Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Melander, Otto: [Joco-seria] Das ander theil dieses Schimpff vnd Ernsts. Bd. 2. Lich, 1605.

Bild:
<< vorherige Seite

orth/ der fragt nach einem Herren/ man sagt jhm/ da
vnd da sey wol einer/ der bedurffte jtzt einen Knecht/
aber er halte sich dermassen vnfreundlich gegen sein
Gesind/ daß nicht leichtlich einer eines Monats
elter bey jhm werde. Der Knecht wagt es nichts
desto weniger/ gehet zu jhm/ vnnd spricht jhn vmb
dinst an. Der Herr sagts jhm zu/ so fern er sich wol
halten wolte. Der Knecht bejahets/ damit aber/
spricht er/ beydt jhr vnd ich wissen möge/ was mein
geschefft seyn soll/ so will ich ein verzeichuns machen
alles dessen/ so mir wird obligen: Dabey ich dann
ferner nit soll getrieben werden. Der Herr ist dessen
wol zu frieden/ vnd erzehlet jhm eins nach dem an-
dern. Nach dem er sich nun ein zeitlang wol gehal-
ten/ begibt sichs/ daß der Herr auff den Marckt ge-
het einzukauffen/ weil es aber eben damals geregnet
hatte/ hatten die Leuth/ hie vnd da den Dreck auff
der Gassen auff hauffen zusammen gezogen/ damit
es besser zuwandern were/ in derselben Hauffen ein
felt der gut Alt Herr auß vnvorsichtigkeit hinder-
rucks also/ daß er nit von sich selbst kann auff stehen/
bitt deßwegen den Knecht/ daß er jhm die Handt
langen vnd auffziehen wölle. Der Knecht antwor-
tet: Herr/ ich weiß mich nicht zuerinnern/ daß diß in
meinem verzeichnus stehet/ daß/ wo jhr in Dreck
fallet/ ich euch auffhelffen soll/ doch/ damit ich weder
zu viel noch zu wenig thue/ so will ich heim gehen
vnd sehen/ ob eben diß dem verzeichnus einverleibt
sey/ so will ich dann kommen/ vnnd euch außhelffen.
Gehet also fort/ als ob er heim zu gehe
vnd macht sich davon.

Von

orth/ der fragt nach einem Herꝛen/ man ſagt jhm/ da
vnd da ſey wol einer/ der bedurffte jtzt einen Knecht/
aber er halte ſich dermaſſen vnfreundlich gegen ſein
Geſind/ daß nicht leichtlich einer eines Monats
elter bey jhm werde. Der Knecht wagt es nichts
deſto weniger/ gehet zu jhm/ vnnd ſpricht jhn vmb
dinſt an. Der Herꝛ ſagts jhm zu/ ſo fern er ſich wol
halten wolte. Der Knecht bejahets/ damit aber/
ſpricht er/ beydt jhr vnd ich wiſſen moͤge/ was mein
geſchefft ſeyn ſoll/ ſo will ich ein verzeichuns machẽ
alles deſſen/ ſo mir wird obligen: Dabey ich dann
ferner nit ſoll getrieben werden. Der Herꝛ iſt deſſen
wol zu frieden/ vnd erzehlet jhm eins nach dem an-
dern. Nach dem er ſich nun ein zeitlang wol gehal-
ten/ begibt ſichs/ daß der Herꝛ auff den Marckt ge-
het einzukauffen/ weil es aber eben damals geregnet
hatte/ hatten die Leuth/ hie vnd da den Dreck auff
der Gaſſen auff hauffen zuſammen gezogen/ damit
es beſſer zuwandern were/ in derſelben Hauffen ein
felt der gut Alt Herꝛ auß vnvorſichtigkeit hinder-
rucks alſo/ daß er nit von ſich ſelbſt kann auff ſtehen/
bitt deßwegen den Knecht/ daß er jhm die Handt
langen vnd auffziehen woͤlle. Der Knecht antwor-
tet: Herꝛ/ ich weiß mich nicht zuerinnern/ daß diß in
meinem verzeichnus ſtehet/ daß/ wo jhr in Dreck
fallet/ ich euch auffhelffen ſoll/ doch/ damit ich weder
zu viel noch zu wenig thue/ ſo will ich heim gehen
vnd ſehen/ ob eben diß dem verzeichnus einverleibt
ſey/ ſo will ich dann kommen/ vnnd euch außhelffen.
Gehet alſo fort/ als ob er heim zu gehe
vnd macht ſich davon.

Von
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0211" n="187"/>
orth/ der fragt nach einem Her&#xA75B;en/ man &#x017F;agt jhm/ da<lb/>
vnd da &#x017F;ey wol einer/ der bedurffte jtzt einen Knecht/<lb/>
aber er halte &#x017F;ich derma&#x017F;&#x017F;en vnfreundlich gegen &#x017F;ein<lb/>
Ge&#x017F;ind/ daß nicht leichtlich einer eines Monats<lb/>
elter bey jhm werde. Der Knecht wagt es nichts<lb/>
de&#x017F;to weniger/ gehet zu jhm/ vnnd &#x017F;pricht jhn vmb<lb/>
din&#x017F;t an. Der Her&#xA75B; &#x017F;agts jhm zu/ &#x017F;o fern er &#x017F;ich wol<lb/>
halten wolte. Der Knecht bejahets/ damit aber/<lb/>
&#x017F;pricht er/ beydt jhr vnd ich wi&#x017F;&#x017F;en mo&#x0364;ge/ was mein<lb/>
ge&#x017F;chefft &#x017F;eyn &#x017F;oll/ &#x017F;o will ich ein verzeichuns mache&#x0303;<lb/>
alles de&#x017F;&#x017F;en/ &#x017F;o mir wird obligen: Dabey ich dann<lb/>
ferner nit &#x017F;oll getrieben werden. Der Her&#xA75B; i&#x017F;t de&#x017F;&#x017F;en<lb/>
wol zu frieden/ vnd erzehlet jhm eins nach dem an-<lb/>
dern. Nach dem er &#x017F;ich nun ein zeitlang wol gehal-<lb/>
ten/ begibt &#x017F;ichs/ daß der Her&#xA75B; auff den Marckt ge-<lb/>
het einzukauffen/ weil es aber eben damals geregnet<lb/>
hatte/ hatten die Leuth/ hie vnd da den Dreck auff<lb/>
der Ga&#x017F;&#x017F;en auff hauffen zu&#x017F;ammen gezogen/ damit<lb/>
es be&#x017F;&#x017F;er zuwandern were/ in der&#x017F;elben Hauffen ein<lb/>
felt der gut Alt Her&#xA75B; auß vnvor&#x017F;ichtigkeit hinder-<lb/>
rucks al&#x017F;o/ daß er nit von &#x017F;ich &#x017F;elb&#x017F;t kann auff &#x017F;tehen/<lb/>
bitt deßwegen den Knecht/ daß er jhm die Handt<lb/>
langen vnd auffziehen wo&#x0364;lle. Der Knecht antwor-<lb/>
tet: Her&#xA75B;/ ich weiß mich nicht zuerinnern/ daß diß in<lb/>
meinem verzeichnus &#x017F;tehet/ daß/ wo jhr in Dreck<lb/>
fallet/ ich euch auffhelffen &#x017F;oll/ doch/ damit ich weder<lb/>
zu viel noch zu wenig thue/ &#x017F;o will ich heim gehen<lb/>
vnd &#x017F;ehen/ ob eben diß dem verzeichnus einverleibt<lb/>
&#x017F;ey/ &#x017F;o will ich dann kommen/ vnnd euch außhelffen.<lb/><hi rendition="#c">Gehet al&#x017F;o fort/ als ob er heim zu gehe<lb/>
vnd macht &#x017F;ich davon.</hi></p>
      </div><lb/>
      <fw place="bottom" type="catch"> <hi rendition="#b">Von</hi> </fw><lb/>
    </body>
  </text>
</TEI>
[187/0211] orth/ der fragt nach einem Herꝛen/ man ſagt jhm/ da vnd da ſey wol einer/ der bedurffte jtzt einen Knecht/ aber er halte ſich dermaſſen vnfreundlich gegen ſein Geſind/ daß nicht leichtlich einer eines Monats elter bey jhm werde. Der Knecht wagt es nichts deſto weniger/ gehet zu jhm/ vnnd ſpricht jhn vmb dinſt an. Der Herꝛ ſagts jhm zu/ ſo fern er ſich wol halten wolte. Der Knecht bejahets/ damit aber/ ſpricht er/ beydt jhr vnd ich wiſſen moͤge/ was mein geſchefft ſeyn ſoll/ ſo will ich ein verzeichuns machẽ alles deſſen/ ſo mir wird obligen: Dabey ich dann ferner nit ſoll getrieben werden. Der Herꝛ iſt deſſen wol zu frieden/ vnd erzehlet jhm eins nach dem an- dern. Nach dem er ſich nun ein zeitlang wol gehal- ten/ begibt ſichs/ daß der Herꝛ auff den Marckt ge- het einzukauffen/ weil es aber eben damals geregnet hatte/ hatten die Leuth/ hie vnd da den Dreck auff der Gaſſen auff hauffen zuſammen gezogen/ damit es beſſer zuwandern were/ in derſelben Hauffen ein felt der gut Alt Herꝛ auß vnvorſichtigkeit hinder- rucks alſo/ daß er nit von ſich ſelbſt kann auff ſtehen/ bitt deßwegen den Knecht/ daß er jhm die Handt langen vnd auffziehen woͤlle. Der Knecht antwor- tet: Herꝛ/ ich weiß mich nicht zuerinnern/ daß diß in meinem verzeichnus ſtehet/ daß/ wo jhr in Dreck fallet/ ich euch auffhelffen ſoll/ doch/ damit ich weder zu viel noch zu wenig thue/ ſo will ich heim gehen vnd ſehen/ ob eben diß dem verzeichnus einverleibt ſey/ ſo will ich dann kommen/ vnnd euch außhelffen. Gehet alſo fort/ als ob er heim zu gehe vnd macht ſich davon. Von

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605/211
Zitationshilfe: Melander, Otto: [Joco-seria] Das ander theil dieses Schimpff vnd Ernsts. Bd. 2. Lich, 1605, S. 187. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605/211>, abgerufen am 28.04.2024.