuget vnd ernehret wor- den. Felix gedachte/ dieſer Pfaff hat Gelt/ er hat ſich ſelbs verrathen vnd geſagt/ er habe ein Allmuſen-ſteur hinauff gen Jeruſalem getragen/ ſo iſt derſelbe bey ſeinen Leuthen vnd Zuhoͤrern wol gehalten vnd in groſſem an- ſehen/ ſie werden ihn nicht ſtecken laſſen/ ſondern Rantzion fuͤr ihn außle- gen/ darumb gedacht er/ er ſolte ihme Gelt geben. darzu geſchlagen die Gunſtſucht/ ſein Name ſtinckete allbereit bey dem Juͤdiſchen Volck/ er be- ſorgte ſich/ es moͤchte endlich uͤbel ablauffen/ er moͤchte wegen ſeiner Tyran- ney bey dem Keyſer/ wie andern Landpflegern vor ihm auch geſchehen/ ver- klagt werden/ darumb will er Koth mit Koth ſaͤubern/ die Vngerechtigkeit lieber haͤuffen/ als der Juden Vngunſt auff ſich laden/ laſſet deßwegen den bekantlich vnſchuldigen Paulum/ dem auch der Oberhauptmann Zeug- nuß der Vnſchuld ertheilet/ hinderſich in hafften. Jſt alſo ein vngerechter Richter geweſt/ vnd darzu ein wuͤtender * Tyrann/ an dem das Sprich- wort wahr worden: Aſperius nihil eſt humili cum ſurgit in altum, Kein Schermeſſer iſt/ das ſchaͤrpffer ſchert/ als wann ein Baur ein Edelmann wird. Der fromme Prieſter Jonathan hats erfahren/ nach dem er ſeinen Mund zu weit auffgethan/ das Hertz in beyde haͤnde genommen/ vnd ihm dem Landpfleger die Warheit vnter die augen gerieben/ von ſeinen Tyran- niſchen Thaten abgewarnet/ mit Vermeldung/ es werde endlich nicht gut thun: Das war dem groſſen Mann Felix nicht zu leiden/ darumb trachtet er nach Mittel/ den freyen Mund abzuſchneiden/ dinget vnd beſticht einen deß Hohenprieſters beſten Freund/ Goram genandt/ mit Gelt/ der beſtellet hei[m]liche Meuͤchelmoͤrder/ die muͤſſen ihm das Lebensliecht außblaſen/ war- umb/ als Felix dieſe Mordthat nicht geandet/ noch gerochen/ gleichfoͤrmige Moͤrde/ einer uͤber den andern vorgangen/ auch in dem Tempel ſelbs/ derl. 20. antiq. c. 6. mit Blute verunreiniget worden/ vnd deßwegen (ſind Joſephi Gedancken) anders nicht/ als durch die Roͤmiſche Feuerflamme widerumb luſtriret vnd geweihet werden koͤnnen. uͤber das alles iſt dieſer Felix ein Hurenvogel vnd * Factus Syriæ Præſes inſoleſcebat, cuncta maleficia ſibi impunè ratus tantâ garſtige f f f f
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Predigt.
ankommen; die Mund- vnd Gebaͤrd-freundligkeit erzeigt ſich auch bey ihm/
er ließ Paulum offt fordern vnd beſprach ſich mit ihm/ aber er hat den ſchalck
hinder den ohren/ ſein Schalcks-auge verfinſterte den gantzen Leib/ damit
er auff Geſchenck vnd Gunſt ſein abſehen gehabt/ am guͤldenen Fiber lag er
kranck; Das war der Roͤmer Seuch/ davon der Koͤnig Mithridates ſoll ge-
ſagt haben/ es ſeye nicht wunder/ daß der Roͤmer Geitz-ſchlund nicht koͤnne
erſaͤttiget werden/ dann es ſeyen die Vrheber deß Roͤmiſchen Volcks Ro-
mulus vnd Remus von einer fraͤſſigen Woͤlffin geſaͤuget vnd ernehret wor-
den. Felix gedachte/ dieſer Pfaff hat Gelt/ er hat ſich ſelbs verrathen vnd
geſagt/ er habe ein Allmuſen-ſteur hinauff gen Jeruſalem getragen/ ſo iſt
derſelbe bey ſeinen Leuthen vnd Zuhoͤrern wol gehalten vnd in groſſem an-
ſehen/ ſie werden ihn nicht ſtecken laſſen/ ſondern Rantzion fuͤr ihn außle-
gen/ darumb gedacht er/ er ſolte ihme Gelt geben. darzu geſchlagen die
Gunſtſucht/ ſein Name ſtinckete allbereit bey dem Juͤdiſchen Volck/ er be-
ſorgte ſich/ es moͤchte endlich uͤbel ablauffen/ er moͤchte wegen ſeiner Tyran-
ney bey dem Keyſer/ wie andern Landpflegern vor ihm auch geſchehen/ ver-
klagt werden/ darumb will er Koth mit Koth ſaͤubern/ die Vngerechtigkeit
lieber haͤuffen/ als der Juden Vngunſt auff ſich laden/ laſſet deßwegen den
bekantlich vnſchuldigen Paulum/ dem auch der Oberhauptmann Zeug-
nuß der Vnſchuld ertheilet/ hinderſich in hafften. Jſt alſo ein vngerechter
Richter geweſt/ vnd darzu ein wuͤtender * Tyrann/ an dem das Sprich-
wort wahr worden: Aſperius nihil eſt humili cum ſurgit in altum, Kein
Schermeſſer iſt/ das ſchaͤrpffer ſchert/ als wann ein Baur ein Edelmann
wird. Der fromme Prieſter Jonathan hats erfahren/ nach dem er ſeinen
Mund zu weit auffgethan/ das Hertz in beyde haͤnde genommen/ vnd ihm
dem Landpfleger die Warheit vnter die augen gerieben/ von ſeinen Tyran-
niſchen Thaten abgewarnet/ mit Vermeldung/ es werde endlich nicht gut
thun: Das war dem groſſen Mann Felix nicht zu leiden/ darumb trachtet
er nach Mittel/ den freyen Mund abzuſchneiden/ dinget vnd beſticht einen
deß Hohenprieſters beſten Freund/ Goram genandt/ mit Gelt/ der beſtellet
heimliche Meuͤchelmoͤrder/ die muͤſſen ihm das Lebensliecht außblaſen/ war-
umb/ als Felix dieſe Mordthat nicht geandet/ noch gerochen/ gleichfoͤrmige
Moͤrde/ einer uͤber den andern vorgangen/ auch in dem Tempel ſelbs/ der
mit Blute verunreiniget worden/ vnd deßwegen (ſind Joſephi Gedancken)
anders nicht/ als durch die Roͤmiſche Feuerflamme widerumb luſtriret vnd
geweihet werden koͤnnen. uͤber das alles iſt dieſer Felix ein Hurenvogel vnd
l. 20. antiq.
c. 6.
* Factus Syriæ Præſes inſoleſcebat, cuncta maleficia ſibi impunè ratus tantâ
potentiâ ſubnixo. ita Tacitus l. 12. ann. & l. 21. Felix, inquit, per omnem ſævitiam
& libidinem jus Regium ſervili ingenio exercuit.
garſtige
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Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 5. Straßburg, 1654, S. 1329. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus05_1654/813>, abgerufen am 17.06.2024. |