Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666.Predigt. cket sein Blut/ so habt ihr kein Leben in euch/ dort aber nichtnothwendig. Da heists crede & manducasti. Wann wir dann per arsin gehöret/ was durch dieses Essen nicht ge- von
Predigt. cket ſein Blut/ ſo habt ihr kein Leben in euch/ dort aber nichtnothwendig. Da heiſts crede & manducaſti. Wann wir dann per ἄρσιν gehoͤret/ was durch dieſes Eſſen nicht ge- von
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Predigt.
cket ſein Blut/ ſo habt ihr kein Leben in euch/ dort aber nicht
nothwendig. Da heiſts crede & manducaſti.
Wann wir dann per ἄρσιν gehoͤret/ was durch dieſes Eſſen nicht ge-
meynet und verſtanden wird/ ſo muͤſſen wir dann auch lernen in ϑέσει,
Was dann? Das/ was die Capernaiten wol haͤtten verſtehen koͤn-
nen und ſollen. I. Ex συνηθείᾳ loquentis, als welcher mehrmal diverſio-
nes und anagogas gemacht è re natâ. Da Joh. 4. Cap. die glaubige
und bußfertige Samariterin ein Diſcurs angefangen von dem Jacobs-
Brunnen/ nimmt er daher Anlaß von dem geiſtlichen Waſſer dem Heil.
Geiſt/ Joh. 4/ 14. Wer des Waſſers trincken wird/ das ich ihm
gebe/ den wird ewiglich nicht duͤrſten/ ſondern das Waſſer/
das ich ihm geben werde/ das wird ihm ein Brunn des Waſ-
ſers werden/ das in das ewige Leben quillet. Ut acueret intel-
lectum, & excitaret ad inquirendum. Alſo auch hie/ er hatte fuͤr ſich
grobe/ fleiſchlich geſinnte/ wuͤſte Leut/ die viel auf niedliche Speiß und koͤſtli-
chen Tranck gehalten/ er hat kurtz zuvor mit fuͤnff Gerſten-Brod fuͤnff
tauſend Mann geſpeiſet/ er mercket/ warumb ſie ihm nachgelauffen/ und
gewünſcht/ ſolcher Maſſen immer mit Brod verſehen zu werden/ ſie ruͤh-
men ihm das Manna/ das Moſes gegeben; da kommt nun Chriſtus mit
ſeiner Lehr-reichen anagoge, und ſagt ihnen von einer andern Speiß und
Eſſen/ wuͤrcket Speiß die nicht vergaͤnglich iſt/ ſondern die da
bleibet in das ewige Leben/ welche euch des Menſchen Sohn
geben wird. Da haͤtten die groben Leute wol dencken koͤnnen/ ey! er re-
det als ein Weiſer/ nuͤchterner/ vernuͤnfftiger Mann/ vernuͤnfftige Wort/
er redet nicht als ein Trunckenbold/ oder Nacht-Traͤumer von einem ge-
meinen Eſſen. Gleichwie wann im gemeinen Geſpraͤch einer ſagt: Das iſt
ein Stich/ der nicht blutet/ niemand ſo plumb iſt/ daß er es propriè ver-
ſtehen wuͤrde/ ſondern gedencken/ er rede von ſtachelichten Worten. Al-
ſo rede auch hie Chriſtus von einer verbluͤhmten Speiſe/ und geiſtlichem
Eſſen und Trincken. 2. Haͤtten ſie es wiſſen ſollen/ als hochgelehrte
Schul Lehrer ex ſtylo Scripturæ S. allegorico, daß mehrmalen in der
H. Schrifft das Eſſen fuͤr Lernen/ erkennen/ verſtehen gebraucht werde.
Ezech. 33. wird dem Propheten zugemuthet/ er ſoll ein Helluo librorum,
ein Buͤcher-Freſſer ſeyn/ h. e. fleiſſig ſtudiren/ uͤben/ erkennen lernen. Sy-
rach 15 c. 3. Sie wird ihn ſpeiſen mit Brod des Verſtandes/
und wird ihn traͤncken mit Waſſer der Weißheit. c. 24/ 28. 29.
Wer von mir iſſet/ den hungert immer nach mir/ und wer
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Zitationshilfe: | Dannhauer, Johann Conrad: Catechismvs-Milch. Bd. 8. Straßburg, 1666, S. 1055. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/dannhauer_catechismus08_1666/1079>, abgerufen am 16.06.2024. |