Spener, Philipp Jakob: Natur und Gnade. Frankfurt (Main), 1687.hassen wir/ alldieweil ja der affect eigenlich gna-
haſſen wir/ alldieweil ja der affect eigenlich gna-
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <p><pb facs="#f0153" n="91"/> haſſen wir/ alldieweil ja der <hi rendition="#aq">affect</hi> eigenlich<lb/> nicht gegen die perſon/ ſondern die that oder<lb/> die ſünde gehet: wann dann eine ſünde von<lb/> dem einen ſo wol/ als von dem andern/ ge-<lb/> gen den einigen GOtt/ deſſen liebe unſer<lb/> hertz erfüllet haben ſolle/ gehet/ ſo muß unſer<lb/> eiffer gegen dieſelbe ohne partheyligkeit ge-<lb/> hen/ und keinen unterſcheid machen/ da in<lb/> der ſache kein unterſcheid iſt. Wo aber<lb/> der eiffer gegen die jenige allein gehet/ zu de-<lb/> nen ſich ſonſten keine urſach einer natürli-<lb/> chen liebe bey uns gefunden/ oder wol gar/<lb/> welche mit ihrer widrigkeit uns auch ſonſten<lb/> gegen ſich gereitzet/ daß wir entweder würk-<lb/> lich in feindſchafft gegen ſie ausgebrochen<lb/> waͤren/ oder doch bekennen müſten/ daß un-<lb/> ſer fleiſch uns dazu treiben wollen/ daß wir<lb/> es/ durch voꝛſtellung Goͤttlichen willens/ zu-<lb/> rück zu halten noth gehabt haben/ hingegen<lb/> wo gleiche ſünden bey den fꝛeunden und uns<lb/> in dem übrigen angenehmen perſonen ſich<lb/> finden/ und wir aber ſolche woltragen koͤn-<lb/> nen/ ohne einen Goͤttlichen eiffer dagegen zu<lb/> ſpürẽ/ auffs wenigſte in viel geringere grad/<lb/> als bey jenen: da iſt es ſehr verdaͤchtig/ daß<lb/> der eiffer fleiſchlich ſeye/ und entweder die<lb/> alte feindſchafft/ ſo ſonſten durch Goͤttliche<lb/> <fw place="bottom" type="catch">gna-</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [91/0153]
haſſen wir/ alldieweil ja der affect eigenlich
nicht gegen die perſon/ ſondern die that oder
die ſünde gehet: wann dann eine ſünde von
dem einen ſo wol/ als von dem andern/ ge-
gen den einigen GOtt/ deſſen liebe unſer
hertz erfüllet haben ſolle/ gehet/ ſo muß unſer
eiffer gegen dieſelbe ohne partheyligkeit ge-
hen/ und keinen unterſcheid machen/ da in
der ſache kein unterſcheid iſt. Wo aber
der eiffer gegen die jenige allein gehet/ zu de-
nen ſich ſonſten keine urſach einer natürli-
chen liebe bey uns gefunden/ oder wol gar/
welche mit ihrer widrigkeit uns auch ſonſten
gegen ſich gereitzet/ daß wir entweder würk-
lich in feindſchafft gegen ſie ausgebrochen
waͤren/ oder doch bekennen müſten/ daß un-
ſer fleiſch uns dazu treiben wollen/ daß wir
es/ durch voꝛſtellung Goͤttlichen willens/ zu-
rück zu halten noth gehabt haben/ hingegen
wo gleiche ſünden bey den fꝛeunden und uns
in dem übrigen angenehmen perſonen ſich
finden/ und wir aber ſolche woltragen koͤn-
nen/ ohne einen Goͤttlichen eiffer dagegen zu
ſpürẽ/ auffs wenigſte in viel geringere grad/
als bey jenen: da iſt es ſehr verdaͤchtig/ daß
der eiffer fleiſchlich ſeye/ und entweder die
alte feindſchafft/ ſo ſonſten durch Goͤttliche
gna-
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/spener_natur_1687 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/spener_natur_1687/153 |
Zitationshilfe: | Spener, Philipp Jakob: Natur und Gnade. Frankfurt (Main), 1687, S. 91. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/spener_natur_1687/153>, abgerufen am 15.06.2024. |