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Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653.

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Das erste Buch/
die Seele auff eine gewisse Zeit arrestiret, angehalten, purgiret, oder ver-
stricket wird.

Eine Gräffliche Person hat in jhrem Todt-Bette mit dem Ab-
soluto Decreto
nicht können zur Ruhe kommen/ oder sich zu trösten
gewust/ biß man dieselbegar darvon abgebracht/ vnd auff die Univer-
salem Dei misericordiam,
auff das Universale meritum Christi, nemb-
lich/ daß GOTT die gantze Welt geliebet/ sich aller Menschen er-
barme/ daß Christus vor alle gelitten vnd gestorben/ geführet vnd damit
getröstet.

Noch ein frisch/ aber mercklich Exempel/ wil ich hie zum Be-
schluß anziehen/ welches Nicolaus Bellus ein Catholischer vnd Keyserl.
Majestät. Historiarum Secretarius in seinem Osterreichschen Lor-
beer-Krantz von König Philippi deß dritten in Hispanien Abschied im
fünfften Buch referiret, als nemblich der König tödtlich Kranck ge-
legen vnnd seine Geistliche vnd Leibliche Aertzte bey sich gehabt/ vnd mit
den Geistlichen viel Vnterredung gehabt/ endlich angefangen: Werde
ich aber auch die ewige Seeligkeit erlangen/ vnnd sich sehr trawrig vnd
geängstet erzeyget/ vnd zum Beichtvatter gesprochen: Jhr habt biß-
hero keine rechte Art zu curiren gehalten/ habt jhr nicht ein ander Re-
medium mir damit zuhelffen/ welches der Beichtvatter von Leiblicher
Artzney verstanden/ der König aber geantwortet: Es ist nicht vmb
den Leib vnd die zeitliche Kranckheit/ sondern vmb die Seele zuthun/
der Beichtvatter gesaget: Jch habe so viel an mir ist/ nach meinem
Vermögen gethan/ das vbrige muß man der Göttlichen Barmher-
tzigkeit vertrawen.

Deß Königs Hoff-Prediger Florentia hat hierauß leicht ad-
vertiret,
daß der König noch fluctuant vnd auß deß Beichtvatters Zu-
sprechen/ der etwan nicht gerade zu auff GOttes Barmhertzigkeit
vnnd Christi Verdienst seinen agonizirenden vnnd geängsteten König
gewiesen/ keinen gnugsamen Trost vnnd Labnuß seiner Seelen gefasset/
vnnd dahero weitleufftig von GOttes Barmhertzigkeit zu disseriren
angefangen/ aber doch mit eingeflicket vnd dem König zu Gemüthe
geführet/ was derselbe bißhero so rümblich wegen der Christlichen Re-
ligion praestiret, der König aber/ weil er das letzte auff das Verdienst
seiner löblichen Regierung gesetztes Fundament/ nicht tröstlich ge-
halten/ sondern vnter die Stoppeln so das Fewer der Anfechtung schon
verzehret/ gerechnet/ hat darauff gesprochen: Ach wie seelig wäre
ich/ wann ich diese 23. Jahr so ich regieret/ in einer Wüsten vnnd Einöde

zuge-

Das erſte Buch/
die Seele auff eine gewiſſe Zeit arreſtiret, angehalten, purgiret, oder ver-
ſtricket wird.

Eine Graͤffliche Perſon hat in jhrem Todt-Bette mit dem Ab-
ſoluto Decreto
nicht koͤnnen zur Ruhe kommen/ oder ſich zu troͤſten
gewuſt/ biß man dieſelbegar darvon abgebracht/ vnd auff die Univer-
ſalem Dei miſericordiam,
auff das Univerſale meritum Chriſti, nemb-
lich/ daß GOTT die gantze Welt geliebet/ ſich aller Menſchen er-
barme/ daß Chriſtus vor alle gelitten vnd geſtorben/ gefuͤhret vnd damit
getroͤſtet.

Noch ein friſch/ aber mercklich Exempel/ wil ich hie zum Be-
ſchluß anziehen/ welches Nicolaus Bellus ein Catholiſcher vnd Keyſerl.
Majeſtaͤt. Hiſtoriarum Secretarius in ſeinem Oſterꝛeichſchen Lor-
beer-Krantz von Koͤnig Philippi deß dritten in Hiſpanien Abſchied im
fuͤnfften Buch referiret, als nemblich der Koͤnig toͤdtlich Kranck ge-
legen vnnd ſeine Geiſtliche vnd Leibliche Aertzte bey ſich gehabt/ vnd mit
den Geiſtlichen viel Vnterꝛedung gehabt/ endlich angefangen: Werde
ich aber auch die ewige Seeligkeit erlangen/ vnnd ſich ſehr trawrig vnd
geaͤngſtet erzeyget/ vnd zum Beichtvatter geſprochen: Jhr habt biß-
hero keine rechte Art zu curiren gehalten/ habt jhr nicht ein ander Re-
medium mir damit zuhelffen/ welches der Beichtvatter von Leiblicher
Artzney verſtanden/ der Koͤnig aber geantwortet: Es iſt nicht vmb
den Leib vnd die zeitliche Kranckheit/ ſondern vmb die Seele zuthun/
der Beichtvatter geſaget: Jch habe ſo viel an mir iſt/ nach meinem
Vermoͤgen gethan/ das vbrige muß man der Goͤttlichen Barmher-
tzigkeit vertrawen.

Deß Koͤnigs Hoff-Prediger Florentia hat hierauß leicht ad-
vertiret,
daß der Koͤnig noch fluctuant vnd auß deß Beichtvatters Zu-
ſprechen/ der etwan nicht gerade zu auff GOttes Barmhertzigkeit
vnnd Chriſti Verdienſt ſeinen agonizirenden vnnd geaͤngſteten Koͤnig
gewieſen/ keinen gnugſamen Troſt vnnd Labnuß ſeiner Seelen gefaſſet/
vnnd dahero weitleufftig von GOttes Barmhertzigkeit zu diſſeriren
angefangen/ aber doch mit eingeflicket vnd dem Koͤnig zu Gemuͤthe
gefuͤhret/ was derſelbe bißhero ſo ruͤmblich wegen der Chriſtlichen Re-
ligion præſtiret, der Koͤnig aber/ weil er das letzte auff das Verdienſt
ſeiner loͤblichen Regierung geſetztes Fundament/ nicht troͤſtlich ge-
halten/ ſondern vnter die Stoppeln ſo das Fewer der Anfechtung ſchon
verzehret/ gerechnet/ hat darauff geſprochen: Ach wie ſeelig waͤre
ich/ wann ich dieſe 23. Jahr ſo ich regieret/ in einer Wuͤſten vnnd Einoͤde

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[116/0182] Das erſte Buch/ die Seele auff eine gewiſſe Zeit arreſtiret, angehalten, purgiret, oder ver- ſtricket wird. Eine Graͤffliche Perſon hat in jhrem Todt-Bette mit dem Ab- ſoluto Decreto nicht koͤnnen zur Ruhe kommen/ oder ſich zu troͤſten gewuſt/ biß man dieſelbegar darvon abgebracht/ vnd auff die Univer- ſalem Dei miſericordiam, auff das Univerſale meritum Chriſti, nemb- lich/ daß GOTT die gantze Welt geliebet/ ſich aller Menſchen er- barme/ daß Chriſtus vor alle gelitten vnd geſtorben/ gefuͤhret vnd damit getroͤſtet. Noch ein friſch/ aber mercklich Exempel/ wil ich hie zum Be- ſchluß anziehen/ welches Nicolaus Bellus ein Catholiſcher vnd Keyſerl. Majeſtaͤt. Hiſtoriarum Secretarius in ſeinem Oſterꝛeichſchen Lor- beer-Krantz von Koͤnig Philippi deß dritten in Hiſpanien Abſchied im fuͤnfften Buch referiret, als nemblich der Koͤnig toͤdtlich Kranck ge- legen vnnd ſeine Geiſtliche vnd Leibliche Aertzte bey ſich gehabt/ vnd mit den Geiſtlichen viel Vnterꝛedung gehabt/ endlich angefangen: Werde ich aber auch die ewige Seeligkeit erlangen/ vnnd ſich ſehr trawrig vnd geaͤngſtet erzeyget/ vnd zum Beichtvatter geſprochen: Jhr habt biß- hero keine rechte Art zu curiren gehalten/ habt jhr nicht ein ander Re- medium mir damit zuhelffen/ welches der Beichtvatter von Leiblicher Artzney verſtanden/ der Koͤnig aber geantwortet: Es iſt nicht vmb den Leib vnd die zeitliche Kranckheit/ ſondern vmb die Seele zuthun/ der Beichtvatter geſaget: Jch habe ſo viel an mir iſt/ nach meinem Vermoͤgen gethan/ das vbrige muß man der Goͤttlichen Barmher- tzigkeit vertrawen. Deß Koͤnigs Hoff-Prediger Florentia hat hierauß leicht ad- vertiret, daß der Koͤnig noch fluctuant vnd auß deß Beichtvatters Zu- ſprechen/ der etwan nicht gerade zu auff GOttes Barmhertzigkeit vnnd Chriſti Verdienſt ſeinen agonizirenden vnnd geaͤngſteten Koͤnig gewieſen/ keinen gnugſamen Troſt vnnd Labnuß ſeiner Seelen gefaſſet/ vnnd dahero weitleufftig von GOttes Barmhertzigkeit zu diſſeriren angefangen/ aber doch mit eingeflicket vnd dem Koͤnig zu Gemuͤthe gefuͤhret/ was derſelbe bißhero ſo ruͤmblich wegen der Chriſtlichen Re- ligion præſtiret, der Koͤnig aber/ weil er das letzte auff das Verdienſt ſeiner loͤblichen Regierung geſetztes Fundament/ nicht troͤſtlich ge- halten/ ſondern vnter die Stoppeln ſo das Fewer der Anfechtung ſchon verzehret/ gerechnet/ hat darauff geſprochen: Ach wie ſeelig waͤre ich/ wann ich dieſe 23. Jahr ſo ich regieret/ in einer Wuͤſten vnnd Einoͤde zuge-

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Zitationshilfe: Reinkingk, Dietrich: Biblische Policey. Frankfurt (Main), 1653, S. 116. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/reinkingk_policey_1653/182>, abgerufen am 01.11.2024.