Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Albertinus, Aegidius: Der Landtstörtzer: Gusman von Alfarche oder Picaro genannt. Bd. 1. München, 1615.

Bild:
<< vorherige Seite

Der Landtstörtzer.
meinen Herren so offt vnd vilmals verlassen/
vnd gleichsamb mit gewalt von mir gestossen
vnd getriben hette/ so gedunckt mich an jetzo/
daß er mich gleichfals verlassen/ vnnd sein
Göttliche Hand von mir abgezogen hatte/
dannenhero fing ich an mich sehr vbel zuge-
haben/ vnnd gleichsamb in verzweiflung zu-
gerathen.

Als solches der Kerckermeister vermerckte/
holte er zween Barfüsser Münch/ deren ei-
ner fing an von weittem mit mir zu discur-
rieren,
vnnd mich vmb meine gelegenheit
vnnd anligen zu fragen/ vnd als er vermerck-
te/ daß ich fast kleinmütig war/ sprach er:
Mein Freundt/ du sollest wissen/ daß der
Teufel vnser abgesagter feind vns Menschen
mit allerhand versuchungen/ vnnd sonderlich
mit zweyerley anfichtet: Mit der einen treibt
er vns zu der vermessenheit/ vnnd mit der an-
dern zu der verzweiflung.

Was das erste/ nemblich die vermessenheit
belangt/ sihe vnnd spüre ich an dir/ daß
der böß Feindt dich von deiner zarten Ju-
gendt hero dermassen vberredt vnnd einge-

nommen/

Der Landtſtoͤrtzer.
meinen Herꝛen ſo offt vnd vilmals verlaſſen/
vnd gleichſamb mit gewalt von mir geſtoſſen
vnd getriben hette/ ſo gedunckt mich an jetzo/
daß er mich gleichfals verlaſſen/ vnnd ſein
Goͤttliche Hand von mir abgezogen hatte/
dannenhero fing ich an mich ſehr vbel zuge-
haben/ vnnd gleichſamb in verzweiflung zu-
gerathen.

Als ſolches der Kerckermeiſter vermerckte/
holte er zween Barfuͤſſer Muͤnch/ deren ei-
ner fing an von weittem mit mir zu diſcur-
rieren,
vnnd mich vmb meine gelegenheit
vnnd anligen zu fragen/ vnd als er vermerck-
te/ daß ich faſt kleinmuͤtig war/ ſprach er:
Mein Freundt/ du ſolleſt wiſſen/ daß der
Teufel vnſer abgeſagter feind vns Menſchen
mit allerhand verſuchungen/ vnnd ſonderlich
mit zweyerley anfichtet: Mit der einen treibt
er vns zu der vermeſſenheit/ vnnd mit der an-
dern zu der verzweiflung.

Was das erſte/ nemblich die vermeſſenheit
belangt/ ſihe vnnd ſpuͤre ich an dir/ daß
der boͤß Feindt dich von deiner zarten Ju-
gendt hero dermaſſen vberredt vnnd einge-

nommen/
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0516" n="494"/><fw place="top" type="header">Der Landt&#x017F;to&#x0364;rtzer.</fw><lb/>
meinen Her&#xA75B;en &#x017F;o offt vnd vilmals verla&#x017F;&#x017F;en/<lb/>
vnd gleich&#x017F;amb mit gewalt von mir ge&#x017F;to&#x017F;&#x017F;en<lb/>
vnd getriben hette/ &#x017F;o gedunckt mich an jetzo/<lb/>
daß er mich gleichfals verla&#x017F;&#x017F;en/ vnnd &#x017F;ein<lb/>
Go&#x0364;ttliche Hand von mir abgezogen hatte/<lb/>
dannenhero fing ich an mich &#x017F;ehr vbel zuge-<lb/>
haben/ vnnd gleich&#x017F;amb in verzweiflung zu-<lb/>
gerathen.</p><lb/>
          <p>Als &#x017F;olches der Kerckermei&#x017F;ter vermerckte/<lb/>
holte er zween Barfu&#x0364;&#x017F;&#x017F;er Mu&#x0364;nch/ deren ei-<lb/>
ner fing an von weittem mit mir zu <hi rendition="#aq">di&#x017F;cur-<lb/>
rieren,</hi> vnnd mich vmb meine gelegenheit<lb/>
vnnd anligen zu fragen/ vnd als er vermerck-<lb/>
te/ daß ich fa&#x017F;t kleinmu&#x0364;tig war/ &#x017F;prach er:<lb/>
Mein Freundt/ du &#x017F;olle&#x017F;t wi&#x017F;&#x017F;en/ daß der<lb/>
Teufel vn&#x017F;er abge&#x017F;agter feind vns Men&#x017F;chen<lb/>
mit allerhand ver&#x017F;uchungen/ vnnd &#x017F;onderlich<lb/>
mit zweyerley anfichtet: Mit der einen treibt<lb/>
er vns zu der verme&#x017F;&#x017F;enheit/ vnnd mit der an-<lb/>
dern zu der verzweiflung.</p><lb/>
          <p>Was das er&#x017F;te/ nemblich die verme&#x017F;&#x017F;enheit<lb/>
belangt/ &#x017F;ihe vnnd &#x017F;pu&#x0364;re ich an dir/ daß<lb/>
der bo&#x0364;ß Feindt dich von deiner zarten Ju-<lb/>
gendt hero derma&#x017F;&#x017F;en vberredt vnnd einge-<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">nommen/</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[494/0516] Der Landtſtoͤrtzer. meinen Herꝛen ſo offt vnd vilmals verlaſſen/ vnd gleichſamb mit gewalt von mir geſtoſſen vnd getriben hette/ ſo gedunckt mich an jetzo/ daß er mich gleichfals verlaſſen/ vnnd ſein Goͤttliche Hand von mir abgezogen hatte/ dannenhero fing ich an mich ſehr vbel zuge- haben/ vnnd gleichſamb in verzweiflung zu- gerathen. Als ſolches der Kerckermeiſter vermerckte/ holte er zween Barfuͤſſer Muͤnch/ deren ei- ner fing an von weittem mit mir zu diſcur- rieren, vnnd mich vmb meine gelegenheit vnnd anligen zu fragen/ vnd als er vermerck- te/ daß ich faſt kleinmuͤtig war/ ſprach er: Mein Freundt/ du ſolleſt wiſſen/ daß der Teufel vnſer abgeſagter feind vns Menſchen mit allerhand verſuchungen/ vnnd ſonderlich mit zweyerley anfichtet: Mit der einen treibt er vns zu der vermeſſenheit/ vnnd mit der an- dern zu der verzweiflung. Was das erſte/ nemblich die vermeſſenheit belangt/ ſihe vnnd ſpuͤre ich an dir/ daß der boͤß Feindt dich von deiner zarten Ju- gendt hero dermaſſen vberredt vnnd einge- nommen/

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615/516
Zitationshilfe: Albertinus, Aegidius: Der Landtstörtzer: Gusman von Alfarche oder Picaro genannt. Bd. 1. München, 1615, S. 494. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615/516>, abgerufen am 29.04.2024.