Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686.Vnglückseeliger Ehestand gegnen/ dann sie also mit glater vnd freundlicher Ermah-nung mehrer Nutzen schaffen/ als mit harten Straichen vnd Prüglen/ wormit man öffter mehrer Teuffel hinein schlagt als herauß. Von dem Moyses schreiben die alten Rabbiner et- war E 3
Vngluͤckſeeliger Eheſtand gegnen/ dann ſie alſo mit glater vnd freundlicher Ermah-nung mehrer Nutzen ſchaffen/ als mit harten Straichen vnd Pruͤglen/ wormit man oͤffter mehrer Teuffel hinein ſchlagt als herauß. Von dem Moyſes ſchreiben die alten Rabbiner et- war E 3
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <p><pb facs="#f0073" n="37"/><fw place="top" type="header">Vngluͤckſeeliger Eheſtand</fw><lb/> gegnen/ dann ſie alſo mit glater vnd freundlicher Ermah-<lb/> nung mehrer Nutzen ſchaffen/ als mit harten Straichen<lb/> vnd Pruͤglen/ wormit man oͤffter mehrer Teuffel hinein<lb/> ſchlagt als herauß.</p><lb/> <p>Von dem <hi rendition="#aq">Moyſes</hi> ſchreiben die alten <hi rendition="#aq">Rabbiner</hi> et-<lb/> was wunderlichs/ ſo aber mehr den Schein eines Ge-<lb/> dichts/ als einer Geſchicht hat/ wie <hi rendition="#aq">Moyſes</hi> bey dem Koͤ-<lb/> niglichen Hoff als ein Kind mit drey Jahren in Gegen-<lb/> wart deß <hi rendition="#aq">Pharao</hi> ſchertzte/ iſt der Koͤnig da/ vnd ſetzt dem<lb/> kleinen <hi rendition="#aq">Moyſi</hi> ſein Koͤnigliches <hi rendition="#aq">Diadema</hi> auff den Kopff/<note place="right"><hi rendition="#aq">Narciſſo<lb/> de Padre<lb/> falcon.<lb/> cap.</hi> 6.</note><lb/> vnd gibt ihm den guldenen <hi rendition="#aq">Scepter</hi> in die Hand/ der<lb/> Kleine/ habe mit trutzigen Gebaͤrden ſolches von Kopff<lb/> herunder geriſſen/ den <hi rendition="#aq">Scepter</hi> auß den Haͤnden ge-<lb/> worffen/ vnd beede mit Fuͤſſen getretten/ <hi rendition="#aq">Holla!</hi> ſagte<lb/> hieruͤber <hi rendition="#aq">Pharao</hi>/ daß hat ein Bedeutung/ vnd will ſchier<lb/> beſchlieſſen/ das Kind zuerwuͤrgen/ laſt aber deſſentwegen<lb/> alle ſeine hohen Miniſter vnd geheimbe Raͤth zuſammen<lb/> ruffen/ damit ſie uͤber ſolches wollen reifflich berathſchla-<lb/> gen/ was etwann moͤchte diſer Zufahl nach ſich ziehen/<lb/> auß welchen dann die mehriſten dahin genaigt/ man wolle<lb/> den dreyjaͤhrigen <hi rendition="#aq">Moyſes</hi> probiren/ ob nit etwann ſolches<lb/> von Kindiſchen Vnverſtand habe hergeruͤhrt/ vnd ihme<lb/> koſtbare Kleynodien/ wie auch gluͤende Kohlen laſſen vor-<lb/> legen/ nach wem er nun werde greiffen/ koͤnne leichtlich<lb/> ein Anlaß geben/ zumercken/ was in ihm ſtecke; <hi rendition="#aq">Moyſes</hi><lb/> aber ſagen die <hi rendition="#aq">Rabbiner,</hi> habe nach der gluͤenden Kohlen<lb/> gegriffen/ vnd mit ſolcher geſchwind ins Maul/ wordurch<lb/> er ſich alſo verbrennt/ daß er die Zeit ſeines Lebens nicht<lb/> hat recht reden koͤnnen/ ſondern ſtarck mit der Zung an-<lb/> geſtoſſen. Was die <hi rendition="#aq">Rabbiner</hi> dißfals dem <hi rendition="#aq">Moyſi</hi> zumeſ-<lb/> ſen/ iſt eigentlich wahr bey den boͤſen Weibern/ welche<lb/> mehriſt Theil nur mit dem Maul vnd mit der Zung ein-<lb/> bieſſen/ vnd ſich alldort zum mehriſten verbrennen; jene<lb/> <fw place="bottom" type="sig">E 3</fw><fw place="bottom" type="catch">war</fw><lb/></p> </div> </body> </text> </TEI> [37/0073]
Vngluͤckſeeliger Eheſtand
gegnen/ dann ſie alſo mit glater vnd freundlicher Ermah-
nung mehrer Nutzen ſchaffen/ als mit harten Straichen
vnd Pruͤglen/ wormit man oͤffter mehrer Teuffel hinein
ſchlagt als herauß.
Von dem Moyſes ſchreiben die alten Rabbiner et-
was wunderlichs/ ſo aber mehr den Schein eines Ge-
dichts/ als einer Geſchicht hat/ wie Moyſes bey dem Koͤ-
niglichen Hoff als ein Kind mit drey Jahren in Gegen-
wart deß Pharao ſchertzte/ iſt der Koͤnig da/ vnd ſetzt dem
kleinen Moyſi ſein Koͤnigliches Diadema auff den Kopff/
vnd gibt ihm den guldenen Scepter in die Hand/ der
Kleine/ habe mit trutzigen Gebaͤrden ſolches von Kopff
herunder geriſſen/ den Scepter auß den Haͤnden ge-
worffen/ vnd beede mit Fuͤſſen getretten/ Holla! ſagte
hieruͤber Pharao/ daß hat ein Bedeutung/ vnd will ſchier
beſchlieſſen/ das Kind zuerwuͤrgen/ laſt aber deſſentwegen
alle ſeine hohen Miniſter vnd geheimbe Raͤth zuſammen
ruffen/ damit ſie uͤber ſolches wollen reifflich berathſchla-
gen/ was etwann moͤchte diſer Zufahl nach ſich ziehen/
auß welchen dann die mehriſten dahin genaigt/ man wolle
den dreyjaͤhrigen Moyſes probiren/ ob nit etwann ſolches
von Kindiſchen Vnverſtand habe hergeruͤhrt/ vnd ihme
koſtbare Kleynodien/ wie auch gluͤende Kohlen laſſen vor-
legen/ nach wem er nun werde greiffen/ koͤnne leichtlich
ein Anlaß geben/ zumercken/ was in ihm ſtecke; Moyſes
aber ſagen die Rabbiner, habe nach der gluͤenden Kohlen
gegriffen/ vnd mit ſolcher geſchwind ins Maul/ wordurch
er ſich alſo verbrennt/ daß er die Zeit ſeines Lebens nicht
hat recht reden koͤnnen/ ſondern ſtarck mit der Zung an-
geſtoſſen. Was die Rabbiner dißfals dem Moyſi zumeſ-
ſen/ iſt eigentlich wahr bey den boͤſen Weibern/ welche
mehriſt Theil nur mit dem Maul vnd mit der Zung ein-
bieſſen/ vnd ſich alldort zum mehriſten verbrennen; jene
war
Narciſſo
de Padre
falcon.
cap. 6.
E 3
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/73 |
Zitationshilfe: | Clara, Abraham a Sancta: Judas Der Ertz-Schelm. Bd. 1. Salzburg, 1686, S. 37. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/santa_judas01_1686/73>, abgerufen am 17.06.2024. |