Dannhauer, Johann Conrad: Catechismus Milch. Bd. 10. Straßburg, 1673.Vom verlohrnen Sohn. Christo etwas Gutes thun/ Joh. 15/ 5. Ohne Jhn mögen wir nichtsGutes gedencken/ 2. Cor. 3/ 5. aber in Christo und durch Christum können wir alles/ und bringen unsere eygene Früchten/ Ps. 1. Ein Todter/ wann er lebendig, ein Krancker/ wann er gesund; ein Jrrender/ wann er gefunden wird/ hat es niemand als Christo dem Herrn zu dancken/ die anklebende Unvollkommenheit will er uns zu gut halten/ gleich wie ein Vater mit seinem krancken Kind/ ein Herr mit seinem Knecht/ der erst auß dem Siech-Bett auffgestanden/ Gedult trägt; oder gleich wie man mit Trauben für lieb nimmt/ wann sie gleich nicht gar reiff seynd. Wie wir nun lernen/ was unsere gute Wercke seynd/ nemlich kein bringen/
Vom verlohrnen Sohn. Chriſto etwas Gutes thun/ Joh. 15/ 5. Ohne Jhn moͤgen wir nichtsGutes gedencken/ 2. Cor. 3/ 5. aber in Chriſto und durch Chriſtum koͤnnen wir alles/ und bringen unſere eygene Fruͤchten/ Pſ. 1. Ein Todter/ wann er lebendig, ein Krancker/ wann er geſund; ein Jrꝛender/ wann er gefunden wird/ hat es niemand als Chriſto dem Herrn zu dancken/ die anklebende Unvollkom̃enheit will er uns zu gut halten/ gleich wie ein Vater mit ſeinem krancken Kind/ ein Herꝛ mit ſeinem Knecht/ der erſt auß dem Siech-Bett auffgeſtanden/ Gedult traͤgt; oder gleich wie man mit Trauben fuͤr lieb nimmt/ wann ſie gleich nicht gar reiff ſeynd. Wie wir nun lernen/ was unſere gute Wercke ſeynd/ nemlich kein bringen/
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Vom verlohrnen Sohn.
Chriſto etwas Gutes thun/ Joh. 15/ 5. Ohne Jhn moͤgen wir nichts
Gutes gedencken/ 2. Cor. 3/ 5. aber in Chriſto und durch Chriſtum
koͤnnen wir alles/ und bringen unſere eygene Fruͤchten/ Pſ. 1. Ein Todter/
wann er lebendig, ein Krancker/ wann er geſund; ein Jrꝛender/ wann
er gefunden wird/ hat es niemand als Chriſto dem Herrn zu dancken/
die anklebende Unvollkom̃enheit will er uns zu gut halten/ gleich wie ein
Vater mit ſeinem krancken Kind/ ein Herꝛ mit ſeinem Knecht/ der erſt
auß dem Siech-Bett auffgeſtanden/ Gedult traͤgt; oder gleich wie man
mit Trauben fuͤr lieb nimmt/ wann ſie gleich nicht gar reiff ſeynd.
Wie wir nun lernen/ was unſere gute Wercke ſeynd/ nemlich kein
Verdienſt/ wie wir mit naͤchſtem zu vernehmen/ ſondern Fruͤchten der
Buße/ alſo fuͤhret uns Chriſtus in dieſer Erklaͤrung in die Schul und auff
den Augenſchein/ die wir uns pruͤffen und erkennen ſollen/ ob wir auch ſol-
che Fruͤchte der Buße an uns haben. Sonderlich aber ſiehet er auff die/
ſo zum Tiſch des Herrn gehen/ und den Nahmen haben wollen/ daß ſie
from̃ worden. Ey wolan nun/ ſo zeiget euere Fromkeit mit euern gu-
ten Wercken/ thut rechtſchaffene Fruͤchten der Buße. Chriſtus gehet un-
ter uns herum/ und ſuchet ſie/ wie man jetzt die Trauben und die Fruͤchten
des Feldes ſuchet/ wie er Matth. 21/ 19. Feigen am Feigenbaum geſucht/ aber
er findet Haͤrlinge/ Eſ. 5. Dornſtraͤuche/ Holtzaͤpffel/ die andern neben ſich
das Leben ſaur machen; er findet todte Leute/ die gantze Welt iſt ein Tod-
ten-Gerner/ ein lauterer Spital/ und Wildnuß/ die Suͤnde lebt in den
Menſchen/ niemand begehret der Suͤnden abzuſterben/ es heiſet mit ihnen/
wie mit einem leiblichen Todten: Es iſt alles Eyß-kalt/ die warme Lieb iſt
erfroren/ es iſt nirgend keine Freude im H. Geiſt; wo iſt Begierde/ Klug-
heit/ Toͤdtung des Fleiſches/ rechte Bereitſchafft/ neue Kraͤfften/ Tugend-
Farb/ geſunde Diœt und Wachſamkeit? es iſt alles verblichen und verlo-
ſchen. Wo ſolte man einen finden/ der ſo begierig und eyfferig uͤber ſein
Chriſtenthum waͤre/ wie Archimedes uͤber ſeiner Matheinatiſchen Kunſt?
Johannes der Taͤuffer ruffet noch: thut rechtſchaffene Fruͤchten der Buße
ihr Sadducaͤer/ die ihr keine Aufferſtehung der Todten glaubet; dann
wann ihrs glaubetet/ ſo wuͤrdet ihr auch nach dem neuen Leben der renova-
tion trachten/ und euch begehren zu erneuren im Geiſt euers Gemuͤths.
Niemand wird dort aufferſtehen auß dem Grab der Erden zum Leben/ er
ſeye dann hie aufferſtanden durch wahre Buße. Wollen wir aber mit
Chriſto aufferſtehen/ ſo muͤſſen wir auch mit ihm der Suͤnden abſterben/
Rom. 6. Thut Buß ihr ſichere Epicuraͤer und Welt-Kinder/ die
Axt iſt ſchon dem Baum an die Wurtzel gelegt/ wird er nicht gute Fruͤchte
bringen/
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