Hofmann von Hofmannswaldau, Christian: Deutsche Ubersetzungen und Gedichte. Breslau, 1679.Socrates. in dem Mittel der Welt zu seyn/ und ich nun/ wanndieses recht erwiesen/ keinen Zweiffel mehr führen/ oder mich nach anderen Beweiß-Gründen mehr umsehen dürffte. Und daß er mich macht alles Zweiffels frey/ Jch bildete mir nun gäntzlich ein/ daß er mir die-Warum der Erd ist Kugel Art gegeben/ Und ob denn diß die beste Stelle sey/ Daß sie also muß in den Lüfften schweben. Jch wünschte wol/ daß er mir kund gethan/ Warum der Mond itzt scheinet/ itzt vergehet/ Warum der Tag auch hier sich zeigen kan; Wie das Gelück noch unterm Himmel stehet/ Wie auch/ warum der Sternen göldne Pracht/ So in der Lufft bald her bald wiederstreichet/ So wunder schön und artig ist gemacht/ Und wie man sie mit dem Gesicht erreichet. ses alles klar erweisen/ Art und Beschaffenheit zei- gen/ und endlich sattsamlich darthun würde/ wa- rum es eben besser wäre/ daß dieses oder jenes/ in diesem oder jenem wirckete oder leide. Denn ich hätte mir nimmermehr träumen lassen/ daß er/ nach dem er erstlich gesaget/ daß unser Gemühte über al- les gebieten könte/ nachmals keine andere Ursache den Dingen herfür bringen würde/ ausserhalb die- ses/ daß es besser wäre/ das ist/ daß iedes Ding so ist/ weil es/ daß es so ist/ nothwendig seyn muß. Ja ich dachte/ daß er in Erwehnung der Ursachen/ ie- derm Dinge zu seiner Ursache/ diß was vor dassel- be das beste wäre/ zueignen/ und für die Ursache al- ler G 3
Socrates. in dem Mittel der Welt zu ſeyn/ und ich nun/ wanndieſes recht erwieſen/ keinen Zweiffel mehr fuͤhren/ oder mich nach anderen Beweiß-Gruͤnden mehr umſehen duͤrffte. Und daß er mich macht alles Zweiffels frey/ Jch bildete mir nun gaͤntzlich ein/ daß er mir die-Warum der Erd iſt Kugel Art gegeben/ Und ob denn diß die beſte Stelle ſey/ Daß ſie alſo muß in den Luͤfften ſchweben. Jch wuͤnſchte wol/ daß er mir kund gethan/ Warum der Mond itzt ſcheinet/ itzt vergehet/ Warum der Tag auch hier ſich zeigen kan; Wie das Geluͤck noch unterm Himmel ſtehet/ Wie auch/ warum der Sternen goͤldne Pracht/ So in der Lufft bald her bald wiederſtreichet/ So wunder ſchoͤn und artig iſt gemacht/ Und wie man ſie mit dem Geſicht erreichet. ſes alles klar erweiſen/ Art und Beſchaffenheit zei- gen/ und endlich ſattſamlich darthun wuͤrde/ wa- rum es eben beſſer waͤre/ daß dieſes oder jenes/ in dieſem oder jenem wirckete oder leide. Denn ich haͤtte mir nimmermehr traͤumen laſſen/ daß er/ nach dem er erſtlich geſaget/ daß unſer Gemuͤhte uͤber al- les gebieten koͤnte/ nachmals keine andere Urſache den Dingen herfuͤr bringen wuͤrde/ auſſerhalb die- ſes/ daß es beſſer waͤre/ das iſt/ daß iedes Ding ſo iſt/ weil es/ daß es ſo iſt/ nothwendig ſeyn muß. Ja ich dachte/ daß er in Erwehnung der Urſachen/ ie- derm Dinge zu ſeiner Urſache/ diß was vor daſſel- be das beſte waͤre/ zueignen/ und fuͤr die Urſache al- ler G 3
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Socrates.
in dem Mittel der Welt zu ſeyn/ und ich nun/ wann
dieſes recht erwieſen/ keinen Zweiffel mehr fuͤhren/
oder mich nach anderen Beweiß-Gruͤnden mehr
umſehen duͤrffte.
Und daß er mich macht alles Zweiffels frey/
Warum der Erd iſt Kugel Art gegeben/
Und ob denn diß die beſte Stelle ſey/
Daß ſie alſo muß in den Luͤfften ſchweben.
Jch wuͤnſchte wol/ daß er mir kund gethan/
Warum der Mond itzt ſcheinet/ itzt vergehet/
Warum der Tag auch hier ſich zeigen kan;
Wie das Geluͤck noch unterm Himmel ſtehet/
Wie auch/ warum der Sternen goͤldne Pracht/
So in der Lufft bald her bald wiederſtreichet/
So wunder ſchoͤn und artig iſt gemacht/
Und wie man ſie mit dem Geſicht erreichet.
Jch bildete mir nun gaͤntzlich ein/ daß er mir die-
ſes alles klar erweiſen/ Art und Beſchaffenheit zei-
gen/ und endlich ſattſamlich darthun wuͤrde/ wa-
rum es eben beſſer waͤre/ daß dieſes oder jenes/ in
dieſem oder jenem wirckete oder leide. Denn ich
haͤtte mir nimmermehr traͤumen laſſen/ daß er/ nach
dem er erſtlich geſaget/ daß unſer Gemuͤhte uͤber al-
les gebieten koͤnte/ nachmals keine andere Urſache
den Dingen herfuͤr bringen wuͤrde/ auſſerhalb die-
ſes/ daß es beſſer waͤre/ das iſt/ daß iedes Ding ſo
iſt/ weil es/ daß es ſo iſt/ nothwendig ſeyn muß. Ja
ich dachte/ daß er in Erwehnung der Urſachen/ ie-
derm Dinge zu ſeiner Urſache/ diß was vor daſſel-
be das beſte waͤre/ zueignen/ und fuͤr die Urſache al-
ler
G 3
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